Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 21.12.2024, 16:39
Dnes je sobota 21. decembra 2024, meniny má Bohdan a zajtra Adela




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 46 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 pripravok na spustanie sa dolu prudkym kopcom 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dobré riešenie, síce traktoroidné, ale funkčné. Tiež uvažujem nad nahradením elektromotora v navijaku rýchlobežným hydromotorom, buď 8, alebo 20ccm.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Štv, 01.09.2011, 20:51
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1036
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
retaz pripevnit o auto a na druhom konci kotva z malej lode elegantne a noblesne :-D :-D cim dlksie sledujem toto vlakno vidim hydronaviak v plnej funkcnosti namiesto len nejakej brzdenej cievky

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Sob, 03.09.2011, 15:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak hydronavijak, ako chcete riešiť:
-zásobu a chladenie hydraulickej kvapaliny
-hmotnosť hydronavijaku
-pohon čerpadla?

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Ned, 04.09.2011, 21:17
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
s tymi brzdovymi kotucmi to je tak, ze ak neratam pouzitie komplet brzdoveho systemu hydrauliky, tak pri mechanickom (excenter) by mal asi jeden maly kotuc s ucinnostou, teda minimalne by som sa bal, ked by slo o to, ci rozbijem auto potazmo sebe a posadke hubu...

riesenie s hydromotorom ma napadlo tiez, ale drahe a komplikovane len na samotne brzdenie a akonahle chces s tym aj tahat, zas vymyslas vymyslene (hydraulicky navijak)

ak sa chces pohrat, posleme ti kompletne rozobraty EP9 bez schemy a zlozis si ho sam :-D

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 05.09.2011, 12:34
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2524
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jenki,zasoba by bola rebrovana nadrzka,hydromotor,ktory vazi tolko co el.motor v navijaku,je daleko silnejsi,no a pohon cerpala by sa mohol vzat z remenice cez spojku,napr.z rozbiteho klimakompresora.Samozrejme by to nebol ziany zavodnik,remenom by sa moc vykonu nedalo preniest,ale je to vyskusane a funguje to.


Str, 07.09.2011, 21:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hm... konštruktér hydraulického navijaka z Čiech, ktorý už nejaký ten navijak vyrobil a odskúšal píše napr.:
-Je třeba pořádné čerpadlo. Čerpadlo, které dává tlak až 250 atmosfér a průtok oleje 80 litrů za minutu.
-Pohon čerpadla musí být od převodovky přes spojku. Vstupní hodnoty na čerpadle (to, co musí převodovka mít na výstupu je výkon 60koní a otáčky do 2000ot/min.
-Hadice, rozvaděče musí mít dostatečnou světlost. Je třeba, aby jimi bylo schopno projít 80litrů za minutu s minimálním odporem, jinak se bude systém zahřívat a nebude možné delší nasazení navijáku.
-Množství je možné podstatně zmenšit chladičem s ventilátorem. Systém ale i tak bude muset mít 10 litrů oleje. Tank je možné doplnit i teploměrem. Systém NESMÍ pracovat s teplotou vyšší než 80 stupňů Celsia!!!


Toto je len pár informácií...celé som to našiel tu:
http://www.jp-axles.cz/hydraulicky-navijak.html

Ja samozrejme nechcem spochybňovať riešenie hydraulikou, len sa mi zdá pomerne náročné na amatérsku výrobu a profesionálne riešenie je dosť drahé.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Štv, 08.09.2011, 8:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hydropohon ma zmysel len ked je zapojeny cez remenicu, musi byt sice pomalsie sprevodovany.

ak ma prevodovka PTO, alebo sa nejako doplni o dalsi vystup (za lacny peniaz tazko), preco by tam niekto pchal zlozity a drahy hydropohon?


Štv, 08.09.2011, 9:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1296
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chlapi, nejak sme ste sa dostali od pokial možno jednoduchsieho blbuvzdorneho mechanickeho pripravku na spustanie ku hydraulickemu navijaku :) ale neva

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Štv, 08.09.2011, 18:17
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2524
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jenki,ale ved sa nechceme tahat ryclostou 100m za minutu :D ,keby stacilo dake 4 - 5 metrov,tak staci male cerpadlo a maly hydromotor,aby to bolo male,jednoduche a lacne.Brzdilo by to dobre a potiahnut by sa tez dalo.Keby bol vystup z prevodovky,naco by tam niekto trepal hydrauliku,ked tam moze dat spolahlivu mechaniku :D
Pepe,keby si sa chcel len spustat,stacila by ti mozno pasova brzda,ktora je samosvorna,ale zas budes musiet lano navinut na bubon,nie?A ten hydromotorcek by to aj brzdil aj navijal.Pasovka je spolahliva,drzi bubon na LKT a tam je ina zataz


Štv, 08.09.2011, 19:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja už mlčím :-D aby som nezas...l vlákno hydraulikou. Len ma to technicky zaujíma, ako každá nová fičúra.
Tož Pepe sorry za OT.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Štv, 08.09.2011, 19:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1296
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jenki píše:
Ja už mlčím :-D aby som nezas...l vlákno hydraulikou. Len ma to technicky zaujíma, ako každá nová fičúra.
Tož Pepe sorry za OT.


ale ne vpohode nic nezasieras tesi ma ze to zaujalo viac ludi :wink:

uchytenie toho pripravku planujem potom ako odnimatelny kus na toto V3s tazne co tam pojde teraz nahodit koli voziku

Obrázok

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Štv, 08.09.2011, 20:25
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2524
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ked to chces dat do tiahla,stacil by ti hadam obycajny rucny navijak za par supov,na kluku by si prirobil pasovu brzdu s pruzinou,takze by bola furt zabrzdena a ty by si ju pri spustani len odbrzdoval.Lano by si potom namotal tou klukou :D


Štv, 08.09.2011, 21:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 28.01.2009, 23:51
Príspevky: 790
Bydlisko: Preßburg
Odpoveď s citáciou
Poslať 
JohnnyPajero píše:
... Inak sa v pohode spúšťam cúvajúc dole z chaty na navijáku, keď je blato, a v pohode...


Vrátim sa ešte na začiatok debaty: Keď sa navijákujem hore takým svahom, kde trakcia kolies už nestačí a vypnem naviják, auto stojí. Čiže naviják má aj bez brzdy takú silu, že nepustí, teda nezačne sa odvíjať. To isté aj dolu svahom. Takže myslím, že naviják udrží auto aj bez brzdy. Ide vám teda len o bezpečnosť, alebo je brzda nevyhnutná?

_________________
MITSUBISHI PAJERO WAGON 3.5 V6 GLSA
Ex: MITSUBISHI PAJERO WAGON 3.0 V6 GLS


Str, 21.09.2011, 15:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
EE od začiatku je vo vlákne písané len o prípravku (jednoduchom brzdenom odvíjaku :) ) na spustenie sa dolu príšerne strmým kopcom. Teda zariadenie maximálne jednosuché a teda aj lacné. Buďto bubon s lanom a brzdou, alebo iná vyjedlabanosť.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Str, 21.09.2011, 20:51
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 11.03.2011, 23:07
Príspevky: 21
Bydlisko: Pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
JohnnyPajero píše:
JohnnyPajero píše:
... Inak sa v pohode spúšťam cúvajúc dole z chaty na navijáku, keď je blato, a v pohode...


Vrátim sa ešte na začiatok debaty: Keď sa navijákujem hore takým svahom, kde trakcia kolies už nestačí a vypnem naviják, auto stojí. Čiže naviják má aj bez brzdy takú silu, že nepustí, teda nezačne sa odvíjať. To isté aj dolu svahom. Takže myslím, že naviják udrží auto aj bez brzdy. Ide vám teda len o bezpečnosť, alebo je brzda nevyhnutná?


nevidel som rozobraty navijak, ale predpokladam, ze je to riesene pri navijani nejakou rohatkou a zapadkou , ktora sa vyraduje z cinnosti pri vytahovani lana z navijaku. cize je to jednosmerne riesenie na tahanie auta hore kopcom a neda sa pouzit na spustanie.
spustaci navijak si viem skor predstavit, ako trvalo zabrzdeny, ktory by sa odbrzdoval elektromechanicky. ked sa nieco poserie, tak ostane zabrzdeny.


Sob, 24.09.2011, 9:18
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 46 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: