Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 14:02
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Tazna sila navijaku 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45
Príspevky: 3148
Bydlisko: VYCHOD PO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Macej píše:
Som zvedavý kedy sa tu budú zase riešiť aj kýble a kvetináče..... kto si pamätá tému s podobným smerom cca 2 roky späť tak vie :-D :-D :-D


:lol: :lol: no to vtedy bola dobra debata,akurat sa mi zda ,že už to tu asi nie je :cry:

_________________
My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom.

ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk


Pon, 12.12.2011, 19:40
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
Príspevky: 325
Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jenki píše:
Silu 2tony vyvinie aj ručný ráčňový navijak - je podstatne lacnejší, ale nikto ho nepoužíva aj tak. Lebo sme v praxi zistili, že nepomôže

ze nie? pohyb tvori krasne zenske tela :-D staci pozriet zaciatok
http://www.youtube.com/watch?v=ZhuamFTX ... be&t=7m32s

ORC píše:
Dozadu by to vraj malo ist takto. Potrebujes tri stromy a tri kladky

Obrázok

no slava,konecne som to aj ja po takychto obrazkoch pochopil...uz som myslel,ze som tu najsprostejsi(netvrdim,ze nie)

_________________
Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu


Pon, 12.12.2011, 22:32
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kokso som tu chvilu nebol wau...

...a semena akeho stromu si to mam zobrat so sebou ak sa chcem tahat dozadu s prednym navijakom ? :-D :-D

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 12.12.2011, 22:35
Profil ICQ WWW
Čumil

Registrovaný: Štv, 01.12.2011, 22:42
Príspevky: 1
Bydlisko: BB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
celkom jednoduche, len tych stromov treba dookola dost :)
http://www.youtube.com/watch?v=P0j_9mRB5g8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=_4tI3HtgdCY&feature=related
vzadu posobi dvojnasobna sila ako v predu, a tym ze sa auto posunie o meter do zadu, navinie sa 1m lana (lano za autom sa skrati o 2m z ktorych 1m sa navinie na navijak a 1m sa pouzije na oddialenie auta od predneho pevneho dodu) :-D


Pon, 12.12.2011, 23:34
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Radoffroad: tusteho :-D

Jenki: Fajn ze nejazdis s vyprostovakom :-D Na zdvojnasobenie sily pouzijes jednu kladku a lano naspat na auto; a je sumafuk ci tahas seba alebo niekoho ineho. Na strojnasobenie dve, stvornasobenie 3, atakdalej az kym ti nedojde spagatik. Treba mysliet aj na to, ze tie kladky musis mat kam vesat.

Obrazok od ORC je jasny, vystizny, a hlavne spravny.

OGO: predpokladom mechanickeho alebo hydraulickeho navijaku je k tomu urceny vystup z motora ci prevodovky, ktory ovsem ma maloktore osobne auto (nakladaky bezne), a dorobit ho je technicky velmi narocne a teda aj drahe. Nehovoriac o tom, ze kazdy (elektricky, mechanicky, hydraulicky) ma svoje + aj - a pre vacsinu z vas je elektricky najefektivnejsou alternativou.

Ad Tahanie dozadu: za cenu tych kladiek, lana, a mrdniku v aute, sa da poridit zachovaly navijak dozadu :smt077

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 12.12.2011, 23:42
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue: Jo, chápem. Mechanické je moc komplikované.
A keď dávate elektrické, nechávate si pôvodnú elektrickú sústavu alebo na niečom si pridáte ? Napr. na akumulátore alebo dá sa silnejší alternátor ?
Lebo zatiaľ každý písal, že elektrický navijak je ťažké zásobovať dostatočným prúdom, a Rado napísal, že má aj viac batérií a i napriek tomu, tá prúdová náročnosť je veliká.


Pon, 12.12.2011, 23:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue: Myslíš si to, alebo to máš nejak potvrdené?
Apropo, prečo by to malo byť fajn, že nejazdím s vyprosťovákom?

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Uto, 13.12.2011, 0:35
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.06.2010, 20:24
Príspevky: 298
Bydlisko: Piestany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ORC píše:
Dozadu by to vraj malo ist takto. Potrebujes tri stromy a tri kladky

Obrázok


A nie je jednoduchsie spravit si navijak prenosny (aj pre takyto pripad)?


Uto, 13.12.2011, 8:20
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Myslis multi-mount ? (Ze ho nahodis ked treba).
V zavislosti od toho ako to navrhnes, mozes mas o zabavu v blate postarane ...
Uz pracnejsie, ale jednoduchsie je sa vytiahnut hi-liftom ...
Obrázok

Obrázok

Este som videl jednu fotku, kedy bol hilift oprety podstavou o strom (nalezato), gurtna ho myslim obchadzala po oboch stranach (aby ho netahalo na jednu stranu), a pritahoval si to vlastne k stromu ..


Uto, 13.12.2011, 8:54
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mozno kusok od veci, ale pozor pri tom hilifte, totiz len jeden ma deklarovanu silu na tahanie rovnaku ako na dvihanie a je to prave ten s velkym ocelovym (nie liatinovym) nosom na konci a ten ma aj predpripravu na retaz, tento model som doviezol len raz v zivote, drahy bol ako fras a skoncil na mojom aute a nakoniec som zistil, ze jediny rozdiel je ten nos odkladaci, ktory som odlozil bezpecne do garaze a nenosim ho :-D vlastne este je cely inej farby :roll:

kopiami hiliftu by som netahal

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 13.12.2011, 9:49
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to je hilift extreme? ten stoji o par libier viac ako normalny;-)


Uto, 13.12.2011, 10:10
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano, a neviem o kolko viac libier stoji kde, ale pred asi 5 rokmi stal skoro dvojnasobok pri dodani do EU (tusim okolo 200 €)

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 13.12.2011, 10:23
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hiliftom som sa takto tahal uz dva krat. prvy krat som este nemal navijak a pochopil som po par hodinach, ze is ho urcite kupim. druhy krat, ked som uz vpredu navijak mal, ale nutne som sa musel tahat dozadu. tiez to zabralo par hodin, napriek tomu, ze islo o pomerne kratku vzdialenost. preco?

- pretoze kazda gurtna alebo autolano ma svoju prirodzenu pruznost, ktora sa vyrazne prejavuje s rastucou dlzkou a ocelove nosi malokto
- gurtne (lana) sa nikdy nepodari v beznych podmienkach upnut tak, ze su hned nasponovane a hilift podstatnu cast drahy pouzije len na dosponovanie, po com uz na potiahnutie ostane realne dost malo
- clovek sa velmi narozmysla, ako upevnovat lana, aby ich po kazdom potiahnuti o par cm o tych par cm skratil. trochu to riesi racnovacia velka gurtna, ale kto ju nosi okrem mna?

ked to zhrniem, toto riesenie sice funguje, ale je to jedno velke trapenie na velmi dlhy cas a moc by som sa nan ani nespoliehal. podstatne jednoduchsie a aj rychlejsie je "zavolat kajovi"...


Uto, 13.12.2011, 10:49
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
ano, a neviem o kolko viac libier stoji kde, ale pred asi 5 rokmi stal skoro dvojnasobok pri dodani do EU (tusim okolo 200 €)


teraz je rozdiel 52 vs 72. viem ze som sa pri objednavke este zamyslal v com je medzi nimi rozdiel ale rozhodlo to, ze pri extreme sa da zhodit ten druhy jazycek a celkovo je potom kompaktnejsi na skladovanie...


Uto, 13.12.2011, 10:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vysvetlenie polovicnej namahy navijaku pri pouziti kladky rovnako pri vyprostovani seba, ako pri tahani bremena:

Obrázok


Uto, 13.12.2011, 11:05
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 86 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: