Dnes je streda 15. mája 2024, meniny má Žofia a zajtra Svetozár
ako dat zabrat syntetickemu lanu?
Autor |
Správa |
Rubi
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.05.2012, 22:16 Príspevky: 86 Bydlisko: Banska Bystrica
|
Syntetické lano oproti ocelovému je ako automatická prevodovka oproti mechanickej,kto raz skúsi už sa k mechanickej nevráti.
|
Str, 18.12.2013, 11:14 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
zatial som syntetike nasiel len dve nevyhody oproti oceli: nachylnost na poskodenie oterom a hlavne cena... inak vo vsetkom vysoko boduje...
|
Str, 18.12.2013, 11:49 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
No neviem, nachylnost na poskodenie je u lana dost podstatna zavada (beha to dobre, ale neseje to!...) s ocelovym idu aj take veci ako urvat gulu z tazneho a prestrelit ju cez celne okno, pricom sa cela posadka dobre pobavi takze v ramci odolnosti a spolahlivost ostavam aspon ja pri ocelovom
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Str, 18.12.2013, 12:39 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
Pisem poskodenie oterom, co je len jeden druh poskodenia z mnohych a vzdy sa mu da predist... na rozdiel napriklad pri poskodeni oceloveho lana, ktore sa nerovnomerne nauklada na bubon pod zatazou, comu sa nie vzdy predist da... inak suhlasim s vyrokom uvedenym vyssie: kto raz skusil syntetiku, k oceli sa nevrati... A ak ocel, tak odporucam valcovane lano (tusim sa mu hovori python), bezne tocene uz rozhodne nie...
|
Str, 18.12.2013, 13:50 |
|
|
duri013
Učeň
Registrovaný: Pon, 29.08.2011, 22:22 Príspevky: 78 Bydlisko: LM
|
MoostanQue píše: s ocelovym idu aj take veci ako urvat gulu z tazneho a prestrelit ju cez celne okno, pricom sa cela posadka dobre pobavi Podobne veselú príhodu som zažil ako sopliak, keď sme s otcom ťahali za Aviou 21 F Gaz 69. Chlap skočil na brzdu a oceľový čap ktorým bolo lano chytené o Gaz prestrelil na Avii zadné dvere. Keby som to nevidel na vlastné oči neuverím.
_________________ WJ 4,7 V8 QD
|
Str, 18.12.2013, 13:54 |
|
|
Rubi
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.05.2012, 22:16 Príspevky: 86 Bydlisko: Banska Bystrica
|
"s ocelovym idu aj take veci ako urvat gulu z tazneho a prestrelit ju cez celne okno, pricom sa cela posadka dobre pobavi" No, používať gulu ťažného na ťahanie ,resp.vyprosťovanie nie je to pravé orechové.Na to je lepšie oko na ráme a šekel.
|
Str, 18.12.2013, 16:36 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
Rubi píše: "s ocelovym idu aj take veci ako urvat gulu z tazneho a prestrelit ju cez celne okno, pricom sa cela posadka dobre pobavi" No, používať gulu ťažného na ťahanie ,resp.vyprosťovanie nie je to pravé orechové.Na to je lepšie oko na ráme a šekel. Ruby len malo ktore auta maju oko na rame alebo take oko co aj,,drzi,,na rame a poriadne tazne ak je masivne a je dobre uchytene o ram tak musi aj nieco vydrzat
|
Str, 18.12.2013, 19:48 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
JOE66 píše: Rubi píše: "s ocelovym idu aj take veci ako urvat gulu z tazneho a prestrelit ju cez celne okno, pricom sa cela posadka dobre pobavi" No, používať gulu ťažného na ťahanie ,resp.vyprosťovanie nie je to pravé orechové.Na to je lepšie oko na ráme a šekel. Ruby len malo ktore auta maju oko na rame alebo take oko co aj,,drzi,,na rame a poriadne tazne ak je masivne a je dobre uchytene o ram tak musi aj nieco vydrzat JOE, no,v podstate každé auto z tejto komunity má na ráme ťažné oko a v kufri šeklu. Tomu sa hovorí základné vybavenie pre offroad A auto s navijakom (keďže sa bavíme o syntetickom lane) bez oka a šekly, reťaze, kladky a rukavíc … je len na parádu. A keď sa jedná o vyprosťovanie, používam gurtňu, tá tiež nie je oceľová. Ale syntetické lano nie, to mám len na navijakoch. Inak, táto debata, či oceľové alebo syntetické lano na navijak jednoducho nemá zmysel. Diskutujú/spochybňujú syntetiku iba tí, čo syntetiku poznajú teoreticky. Jediný dôvod na oceľové lano je príležitostné použitie v ťažbe, keď dochádza k treniu o terén a samozrejme cena. Pevnosť pri rovnakej hrúbke je vyššia, odolnosť v trhu vyššia a je úplne jedno čo sa komu zdá.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 19.12.2013, 2:28 |
|
|
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
thunder píše: A ak ocel, tak odporucam valcovane lano (tusim sa mu hovori python), bezne tocene uz rozhodne nie... Roman a mas o tom aj nejake dalsie vedomosti? Cena, dostupnost alebo tak?
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Štv, 19.12.2013, 10:17 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Add. "zábava" s oceľovým lanom - kamarát bol na vojne pri "mimoriadke", kde roztrhnuté oceľové lano vojakovi rozmašírovalo hlavu na kusy.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Štv, 19.12.2013, 10:52 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
tomato píše: thunder píše: A ak ocel, tak odporucam valcovane lano (tusim sa mu hovori python), bezne tocene uz rozhodne nie... Roman a mas o tom aj nejake dalsie vedomosti? Cena, dostupnost alebo tak? http://huvyk.sk/lanapython.htmlalebo aj (nie Python) http://www.drumet.sk/produkty/cid/15/ca ... lana.xhtml
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 19.12.2013, 16:00 |
|
|
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
Presne to som myslel. Vdaka Jenki. Mal som to chvilu v navijaku a je s tym o nieco lepsia robota ako s beznym lanom. Ale spagat je spagat. a raz sa mozno naucim aj take spagatove ficurky ako jenki
|
Štv, 19.12.2013, 21:15 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
No jo, srandičky Roman, na to ťa užije... Pythona som reálne cenofku nenašiel, ale valcované lano Nordforest Log-Line priemer 11mm, pevnosť 118kN, hmotnosť 65,5kg/100m = cena 3,70 Eur za bežný meter. Zrejme bez dane ...
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 19.12.2013, 22:23 |
|
|
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
Mali sme so svagrom firmu a spracovavali sme lodne lana, kedysi...Ked by som sa moc posnazil niekde by som mozno este nasiel dielenske postupy na zapletanie sluciek, hakov , ociek a vsetkeho mozneho do lan roznych priemerov a poctu pramenov... Zaujmave bolo ze lano bolo vzdy v mieste zapletu najpevnejsie...
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Pia, 20.12.2013, 10:52 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|