4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

problem SW - EPi 9,5 12v
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=10561
Stránka 2 z 3

Autor:  fajer [ Str, 21.04.2010, 8:03 ]
Predmet príspevku: 

no pokial viem tak trebars ten winc od teba - RAMSEY , ale aj powerwinch(kopia RAMSEY) pouzivali zapojenie dvojvyvodove, kde je treba otocit polaritu polov ..
a SW EP aj EPi pouziva zapojenie 4 vyvodove pricom -pol je trvalo pripojeny k statoru a +pol je pripajany cez vykonny releovy spoj (solenoid) na rozdielne vinutia.

ale to ty predsa vies...

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 21.04.2010, 8:52 ]
Predmet príspevku: 

na 90% je vypadnuty konektor pre jeden smer z solenoidu (obvykle)

Autor:  Karlito [ Str, 21.04.2010, 8:54 ]
Predmet príspevku: 

fajer píše:
no pokial viem tak trebars ten winc od teba - RAMSEY , ale aj powerwinch(kopia RAMSEY) pouzivali zapojenie dvojvyvodove, kde je treba otocit polaritu polov ..
a SW EP aj EPi pouziva zapojenie 4 vyvodove pricom -pol je trvalo pripojeny k statoru a +pol je pripajany cez vykonny releovy spoj (solenoid) na rozdielne vinutia.

ale to ty predsa vies...


4 vývody....

matematicky mám rovnicu o jednej skovanej neznámej

1ks - pol
2ks + pól na striedačku
1ks pól na diagnostiku čičo???? :-D

-ka-

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 21.04.2010, 9:35 ]
Predmet príspevku: 

1ks = + pol
1ks = + pol odvijanie
1ks = + pol navijanie
1ks = - pol

Autor:  Karlito [ Str, 21.04.2010, 9:55 ]
Predmet príspevku: 

:-D dík, to je moc pozitívne na mňa :-D

-ka-

Autor:  rado nd [ Str, 21.04.2010, 10:51 ]
Predmet príspevku: 

fajer píše:
no pokial viem tak trebars ten winc od teba - RAMSEY , ale aj powerwinch(kopia RAMSEY) pouzivali zapojenie dvojvyvodove, kde je treba otocit polaritu polov ..
a SW EP aj EPi pouziva zapojenie 4 vyvodove pricom -pol je trvalo pripojeny k statoru a +pol je pripajany cez vykonny releovy spoj (solenoid) na rozdielne vinutia.

ale to ty predsa vies...
No fajn, už rozumiem, čo si chcel povedať, ale v mojom jazyku vinutie a svorka nie je celkom to isté.

Síce nerád, ale musím konštatovať, že Dana si neopravil správne - len aby v tom ostatní nemali po technickej stránke hokej.

Autor:  fajer [ Str, 21.04.2010, 12:46 ]
Predmet príspevku: 

neser ma.. ta druha svorka ide do druhej dvojice vinuti na statore ked to uz teda potrebujes takto... ale stale je to o pripojeni ineho vinutia..

Autor:  Karlito [ Str, 21.04.2010, 12:48 ]
Predmet príspevku: 

Už se perou, už se perou :-D :-D :-D

Radšej to nehajte bohajác, zmerčí to Panďoch a zas bude vrtať krivé šrobiky aby mal 4 droty, kua

-ka-

PS: soradž za offtopíííííč

Autor:  rado nd [ Str, 21.04.2010, 12:58 ]
Predmet príspevku: 

fajer píše:
neser ma.. ta druha svorka ide do druhej dvojice vinuti na statore ked to uz teda potrebujes takto... ale stale je to o pripojeni ineho vinutia..


Už som si myslel, že v tom mám jasno, a Ty si sem opäť vliezol.

Vyjasňujem si, toto je kontrolná otázka:

keďže máme prvú (zrejme) a druhú (isto) dvojicu vinutí, tak potom máme dve dvojice vinutí, čiže dokopy štyri vinutia?

A nie je to trochu zbytočný prepych?

Autor:  DanoDEF [ Str, 21.04.2010, 14:18 ]
Predmet príspevku: 

fajer píše:
starsie wince pouzivali zapojenie motora na 2 vinutia. Aktualne wince pouzivaju 3 vinutia. a sice:


... nastuduj si pojem "seriovy motor", este lepsie rozober si nejaky ten motor

... ma 4 vyvody a pre kazdy smer otacania sa pouzivaju vsetky 4 vyvody

... polarita sa meni iba na vyvodoch F1 a F2 co su v podstate v serii zapojene ( 4 ) statorove vinutia a tymi vynutiami sa vytvara elektromagnet, ktory svojim magnetickym polom urcuje smer otacania motora

... v seriovom motore su vinutia statora a rotora zapojene v serii

... kedze stator ma jedno vinutie na koncoch oznacene F1 a F2 ( v skutocnosti su to 4 vinutia zapojene v serii ) tak ak sa motor toci jednym smerom musi sa tocit aj druhym pri spravnom zapojeni

Autor:  Karlito [ Str, 21.04.2010, 14:25 ]
Predmet príspevku: 

Dano, takže to je vlastne elektromotor zo štartéra zo škodovky naprcaný štartérom z 1203ky (tá sa točí opačne) :-D

-ka-

Autor:  rado nd [ Str, 21.04.2010, 14:56 ]
Predmet príspevku: 

Dano, on to veľmi dobre vie, dokonca aj prakticky a zvnútra,

len sa vyjadruje ako Hotentót.

Autor:  DanoDEF [ Str, 21.04.2010, 15:21 ]
Predmet príspevku: 

rado nd píše:
Dano, on to veľmi dobre vie, dokonca aj prakticky a zvnútra,

len sa vyjadruje ako Hotentót.


... ale je to poucne pre neznalych.

Autor:  fajer [ Str, 21.04.2010, 19:27 ]
Predmet príspevku: 

dano pekne si to napisal ALE napis mi zopar ludi neelektrikarov ktory prispievaju takymto vlaknom a rozumeli tomu co si napisal...
napisal si to spravne ale nezrozumitelne pre lajka. v konecnom dosledku dospejeme k tomu istemu = otacanie polarity polov, inak sa jednosmerny motor neda donutit k reverzu. akurat je topre lajka ine ked mas motor kompletne zapojeny a LEN otacas polaritu dvoma rele a nieco celkom ine ked mas ten pokurvenec co je SW. nakolko je tam 4 vyvodove zapojenie a naviac zle navrhnuta konstrukcia el. vodicov v motore.
Preto cela ta omacka a tak ci onak nutna generalka po max 2 rokoch jazdenia po nasolenych cestach.

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 21.04.2010, 20:11 ]
Predmet príspevku: 

Kajo, kazdy znackovy navijak ma 4 vyody a to s tou generalkou, je pekna haluz, predavam ich 10 rokov a dokopy bolo pripadov poskodenia motora cca 10 ks z cca 600 ks (len u nas v SR)

Stránka 2 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/