4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Problem s navijákom
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=12189
Stránka 2 z 4

Autor:  denyz [ Uto, 11.01.2011, 20:04 ]
Predmet príspevku: 

Už odpísal dal nejaké typy,triky ,zajtra to vyskúšam a uvidíme.

Autor:  GaboSB [ Str, 12.01.2011, 12:56 ]
Predmet príspevku: 

Naviják XTR 12 speed som mal asi pred rokom. Potom sa naskytla lepšia ponuka na EP9, tak som ho predal. Ale pár krát som ním navijakoval a môžem povedať, že je dostatočne rýchly pri navíjaní na prázdno aj pod plnou záťažou. Problém s odvíjaním lana v zime som mal podobný, preto prišla rozborka a zborka prevodovky s výmenou maziva. A však samotné zapínanie a uvoľňovanie voľnobežky vyžadovala stále riadnu trpezlivosť.
No a čo sa týka jednej negatívnej veci k nemu je, že ten môj mal veľkú vôľu bubna do strán (cca 6mm)!!, ako aj slabučké bočné strany bubna. Možno zanedbateľné, myslel som si aj ja, no ak sa lano navíjalo na jednej strane pod zaťažením, tak sa ten bočný plech bubna normálne vytláčal do boku čo malo za následok, že lano začalo hrýzť do bočnej steny navijáka. Možno sa to zdá byť nereálne, veď rolne lano vedú, ale stalo sa. :roll:

Autor:  denyz [ Str, 12.01.2011, 18:52 ]
Predmet príspevku: 

dnes som mal čas s tým trošku cvičiť odvíjať ,navíjať a je to lepšie už netreba slona stačí aj somár na odvíjanie v neutrály ,zajtra keď nebude pršať už ho zoberem na záťažový test do lesa ,možno fakt mu chýba poriadny pohyb ./do teraz sa len vozil tak dostane cez k...t./

Autor:  ferjon [ Str, 12.01.2011, 21:52 ]
Predmet príspevku: 

posledna veta sa mi najviac pači.
ale k veci ked som mal čiňana mal som ten isty problem a mazivo v prevodovke bolo v pohode.

Autor:  RADOFFROAD [ Štv, 13.01.2011, 11:25 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
denyz napísal:
Kupoval som ho v Almetal a dnes som písal aj im tak uvidíme ale sere ma to riadne . ináč je tichý ,dobrý . Keď ho rozoberem tak je po záruke , keď ho pošlem na reklamáciu tak ho neuvidím mesiac . No a ďalšia drobnosť keď som odmotal celé syn. lano na valci som objavil stopy po ocelovom lane ,takže teraz neviem výrobca alebo kto tam narval ocelové a potom synt. lano alebo kto vyskladal ten naviják.


samozrejme nerozobrat, najskor pisat, volat, novy navijak ide z tuha na volnobeh bezne, ak je to nieco ine, budeme samozrejme riesit...





Citácia:
denyz


PríspevokZaslal: Ut, 11.01.2011, 11:17

allmetal neodpovedá


allmetal odpovedal o 14:23 :roll: sorry, fakt je toho vela, ale reklamacie a rady sa snazime vybavovat v den prijatia majlu...

Autor:  Tomrs [ Sob, 15.01.2011, 12:37 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
navijaky sa od výrobcu štandardne dodávajú s oceľovým lanom a rolňami, syntetika sa navíja až u predajcu a dokladá sa prievlak


Navijaky XTR nepoznám, ale iné značky sa bežne dodávaju so syntetickým lanom a prievlakom priamo od výrobcu.

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 17.01.2011, 10:33 ]
Predmet príspevku: 

ano, samozrejme, ale testuju sa s ocelovym ako zidu z linky, pretoze na syntetickom by to bolo poznat a ak by mali davat syntetiku len koli testu a potom zakazdym novu, tak by to asi bolo drahe, ocelove vydrzi mraky testov a nemusia ho kontrolovat ci nema otrepy atd, samozrejme su aj vyrobcovia, ktori zalozia rovno syntetiku a nejake testovanie sa mozu vysrat (potom to so spolahlivostou podaktorých kusov aj tak vypada)...

Autor:  Tomrs [ Uto, 18.01.2011, 15:21 ]
Predmet príspevku: 

Rado sorry, ale väčšiu blbosť som už dávno nepočul, sám tomu neveríš, že nejaký výrobca skúša pod záťažou každý jeden navijak a ešte k tomu s oceľovým lanom. Aj najpoprednejší výrobcovia testujú výbraný kus zo série a testujú ho na stolici.

Koho by zaujmal taká výroba navijakov doporučujem zhliadnuť napríklad toto: http://www.youtube.com/watch?v=KOJcZj-_VVU

a ani Superwinch dodaný od výrobcu so syntetikou nemá žiadne stopy po oceľovom lane. :smt139

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 18.01.2011, 16:21 ]
Predmet príspevku: 

...ano zaregistroval som, ze si o kadecom nepocul, hoci stale ta deklarujem ako odbornika na slusnej urovni na OFF problematiku (koniec koncov robis to nejaky ten rok, nie ?)


za prve som nepovedal, ze kazdy kus sa testuje pod zatazou a za druhe aj Superwinch ma bezne stopy po oceli ked sa dodava syntetika, totiz standardne sa serie so syntetikou nerobia stale ale vo vybranych seriach a ked chcem napr. 30 ks so syntetikou a prave nie su, premotavaju to a aj mi to oznamia... bezna prax...

kazdopadne to nijako nesuvisi s danou problematikou, ci na bubne bola alebo nebola odreta farba od lana

Autor:  Tomrs [ Uto, 18.01.2011, 16:32 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
kazdopadne to nijako nesuvisi s danou problematikou, ci na bubne bola alebo nebola odreta farba od lana


konečne rozumná reč, ja nemám nič ani proti previnutiu lana u predajcu, bola to len moja reakcia na hrubo zvýraznenú časť tvojho príspevku

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 31.01.2011, 23:05 ]
Predmet príspevku: 

navijak je uz na ceste naspat k Denyzovi a objasnim o co islo, kedze toto sa moze tykat aj inych navijakov rad sa o to na co sme prisli podelim...

...kedze sa na nas dodavatel ako to uz u neznackovych navijakov chodi vys...l riesili sme to na vlastne triko a vo vlastnej rezii, kedze mame strojarske zazemie, zaoberal sa tym problemom clovek so skusenostami zo strojarskej a technickej branze...

...na prvy pohlad klasicky cinsky navijak, ale o dost rychlejsi a tichsi ako ine, to nas zarazilo, kedze nepredpokladame, ze cina zacala vyrabat za male peniaze zrazu vela muziky, kazdopadne nas prekvapilo pomerne sikovne konstrukcne riesenie prevodovky a musim uznat pomerne odolne vyzerajuce, ale preco siel tak tazko ? po dokladnom vyumyvani od brutalne lepkavej vazeliny sme zistili, ze tolerancie su pomerne na vysokej urovni a cely problem musi byt skratka inde, bol...

totiz vo vidine extremne ticheho chodu prevodovky si cinania povedali, ze pouziju vazelinu s najvacsimy tlmiacimi schopnostami a kedze tak trochu nepochopili, ze niekde moze byt aj minus 20 stupnov spravili nam uzivatelom medvediu sluzbu, verte alebo nie, problem bol z 90% vo vazeline s extremne vysokym odporom trenia to sice neznamena, ze zle maze, ale rotacne suciastky, ktore su ulozene klzne (hlavny ozubeny prstenec) maju pri nizsich teplotach obrovsky treci odpor a realne v praxi to znamenalo, ze navijak som na stole s vypnutou spojkou rukou nepretocil...

po kratkom patrani na trhu vazelin sme zopar specialnych vyskusali a skoncili sme na jednom type s extremne nizkym trecim odorom na lithiovej baze (pisem z domu, neskor sem dam typ,nepamatam nazov) a po kompletnom zmontovani sa zrazu navijak toci po vypnuti spojky ako znackovy superwinch, mozno to bued mat za nasledok male zvysenie hlucnosti, ale pri tak tichom navijaku to povazujem za male zlo, kazdopadne budeme netrpezlivo cakat na Denyzove vyjadrenie po prvych skusenostiach...

...aby som bol uplne presny nasli sme zopar strhnutych zavitov na kryte nad bubnom, ale tieto nesuviseli s odporom pri toceni, toto je casty jav cinskych navijakov, skrutky maju nepresne zavity a po prvom vyskrutkovani z hliniku sa zavit niekedy poskodi, nie je to zavratne tazka oprava, ale urcite znervoznuje, po tychto aj inych skusenostiach zvazujem vyradenie tohto navijaka na cas z predaja nie koli vyrobcovi ale koli dodavatelovi, ktory nema absolutne zaujem akokolvek participovat na podobnych opravach a upravach neriesi zarucny servis a pozarucny je drahy ako prasa (dodavatel bol z EU) samozrejme len do doby kym zozenieme dalsieho dodavatela na tieto alebo velmi podobne produkty, pretoze tato znacka navijakov mala inak pomerne uspech, ale ak mam kazdy rozobrat a "dorobit" straca u mna takyto produkt body velmi rychlo

Autor:  Apop [ Pon, 31.01.2011, 23:12 ]
Predmet príspevku: 

Rado prosim posli ten typ vazeliny... popravde rad by som aj ja vymenil tu moju v prevodovke navijaku nakolko pri nizsich teplotach ide ozaj dost stuha. Len ako sa bude ta vazilina spravat vo vyzsich (letnych) teplotach?

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 31.01.2011, 23:35 ]
Predmet príspevku: 

tato ma vysoky rozsah aj do plusu, daj radsej email nech nezabudnem, som teraz uz doma, vsetko mam na firme...

Autor:  medal41 [ Uto, 01.02.2011, 19:43 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
tato ma vysoky rozsah aj do plusu, daj radsej email nech nezabudnem, som teraz uz doma, vsetko mam na firme...

až nezabudneš hod typ tej vazeliny niečo musim dať do SW EP9

Autor:  Peter 69 [ Uto, 01.02.2011, 21:11 ]
Predmet príspevku: 

Zlatá klasika vazelína Slovnaft :lol: či už žltá alebo červená :-D

Stránka 2 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/