Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 07.05.2024, 22:32
Dnes je utorok 7. mája 2024, meniny má Monika a zajtra Ingrida




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 53 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 naviják?? 
Autor Správa
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dindaj píše:
... ale za tie prachy mi to nestoji.
mne TO stojí za každé prachy, aj zadarmo...:-D :-D :-D

a kto môžte, presuňte túto tému kam patrí, alebo točíme o navijaku značky mitsubishi???

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Uto, 29.01.2008, 23:38
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 13.01.2008, 11:31
Príspevky: 80
Bydlisko: BRNO
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dindaj píše:
To je pravda.JE pomaly ale ja nechodim na preteky.Nic proti znackovemu ale za tie prachy mi to nestoji.


nemyslím to jako za jak rychle se vytáhneš ale jak dlouho ti to při navíjení žere baterku, nicméně díky tý ceně a taky trochu díky mé vrozené lenosti ho zatím na autě nemám a zneužívám dobroty mých kamarádů :-D

_________________
TOYOTA


všem nepřátelům země České hlavy dolů


Uto, 29.01.2008, 23:55
Profil
Mitsubishi Woman
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 29.05.2007, 11:34
Príspevky: 1204
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Andrej píše:
Alebo sa skús popýtať Michiho nejaké navijáky už tu fungujú na roznach autách.

Inač na Micinu vie urobiť pevnosťák aj Jano Otinger z BA našej Žužu to akurát rieši takže ked bude hotové bude aj nejaké foto určite. Základ som videl vyzerá to velmi dobre. :wink:


Ak nenastanú žiadne nepredvídateľné okolnosti, tak budúci týždeň to bude hotové (aj s navijákom). Foto dodám :wink:

_________________
Obrázok 4x4 za každých okolností


Str, 30.01.2008, 0:14
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
yorsian píše:
...nemyslím to jako za jak rychle se vytáhneš ale jak dlouho ti to při navíjení žere baterku...

yorsiane, síce ťa citujem, ale moja reakcia je pre spústu iných, ktorí píšu toto isté...

...nemajte mi za zlé, ale furt sa hovorí o veľkosti baterky abo radšej o dvoch v súvislosti s navijakom...
chápem, že navijak má veľký odber, chápem, že benzínové stroje majú baterky menšej kapacity, chápem, že čím väčšia kapacita, tým lepšie a preto lepšie nielen "väčšia", ale rovno dve, navyše jedna môže byť ako záloha, chápem, že pri opakovanom použití navijaku to baterke dá zabrať a hrozí že ju vyšťaví;
nechápem ale, prečo by mi malo pri dvoch-troch ťahaniach po sebe čo nie je bežný počet ťahania v jednom dni vyšťaviť baterku, ak používam navijak pri naštartovanom motore a teda pri dobíjaní altíkom...a nech mi niekto tvrdí, že bežne v jednom dni navijakuje 6-7 krát a viac...
hmmmm???????????????? (inak teóriu chápem, aj extrémne podmienky chápem, také ale pravidelne nejazdí skoro nikto...)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Str, 30.01.2008, 0:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
janci, samozrejme mas pravdu, ze vypinat motor pri navijakovani je kravina(pokial neberieme do uvahy extremne pripady napr, ze si v brode so zatopenym sanim), ale celkom to neriesi problem.
Alternator na volnobehu v ziadnom aute nemoze stihat davat dostatok prudu na pouzitie navijaku pod zatazou(tahajuceho auto).
Niekto tu vsak pise(yorsian?) o volnom navijani lana bez zataze, pri ktorom je vsak odber navijaku ovela mensi a toto uz pre alternator nerobi problem.

No aby som to zhrnul, celym prispevkom som chcel povedat len to, ze motor sa nechava nastartovany najma preto aby si po ukonceni navijania nepotreboval vybitou baterkou nedajboze este aj nastartovat auto.
Baterka sa totiz pri nabijani vybija aj pri nastartovanom motore i ked urcite menej...

