Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 11:52
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 68 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Pevnostne narazniky a vytahovanie auta 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na vyťahovanie trhom treba použiť dynamické lano. Tu bolo očividne použité statické. Ale pri dynamickom je riziko, že pri odtrhnutí poletí súčiastka ako z praku, s možnými následkami pri dopade.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pon, 02.04.2012, 11:43
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
presne o tom hovorim, ze ste zacali sudit hlava nehlava a podstatne informacie nepadli...

to Mirec : klasicka blba poznamka, neprekvapuje ma od teba, niekedy pises rychlejsie ako myslis, v nasledujucom prispevku si to pochopil aj sam a prehodnotil si svoje slova...

...nejde vobec o mna, ani lukasa nepoznam, len ma nasralo, ze komentujete veci ako keby ste cely zivot robili narazniky, viac by som si vazil hodnotenia ako pise Jenki a spol, o tom, ako to robit a kde sa asi stala chyba, nie mudrovat a robit zavery bez informacii...

len pre pochopenie, je aj druha strana mince, ak spravim na aute vpredu kolajnicu (nic jednoduchsie ) , tak pri strednej kolizii s nejakym stromom pri offroade, co sa bezne stava, hrozi ohnutie casti sasi, kazdy naraznik potrebuje aj nejaku deformacnu zonu, nemozete pausalizovat slovami : "slabe" a znovu sa vratim k tomu, ze treba pouzivat hlavu : cim vacsi pruser pri offroade, tym treba viac rozmyslat, lebo hrozi o to vacsi pruser pri bezhlavom pouziti sily...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 02.04.2012, 13:13
Profil ICQ WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
este ma napadlo, ze mali sme jednu nehodu (nas zakaznik) a potesilo ma, aj ked na vine nebol, ze sa poskodil umerne naraznik a nebolo treba menit sasi, samozrejme su extremy, kde sa neda vyhnut aj takym opravam...

jednoducho povedane, trafit tu tenku hranicu medzi pevnostou pevnostneho naraznika a deformacnou zonou je umenie...

...kazdopadne na zaciatku malo toto vlakno vystizny nazov : ako netahat, ale vzpati sa to zvrhlo na komentar o tom ako mal typek upravene auto, pricom nikto z nas detaily nepoznal...

...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pon, 02.04.2012, 13:18
Profil ICQ WWW
Koumák

Registrovaný: Pon, 01.08.2011, 17:07
Príspevky: 167
Bydlisko: Kysuce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
O nejakom obraze deformovania by mohol pomôct aj nejaky jednoduchsi MKP (FEM) vypocet.
Neviem, ci sa s tym niekto tuna z fóra zaoberal , ale minimalne by to mohlo byt zaujivame vediet, ako sa bude naraznik spravat pri naraze alebo pôsobeni sily.

Ak by mal niekto 3D model (najlepsie Pro/E alebo Catia) , skuste poslat. Aj ked casu moc nemam a teraz cez sezonu ho bude este menej, ale mozno by to stalo za ten strateny cas.

Ak by ste to chceli riesit seriozne = za prachy , tak chlapci na Zilinskej univerzite si radi privyrobia par susnov, ale tato varianta je asi dopredu odsudena na zanik. :-D


Pon, 02.04.2012, 15:28
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Stim taznim okom u patrolav zadu mam tiez skusenosti darmo je tam 4mm ocel ked okolo je 2mm plech ktori je sice profilovany cize silny ale u starsich Y60aY61 ked to nema osetrene tak to vytrhne z ramu ako malinu

Konkretne tento rok som vytahoval teda trhal auto zo zaveja sinteticke lano na navijaku islo do papa ale mojov chybov, potom som dal dynamicke lano o tazne a seklov o druhe auto aaaaaa tahaaal a tiez to letelo este stastie ze odstreleny drziak mi v letel len do rezervi a nikomu sa nic nestalo a auto ostalo aj tak v zaveji

Treti pokus bol primitivne jednoduchi odkopat auto, boo lezalo v bruchom na napluhovanom zaveji 1h kopania a troli nakoniec sam vycuval.

Ciže dotycny ma tak zhnity ram ze ked daco tak sa cele auto rozpadne :?
poucenie premna radsej hodinu viacej kopat a nic nedodrbem ?

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Naposledy upravil MIrec01 dňa Str, 04.04.2012, 0:15, celkovo upravené 1



Pon, 02.04.2012, 16:32
Profil ICQ
Az to tu zije
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 25.03.2010, 23:24
Príspevky: 222
Bydlisko: Báhoň
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor...

Prepac, uz budeme diskutovat len tak aby si bol spokojny :)

_________________
Felicia Offrajd project 4,2 Turbo
Obrázok


Pon, 02.04.2012, 19:12
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 610
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado: Sory ale rypol som si koli tomu ze som bol svedkom jednej udalosti priktorej vytrhlo naraznik z oasednia pri navijani auto ostalo stat a navijak z naranikom siel ku stromu aaa Namontovany bol u teba.[/quote]

asi tak no :-) :-)

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Pon, 02.04.2012, 21:17
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:roll: Toto nem dopadne dobre ...
Co sa tu vlastne riesi ? Ako netahat, ako uchytavat pevnostaky, ako si majitel ma vystuzit ram ? (resp. ho udrazat zdravy ...)
Uz je to tu nejak pomotane ..


Pon, 02.04.2012, 21:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kakes píše:
RADOFFROAD píše:
...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor...

Prepac, uz budeme diskutovat len tak aby si bol spokojny :)

Nevšimol som si, že by si diskutoval, aspoň doposiaľ.
Zatiaľ si len rýpal a táral. Nečítal som od teba jedinú rozumnú vec. Tie posledné naserkali aj pokojných užívateľov tohoto fóra. (pripomeniem len tvoju leukoplastovú uzávierku a táraniny a rýpanie okolo nálepiek)
Tak neviem, o čo ti ide.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 02.04.2012, 21:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.03.2009, 21:14
Príspevky: 1250
Bydlisko: Lednické Rovne
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder ja by som to tu zamkol a bude pokoj. Páni poslednú dobu tu každí do každého rípe . Toto forum je už dosť posrané hádkami tak nato serte ved sme tu Offroadaci nie ???? kolko takých videí je na neťe a niektoré autá sú profesionálne a aj tak ich trhajú ako sračky ...

_________________
Do nedávna Toyota 4Runner 2,4TD potom NISSAN PATROL K 160. 3,3TD+dodatočne i .17 šípi a varené disky, profi šnorchel 8euri. Teraz Jeep Cheroke 4.0i závodní špecial . Land Rover sIII Veterán.Sááb 96.BMW 525i. Jeep Grand Cherokee 3.1td. Mercedes SLC 280 .


Pon, 02.04.2012, 21:39
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 26.11.2010, 12:46
Príspevky: 42
Bydlisko: Sydney, Australia
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na jednom miestnom australskom fore sa ten clovek branil. naraznik nebol doma vyrobeny. bol hlinikovy co je tu asi polovica a vyznam maju asi taky ze sa pekne lesknu. patrol co ho tahal bol TD42 s aftermarket turbom vytunovanym na 20 psi a intercoolerom. auto bolo zapadnute v bahne po ram teda pricucnute. jednoducho bola pouzita neprimerana sila znasobena dinamickym lanom. proste deti sa hrali v lese.

_________________
Nissan Patrol Y60 TB42s


Pon, 02.04.2012, 21:47
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 15:26
Príspevky: 523
Bydlisko: tisovec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
..však ja som to vravel hneď, taký zúrivý vyťahovák to bol :-D :-D

_________________
už len ex.....jeep xj 2,5 ....patrol gr.... jeep xj 4l......


Pon, 02.04.2012, 21:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Juraj, toto ani nie je o trhaní, ale o tom, že niekto sa pozrie na video a hneď začne mudrovať.
Pritom priamo pod videom bolo napísané upozornenie pre tých, čo rýchlo súdia, že nárazník bol duralový a odtrhol ho oceľový vyprosťovací hák.

Takže šlo len o to podiskutovať, ako sa vyhnúť podobnej situácii, lebo ide o život. A riešením rozhodne nie je superťažký nárazník, ale, ako napísal Pejo, napríklad ťahanie pomocou dynamickej gurtne poistenej úväzom aspoň 10m statickej gurtne uchytenej o druhý vyprosťovací bod auta a úväz dynamiky. Statická gurtňa je voľná nenašponovaná a čiastočne utlmí dynamickú v prípade "prakového efektu".
A podstatné je stáť za a nie pred vyprosťovaným vozom.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 02.04.2012, 21:52
Profil
Az to tu zije
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 25.03.2010, 23:24
Príspevky: 222
Bydlisko: Báhoň
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ono sa tu moc rozumne ani diskutovat neda. Vsetci tu reagujete podrazdene a zmysel pre humor ste nechali neviem kde. Inde na forach je aspon sranda. Tu su jedine vtipne veci vase jesitne reakcie a potom par ludi na urovni ofrajdackeho poloboha, ktori maju vzdy pravdu a ked nie, tak ajtak maju, lebo iny nazor zahadne zmizne v matrixe.

Za tento prispevok pojdem urcite zase do basy, alebo dostanem BAN lebo som si dovolil nieco skritizovat.
Dalsia ukazka demokracie a moznosti vyjadrit svoj nazor na tomto fore.

Neviem cim to je, ale je tu nejaka zla atmosfera

HOWK

_________________
Felicia Offrajd project 4,2 Turbo
Obrázok


Pon, 02.04.2012, 23:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zlú atmosféru robia ľudia, ktorí nemiestne tárajú bez znalosti veci a nezodpovedne rýpu.
To sa tu stalo a z tvojej strany niekoľkokrát, preto sa nečuduj podráždeným reakciám.
Keďže pri off-roadových aktivitách občas ide o život, je dobré niektoré veci brať vážne, lebo pri mŕtvole strácajú zmysel pre humor väčšinou všetci ostatní. A obvykle sa to nekončí šťastne ani humorne. A tvoje vtípky nikomu smiešne neprišli, to sa stáva bežne ak nie si vtipný.

Pri tom prvom videu si stačilo len prečítať autorovu poznámku pod videom pre tých čo radi mudrujú a rýchlo súdia (tak to tam napísal aj s doporučením, čo majú urobiť) a všetky debaty o superťažkých nárazníkoch šli bokom, lebo nárazník v tom bol nevinne.
Niektorí ale hneď začali kritikou nárazníkov, lebo majú dojem že superťažká koľajnicová konštrukcia niečo rieši. Nerieši a ešte aj ohrozuje, preto sme sa do toho nezávisle viacerí obuli.
A ešte nakoniec k tej demokracii - tá nie je o tom, že môžeš beztrestne tárať a rýpať.
Demokracia je o práve vyjadriť svoj názor a o povinnosti si ho obhájiť a niesť zaň zodpovednosť.
Zlú atmosféru robia ľudia bez znalosti pravidiel slušnosti, bez zodpovednosti, bez rešpektu ale zato s veľkou dávkou arogancie.
Porozmýšľaj nad tým.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Uto, 03.04.2012, 7:35
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 68 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: