4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Pevnostne narazniky a vytahovanie auta http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=14787 |
Stránka 2 z 5 |
Autor: | pejo [ Pon, 02.04.2012, 11:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Na vyťahovanie trhom treba použiť dynamické lano. Tu bolo očividne použité statické. Ale pri dynamickom je riziko, že pri odtrhnutí poletí súčiastka ako z praku, s možnými následkami pri dopade. |
Autor: | RADOFFROAD [ Pon, 02.04.2012, 13:13 ] |
Predmet príspevku: | |
presne o tom hovorim, ze ste zacali sudit hlava nehlava a podstatne informacie nepadli... to Mirec : klasicka blba poznamka, neprekvapuje ma od teba, niekedy pises rychlejsie ako myslis, v nasledujucom prispevku si to pochopil aj sam a prehodnotil si svoje slova... ...nejde vobec o mna, ani lukasa nepoznam, len ma nasralo, ze komentujete veci ako keby ste cely zivot robili narazniky, viac by som si vazil hodnotenia ako pise Jenki a spol, o tom, ako to robit a kde sa asi stala chyba, nie mudrovat a robit zavery bez informacii... len pre pochopenie, je aj druha strana mince, ak spravim na aute vpredu kolajnicu (nic jednoduchsie ) , tak pri strednej kolizii s nejakym stromom pri offroade, co sa bezne stava, hrozi ohnutie casti sasi, kazdy naraznik potrebuje aj nejaku deformacnu zonu, nemozete pausalizovat slovami : "slabe" a znovu sa vratim k tomu, ze treba pouzivat hlavu : cim vacsi pruser pri offroade, tym treba viac rozmyslat, lebo hrozi o to vacsi pruser pri bezhlavom pouziti sily... |
Autor: | RADOFFROAD [ Pon, 02.04.2012, 13:18 ] |
Predmet príspevku: | |
este ma napadlo, ze mali sme jednu nehodu (nas zakaznik) a potesilo ma, aj ked na vine nebol, ze sa poskodil umerne naraznik a nebolo treba menit sasi, samozrejme su extremy, kde sa neda vyhnut aj takym opravam... jednoducho povedane, trafit tu tenku hranicu medzi pevnostou pevnostneho naraznika a deformacnou zonou je umenie... ...kazdopadne na zaciatku malo toto vlakno vystizny nazov : ako netahat, ale vzpati sa to zvrhlo na komentar o tom ako mal typek upravene auto, pricom nikto z nas detaily nepoznal... ...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor... |
Autor: | mato_srubka [ Pon, 02.04.2012, 15:28 ] |
Predmet príspevku: | |
O nejakom obraze deformovania by mohol pomôct aj nejaky jednoduchsi MKP (FEM) vypocet. Neviem, ci sa s tym niekto tuna z fóra zaoberal , ale minimalne by to mohlo byt zaujivame vediet, ako sa bude naraznik spravat pri naraze alebo pôsobeni sily. Ak by mal niekto 3D model (najlepsie Pro/E alebo Catia) , skuste poslat. Aj ked casu moc nemam a teraz cez sezonu ho bude este menej, ale mozno by to stalo za ten strateny cas. Ak by ste to chceli riesit seriozne = za prachy , tak chlapci na Zilinskej univerzite si radi privyrobia par susnov, ale tato varianta je asi dopredu odsudena na zanik. |
Autor: | MIrec01 [ Pon, 02.04.2012, 16:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Stim taznim okom u patrolav zadu mam tiez skusenosti darmo je tam 4mm ocel ked okolo je 2mm plech ktori je sice profilovany cize silny ale u starsich Y60aY61 ked to nema osetrene tak to vytrhne z ramu ako malinu Konkretne tento rok som vytahoval teda trhal auto zo zaveja sinteticke lano na navijaku islo do papa ale mojov chybov, potom som dal dynamicke lano o tazne a seklov o druhe auto aaaaaa tahaaal a tiez to letelo este stastie ze odstreleny drziak mi v letel len do rezervi a nikomu sa nic nestalo a auto ostalo aj tak v zaveji Treti pokus bol primitivne jednoduchi odkopat auto, boo lezalo v bruchom na napluhovanom zaveji 1h kopania a troli nakoniec sam vycuval. Ciže dotycny ma tak zhnity ram ze ked daco tak sa cele auto rozpadne poucenie premna radsej hodinu viacej kopat a nic nedodrbem ? |
Autor: | kakes [ Pon, 02.04.2012, 19:12 ] |
Predmet príspevku: | |
RADOFFROAD píše: ...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor... Prepac, uz budeme diskutovat len tak aby si bol spokojny |
Autor: | LUKAS4x4 [ Pon, 02.04.2012, 21:17 ] |
Predmet príspevku: | |
Rado: Sory ale rypol som si koli tomu ze som bol svedkom jednej udalosti priktorej vytrhlo naraznik z oasednia pri navijani auto ostalo stat a navijak z naranikom siel ku stromu aaa Namontovany bol u teba.[/quote] asi tak no |
Autor: | finder [ Pon, 02.04.2012, 21:22 ] |
Predmet príspevku: | |
Toto nem dopadne dobre ... Co sa tu vlastne riesi ? Ako netahat, ako uchytavat pevnostaky, ako si majitel ma vystuzit ram ? (resp. ho udrazat zdravy ...) Uz je to tu nejak pomotane .. |
Autor: | jenki [ Pon, 02.04.2012, 21:30 ] |
Predmet príspevku: | |
kakes píše: RADOFFROAD píše: ...takz debatujme o dynamickych gurtniach, pouziti, bezpecnosti atd, na to tu je podla mna predovsetkym priestor... Prepac, uz budeme diskutovat len tak aby si bol spokojny Nevšimol som si, že by si diskutoval, aspoň doposiaľ. Zatiaľ si len rýpal a táral. Nečítal som od teba jedinú rozumnú vec. Tie posledné naserkali aj pokojných užívateľov tohoto fóra. (pripomeniem len tvoju leukoplastovú uzávierku a táraniny a rýpanie okolo nálepiek) Tak neviem, o čo ti ide. |
Autor: | Juraj Surovec [ Pon, 02.04.2012, 21:39 ] |
Predmet príspevku: | |
finder ja by som to tu zamkol a bude pokoj. Páni poslednú dobu tu každí do každého rípe . Toto forum je už dosť posrané hádkami tak nato serte ved sme tu Offroadaci nie ???? kolko takých videí je na neťe a niektoré autá sú profesionálne a aj tak ich trhajú ako sračky ... |
Autor: | KarolAUS [ Pon, 02.04.2012, 21:47 ] |
Predmet príspevku: | |
na jednom miestnom australskom fore sa ten clovek branil. naraznik nebol doma vyrobeny. bol hlinikovy co je tu asi polovica a vyznam maju asi taky ze sa pekne lesknu. patrol co ho tahal bol TD42 s aftermarket turbom vytunovanym na 20 psi a intercoolerom. auto bolo zapadnute v bahne po ram teda pricucnute. jednoducho bola pouzita neprimerana sila znasobena dinamickym lanom. proste deti sa hrali v lese. |
Autor: | janoP [ Pon, 02.04.2012, 21:49 ] |
Predmet príspevku: | |
..však ja som to vravel hneď, taký zúrivý vyťahovák to bol |
Autor: | jenki [ Pon, 02.04.2012, 21:52 ] |
Predmet príspevku: | |
Juraj, toto ani nie je o trhaní, ale o tom, že niekto sa pozrie na video a hneď začne mudrovať. Pritom priamo pod videom bolo napísané upozornenie pre tých, čo rýchlo súdia, že nárazník bol duralový a odtrhol ho oceľový vyprosťovací hák. Takže šlo len o to podiskutovať, ako sa vyhnúť podobnej situácii, lebo ide o život. A riešením rozhodne nie je superťažký nárazník, ale, ako napísal Pejo, napríklad ťahanie pomocou dynamickej gurtne poistenej úväzom aspoň 10m statickej gurtne uchytenej o druhý vyprosťovací bod auta a úväz dynamiky. Statická gurtňa je voľná nenašponovaná a čiastočne utlmí dynamickú v prípade "prakového efektu". A podstatné je stáť za a nie pred vyprosťovaným vozom. |
Autor: | kakes [ Pon, 02.04.2012, 23:22 ] |
Predmet príspevku: | |
ono sa tu moc rozumne ani diskutovat neda. Vsetci tu reagujete podrazdene a zmysel pre humor ste nechali neviem kde. Inde na forach je aspon sranda. Tu su jedine vtipne veci vase jesitne reakcie a potom par ludi na urovni ofrajdackeho poloboha, ktori maju vzdy pravdu a ked nie, tak ajtak maju, lebo iny nazor zahadne zmizne v matrixe. Za tento prispevok pojdem urcite zase do basy, alebo dostanem BAN lebo som si dovolil nieco skritizovat. Dalsia ukazka demokracie a moznosti vyjadrit svoj nazor na tomto fore. Neviem cim to je, ale je tu nejaka zla atmosfera HOWK |
Autor: | jenki [ Uto, 03.04.2012, 7:35 ] |
Predmet príspevku: | |
Zlú atmosféru robia ľudia, ktorí nemiestne tárajú bez znalosti veci a nezodpovedne rýpu. To sa tu stalo a z tvojej strany niekoľkokrát, preto sa nečuduj podráždeným reakciám. Keďže pri off-roadových aktivitách občas ide o život, je dobré niektoré veci brať vážne, lebo pri mŕtvole strácajú zmysel pre humor väčšinou všetci ostatní. A obvykle sa to nekončí šťastne ani humorne. A tvoje vtípky nikomu smiešne neprišli, to sa stáva bežne ak nie si vtipný. Pri tom prvom videu si stačilo len prečítať autorovu poznámku pod videom pre tých čo radi mudrujú a rýchlo súdia (tak to tam napísal aj s doporučením, čo majú urobiť) a všetky debaty o superťažkých nárazníkoch šli bokom, lebo nárazník v tom bol nevinne. Niektorí ale hneď začali kritikou nárazníkov, lebo majú dojem že superťažká koľajnicová konštrukcia niečo rieši. Nerieši a ešte aj ohrozuje, preto sme sa do toho nezávisle viacerí obuli. A ešte nakoniec k tej demokracii - tá nie je o tom, že môžeš beztrestne tárať a rýpať. Demokracia je o práve vyjadriť svoj názor a o povinnosti si ho obhájiť a niesť zaň zodpovednosť. Zlú atmosféru robia ľudia bez znalosti pravidiel slušnosti, bez zodpovednosti, bez rešpektu ale zato s veľkou dávkou arogancie. Porozmýšľaj nad tým. |
Stránka 2 z 5 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |