4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Tazna sila navijaku
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=14100
Stránka 6 z 6

Autor:  thunder [ Uto, 13.12.2011, 11:18 ]
Predmet príspevku: 

pri nedavnom stretnuti na drahe v opatovej sme sa vsetci viac navijakovali ako vozili a jednoznacne sme dospeli k rozhodnutiu, ze ci tahame niekoho, alebo sami seba, bez rozmyslania proste pouzijeme kladku podla vyssie uvedenych obrazkov a nespekulujeme.

dovody:
- mensia pravdepodobnost roztrhnutia lana
- setrime navijak, baterku, alternator
- dokazeme vyvinut dvojnasobnu taznu silu
- cas vyprostovania porovnatelny s tahanim priamo (napriek polovicnej rychlosti vytahovania)

9 z 10 offroadakov odporuca kladku!!!
tolko offroadakov sa predsa nemoze mylit... ;-)

Autor:  jenki [ Uto, 13.12.2011, 11:24 ]
Predmet príspevku: 

Skúšam vybaviť ten merák, prípadne meranie u lesákov tu vo Zvolene. Pre istotu :) .
Každopádne to kladka istí vždy.

Autor:  thunder [ Uto, 13.12.2011, 11:55 ]
Predmet príspevku: 

vdaka jenki, to bude zaujimave.
akekolvek relevantne meranie v praxi da vzdy lepsi obraz, ako 100 teorii na papieri...

Autor:  finder [ Uto, 13.12.2011, 11:59 ]
Predmet príspevku: 

thunder píše:
- gurtne (lana) sa nikdy nepodari v beznych podmienkach upnut tak, ze su hned nasponovane a hilift podstatnu cast drahy pouzije len na dosponovanie, po com uz na potiahnutie ostane realne dost malo
- clovek sa velmi narozmysla, ako upevnovat lana, aby ich po kazdom potiahnuti o par cm o tych par cm skratil. trochu to riesi racnovacia velka gurtna, ale kto ju nosi okrem mna?

Uz keby tak, riesila by to (vhodne nadimenzovana) retaz ? Vlastne vzdy si ju nasponujes na konkretne ocko ...

Autor:  thunder [ Uto, 13.12.2011, 12:05 ]
Predmet príspevku: 

urcite ano. ale pochybujem, ze by to chcel niekto vlacit sebou. je to velke a tazke...

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 13.12.2011, 12:31 ]
Predmet príspevku: 

Tak tak a už sa dostávame k starej múdrosti, že co je lepšie ako kladka ? No predsa dve kladky...

...a preto mne hrkocu v kufre 3ks a asi 6 sekiel, hoci mam dva navijaky...

...a zároveň sa dostávame k tomu, prečo je lepší rýchly.navijak, veľa ľudí mi oponuje, že veď mam čas, ale ak prekladkujes nejakú činu, tak skoro nie je vidieť, že sa hýbe, potom je ťažko rozlúštiť, či je len prirodzene pomalá, alebo je nejaký problém...

Autor:  thunder [ Uto, 13.12.2011, 13:13 ]
Predmet príspevku: 

mam aj "cinu" aj "kvalitny", ale myslim, ze rychlost nie je zrovna ten parameter, co ich odlisuje. v rychlosti a sile nemozem nic vycitat ani cine...

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 13.12.2011, 18:33 ]
Predmet príspevku: 

ho ho, to sa mi nezda, obvykle je to skoro polovica a aku cinu a aky origo ?

Autor:  thunder [ Uto, 13.12.2011, 20:16 ]
Predmet príspevku: 

sak sa pytas, ako keby som oba nekupoval u teba... :-D

ano, superwinch EP9 (ci co to mam na wranikovi) je urcite rychlejsi ako ten druhy nesuperznackovy (12000Lb, znacku neviem, co je na galopikovi), ale ten rozdiel v rychlosti nie je az taky dramaticky a ani na kladke urcite nevyzera, ze by stal... ale to moze byt cisto subjektivny pohlad. navijakove preteky nerobim a mam cas...

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 14.12.2011, 9:47 ]
Predmet príspevku: 

:-D ja som chcel aby si to povedal ty :-D

...kazdopadne je fakt, ze na galopri mas cinu, ale nie shit, preto ja drzim len ciny lepsie, ale zas su drahsie, hm, ale kazdopadne rozdiel rychlosti aj tu je minimalne 35%

Autor:  thunder [ Str, 14.12.2011, 11:28 ]
Predmet príspevku: 

ano, to by mohlo zodpovedat...

Stránka 6 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/