Dnes je pondelok 13. mája 2024, meniny má Servác a zajtra Bonifác
Autor |
Správa |
racmaster
Učeň
Registrovaný: Sob, 04.02.2017, 19:15 Príspevky: 58
|
ahojte, zvazujem do buducna nejaky ten navijak na obcasne vyprostenie, pripadne nejaku tu lahsiu manipulaciu s drevom. neviem, ako to je s legalnostou a stk, ale to by som si dozistil. co mi vsak nejde ovela viac do hlavy je 5000 wattovy motor zhruba nejakych 430 Amperov pri tom 5,5t, co tu bol spominany naposledy... sak to je masaker. daco mi uslo, alebo to zle pocitam? ked aj mate pre lepsie pocitanie 100A alternator a 100Ah napriklad dual purpose start aj deep cycle trakcnu baterku, furt mi to nijak nevychadza. povedzme, ze by alternator aj dal 100A, baterka by musela dodat zvysnych 300A. co pri takom 6 minutovom pouzivani ( aby sa to lahsie pocitalo hodina/10) furt to vychadza tak, ze je to proste strasne vela. taka 100Ah baterka je 100Ah pri C20, teda odbere 20 hodin po 5A jej kapacity. ale napriklad uz len 70Ah pri odbere C5, teda pri vybiti za 5 hodin, teda zhruba 12A za hodinu. a tak dalej. ked takej uplne NOVEJ baterke prikurim odber 300A a udrzim ho 6 minut, tak tej baterke sposobim vybitie, ktore radsej ani nejdem pocitat. na urovni najmenej odhadom 80% DOD. pritom existuje priamy vztah medzi DOD a poctom nabijaco-vybijacich cyklov, teda zivotnostou. v takomto pripade to baterke z povodnych povedzme 100cyklov (zavisi od typu baterky) znizim zivotnost na povedzme 20. a to len jednym tahanim. netreba asi vysvetlovat, co to spravi pri druhom, 6 minutovom tahani, pripadne tretom... jasne, vacsi alternator a druha baterka tuto matematiku o nieco zlepsia, ale furt to bude daleko za ich moznostami... proste mi z toho vychadza, ze 2-3 krat potiahnut a nova baterka. a to sa mi nechce verit, ze by dakto takto fungoval... ci? proste daco som musel prehliadnut.
_________________ 8. JEEP Cherokee Liberty KJ 2002 2.5CRD, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
|
Sob, 04.02.2017, 21:08 |
|
|
žucha
Učeň
Registrovaný: Str, 17.02.2010, 23:18 Príspevky: 48 Bydlisko: snežnica
|
Reťaz okolo dreva ,cúvni k drevu a ťahaj a ak ho máš ďalej použi lano alebo gurtne poprípade s kladkou. Ver je to rýchlejšie a efektívnejšie.
|
Sob, 04.02.2017, 21:19 |
|
|
Kubec721
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 01.12.2015, 18:30 Príspevky: 112 Bydlisko: Milochov
|
Ahoj. 5,5 tonový naviják bere 430A pri plnej záťaži povedzme napr. nájdeš v tvojom okolí najväčší močiar a zapichneš to tam (úmyselne). Ale myslím si že stále nebudeš vyhľadávať takéto miesta. Keď chceš ísť do extrémov skús mechaniku vždy lepšia ako elektrika ale s tou legalitou na cestách to bude horšie. Osobne keby si si kúpil 5,5t winch dáš dve baterky 74Ah do auta myslím si že stále budeš na tom lepšie ako môj známy , ktorý si kúpil tiež podobný naviják a baterku má 74Ah. To je riziko čo sa aj ukázalo pri prvom vození. Dlhšie navijákovanie a nenaštartoval.
|
Sob, 04.02.2017, 21:24 |
|
|
duskon
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.01.2014, 13:27 Príspevky: 163 Bydlisko: P. Polhora (BR)
|
Tých 430 A by ti to bralo len pri plnom zaťažení. Na prázdno možno 50A. čím viac zaťažíš tým viac zoberie. Je otázne na aké auto ho chceš dať. Podľa toho sa volí aj veľkosť resp. sila navijáka. Ale jednoznačne baterku musíš mať dobrú. A aj kabeláž poriadnu ak nepoúžiješ originálne káble navijáka.
_________________ Y 61
|
Sob, 04.02.2017, 21:26 |
|
|
racmaster
Učeň
Registrovaný: Sob, 04.02.2017, 19:15 Príspevky: 58
|
mam teraz, este teply, cherokee liberty KJ, 2002, 2.5crd. cize tam ide o to, ako sa pocita tych 5.5t . je to po rovine, alebo je to povedzme zavesene a tahat sa kolmo hore do vzduchu... rozdiel je tahat 5 ton po rovine, rozdiel tahat 5t po rovine na kolesach a mrtvu zahryznutu vahu napriklad pasak... a rozdiel tahat vahu kolmo hore do vzduchu... toto mi este objasnite, prosim vas. mozno prideme na to, ze vytiahnut napriklad taky moj 2t liberty z nejakej priekopy bude nakoniec robit zataz len 800kg a tak to bude len par amperov. to by to cele vysvetlovalo... a k tomu tahaniu dreva, myslite si, ze by som za to mohol zavesit vypileny strom a tahat bez toho, aby som drevom za 5 eur spravil skodu 500 eur? predtym som mal forestra, samonosna karoseria, slaba redukcia atd. tam by som sa neodvazil, ale toto mi pride jak maly tank a tak ma tato predstava dost laka... obcas si pomoct... co vy na to?
_________________ 8. JEEP Cherokee Liberty KJ 2002 2.5CRD, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
|
Ned, 05.02.2017, 13:23 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Ťažná sila navijáku sa počíta na rovine a len pri valivom odpore kolies. Ale keď sa zaprasíš do bahna po nápravy, tak odpor rastie priamo úmerne konzistencii sajrajtu, v ktorom sa rochníš! Preto sa doporučuje ťažná sila navijáku dvojnásobok hmotnosti auta. Pri dreve platí rovnaká matematika - ak chceš ťahať nejaký 2-3 tonový kmeň, tak si naň najprv namontuj kolieska. Doporučujem niekde omrknúť drevorubačov pri práci s LKT - keď uvidíš s akou technikou sťahujú stromy, skôr si urobíš predstavu čo zvládneš so svojím autom a navijákom (LKT ma tuším hydraulické navijáky).
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Ned, 05.02.2017, 17:17 |
|
|
racmaster
Učeň
Registrovaný: Sob, 04.02.2017, 19:15 Príspevky: 58
|
urcite s tym nemienim tahat 3tonove buky, ale dajaku tu osiku, brezu a tak popratat z luky, pocitam tak do tony...?
a navijak, vsade uvadzaju este zdvojnasobenie taznych moznosti kladkou... to neni dobry napad? predsa len slabsi navijak, mensia zataz na elektricky system. aj ked v konecnom dosledku cas tahania sa zdvojnasobi a teda spotreba amperov bude rovnaka, no vzhladom na spominanu matematiku by taky mensi navijak vladal tahat alternator len s mensou pomocou baterky...
_________________ 8. JEEP Cherokee Liberty KJ 2002 2.5CRD, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
|
Ned, 05.02.2017, 17:34 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Gurtne, šekle, kladka patria k základnej výbave navijáku. S kladkou (resp. kladkami) sa dajú riešiť rôzne situácie. Ale nie vždy sa dá použiť. Môže sa stať že budeš priťahovať auto k drevu, než opačne ako práve potrebuješ. Mám to vlastnoručne otestované. Taktiež si naštuduj ako klesá ťažná sila navijáku v závislosti na počte otáčok lana na bubne. Matematika tým dostáva nový rozmer.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Ned, 05.02.2017, 17:54 |
|
|
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1037 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
Lkt 81 má 8.5 tony a naviakom má 9t ťažnu silu na dvojbubnovy naviak Strom sa ťahá smerom od zeme hore a to zvysiuje hmotnosť traktora a odľahčuje strom to len tak na začiatok Naviak na el je trochu pomalí na ťažbu a baterky súdost zaťažované takže asi radšej by som to drevo čo chce zvážať tak na tej lúke narezal a naložil na vozík .Nebudeš mať bordel z rezania na dvore a drevo na kolesách
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Ned, 05.02.2017, 18:57 |
|
|
žucha
Učeň
Registrovaný: Str, 17.02.2010, 23:18 Príspevky: 48 Bydlisko: snežnica
|
tak si naň najprv namontuj kolieska.To akože to drevo má byť doma skôr ako on autom?
