Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 18:42
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Tazna sila navijaku 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pri nedavnom stretnuti na drahe v opatovej sme sa vsetci viac navijakovali ako vozili a jednoznacne sme dospeli k rozhodnutiu, ze ci tahame niekoho, alebo sami seba, bez rozmyslania proste pouzijeme kladku podla vyssie uvedenych obrazkov a nespekulujeme.

dovody:
- mensia pravdepodobnost roztrhnutia lana
- setrime navijak, baterku, alternator
- dokazeme vyvinut dvojnasobnu taznu silu
- cas vyprostovania porovnatelny s tahanim priamo (napriek polovicnej rychlosti vytahovania)

9 z 10 offroadakov odporuca kladku!!!
tolko offroadakov sa predsa nemoze mylit... ;-)


Uto, 13.12.2011, 11:18
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Skúšam vybaviť ten merák, prípadne meranie u lesákov tu vo Zvolene. Pre istotu :) .
Každopádne to kladka istí vždy.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Uto, 13.12.2011, 11:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vdaka jenki, to bude zaujimave.
akekolvek relevantne meranie v praxi da vzdy lepsi obraz, ako 100 teorii na papieri...


Uto, 13.12.2011, 11:55
Profil ICQ WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
thunder píše:
- gurtne (lana) sa nikdy nepodari v beznych podmienkach upnut tak, ze su hned nasponovane a hilift podstatnu cast drahy pouzije len na dosponovanie, po com uz na potiahnutie ostane realne dost malo
- clovek sa velmi narozmysla, ako upevnovat lana, aby ich po kazdom potiahnuti o par cm o tych par cm skratil. trochu to riesi racnovacia velka gurtna, ale kto ju nosi okrem mna?

Uz keby tak, riesila by to (vhodne nadimenzovana) retaz ? Vlastne vzdy si ju nasponujes na konkretne ocko ...


Uto, 13.12.2011, 11:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
urcite ano. ale pochybujem, ze by to chcel niekto vlacit sebou. je to velke a tazke...


Uto, 13.12.2011, 12:05
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak tak a už sa dostávame k starej múdrosti, že co je lepšie ako kladka ? No predsa dve kladky...

...a preto mne hrkocu v kufre 3ks a asi 6 sekiel, hoci mam dva navijaky...

...a zároveň sa dostávame k tomu, prečo je lepší rýchly.navijak, veľa ľudí mi oponuje, že veď mam čas, ale ak prekladkujes nejakú činu, tak skoro nie je vidieť, že sa hýbe, potom je ťažko rozlúštiť, či je len prirodzene pomalá, alebo je nejaký problém...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 13.12.2011, 12:31
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mam aj "cinu" aj "kvalitny", ale myslim, ze rychlost nie je zrovna ten parameter, co ich odlisuje. v rychlosti a sile nemozem nic vycitat ani cine...


Uto, 13.12.2011, 13:13
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ho ho, to sa mi nezda, obvykle je to skoro polovica a aku cinu a aky origo ?

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 13.12.2011, 18:33
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sak sa pytas, ako keby som oba nekupoval u teba... :-D

ano, superwinch EP9 (ci co to mam na wranikovi) je urcite rychlejsi ako ten druhy nesuperznackovy (12000Lb, znacku neviem, co je na galopikovi), ale ten rozdiel v rychlosti nie je az taky dramaticky a ani na kladke urcite nevyzera, ze by stal... ale to moze byt cisto subjektivny pohlad. navijakove preteky nerobim a mam cas...


Uto, 13.12.2011, 20:16
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:-D ja som chcel aby si to povedal ty :-D

...kazdopadne je fakt, ze na galopri mas cinu, ale nie shit, preto ja drzim len ciny lepsie, ale zas su drahsie, hm, ale kazdopadne rozdiel rychlosti aj tu je minimalne 35%

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 14.12.2011, 9:47
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano, to by mohlo zodpovedat...


Str, 14.12.2011, 11:28
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: