4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Pevnostne narazniky a vytahovanie auta
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=14787
Stránka 2 z 5

Autor:  pejo [ Pon, 02.04.2012, 11:43 ]
Predmet príspevku: 

Na vyťahovanie trhom treba použiť dynamické lano. Tu bolo očividne použité statické. Ale pri dynamickom je riziko, že pri odtrhnutí poletí súčiastka ako z praku, s možnými následkami pri dopade.

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 02.04.2012, 13:13 ]
Predmet príspevku: 

presne o tom hovorim, ze ste zacali sudit hlava nehlava a podstatne informacie nepadli...

to Mirec : klasicka blba poznamka, neprekvapuje ma od teba, niekedy pises rychlejsie ako myslis, v nasledujucom prispevku si to pochopil aj sam a prehodnotil si svoje slova...

...nejde vobec o mna, ani lukasa nepoznam, len ma nasralo, ze komentujete veci ako keby ste cely zivot robili narazniky, viac by som si vazil hodnotenia ako pise Jenki a spol, o tom, ako to robit a kde sa asi stala chyba, nie mudrovat a robit zavery bez informacii...

len pre pochopenie, je aj druha strana mince, ak spravim na aute vpredu kolajnicu (nic jednoduchsie ) , tak pri strednej kolizii s nejakym stromom pri offroade, co sa bezne stava, hrozi ohnutie casti sasi, kazdy naraznik potrebuje aj nejaku deformacnu zonu, nemozete pausalizovat slovami : "slabe" a znovu sa vratim k tomu, ze treba pouzivat hlavu : cim vacsi pruser pri offroade, tym treba viac rozmyslat, lebo hrozi o to vacsi pruser pri bezhlavom pouziti sily...

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 02.04.2012, 13:18 ]
Predmet príspevku: 

este ma napadlo, ze mali sme jednu nehodu (nas zakaznik) a potesilo ma, aj ked na vine nebol, ze sa poskodil umerne naraznik a nebolo treba menit sasi, samozrejme su extremy, kde sa neda vyhnut aj takym opravam...

jednoducho povedane, trafit tu tenku hranicu medzi pevnostou pevnostneho naraznika a deformacnou zonou je umenie...

...kazdopadne na zaciatku malo toto vlakno vystizny nazov : ako netahat, ale vzpati sa to zvrhlo na komentar o tom ako mal typek upravene auto, pricom nikto z nas detaily nepoznal...

...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor...

Autor:  mato_srubka [ Pon, 02.04.2012, 15:28 ]
Predmet príspevku: 

O nejakom obraze deformovania by mohol pomôct aj nejaky jednoduchsi MKP (FEM) vypocet.
Neviem, ci sa s tym niekto tuna z fóra zaoberal , ale minimalne by to mohlo byt zaujivame vediet, ako sa bude naraznik spravat pri naraze alebo pôsobeni sily.

Ak by mal niekto 3D model (najlepsie Pro/E alebo Catia) , skuste poslat. Aj ked casu moc nemam a teraz cez sezonu ho bude este menej, ale mozno by to stalo za ten strateny cas.

Ak by ste to chceli riesit seriozne = za prachy , tak chlapci na Zilinskej univerzite si radi privyrobia par susnov, ale tato varianta je asi dopredu odsudena na zanik. :-D

Autor:  MIrec01 [ Pon, 02.04.2012, 16:32 ]
Predmet príspevku: 

Stim taznim okom u patrolav zadu mam tiez skusenosti darmo je tam 4mm ocel ked okolo je 2mm plech ktori je sice profilovany cize silny ale u starsich Y60aY61 ked to nema osetrene tak to vytrhne z ramu ako malinu

Konkretne tento rok som vytahoval teda trhal auto zo zaveja sinteticke lano na navijaku islo do papa ale mojov chybov, potom som dal dynamicke lano o tazne a seklov o druhe auto aaaaaa tahaaal a tiez to letelo este stastie ze odstreleny drziak mi v letel len do rezervi a nikomu sa nic nestalo a auto ostalo aj tak v zaveji

Treti pokus bol primitivne jednoduchi odkopat auto, boo lezalo v bruchom na napluhovanom zaveji 1h kopania a troli nakoniec sam vycuval.

Ciže dotycny ma tak zhnity ram ze ked daco tak sa cele auto rozpadne :?
poucenie premna radsej hodinu viacej kopat a nic nedodrbem ?

Autor:  kakes [ Pon, 02.04.2012, 19:12 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor...

Prepac, uz budeme diskutovat len tak aby si bol spokojny :)

Autor:  LUKAS4x4 [ Pon, 02.04.2012, 21:17 ]
Predmet príspevku: 

Rado: Sory ale rypol som si koli tomu ze som bol svedkom jednej udalosti priktorej vytrhlo naraznik z oasednia pri navijani auto ostalo stat a navijak z naranikom siel ku stromu aaa Namontovany bol u teba.[/quote]

asi tak no :-) :-)

Autor:  finder [ Pon, 02.04.2012, 21:22 ]
Predmet príspevku: 

:roll: Toto nem dopadne dobre ...
Co sa tu vlastne riesi ? Ako netahat, ako uchytavat pevnostaky, ako si majitel ma vystuzit ram ? (resp. ho udrazat zdravy ...)
Uz je to tu nejak pomotane ..