|
Ned, 05.02.2017, 19:00 |
|
|
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Moc by som sa nedrzal tych udajov ktore udava vyrobca navijaku, uz len z toho hladiska ze ked kupis navijak aj s kabelazov tak k nemu dostanes kable s prierezom 25mm2 v lepsom pripade 35mm2, niekde na fore sa to riesilo ze podla prudu by tam mal ist kabel az okolo 100mm2, ja osobne som si daval 50mm2 a ked sa aj taham dlhsie tak kable sa nehreju, to znamena ze ten prierez skutocne staci. Dalsia vec je ako je uz uvedene, ze elekricky navijak sluzi na kratkodobe pouzivanie, takze zabudni na to ze s nim budes niekde hodinu tahat drevo, alebo nieco podobne. Ber to tak ze zapadnes a vytiahnes sa, pripadne pouzivaju navijak na autoprepravnik, alebo na nakladanie ineho tovaru, kde tiez je doba tahania cca 5 minut pri relativne slabej zatazi. Samozrejme ked sem tam si potiahnes nejaky ten stromcek tak je to v pohodicke, ale isto nie na robotu kde budes hodinu tahat stromy. Na to uz sluzia bud mechanicke navijaky, pripadne hydraulicke.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pon, 06.02.2017, 18:53 |
|
|
racmaster
Učeň
Registrovaný: Sob, 04.02.2017, 19:15 Príspevky: 58
|
ten navijak som nemal povodne v plane na tahanie dreva. ten som mal primarne v zamere presne na vyprostovanie, aj to len sviatocne. nemam auto na mordovanie, len na nevyhnutny offroad v pristupe k chalupe, co vacsinou neni na zapadnutie, aj ked miestami ano...
tahanie dreva som sa pytal na auto, ci ho tym nejak extra neznicim, ked obcas dotiahnem zo 100m okolia nejaku tu osiku, ci brezu, prinajhorsom aj buka, ale urcite nie viac ako metrakoveho (zhruba priestorovy meter dreva...). podotykam, ze KJ je v serii, bez tazneho, cize len klasickymi okami na tahanie...
_________________ 8. JEEP Cherokee Liberty KJ 2002 2.5CRD, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
|
Pon, 06.02.2017, 19:55 |
|
|
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
racmaster píše: ten navijak som nemal povodne v plane na tahanie dreva. ten som mal primarne v zamere presne na vyprostovanie, aj to len sviatocne. nemam auto na mordovanie, len na nevyhnutny offroad v pristupe k chalupe, co vacsinou neni na zapadnutie, aj ked miestami ano...
tahanie dreva som sa pytal na auto, ci ho tym nejak extra neznicim, ked obcas dotiahnem zo 100m okolia nejaku tu osiku, ci brezu, prinajhorsom aj buka, ale urcite nie viac ako metrakoveho (zhruba priestorovy meter dreva...). podotykam, ze KJ je v serii, bez tazneho, cize len klasickymi okami na tahanie... tahat ho mozes aj za feliciou, len s rozumom, vzdy to zalezi na tom clanku medzi volantom a sedackou inac sa nic nestane, len ako som pisal s rozumom a citom
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pon, 06.02.2017, 20:25 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
Poznam par ludi co tiez tahali s ,,rozumom,, a potom prisli ku mne kupovat zadne okna
|
Pon, 06.02.2017, 21:02 |
|
|
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pon, 06.02.2017, 21:50 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|