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Str, 30.01.2008, 10:33
Profil ICQ WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... to je čisto účtovnícko-ekonomická otázka.
Kolko stojí naviják?
Ako často a ako moc navíjam?

Cena navijáku / potreba navíjanie = cena za jedno navíjanie.

Ak chodím 4 krát ročne Romániu, 3 x ročne Ukrainu, každý druhý týždeň Tisovec a nevynechám žiadnu Supersylvania Trophy alebo aspoň Berlin-Breslau, tak samozrejme beriem šnekový Husky a uvažujem nad hydraulikou. Stojí to strašné prachy, ale oplatí sa.

Ak sa rekreačne vozím v teréne a podchvíľou zapadnem, tak si v pohode vystačím s číňanom.

Presne rovnako ľahko sa dá pokaziť drahý aj lacný naviják.

Pozri si aj ponuku CB One ( www.cbone.sk ) Ľudová povera že sú len strašne drahý sa nezakladá celkom na pravde.

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 30.01.2008, 10:58
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nesouhlasim protoze :
podle tabulky bere navijak bez zateze 60A pri rychlosti 4,6 m/min a pri zatezi cca 300A 2m/min.
Pri prumernem tahani (6m tahat v zatezi - 23 m namotat naprazdno.
Nebudu vnimat, jak dlouho tato procedura trva - protoze, jak pise dindaj - nechodim na preteky

Zajima nas, kolik spotrebujeme proudu.
_________________
Naprazdno : 23m : 4,6m/min = 5min (metry se vykrati a zustanou minuty)
Tahani : 6m : 1,5m/min = 4min
_________________
naprazdno 60A x 0,08h (5min) = 5A
se zatezi :300A x 0,07h(4min) = 21A

Klidne si uber takovych 20% - kvuli prolhanejm cinanum. Meril jsem odber navijaku pri zatezi a neni problem namerit 450A..cinani s 300A max kecaj.
Ale budiž.

Dohromady : 26A


Takze s 50Ah baterkou maximalne 2x - ale to uz si pak ani nepustis radio, nemluve o nastartovani, kdyby Ti to zdechlo.

Alternator je sice pri tahani pomocnik, ale velmi slaby a neduzivy.
Pri takto pomalem navijaku je nezbytnosti bud obrovska kapacita baterii - zase se nestiha dobit, nebo rychlonabijeci baterie (OPTIMA, EXIDE,...), ale ty jsou zase relativne malych kapacit.
Reseni je 24V navijak - ma obrovskou vyhodu- mene zere (viz tabulka vyse)

Co se tyce bezneho tahani - k tomu nemam co dodat.
Obcas taham sebe a kamose bez navijaku (nebo bez proudu :D) i treba 5x za hodinu.

O expedicich nemluve. Nemam baterie jen na navijeni........





Pozn.#1 :
Znackovej navijak taha naprazdno nejmene 10m/min



Pozn.#2 :
Chtel jsem vyvolat diskuzi, nechci poucovat. Mozna se mylim, neorientuji se totiz v problematice proudu a napeti tak, jak bych si pral. Pokud me nekdo opravi chyby - budu si sypat na hlavu....


Str, 30.01.2008, 11:17
Profil ICQ
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majo píše:
...Baterka sa totiz pri nabijani vybija aj pri nastartovanom motore i ked urcite menej...

hej, Majo, bol som si toho vedomý aj keď som písal ten trošku provokatívny príspevok; narážal som ozaj len nato, že som presvedčený o tom, že málokto z nás robí pri nejakom výjazde viac navíjaní - ťahaní v jednom dni, väčšinou ide o jednorázovú záležitosť; a ako tu bolo správne poznamenané, nielen že naštartovaný motor zabezpečí, že netreba štartovať oslabenou baterkou po ťahaní, ale altík aj svojim neveľkým výkonom celkom slušne zregeneruje baterku na ďalšie ťahanie...