Autor:  jenki [ Pon, 02.04.2012, 21:30 ]
Predmet príspevku: 

kakes píše:
RADOFFROAD píše:
...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor...

Prepac, uz budeme diskutovat len tak aby si bol spokojny :)

Nevšimol som si, že by si diskutoval, aspoň doposiaľ.
Zatiaľ si len rýpal a táral. Nečítal som od teba jedinú rozumnú vec. Tie posledné naserkali aj pokojných užívateľov tohoto fóra. (pripomeniem len tvoju leukoplastovú uzávierku a táraniny a rýpanie okolo nálepiek)
Tak neviem, o čo ti ide.

Autor:  Juraj Surovec [ Pon, 02.04.2012, 21:39 ]
Predmet príspevku: 

finder ja by som to tu zamkol a bude pokoj. Páni poslednú dobu tu každí do každého rípe . Toto forum je už dosť posrané hádkami tak nato serte ved sme tu Offroadaci nie ???? kolko takých videí je na neťe a niektoré autá sú profesionálne a aj tak ich trhajú ako sračky ...

Autor:  KarolAUS [ Pon, 02.04.2012, 21:47 ]
Predmet príspevku: 

na jednom miestnom australskom fore sa ten clovek branil. naraznik nebol doma vyrobeny. bol hlinikovy co je tu asi polovica a vyznam maju asi taky ze sa pekne lesknu. patrol co ho tahal bol TD42 s aftermarket turbom vytunovanym na 20 psi a intercoolerom. auto bolo zapadnute v bahne po ram teda pricucnute. jednoducho bola pouzita neprimerana sila znasobena dinamickym lanom. proste deti sa hrali v lese.

Autor:  janoP [ Pon, 02.04.2012, 21:49 ]
Predmet príspevku: 

..však ja som to vravel hneď, taký zúrivý vyťahovák to bol :-D :-D

Autor:  jenki [ Pon, 02.04.2012, 21:52 ]
Predmet príspevku: 

Juraj, toto ani nie je o trhaní, ale o tom, že niekto sa pozrie na video a hneď začne mudrovať.
Pritom priamo pod videom bolo napísané upozornenie pre tých, čo rýchlo súdia, že nárazník bol duralový a odtrhol ho oceľový vyprosťovací hák.

Takže šlo len o to podiskutovať, ako sa vyhnúť podobnej situácii, lebo ide o život. A riešením rozhodne nie je superťažký nárazník, ale, ako napísal Pejo, napríklad ťahanie pomocou dynamickej gurtne poistenej úväzom aspoň 10m statickej gurtne uchytenej o druhý vyprosťovací bod auta a úväz dynamiky. Statická gurtňa je voľná nenašponovaná a čiastočne utlmí dynamickú v prípade "prakového efektu".
A podstatné je stáť za a nie pred vyprosťovaným vozom.

Autor:  kakes [ Pon, 02.04.2012, 23:22 ]
Predmet príspevku: 

ono sa tu moc rozumne ani diskutovat neda. Vsetci tu reagujete podrazdene a zmysel pre humor ste nechali neviem kde. Inde na forach je aspon sranda. Tu su jedine vtipne veci vase jesitne reakcie a potom par ludi na urovni ofrajdackeho poloboha, ktori maju vzdy pravdu a ked nie, tak ajtak maju, lebo iny nazor zahadne zmizne v matrixe.

Za tento prispevok pojdem urcite zase do basy, alebo dostanem BAN lebo som si dovolil nieco skritizovat.
Dalsia ukazka demokracie a moznosti vyjadrit svoj nazor na tomto fore.

Neviem cim to je, ale je tu nejaka zla atmosfera

HOWK

Autor:  jenki [ Uto, 03.04.2012, 7:35 ]
Predmet príspevku: 

Zlú atmosféru robia ľudia, ktorí nemiestne tárajú bez znalosti veci a nezodpovedne rýpu.
To sa tu stalo a z tvojej strany niekoľkokrát, preto sa nečuduj podráždeným reakciám.
Keďže pri off-roadových aktivitách občas ide o život, je dobré niektoré veci brať vážne, lebo pri mŕtvole strácajú zmysel pre humor väčšinou všetci ostatní. A obvykle sa to nekončí šťastne ani humorne. A tvoje vtípky nikomu smiešne neprišli, to sa stáva bežne ak nie si vtipný.

Pri tom prvom videu si stačilo len prečítať autorovu poznámku pod videom pre tých čo radi mudrujú a rýchlo súdia (tak to tam napísal aj s doporučením, čo majú urobiť) a všetky debaty o superťažkých nárazníkoch šli bokom, lebo nárazník v tom bol nevinne.
Niektorí ale hneď začali kritikou nárazníkov, lebo majú dojem že superťažká koľajnicová konštrukcia niečo rieši. Nerieši a ešte aj ohrozuje, preto sme sa do toho nezávisle viacerí obuli.
A ešte nakoniec k tej demokracii - tá nie je o tom, že môžeš beztrestne tárať a rýpať.
Demokracia je o práve vyjadriť svoj názor a o povinnosti si ho obhájiť a niesť zaň zodpovednosť.
Zlú atmosféru robia ľudia bez znalosti pravidiel slušnosti, bez zodpovednosti, bez rešpektu ale zato s veľkou dávkou arogancie.
Porozmýšľaj nad tým.

Stránka 2 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/