Dnes je sobota 21. decembra 2024, meniny má Bohdan a zajtra Adela
pripravok na spustanie sa dolu prudkym kopcom
Autor |
Správa |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Dobré riešenie, síce traktoroidné, ale funkčné. Tiež uvažujem nad nahradením elektromotora v navijaku rýchlobežným hydromotorom, buď 8, alebo 20ccm.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Štv, 01.09.2011, 20:51 |
|
|
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1036 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
retaz pripevnit o auto a na druhom konci kotva z malej lode elegantne a noblesne cim dlksie sledujem toto vlakno vidim hydronaviak v plnej funkcnosti namiesto len nejakej brzdenej cievky
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Sob, 03.09.2011, 15:34 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Ak hydronavijak, ako chcete riešiť:
-zásobu a chladenie hydraulickej kvapaliny
-hmotnosť hydronavijaku
-pohon čerpadla?
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 04.09.2011, 21:17 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
s tymi brzdovymi kotucmi to je tak, ze ak neratam pouzitie komplet brzdoveho systemu hydrauliky, tak pri mechanickom (excenter) by mal asi jeden maly kotuc s ucinnostou, teda minimalne by som sa bal, ked by slo o to, ci rozbijem auto potazmo sebe a posadke hubu...
riesenie s hydromotorom ma napadlo tiez, ale drahe a komplikovane len na samotne brzdenie a akonahle chces s tym aj tahat, zas vymyslas vymyslene (hydraulicky navijak)
ak sa chces pohrat, posleme ti kompletne rozobraty EP9 bez schemy a zlozis si ho sam
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pon, 05.09.2011, 12:34 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2524 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Jenki,zasoba by bola rebrovana nadrzka,hydromotor,ktory vazi tolko co el.motor v navijaku,je daleko silnejsi,no a pohon cerpala by sa mohol vzat z remenice cez spojku,napr.z rozbiteho klimakompresora.Samozrejme by to nebol ziany zavodnik,remenom by sa moc vykonu nedalo preniest,ale je to vyskusane a funguje to.
|
Str, 07.09.2011, 21:08 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Hm... konštruktér hydraulického navijaka z Čiech, ktorý už nejaký ten navijak vyrobil a odskúšal píše napr.:
-Je třeba pořádné čerpadlo. Čerpadlo, které dává tlak až 250 atmosfér a průtok oleje 80 litrů za minutu. -Pohon čerpadla musí být od převodovky přes spojku. Vstupní hodnoty na čerpadle (to, co musí převodovka mít na výstupu je výkon 60koní a otáčky do 2000ot/min. -Hadice, rozvaděče musí mít dostatečnou světlost. Je třeba, aby jimi bylo schopno projít 80litrů za minutu s minimálním odporem, jinak se bude systém zahřívat a nebude možné delší nasazení navijáku. -Množství je možné podstatně zmenšit chladičem s ventilátorem. Systém ale i tak bude muset mít 10 litrů oleje. Tank je možné doplnit i teploměrem. Systém NESMÍ pracovat s teplotou vyšší než 80 stupňů Celsia!!!
Toto je len pár informácií...celé som to našiel tu:
http://www.jp-axles.cz/hydraulicky-navijak.html
Ja samozrejme nechcem spochybňovať riešenie hydraulikou, len sa mi zdá pomerne náročné na amatérsku výrobu a profesionálne riešenie je dosť drahé.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 08.09.2011, 8:28 |
|
|
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
hydropohon ma zmysel len ked je zapojeny cez remenicu, musi byt sice pomalsie sprevodovany.
ak ma prevodovka PTO, alebo sa nejako doplni o dalsi vystup (za lacny peniaz tazko), preco by tam niekto pchal zlozity a drahy hydropohon?
|
Štv, 08.09.2011, 9:22 |
|
|
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
chlapi, nejak sme ste sa dostali od pokial možno jednoduchsieho blbuvzdorneho mechanickeho pripravku na spustanie ku hydraulickemu navijaku ale neva
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Štv, 08.09.2011, 18:17 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2524 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Jenki,ale ved sa nechceme tahat ryclostou 100m za minutu ,keby stacilo dake 4 - 5 metrov,tak staci male cerpadlo a maly hydromotor,aby to bolo male,jednoduche a lacne.Brzdilo by to dobre a potiahnut by sa tez dalo.Keby bol vystup z prevodovky,naco by tam niekto trepal hydrauliku,ked tam moze dat spolahlivu mechaniku
Pepe,keby si sa chcel len spustat,stacila by ti mozno pasova brzda,ktora je samosvorna,ale zas budes musiet lano navinut na bubon,nie?A ten hydromotorcek by to aj brzdil aj navijal.Pasovka je spolahliva,drzi bubon na LKT a tam je ina zataz
|
Štv, 08.09.2011, 19:45 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Ja už mlčím aby som nezas...l vlákno hydraulikou. Len ma to technicky zaujíma, ako každá nová fičúra.
Tož Pepe sorry za OT.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 08.09.2011, 19:51 |
|
|
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
jenki píše: Ja už mlčím aby som nezas...l vlákno hydraulikou. Len ma to technicky zaujíma, ako každá nová fičúra. Tož Pepe sorry za OT.
ale ne vpohode nic nezasieras tesi ma ze to zaujalo viac ludi
uchytenie toho pripravku planujem potom ako odnimatelny kus na toto V3s tazne co tam pojde teraz nahodit koli voziku
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Štv, 08.09.2011, 20:25 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2524 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Ked to chces dat do tiahla,stacil by ti hadam obycajny rucny navijak za par supov,na kluku by si prirobil pasovu brzdu s pruzinou,takze by bola furt zabrzdena a ty by si ju pri spustani len odbrzdoval.Lano by si potom namotal tou klukou
|
Štv, 08.09.2011, 21:08 |
|
|
JohnnyPajero
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 28.01.2009, 23:51 Príspevky: 790 Bydlisko: Preßburg
|
JohnnyPajero píše: ... Inak sa v pohode spúšťam cúvajúc dole z chaty na navijáku, keď je blato, a v pohode...
Vrátim sa ešte na začiatok debaty: Keď sa navijákujem hore takým svahom, kde trakcia kolies už nestačí a vypnem naviják, auto stojí. Čiže naviják má aj bez brzdy takú silu, že nepustí, teda nezačne sa odvíjať. To isté aj dolu svahom. Takže myslím, že naviják udrží auto aj bez brzdy. Ide vám teda len o bezpečnosť, alebo je brzda nevyhnutná?
_________________ MITSUBISHI PAJERO WAGON 3.5 V6 GLSA Ex: MITSUBISHI PAJERO WAGON 3.0 V6 GLS
|
Str, 21.09.2011, 15:40 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
EE od začiatku je vo vlákne písané len o prípravku (jednoduchom brzdenom odvíjaku ) na spustenie sa dolu príšerne strmým kopcom. Teda zariadenie maximálne jednosuché a teda aj lacné. Buďto bubon s lanom a brzdou, alebo iná vyjedlabanosť.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Str, 21.09.2011, 20:51 |
|
|
peto166
Učeň
Registrovaný: Pia, 11.03.2011, 23:07 Príspevky: 21 Bydlisko: Pezinok
|
JohnnyPajero píše: JohnnyPajero píše: ... Inak sa v pohode spúšťam cúvajúc dole z chaty na navijáku, keď je blato, a v pohode... Vrátim sa ešte na začiatok debaty: Keď sa navijákujem hore takým svahom, kde trakcia kolies už nestačí a vypnem naviják, auto stojí. Čiže naviják má aj bez brzdy takú silu, že nepustí, teda nezačne sa odvíjať. To isté aj dolu svahom. Takže myslím, že naviják udrží auto aj bez brzdy. Ide vám teda len o bezpečnosť, alebo je brzda nevyhnutná?
nevidel som rozobraty navijak, ale predpokladam, ze je to riesene pri navijani nejakou rohatkou a zapadkou , ktora sa vyraduje z cinnosti pri vytahovani lana z navijaku. cize je to jednosmerne riesenie na tahanie auta hore kopcom a neda sa pouzit na spustanie.
spustaci navijak si viem skor predstavit, ako trvalo zabrzdeny, ktory by sa odbrzdoval elektromechanicky. ked sa nieco poserie, tak ostane zabrzdeny.
|
Sob, 24.09.2011, 9:18 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|