4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Navijak 2,7t...
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=20594
Stránka 3 z 4

Autor:  Martin963 [ Str, 26.08.2015, 16:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

Sorac no nerobil som to este radsej sa opytam dakujem za odpoved

Autor:  Martin963 [ Str, 26.08.2015, 16:59 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

no a ak by som dal tie dva baterie 90 ah spolu 180ah hmm aky alternator by mi na to trebalo lebo mam iba original co je v are
:/ typujem nanho cca 60ah

Autor:  MoostanQue [ Str, 26.08.2015, 17:52 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

To máš jedno, to nesúvisí

Menší altík ich proste bude dobíjať dlhšie

Autor:  MARF [ Str, 26.08.2015, 17:55 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

ja by som typoval že nemáš altík ale dynamo keď vravíš že je to originál to čo tam bolo od výroby :smt151 a altík tam došteluj z hocičoho čo má nejaký väčší odber šťavy z dôvodu výbavy, teda nejaká oktávia, passat,audina atď, tie zvyknú mať veľa ampérové

Autor:  marcek4x4 [ Uto, 01.09.2015, 9:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

Napíšem Ti tu v podstate taký súhrn toho čo tu už bolo napísané.
Podľa toho čo si písal v prvom príspevku máš elektroinštaláciu v poriadku.Staré autá vybavené dynamom kludne mohli mať také nabíjacie napätie.Nebol v nich žiadny väčší spotrebič el. energie.Namontovaním navijáku si to zmenil.
Ja by som urobil toto:Osadil by som tam alternátor radšej z nejakého staršieho offroadu ako z osobáku s výkonom cca 100A.Akumulátor by som dal len jeden s kapacitou cca 100 až 150 Ah.Kapacitne stačí, cenovo je to tiež výhodnejšie.Keď máš dve baterky mali by byť "spárované" t.j. rovnaký výrobca,rovnaká šarža kvôli ich rovnakým elektrickým vlastnostiam.Alebo použiť nejaký batériový manažment.Samozrejme môžeš ich spojiť len tak paralelne bude to fungovať, ale nebude to úplne čisté technické riešenie.

Autor:  ORKO [ Uto, 01.09.2015, 9:23 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

Jeep grand cherokee 5.9=150ah alternator,ale ten sa bude asik tazsie zhanat

Autor:  efendi [ Uto, 01.09.2015, 9:39 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

ORKO píše:
Jeep grand cherokee 5.9=150ah alternator,ale ten sa bude asik tazsie zhanat


neni problem,, jesto,, 1ks,, :smt139

Autor:  MoostanQue [ Uto, 01.09.2015, 11:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

2 Marcek4x4: o dvoch baterkách som písal vo vedľajšom vlákne, za asi šesť rokov intenzívnej prevádzky patrola, ktorý mal dve baterky origo z fabriky - zapojené natvrdo - a pritom som mal každú bárjakú, som žiadne pozorovateľné negatíva nezaznamenal. Možno im to uberalo na kapacite alebo životnosti rádovo v jednotkách percent, žiadne laboratórne merania som nevykonával, ale rozhodne nič markantného sa nedialo.

A s jednou veľkou baterkou súhlas, ak ju má kde dať ovšem. Ono je v podstate jedno, či tam bude mať 1x180 alebo 2x90Ah.
Nepatrne by som nesúhlasil s tým, že "100 až 150Ah stačí" .. myslím že nie je nič také ako príliš veľa baterky, takže ja by som dával najväčšiu akú mi priestor a budilár dovolí.

V každom prípade by bolo dobré baterku/y občas mrknúť a premerať, či sa dostatočne dobíjajú a prípadne dobiť (a občas doliať vodu) - veľká baterka bude štartovať normálne aj napoly vybitá, a keď bude treba zabrať tak sa zistí že nie je z čoho; okrem toho polovybitá baterka umiera rýchlejšie ako nabitá.

Autor:  Martin963 [ Uto, 01.09.2015, 12:31 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

Od toho pana co som to kupoval on spravil pod spolujazdcovim sedadlom miesto na baterku rozmer d/š/v -52/22/27 podla tychto rozmerov mi tam vojde najvetsia jedna 130ah baterka ... takze budem kupovat dva 90ah a za sedadlami spravim debnu na baterky a vojdu tam obe... a ten alternator no neviem co stym :/ co som nasiel na nete o are tak ze je tam alternator 12v 35ah :/

Autor:  marcek4x4 [ Uto, 01.09.2015, 13:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

To:Martin963
Mohol by si napísať na aký účel si naviják kúpil?Máš ho len na hobby ťahanie, alebo mu plánuješ dávať riadne zabrať?Myslím, že si sa trošku zľakol z prvotného neúspechu a dve 90Ah sa mi zdajú predimenzované v zmysle či za tú investíciu dostaneš adekvátnu protihodnotu.
to:MoostanQue
V podstate súhlasím so všetkým čo si napísal.Jeden problém môže mať aj viac riešení.Ja viem, že dve paralelné baterky môžu roky fungovať presne tak ako Tebe.Mne išlo skôr o prevádzkovú jednoduchosť a spoľahlivosť pre ľudí ktorí sa v elektrike nevyznajú.Ono človek, ktorý sa elektrike vyzná si vie pomôcť(presne ako si napísal, že sem tam sa treba na baterky kukunúť,kór ak máš nejaký záťažový merák na meranie kapacity).To ale pre ľudí ktorí nie sú zbehlí v elektrike môže byť problém.Aj stým súhlasím, že kapacity nie je nikdy dosť, ale ruku na srdce koľko ľudí má naviják a len jednu 75-90Ah baterku?Asi by mal Martin963 napísať na aké účely ten naviják plánuje používať.Pri váhe toho auta a hobby navijákovaní si myslím, že tá 130Ah baterka čo sa mu tam zmestí je dostatočná.Radšej by som ušetrené peniaze za druhú baterku investoval do dobrej kabeláže.Tam by som rozhodne nešetril.Pri cenách tých káblov to bude celkom dosť peňazí.No a samozrejme silnejší alternátor.
Ja mám jednu 80Ah a jednu 65Ah baterku a 100A alternátor a pri hobby navijákovaní ich neviem uštvať.

Skôr ako predimenzovať baterky by som sa sústredil na správne používanie navijáku, kedy prestať tahať,kedy použiť kladku atď...

Autor:  MoostanQue [ Uto, 01.09.2015, 17:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

Diskusia o alternátore a baterkách už čiastočne prebehla tu: viewtopic.php?f=8&p=299395#p299395
takže by som poprosil ctených kolegov pokračovať tam, nech sa to dá v budúcnosti niekedy nájsť.

Ad navijak: 6000ka navijak je na váhu Ara len tak tak, takže nejaké super heavy duty ťahanie ňevazmóžno. Na druhej strane, navijak bude zaťažovaný dosť.
Ale tým netvrdím že to nebude fungovať, na ťažkého patrola sa fabricky dávali 8000ky warny, a to je o kategóriu ťažšie auto - a fungovalo to.

Vyžaduje to príčetnú obsluhu a rozhodne nosiť a používať kladku.

Pokračovanie na tému alternátor vo vyššieuvedenom vlákne.

Autor:  Martin963 [ Uto, 01.09.2015, 17:48 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

Ucel no takto raz som zapadol v lese ale to som mal este pneu voltyre 175/80 r16 original nivacke a oco bol najebany a povedal ze by trebalo nieco pozhanat a vedsinou stahovanie dreva dole svahom a nic viac ziadny off road ani nic take

Autor:  farky [ Uto, 01.09.2015, 22:20 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

Martin963 píše:
vedsinou stahovanie dreva

ak to spravne chapem chces pouzivat elektricky navijak na tahovanie dreva? :smt152

Autor:  Martin963 [ Uto, 01.09.2015, 22:30 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

Ano ale si hned nemyslite ze to su buky o mega rozmeroch -_- NO! Breza ceresna hrubsia ako noha staci uplne

Autor:  MoostanQue [ Uto, 01.09.2015, 22:57 ]
Predmet príspevku:  Re: Navijak 2,7t...

O to až tak nejde.

Ale elektrický naviják proste žere mrtě elektriky. To je tak vytiahnuť sa z uviaznutia, niečo pritiahnuť, proste krátkodobé (v ráde jednotiek minút zhruba) operácie, na to je to pôvodne myslené.
Pri ťahaní dreva to bude násobne viac času, = násobne viac elektriky, to neukrmíš zo žiadnymi baterkami a žiadnym altíkom (leda že by si mal elektrocentrálu čo dá 400A/12V).
Okrem toho elektrické navijaky sa výdatne hrejú a pri dlhodobejšej záťaži radi zhoria, na to treba dávať bacha a číhať teplotu motora.

Samozrejme, na občasné pritiahnutie nejakého stromu to fungovať bude, ak sa to bude obsluhovať s rozumom. Ale ak je to možné, ťahal by som to pojazdom stroja/auta, a len ak to nejde tak, tak navijakom.
Na ťažbu je vhodný mechanický alebo hydraulický naviják, ktorý môže ísť furt a ničomu to nevadí. Oba sú ale konštrukčne aj finančne niekde úplne inde ako elektrický.

Stránka 3 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/