Dnes je utorok 4. júna 2024, meniny má Lenka a zajtra Laura
Grand Vitara XL7 by Radoffroad
Autor |
Správa |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
chutovka od Suzuki , je to XL7 , je väcsia a ma motor V6 2,7 i (182 PS)
podvozok IRONMAN
podlozky nad struny + 30 mm
lemy
disky ET -25
podlozky pod kolesa +40 mm
pneu Fedima SIROCCO 235 x 75 x 15
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Ned, 22.03.2009, 14:52 |
|
|
Rudy-Vitara
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54 Príspevky: 262 Bydlisko: Žarnovica
|
velmi pekna robota, vyzera tak robustne. Mozem sa Ta spytat ako velmi skuseneho upravcu,ake mas skusenosti s rozsirovacimi podlozkami pod kolesa?vidim ze aj tu ste pouzili tak asi dobre. trpi nieco velmi alebo je to ako sa hovori "v norme"?dakujem
_________________ Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....
|
Ned, 22.03.2009, 16:33 |
|
|
gatier
Učeň
Registrovaný: Uto, 17.03.2009, 18:37 Príspevky: 55 Bydlisko: Trencin
|
Rudy-Vitara píše: velmi pekna robota, vyzera tak robustne. Mozem sa Ta spytat ako velmi skuseneho upravcu,ake mas skusenosti s rozsirovacimi podlozkami pod kolesa?vidim ze aj tu ste pouzili tak asi dobre. trpi nieco velmi alebo je to ako sa hovori "v norme"?dakujem
ak mi dovolis, som sice iba ucen a mam o nieco menej prispevkov ako ty tym padom vierohodnost mojeho prispevku bude velmi nizka. rad by som ale napisal ze do 1cm by to malo byt ok. v kazdom pripade je naprava konstruovana na urcite zatazenie a akekolvek posuvanie kolies do stran ju viac namaha, zalezi od stylu jazdy na asfalte a v terene, mozu ti skor odist loziska pripadne nieco prasknut. ale to by hrozilo snad az pri vacsich odchylkach. osobne by som rozsirenie riesil diskami s mensim backspace, lebo je to kompaktnejsie a cenovo porovnatelne. ostatne, zagoogluj si, mas toho plne fora
|
Štv, 26.03.2009, 1:40 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
gatier píše: Rudy-Vitara píše: velmi pekna robota, vyzera tak robustne. Mozem sa Ta spytat ako velmi skuseneho upravcu,ake mas skusenosti s rozsirovacimi podlozkami pod kolesa?vidim ze aj tu ste pouzili tak asi dobre. trpi nieco velmi alebo je to ako sa hovori "v norme"?dakujem ak mi dovolis, som sice iba ucen a mam o nieco menej prispevkov ako ty tym padom vierohodnost mojeho prispevku bude velmi nizka. rad by som ale napisal ze do 1cm by to malo byt ok. v kazdom pripade je naprava konstruovana na urcite zatazenie a akekolvek posuvanie kolies do stran ju viac namaha, zalezi od stylu jazdy na asfalte a v terene, mozu ti skor odist loziska pripadne nieco prasknut. ale to by hrozilo snad az pri vacsich odchylkach. osobne by som rozsirenie riesil diskami s mensim backspace, lebo je to kompaktnejsie a cenovo porovnatelne. ostatne, zagoogluj si, mas toho plne fora
Nó, tak ty si teda KADET ,že max do 1cm podložka, lebo koniec nápravám na aute. ale disky "s menším backspace" je už všetko o.k,
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Štv, 26.03.2009, 8:43 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
Rudy, je to tak, vzdy ked posuvas koleso von , zvysujes paku na ulozenie naboja...
samozrejme , ze zatazenie lozisk prispieva k opotrebeniu, ale to iste sa deje ak zavesis na auto dalsich 300 kg vybavy...
na druhej strane , pri pouzivani auta v tazkom terene a po uprave niejak nepocitujem enormne zvysenie potreby vymeny lozisk a dalsich sucasti naboja, skratka menia sa podla potreby a neda sa relevantne povedat, ze po rozsireni auta o tolko a tolko ti vydrzia loziska menej o povedzme 20000 km, totiz sice tietoauta dostavaju zabrat celkovo viac, ale zas 90 % ludi ich vyuziva celkovo menej, pretoze na bezne jazdenie maju ine auta, cize jednoducho povedane, najazdia menej km, tak sa ten interval vymeny vyrovnava priblizne normalu
to Gatier :neexistuje ziadny vypocet alebo vzorec, kde by sa dalo pri jednotlivych autach povedat, ze toto mozem rozsirit o tolko atoto beztrestne o tolko (cize teoria 1 cm je nezmysel)
... a disky na tomto aute maju ET -25, nepoznam ziadne disky na suzuki s mensim ET pri sirke 7" = totiz konstrukcia disku to realne ani neumoznuje, jednoducho to matematicky nejde posunut stred disku dalej lebo uz nie je kam (a to si dovolim tvrdit, ze mam celosvetovy prehlad)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Štv, 26.03.2009, 8:50 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
RADOFFROAD píše: ...to Gatier :neexistuje ziadny vypocet alebo vzorec, kde by sa dalo pri jednotlivych autach povedat, ze toto mozem rozsirit o tolko atoto beztrestne o tolko...
Rado by si sa cudoval na co vsetko existuju vzorce a toto sa urcite tiez da vypocitat samozrejme s patricnymi znalostami matematiky a potrebnych vzorcov a udajov
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Štv, 26.03.2009, 9:02 |
|
|
jogistar
Koumák
Registrovaný: Pon, 23.10.2006, 15:36 Príspevky: 195 Bydlisko: Nove Mesto nad Vahom
|
mo musim uznat ze je to veeeelmi pekna GV a to nehovorim preto ze by som bol zaujaty .
Pacia sa mi tie lemy z akeho su materialu a popripade kolke € stoja.
A este jedna otazocka je nutne pri lifte o cca 5 cm popustit predny dif dole?
Dikes. A este raz pekna praca
_________________ LR Defender, 2.4 TD, 32x9.25 R16 a usmiaty cloviecik za volantom...
|
Štv, 26.03.2009, 9:16 |
|
|
Rudy-Vitara
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54 Príspevky: 262 Bydlisko: Žarnovica
|
Dakujem za nazory, keby som mal x korun tiez si kupim urcite disky s minus ET mozno by mi stacilo aj ET 0 ale prave som kupil 4 nove T3 205/75 R15 a tie pasuju najlepsie na 6 palcovy disk. a tie sa este aj tazko zhanaju s ET O alebo minusovym.tieto moje sproste disky maju ET +40
takze su uplne vovnutri auta ale zasa dost vydrzia lebo su hrube. takze ked nemam peniaze na disky zatial, zohnal som si od samuaza podlozky 45mm tak uvidime. Najazdim podla tohto mojho ang.tachometra asi 1000 mil rocne ale zasa iba po terene.tak uvidime no 4,5 cm je uz dobra paka na silu ale kym nezozeniem disky budu tam.neskor dodam foto a pocit z jazdy:-)
_________________ Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....
|
Štv, 26.03.2009, 9:46 |
|
|
fiberopt
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 09.11.2006, 10:56 Príspevky: 318 Bydlisko: PD
|
... noooo peknucke. Mam Rado nejaku otazocku...
Zaujimala by ma svetla vyska (ak ste merali) pod zadnym diferakom a v predu pod krytom motora. Dalej by ma zaujimalo, ked ste dali IM kolko to slo hore, ked ste dokladali podlozky.... A este jednu . Zaujimalo by ma ci na tych diskoch s ET-25 to niekde skrelo, ked ste dokladali podlozky. Nejak mi to pride moc von, ale nebol som pri tom tak sa pytam... Pretoze origos disky na Vitary sa pohybuju pri nejakom ET okolo 40. Tak po tych diskoch ste sli vom o 6 cm, co mi pride postacujuce, ale ako tvrdim pytam sa a nebol som pri montazi... A este jedna do tretice skusali ste krizenie?
D A K U J E M...
_________________ .--. .. -. .. -.
|
Štv, 26.03.2009, 13:45 |
|
|
gatier
Učeň
Registrovaný: Uto, 17.03.2009, 18:37 Príspevky: 55 Bydlisko: Trencin
|
RADOFFROAD píše: to Gatier :neexistuje ziadny vypocet alebo vzorec, kde by sa dalo pri jednotlivych autach povedat, ze toto mozem rozsirit o tolko atoto beztrestne o tolko (cize teoria 1 cm je nezmysel)
nebral som to z nijakej brozury ale skor podla toho co sa da zohnat. 1cm som mal na mysli klasicku podlozku, viac tam takcitak nenapchas ak vobec, bez zasahu do uchytu- sroubou. mne sa na XJ nezmesti ani 2mm. potom su podlozky ktore sa uchycuju pomocou matiek na stavajuce srouby na naprave a na prirube su nove- sucast podlozky. tam sa da ist potom do vacsich sirok, plus zmenit pocet/ roztec sroubou, podobne ako pri diskoch (ET, BS) co sa mi zda ako stastnejsie riesenie, koli kompaktnosti celku.
toto ty samozrejme vies, takze skor pre niekoho, kto by uvazoval nad rozsirenim auta ako ja pred mesiacom a chel sa hrat na mudreho
treba este pripocitat ze alu disky su lahsie o 1/3 proti ocelovym, cize sa to premietne do spotreby, akceleracie a brzdenia.
|
Štv, 26.03.2009, 17:20 |
|
|
Josse
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 22:47 Príspevky: 287 Bydlisko: Martin, Sklene pri Handlovej
|
fiberopt: vitary tie hranate mali ET 40, 45 a 30 tieto novsie maju od 0 po -15 mozno -25 niesom isty. rado dal navyse podlozky 40mm. Cize celkovo rozsiril XL7 o cca 5cm na koleso. co pri zdvihnuti cca. 7-9cm je super nakolko sa jeho stabilita o dost zvysila. Pri tomto zdvihnuti by mozno stacilo rozsirit kazde koleso o cca. 2 cm aby sa pomer vyska taziska a sirka telesa zachovali. Ale su tu mnohy ktory by vedeli rozpravat aj o tom ze zdvihli auto o 5cm a rozsirili o 16 na kazdu napravu a predsa to nestacilo. Istota je istota. Inak rozsiruje aj samotna sirka kolies.
Kuprikladu donedavna som bol rozsireny o 14cm na kazdu napravu. A ak mi vyde par veci tak pojdem este trosku viac.
Pripadne odporucam nastudovat stabilitu telesa, alebo ako sa dostane teleso zo stabilnej polohy do polohy vratkej.
_________________www.4x4pneu.sk - offroad príslušenstvo, doplnky, úpravy a servis 4x4 Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 4" lift 34" MT Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0 5" lift 33" MT ex. Chevy Niva 3" lift 30" MT
|
Štv, 26.03.2009, 19:12 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
odpoviem globalne
IM zodvihlo cca 5 vpredu a 7 vzadu , ale boli to struny na V6 a nie na XL7 (nedali sa zohnat v realnom case) tak sme dolozili este 30 mm podlozku , cize vysledok cca 8 vpredu a 10 vzadu
rozsirene bolo podmienene vyrezanim podlahy a zaklepanim casti vnutorneho blatnika a plastu
to Josse : sa mi ezda ze by seriofka mala menej ako ET +20
krizenie sme skusali, ale tieto auta zas az tak nekrizia, cize celkovo je to omnoho lepsie , ale brutal tereniak to nie je, ale zas tou dynamikou si vo vyjazdoch zada s hocicim
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Štv, 26.03.2009, 21:17 |
|
|
gatier
Učeň
Registrovaný: Uto, 17.03.2009, 18:37 Príspevky: 55 Bydlisko: Trencin
|
este tu je nieco o podlozkach:
http://www.support-agency.sk/foto/displ ... m=12&pos=1
podrobnosti neviem, treba zistit...
|
Štv, 26.03.2009, 23:42 |
|
|
mirko
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.10.2006, 7:52 Príspevky: 76 Bydlisko: Žilina
|
Josse píše: fiberopt: vitary tie hranate mali ET 40, 45 a 30 tieto novsie maju od 0 po -15 mozno -25 niesom isty. rado dal navyse podlozky 40mm. Cize celkovo rozsiril XL7 o cca 5cm na koleso. co pri zdvihnuti cca. 7-9cm je super nakolko sa jeho stabilita o dost zvysila. Pri tomto zdvihnuti by mozno stacilo rozsirit kazde koleso o cca. 2 cm aby sa pomer vyska taziska a sirka telesa zachovali. Ale su tu mnohy ktory by vedeli rozpravat aj o tom ze zdvihli auto o 5cm a rozsirili o 16 na kazdu napravu a predsa to nestacilo. Istota je istota. Inak rozsiruje aj samotna sirka kolies.
Kuprikladu donedavna som bol rozsireny o 14cm na kazdu napravu. A ak mi vyde par veci tak pojdem este trosku viac.
Pripadne odporucam nastudovat stabilitu telesa, alebo ako sa dostane teleso zo stabilnej polohy do polohy vratkej.
Grand Vitary majú na sériových kolesách štandardne ET +5
_________________ Suzuki Grand Vitara 2.0 TDI
|
Pia, 27.03.2009, 9:28 |
|
|
jogistar
Koumák
Registrovaný: Pon, 23.10.2006, 15:36 Príspevky: 195 Bydlisko: Nove Mesto nad Vahom
|
to rado: prosim ta este by ma zujimala jedna vec. nakolko islo to auto o cca 9 cm hore co vsetko ste museli menit predlzovat alebo podkladat??? alebo sa to zaobyslo aj bez toho???
dakujem
_________________ LR Defender, 2.4 TD, 32x9.25 R16 a usmiaty cloviecik za volantom...
|
Pia, 27.03.2009, 9:28 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|