páči sa mi, ako to shaman podoprel konkrétnymi číslami a plne akceptujem takto pragmaticky podložené tvrdenia, akurát že tvrdím, že napriek správnej teórii o potrebe čo najväčšej kapacity baterky a čo najmenšej spotrebe navijaka väčšina z nás ťahá bežne toľko, že mu hravo stačí obyčajná baterka pôvodnej kapacity, len nech je dobrá; iné je špeciál a trophy, či náročná expedícia (kdesi do tramtárie by som bral nielen záložnú baterku, ale aj dve rezervy, spojku, poloosy, priateľov do dažďa,...a hlavne čo najviac kanistrov paliva :lol: )

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 31.01.2008, 9:44
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
...som presvedčený o tom, že málokto z nás robí pri nejakom výjazde viac navíjaní - ťahaní v jednom dni


...Janko ked si spomenies na debatu o "priateloch do dazda" tak taketo tahanie je realne mozno nie bezne ale ja som zopar takych tahani zazil... :-D

Jano JP píše:
...priateľov do dažďa...


... to ej k tej debate o kolone kde prvy pomahaju ostatnym... :-D

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Štv, 31.01.2008, 10:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Väčšina aut má 12V el.inštaláciu. Navijáky na 24V majú zase lepšie vlastnosti a tiež nižší prúd, tenšie vodiče, menej sa zahrievajú atď.
A teraz otázka pre naozajstných odborníkov na elektrotechniku:
Je možná elektroinštalácia 12/24V na aute tak, že by som mal dve 12V batérie zapojené pre pohon navijáka do série a pre ostatné spotrebiče a tiež dobíjanie paralelne?

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Štv, 31.01.2008, 10:17
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:roll: :roll: :roll: :roll: .... si to tu kreslím.... a neviem si predstaviť, ako by si dobíjal tú druhú baterku.... leda že by si mal aj 24V alternátor.... a zvyšok auta by sa živil len z jednej baterky alebo z meniča 24/12V...

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 31.01.2008, 10:34
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Je. Tu sa riesilo podobne: http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=2891

Najjednoduchsie mi pripada zapojenie z P V3S - starter na 24 (odber porovnatelny s navijakom), vsetko ostatne vcitane dynama a regleru na 12. Obsluhuje to velezlozity bateriovy prepinac (da sa zohnat lacno z vetriesky). Zapojenie nezistene, ale keby si na tom lpel, tak stravim hodinku cihanim do schemy a vycuc dodam.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 31.01.2008, 10:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
:roll: :roll: :roll: :roll: .... si to tu kreslím.... a neviem si predstaviť, ako by si dobíjal tú druhú baterku.... leda že by si mal aj 24V alternátor.... a zvyšok auta by sa živil len z jednej baterky alebo z meniča 24/12V...


je niekolo sposobov ako to riesit ale nema to vyznam... bavime sa o aute jednoduchom na elektriku a zrazu budeme vymyslat komplikovane systemi na kombinaciu 12V - 24V

ked uz niekto chce 24V tak si treba cele auto bud zadovazit na 24V alebo potom komplet prerobit

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Štv, 31.01.2008, 10:52
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 18.11.2007, 22:55
Príspevky: 32
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ZETOR 16045 ma pod sedackov el spinac ked zastartujes zopne a starter fachci na 24 v ostatne je 12 v staci to inplantovat do afta s druhov bat .


Štv, 31.01.2008, 11:02
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
áno, Danko, pamätám si tú debatu...a tiež som raz na jednom mieste vytiahol navijakom pár áut po sebe a nebol s tým žiaden problém

krátke resume: jasné, väčší výkon, vyššia kapacita, menšia spotreba = väčšia úžitkovosť, väčšia istota; ale ak sa bavíme, či lepšia čína ako žiaden, tak čína to istí :wink:

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 31.01.2008, 11:24
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 53 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: