4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Rolne navyjaku http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=2198 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | pneukaktus [ Pon, 23.07.2007, 0:01 ] |
Predmet príspevku: | Rolne navyjaku |
Čo je lepšie, dať rolne navyjaku čo najbližšie k navyjaku, alebo ich dať dalej? Prave rozmýšlam, že pri zalomení lana mimo osi auta by bolo asi lepšie ich dať čo najdalej. Lano by malo aspon aku taku možnosť sa ukladať. |
Autor: | DanoDEF [ Pon, 23.07.2007, 5:13 ] |
Predmet príspevku: | Re: Rolne navyjaku |
pneukaktus píše: Prave rozmýšlam, že pri zalomení lana mimo osi auta by bolo asi lepšie ich dať čo najdalej. Lano by malo aspon aku taku možnosť sa ukladať. ...myslis ??? to by musel byt navijak hooodne daleko. radsej sa vyvaruj takeho navijania a pouzij kladku na vystredenie...i ked niekedy je to v praxi fakt tazke. |
Autor: | Jano JP [ Pon, 23.07.2007, 8:53 ] |
Predmet príspevku: | |
je dobre dávať si stále nové otázky, aj keď pri starých veciach sa väčšinou ukážu ako najlepšie práve staré riešenia (toľko filozof ![]() čím by si dal rolne ďalej, tým väčšiu páku vytvoríš na namáhanie montáže(fyzik teoretik ![]() |
Autor: | Karlito [ Pon, 23.07.2007, 9:51 ] |
Predmet príspevku: | |
Jano JP píše: je dobre dávať si stále nové otázky, aj keď pri starých veciach sa väčšinou ukážu ako najlepšie práve staré riešenia (toľko filozof ![]() čím by si dal rolne ďalej, tým väčšiu páku vytvoríš na namáhanie montáže(fyzik teoretik ![]() Toto by sa malo upresniť, čo je myslené pojmom "montáž" -ka- |
Autor: | pneukaktus [ Uto, 24.07.2007, 2:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Jano JP píše: je dobre dávať si stále nové otázky, aj keď pri starých veciach sa väčšinou ukážu ako najlepšie práve staré riešenia (toľko filozof ![]() čím by si dal rolne ďalej, tým väčšiu páku vytvoríš na namáhanie montáže(fyzik teoretik ![]() ![]() 1/2 bez komentaru, 2/2 nerozumiem, ako mozes z lana vytvorit paku ![]() |
Autor: | Pacificus [ Uto, 24.07.2007, 3:27 ] |
Predmet príspevku: | |
nie z lana ale z tej montaze sa vytvori vacsia paka, Lano, ktore nie je rovnobezne s pozdlznou osou auta by tlacilo na rolne a tym na celu montaz (bud zvislym alebo vodorovnym smerom, ...prip. kombinacia oboch). Cim viac by bola montaz vysunuta pred auto (ak je navijak vpredu) tym by sa viac znasobovala sila a uchyty celej montaze rolni by boli omnoho viac namahane,,,, cim blizsie, tym menej namahane DanoDEF píše: pneukaktus píše: Prave rozmýšlam, že pri zalomení lana mimo osi auta by bolo asi lepšie ich dať čo najdalej. Lano by malo aspon aku taku možnosť sa ukladať. ...myslis ??? to by musel byt navijak hooodne daleko... ak by sa lano poriadne nasponovalo od vahou zapadnuteho tatosa tak aj keby su tie rolne meter od navijaku, myslim ze lano by sa ukladalo ako by sa jemu zachcelo na jednu kopu a prilis vysunute valce, ci rolne, ci co to su by iba zbytocne zmensovali predny najazdovy uhol |
Autor: | Martin 4 [ Uto, 24.07.2007, 6:59 ] |
Predmet príspevku: | |
možno by som povedal ešte trošku inak... Rozklad sily na rolni je daný najmä uhlom o ktorý sa lano okolo rolne ohýba. Samotná vzdialenosť rolní od bubna navijáku je minoritný vplyv.... = maličko ovplyvňuje ten uhol. Ale ak by bol bubon dosť daleko, tak by mohli byť rolne fest naúzko (vlastne by 4 valčeky mohli tvoriť okienko 5x5 cm), čiže lano by bolo vedené na stred bubna. Potom by sa už mohlo prejaviť samoukladanie lana na bubon ako sa patrí. Ale obávam sa, že aby to malo význam, tak by rolne boli na nárazaníku a naviják by vyšiel niekam do stredu auta.... čiže tadialto asi cesta nepovedie ![]() Oni sú tie parádne triky, ako mať jeden naviják v strede auta a lano naštrikované tak, že je možné ťahať dopredu aj dozadu.... ale to nie je aplikácia vhodná na dodatočnú montáž do sériového auta. Na to musí byť špeciál ktorý sa takým riešením počíta už od návrhu. |
Autor: | DanoDEF [ Uto, 24.07.2007, 8:58 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin 4 píše: Oni sú tie parádne triky, ako mať jeden naviják v strede auta a lano naštrikované tak, že je možné ťahať dopredu aj dozadu.... ale to nie je aplikácia vhodná na dodatočnú montáž do sériového auta. Na to musí byť špeciál ktorý sa takým riešením počíta už od návrhu. ...konecne normalna myslienka...proste ak sa nehrame s dlzkou min pol auta tak nie je co riesit z ukladanim lana...optimum je cela dlzka...to znamena navijak v zadu. ...problem s ukladanim lana je u väcsiny navijakou nie vsak u W...M8274-50.... ![]() |
Autor: | kentus [ Uto, 24.07.2007, 9:25 ] |
Predmet príspevku: | |
Ako teda funguje to "automatické" ukladanie lana, myslím že to tak mala napr. V3Ska? |
Autor: | teslo [ Uto, 24.07.2007, 9:27 ] |
Predmet príspevku: | |
DanoDEF píše: ...problem s ukladanim lana je u väcsiny navijakou nie vsak u W...M8274-50.... ![]() Dalsi adept na slusne moznosti ukladania lana ma aj SW Husky. A v pripade potreby a troske sikovnosti sa daju vystuhy a uchytenie navijaka urobit tak, ze sa mozno vyrovna 8274-50-tke |
Autor: | Martin 4 [ Uto, 24.07.2007, 11:00 ] |
Predmet príspevku: | |
kentus píše: Ako teda funguje to "automatické" ukladanie lana, myslím že to tak mala napr. V3Ska? to práve nie je automatické ani trochu. Tam je ukladač lana a šicko čo k tomu patrí. Automatické (alebo lepšie "samovolné") ukladanie lana sa robí tak, že o bubon je opretá rolňa rovnako široká ako bubon a je k bubnu (resp. k lanu) pritláčaná mocnou spružinou. Lano je vedené pekne kolmo na stred bubna a tlak rolne presvedčí lano aby sa navíjalo pekne postupne po vrstvách (ak by sa chcelo zgrčiť na jednu stranu, muselo by nadvihnúť rolňu proti spružine... takže menší odpor vyvolá ukladanie rad radom a keďže príroda zásadne volí cestu menšieho odporu, uloží sa ako treba.) |
Autor: | pal [ Uto, 24.07.2007, 11:23 ] |
Predmet príspevku: | |
Pacificus píše: Cim viac by bola montaz vysunuta pred auto (ak je navijak vpredu) tym by sa viac znasobovala sila a uchyty celej montaze rolni by boli omnoho viac namahane,,,, cim blizsie, tym menej namahane Sorac, ale to je hlupost. Ako bolo povedane lano paku nerobi. Ta sila bude vzdy rovnaka, bez ohladu na to ako su rolne daleko od bubna. Samozrejme pri rovnakom uhle vystupu. Prakticky pri lane dlhom 10m je vplyv zmeny vzdilenosti na uhol zanedbatelny. |
Autor: | petertn [ Uto, 24.07.2007, 12:09 ] |
Predmet príspevku: | |
no neviem neviem pani, ale ak auto taham sikmo cez rolne a a budu meter pred autom tak na uchyt celeho systemu posobi vacsia sila ako ked budu rolne priamo pred bubnom na par centimetrov. ved paku tvori rolna a jej ramena veduce k uchytu o navijak, ci som sa sekol? podla mna cim viac vystrcena rolna tym vacsie namahanie uchytov pri nie priamom tahani. kua to je gulas ![]() |
Autor: | Pacificus [ Uto, 24.07.2007, 12:27 ] |
Predmet príspevku: | |
no ved take daco som aj ja pisal, tak som to myslel, mozno som to napisal blbo... ![]() |
Autor: | HONZA.S [ Uto, 24.07.2007, 12:35 ] |
Predmet príspevku: | |
Čim budeš mít rolny dál od navijáku tak tam budou působit na uchycení rolen zbytečné parazitní síly. Nevidím důvod proč to dělat. |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |