4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Odpajanie navijaku
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=6947
Stránka 2 z 6

Autor:  Martin [ Pon, 09.02.2009, 18:42 ]
Predmet príspevku: 

Neprezradil si toho nejak moc? :smt136 :smt124


Ešťe by som dodal, je dobré dať odpojovač, na slabšie záťaže stačí aj poistka, na všetky káble ktoré ťaháš od baterky..


Ja som to zistil keď sa mi začal počas jazdy roztápať kábel hrubý ako malíček, ktorý išiel do kufra :roll: :smt021

Našťastie to dopadlo dobre.. :smt123

Autor:  Fido [ Pon, 09.02.2009, 23:13 ]
Predmet príspevku: 

Chlapci,pital som sa len preto, lebo v navode od navijaku bola schema
zo založnou bateriou a na nej boli dve 150 A poistky.
Takže som si to nevymislel.
Keby rozbeham skener tak vam to sem dam.

Autor:  Martin [ Pon, 09.02.2009, 23:26 ]
Predmet príspevku: 

Tak dá sa aj tak, ale myslím že ten odpojovač bude lepšie riešenie :wink:

Pustíš tomu šťavu, len keď bude treba :D

Autor:  Fido [ Pon, 09.02.2009, 23:33 ]
Predmet príspevku: 

Jasné že tam dám ten odpojovač,už som aj našiel dierku v karoserii,
aby som to mohol zapojit z vnutra auta. :lol:

Autor:  Andrej [ Pon, 09.02.2009, 23:44 ]
Predmet príspevku: 

Odpojovač čo najbližšie k baterii, nie do kabíny a kilometrové káble :?

Autor:  Fido [ Pon, 09.02.2009, 23:48 ]
Predmet príspevku: 

Nboj to viem, bude to od baterky takych 40cm maximal.

Autor:  Martin 4 [ Uto, 10.02.2009, 0:23 ]
Predmet príspevku: 

tak to oskenuj ... 12V naviják čo pôjde na dve 150 A poistky chcem vidieť.

Autor:  MatoNR [ Uto, 10.02.2009, 0:32 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
tak to oskenuj ... 12V naviják čo pôjde na dve 150 A poistky chcem vidieť.


Ked su paralelne tak by mali zniest 300A a kym sa pretavia tak pustia aj 450. myslim ze by to mohlo zniest treba vyskusat pod plnou zatazou

Autor:  Jano JP [ Uto, 10.02.2009, 10:45 ]
Predmet príspevku: 

problém s poistkou je v tom, že ju prepáliš pri krátkodobej veľkej záťaži keď je to najmenej vhodné, ktorú navijak aj baterka ešte zvládnu ale poistka nie; okrem ťahania sa z bahna ešte aj vymieňať poistky je pekná vtákovina, najmä keď mám vo zvyku hneď po ťahaní navijak odpojiť a nie s ním pod prúdom celý deň jazdiť, jak tu raz ktosi písal...

Autor:  VladoKE [ Ned, 22.02.2009, 19:24 ]
Predmet príspevku: 

Odpojovač je lepší mechanický alebo elektrický? Aké máte skúsenosti?

Autor:  efendi [ Ned, 22.02.2009, 19:37 ]
Predmet príspevku: 

ja osobne sa priklanam k mechanickemu,, mam to osobne a som s tym spokojny a isty na 100 percent ze to funguje..

Autor:  VladoKE [ Ned, 22.02.2009, 19:45 ]
Predmet príspevku: 

Súhlasím. Čo ale v situácii že solenoid zblbne tak potom treba v krátkom čase stihnúť otvoriť kapotu. U elektrického stačí z kabíny stisnúť gombík. Reálne už niekomu z fóra zblbol solenoid na navijaku?

Autor:  Fido [ Ned, 22.02.2009, 19:53 ]
Predmet príspevku: 

No ja som dal mecanický a mám ho v nútry pri spolujazcových nohach,
posúdit zatial moc nemožem kedže to mám od soboty.
Ale osobne si myslím že mat za sebou dva elektricke zvyšuje len riziko zalepenie, nie? Mecanický je istota.

Autor:  efendi [ Ned, 22.02.2009, 19:59 ]
Predmet príspevku: 

no hej, v podstate mas pravdu,, mne sa to uz stalo,, ze my solenoid sa zlepil a nevypol, v takomto pripade je zas lepsi ten elektricky odpojovac, ale ja osobne ak pouzivam navyjak, mam pootvorenu kapotu bo tam zapinam bateriovy spynac na navyjak a ked by som potreboval tak ihned viemm to odpojit,,to mam ponaucenie z Komoce, kde sa mi to staloze sa zlepil solenoid.

u mechanickeho je ta vyhoda ze sa ti ten spinac nevie pokazit, a u elektrickeho je ta nevyhoda, ze ak sa ti baterka dostane pri pouzivani navyjaqka do stavu takmer vybytehooo, neni iste ze v pripade potreby ti rozopne,, aspon si to myslim ja,, no ja som uz baterku neraz takto vystavil a ba dokonca mi aj motor zadochol v komoci v jame ked som az natolko vystavil baterku pouzitim navyjaku, a pritom mi motor isiel a dobijal, hoci malo aj to je pravda..

Autor:  VladoKE [ Ned, 22.02.2009, 20:01 ]
Predmet príspevku: 

Takže si do kabíny ťahal dva hrubé kable. Odpojovač sa dáva na + pól? Nebolo by jednoduchšie vyviesť ku chladiacej mriežke odpojenie - polu? Možno by nemusel byť až tak hrubý kábel, veď za navijákom - pól k baterke tam by už nemali byť veľké prúdy, alebo sa mýlim?

Stránka 2 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/