Dnes je sobota 21. decembra 2024, meniny má Bohdan a zajtra Adela
pripravok na spustanie sa dolu prudkym kopcom
Autor |
Správa |
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2348 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
nieco podobne som vydel na trachtore na samo doma navijaku , ale mal dva brzdove kotuče po 1 na každej str. bubna a ovladal to piestikom z spojky na škodule a tlak v piestiku a na brzdove platničky si reguloval pakov rucnej nebolo to nic zložite .
Použival ho len na spušťanie sa dolu kopcom keď si nebol istý či zide bez ujmy na zdravý a technyke ( mal tam 50m 10mm. lanka , keď to udržalo trachtorec tak podobný sistem musí udržať aj off)
_________________ Ex. XJ. 2,5td 1998. WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006. Prejdem kade chcem - skoro všade !
|
Sob, 27.08.2011, 10:55 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6665 Bydlisko: PB
|
Hm .. Takze v ramci moznosti mechanika.
OK, brzda na navijaku sice pripustna, ale skusme sa jej vyhnut.
Brzdovy kotuc tiez, ale ako ho brzdit (teda to nie je samozreme problem, ale treba pribastlit nieco nove do auta).
Cize potrebujeme nejaky kvazi automaticky pohyb.
Prve co ma napadlo, ze funguje "samo, su obycajne hodiny.
Uprostred ozubeneho kolesa tam kde by mala byt oska, si predstavte dalsie ozubene koleso, resp. namontane lano, a cez nejake kladky a rolne prec z auta (hodne som to zjednodusil, to teraz nie je podstatne).
Pokial by bol pohyb kyvadla konstatny, tak je vlastne zabezpecene plynule odmotavanie lana. (rovnomerny pohyb smerom dolu).
Otazka znie, ako zabezpecit pohyb kyvadla (idealne pod zatazou, t.j. len pocas nutnosti brzdit, a mimo zataze nech zastane).
Netvrdim, ze sa to neda, ale hladal som dalej.
NAsiel som nieco takeho.
Dost dobre si viem predstavit na pohyb zeleneho kolesa nejaky blby 12V motorcek (poviem somarinu - napr. zo stieracov, to teraz tiez nehra ulohu), ktory bude vlastne menezovat svojou rychlostou odmotavanie lana z cervenej "vrtule". (tu by sa zase muselo doriesit namotanie lana, ale to teraz povazujme za technicke detaily).
Ak by vrtula niesla neumerne velku zataz, myslim, ze medzi nu a rolne by sa umiestnili este nejake kladky na zmiernenie zataze.
Pri pouziti dostatocne kvalitneho materialu si to viem predstavit ako relativne kompatne zariadenia na montaz do existujuceho narazniku.
Rychlost motorceka by mohla byt bud konstatna (jednoduchsi sposob), alebo variabilna (rychlejsie odmotavanie na mensom sklone kopca, pomalsie, na vyssom sklone), ale to uz riesim dost "vychytavky".
Riesenie 2 oproti 1 je zrejme lepsie technicke realizovatelne, ma vyhodu aj v namotavani lana (po spusteni z kopca), a tu by tiez prisla k slovu variabilna rychlost motorceka (co najrychlejsie navinutie lana spet do auta).
Edit - nad Tibikovym riesim som rozmyslal v kombinacii s prvym obrazkom, kedy by sila lana (auto pod zatazou), ne striedacku plnila proti sebe nejake piestiky, a tie by na striedacku uvolnovali raz jednu, raz druhu stranu (realizovatelne asi, ale zrejme zbytocne komplikovane).
Riesenie 2 tym ze je vlastne "mechanicke" zaroven splna Radov postreh o naddimenzovani riesenia, a cele stoji a pada na elektrike v motorceku (zastavis privod, auto stoji). Sila posobiaca na motorek je vlastne nulova, nakolko to bude znasat vrtula + 3/4 kruhova vysec na kolese = zelezo na zelezo, nema sa tam co pohnut, moze povolit jedine kov z ktoreho to bude skontruovane).
|
Sob, 27.08.2011, 11:34 |
|
|
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
ta druha moznost vyzera velmi zaujimavo,
nakreslim to v cade ale je to horuci favorit. : ) hlavne mam 24voltovy silny motorcek s prevodovkou co by bol na to vhodny aj je regulovatelny.
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Sob, 27.08.2011, 12:30 |
|
|
forester
Čumil
Registrovaný: Ned, 05.06.2011, 21:10 Príspevky: 6 Bydlisko: Martin
|
A čo plynulosť pohybu?Pri zaťažení lana okolo 1t by to šklbalo ako besné.Daj tam brzdový bubon aj s nábojom a ručnou brzdou,gaz alebo aro a máš vymalované.Náhradných dielov plná riť a aj zadara.
|
Pon, 29.08.2011, 22:04 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6665 Bydlisko: PB
|
Suhaj, aj si cital pomedzi riadky ? Asi nie ... Skus znova. Co ti pre pana jana tam ma co sklbat ? Hadam to nechces nasadit na auto bez patricneho sprevodovania lana ? Tie kladky ti zaroven riesia tvoju nespavost s plynulostou. (nakolko tento mechanizmus zvladne potom lubovolny motorcek, ktory dokaze rozpohybovat zakladny mechanizmus na obrazku ).
Ak bude sprevodovany aj ten (motorcek), este lepsie ...
|
Pon, 29.08.2011, 22:33 |
|
|
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Uvazoval si aj nad snekovym prevodom alebo rovno celym navijakom? Je samosvorny, takze nepotrebujes ziadnu brzdu. Na spustanie ti bude stacit aj slabucky elektromotor. Len to spätne navijanie lana bude asi pomalsie.
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Uto, 30.08.2011, 10:21 |
|
|
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
bacaono píše: Uvazoval si aj nad snekovym prevodom alebo rovno celym navijakom? Je samosvorny, takze nepotrebujes ziadnu brzdu. Na spustanie ti bude stacit aj slabucky elektromotor. Len to spätne navijanie lana bude asi pomalsie.
cely navijak nie je výzva, aj ked tato vec by sa nedala pouzit ani na jemne povytiahnutie nahor.
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Uto, 30.08.2011, 10:28 |
|
|
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Ked sa chces tahat aj hore, tak das silnejsi motor. Ale hlavne nemusis riesit ziadnu brzdu.
Tie mechanizmy co su vyssie ta tiez hore nepotiahnu.
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Uto, 30.08.2011, 10:32 |
|
|
forester
Čumil
Registrovaný: Ned, 05.06.2011, 21:10 Príspevky: 6 Bydlisko: Martin
|
finder píše: Suhaj, aj si cital pomedzi riadky ? Asi nie ... Skus znova. Co ti pre pana jana tam ma co sklbat ? Hadam to nechces nasadit na auto bez patricneho sprevodovania lana ? Tie kladky ti zaroven riesia tvoju nespavost s plynulostou. (nakolko tento mechanizmus zvladne potom lubovolny motorcek, ktory dokaze rozpohybovat zakladny mechanizmus na obrazku ). Ak bude sprevodovany aj ten (motorcek), este lepsie ... Šuhaj ,neviem ako to sprevoduje,ale je to blbé a nenormálne komplikované.Stačí to riešiť jednoducho a spolahlivo bez kadejakých výtrtov ktoré sú náročné na výrobu,súčiastky,mazanie v mieste trcích plôch atď.Ak to chce mať jednoduché tak to spraví jednoducho,ak sa chce hrať tak je to jedno.
|
Uto, 30.08.2011, 21:20 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6665 Bydlisko: PB
|
Mas do debaty aj nieco lepsie ako nekonstruktivne "vytrty" ? Lebo skritizovat dokaze kazdy ... Podla toho co pises, by ti fyzika a mechanika nemala robit problemy, tak sa s nami podel prosim o vedomosti.
|
Str, 31.08.2011, 7:56 |
|
|
forester
Čumil
Registrovaný: Ned, 05.06.2011, 21:10 Príspevky: 6 Bydlisko: Martin
|
Prepáč ,že som tak necitlivo skritizoval ten hodinkový mechanizmus,ale nekonštruktívne:prevod medzi lanovým bubnom a brzdiacim mechanizmom(reťaz?)výroba samotného mechanizmu náročná na použité mateeriály a výrobnú presnosť.Kôli silnému treniu na stykových plochách,vznik veľkého množstva tepla,nutnosť použitia olejovej náplne(utesnenie skrine)Elektromotor ak je správne navrhnutý nebude spôsobovať problémy.A konštruktívne:jedna hriadeľ z bubnom navijáku na konci brzdový bubon alebo kotúč z mechanizmom ručnej brzdy,dva domce,lano potiahnuté cez zadné dvere k vodičovi ktorý si robí čo chce a reguluje rýchlosť spúšťania podľa potreby druhou pákou ručnej brzdy.Navinutie lana ručne alebo elektricky(motorček zo stieračov?)No čo zlepšil som si reputáciu?
|
Str, 31.08.2011, 19:47 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6665 Bydlisko: PB
|
Ako je popisane vyssie, navijak dokaze pouzit aj blbec a tomu sa chce pepe vyhnut (inac povedane, rad sa hra s autom, ostatne je to vidiet).
Reputacia - Hej, uz to vyzera lepsie.
Ale stale mi to riesenie ovladane rucne z auta pride take - moc "traktorove" (a asi nie som sam). Je to samozrejme funkcne, ale byt napriklad ja v Pepeho situacii, tiez najprv porozmyslam nad mojou cestou (dokial sa nepresvedcim, ze je v praxi alebo nefunkcne, alebo nerealizovatelne).
|
Str, 31.08.2011, 20:16 |
|
|
samuaz
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 27.10.2008, 19:09 Príspevky: 623 Bydlisko: Bacuch
|
sledujem tuto temu no žial ešte som nezhliadol daky jednoduchy a prakticky spôsob určite chcem ist aj ja do niečoho takeho dnes som si doniesol domou navijak na ktorom je rosipana brzda ktora je vo vnutry bubna a tu asi ani boh neda dokopi ak mate niekto daky nakres jak to vyzera kludne mi to hodte aj do PM no špekulujem motor a prevodouku použit z navijaka bubon popripade prerobit a samozrejme aj s novou brzdou ktora by bola učinna prave na to zlanovanie
_________________ Off Road je choroba a preto mam rád blato lebo je Liečivé
|
Str, 31.08.2011, 20:35 |
|
|
forester
Čumil
Registrovaný: Ned, 05.06.2011, 21:10 Príspevky: 6 Bydlisko: Martin
|
Tak to súsim ešte raz:Čo takto lanový bubon na jeho koniec nasadený pmalobežný hydromotor ktorý dokáže v pohode ubrzdiť nejaké to autíčko?Na ovládanie použiť elektroventyl a škrtiak na ktorom si nastavíš rýchlosť spúšťania.Neviem či je to dosť noblesné?
|
Štv, 01.09.2011, 18:11 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2524 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
To uz vypada celkom noblesne a aj funkcne a este keby si tam pridal male cerpadielko pohanane od remenice,mohol by si sa semtam aj potiahnut,nie?
|
Štv, 01.09.2011, 19:10 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|