Dnes je utorok 7. mája 2024, meniny má Monika a zajtra Ingrida
Autor |
Správa |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
dindaj píše: ... ale za tie prachy mi to nestoji. mne TO stojí za každé prachy, aj zadarmo...
a kto môžte, presuňte túto tému kam patrí, alebo točíme o navijaku značky mitsubishi???
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Uto, 29.01.2008, 23:38 |
|
|
yorsian
Učeň
Registrovaný: Ned, 13.01.2008, 11:31 Príspevky: 80 Bydlisko: BRNO
|
dindaj píše: To je pravda.JE pomaly ale ja nechodim na preteky.Nic proti znackovemu ale za tie prachy mi to nestoji.
nemyslím to jako za jak rychle se vytáhneš ale jak dlouho ti to při navíjení žere baterku, nicméně díky tý ceně a taky trochu díky mé vrozené lenosti ho zatím na autě nemám a zneužívám dobroty mých kamarádů
_________________ TOYOTA
všem nepřátelům země České hlavy dolů
|
Uto, 29.01.2008, 23:55 |
|
|
zuz
Mitsubishi Woman
Registrovaný: Uto, 29.05.2007, 11:34 Príspevky: 1204 Bydlisko: BA
|
Andrej píše: Alebo sa skús popýtať Michiho nejaké navijáky už tu fungujú na roznach autách. Inač na Micinu vie urobiť pevnosťák aj Jano Otinger z BA našej Žužu to akurát rieši takže ked bude hotové bude aj nejaké foto určite. Základ som videl vyzerá to velmi dobre.
Ak nenastanú žiadne nepredvídateľné okolnosti, tak budúci týždeň to bude hotové (aj s navijákom). Foto dodám
_________________ 4x4 za každých okolností
|
Str, 30.01.2008, 0:14 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
yorsian píše: ...nemyslím to jako za jak rychle se vytáhneš ale jak dlouho ti to při navíjení žere baterku...
yorsiane, síce ťa citujem, ale moja reakcia je pre spústu iných, ktorí píšu toto isté...
...nemajte mi za zlé, ale furt sa hovorí o veľkosti baterky abo radšej o dvoch v súvislosti s navijakom...
chápem, že navijak má veľký odber, chápem, že benzínové stroje majú baterky menšej kapacity, chápem, že čím väčšia kapacita, tým lepšie a preto lepšie nielen "väčšia", ale rovno dve, navyše jedna môže byť ako záloha, chápem, že pri opakovanom použití navijaku to baterke dá zabrať a hrozí že ju vyšťaví;
nechápem ale, prečo by mi malo pri dvoch-troch ťahaniach po sebe čo nie je bežný počet ťahania v jednom dni vyšťaviť baterku, ak používam navijak pri naštartovanom motore a teda pri dobíjaní altíkom...a nech mi niekto tvrdí, že bežne v jednom dni navijakuje 6-7 krát a viac...
hmmmm???????????????? (inak teóriu chápem, aj extrémne podmienky chápem, také ale pravidelne nejazdí skoro nikto...)
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Str, 30.01.2008, 0:16 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
janci, samozrejme mas pravdu, ze vypinat motor pri navijakovani je kravina(pokial neberieme do uvahy extremne pripady napr, ze si v brode so zatopenym sanim), ale celkom to neriesi problem.
Alternator na volnobehu v ziadnom aute nemoze stihat davat dostatok prudu na pouzitie navijaku pod zatazou(tahajuceho auto).
Niekto tu vsak pise(yorsian?) o volnom navijani lana bez zataze, pri ktorom je vsak odber navijaku ovela mensi a toto uz pre alternator nerobi problem.
No aby som to zhrnul, celym prispevkom som chcel povedat len to, ze motor sa nechava nastartovany najma preto aby si po ukonceni navijania nepotreboval vybitou baterkou nedajboze este aj nastartovat auto.
Baterka sa totiz pri nabijani vybija aj pri nastartovanom motore i ked urcite menej...
|
Str, 30.01.2008, 10:33 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... to je čisto účtovnícko-ekonomická otázka.
Kolko stojí naviják?
Ako často a ako moc navíjam?
Cena navijáku / potreba navíjanie = cena za jedno navíjanie.
Ak chodím 4 krát ročne Romániu, 3 x ročne Ukrainu, každý druhý týždeň Tisovec a nevynechám žiadnu Supersylvania Trophy alebo aspoň Berlin-Breslau, tak samozrejme beriem šnekový Husky a uvažujem nad hydraulikou. Stojí to strašné prachy, ale oplatí sa.
Ak sa rekreačne vozím v teréne a podchvíľou zapadnem, tak si v pohode vystačím s číňanom.
Presne rovnako ľahko sa dá pokaziť drahý aj lacný naviják.
Pozri si aj ponuku CB One ( www.cbone.sk ) Ľudová povera že sú len strašne drahý sa nezakladá celkom na pravde.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 30.01.2008, 10:58 |
|
|
shaman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12 Príspevky: 509 Bydlisko: CR
|
Nesouhlasim protoze :
podle tabulky bere navijak bez zateze 60A pri rychlosti 4,6 m/min a pri zatezi cca 300A 2m/min.
Pri prumernem tahani (6m tahat v zatezi - 23 m namotat naprazdno.
Nebudu vnimat, jak dlouho tato procedura trva - protoze, jak pise dindaj - nechodim na preteky
Zajima nas, kolik spotrebujeme proudu.
_________________
Naprazdno : 23m : 4,6m/min = 5min (metry se vykrati a zustanou minuty)
Tahani : 6m : 1,5m/min = 4min
_________________
naprazdno 60A x 0,08h (5min) = 5A
se zatezi :300A x 0,07h(4min) = 21A
Klidne si uber takovych 20% - kvuli prolhanejm cinanum. Meril jsem odber navijaku pri zatezi a neni problem namerit 450A..cinani s 300A max kecaj.
Ale budiž.
Dohromady : 26A
Takze s 50Ah baterkou maximalne 2x - ale to uz si pak ani nepustis radio, nemluve o nastartovani, kdyby Ti to zdechlo.
Alternator je sice pri tahani pomocnik, ale velmi slaby a neduzivy.
Pri takto pomalem navijaku je nezbytnosti bud obrovska kapacita baterii - zase se nestiha dobit, nebo rychlonabijeci baterie (OPTIMA, EXIDE,...), ale ty jsou zase relativne malych kapacit.
Reseni je 24V navijak - ma obrovskou vyhodu- mene zere (viz tabulka vyse)
Co se tyce bezneho tahani - k tomu nemam co dodat.
Obcas taham sebe a kamose bez navijaku (nebo bez proudu ) i treba 5x za hodinu.
O expedicich nemluve. Nemam baterie jen na navijeni........
Pozn.#1 : Znackovej navijak taha naprazdno nejmene 10m/min
Pozn.#2 : Chtel jsem vyvolat diskuzi, nechci poucovat. Mozna se mylim, neorientuji se totiz v problematice proudu a napeti tak, jak bych si pral. Pokud me nekdo opravi chyby - budu si sypat na hlavu....
|
Str, 30.01.2008, 11:17 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Majo píše: ...Baterka sa totiz pri nabijani vybija aj pri nastartovanom motore i ked urcite menej...
hej, Majo, bol som si toho vedomý aj keď som písal ten trošku provokatívny príspevok; narážal som ozaj len nato, že som presvedčený o tom, že málokto z nás robí pri nejakom výjazde viac navíjaní - ťahaní v jednom dni, väčšinou ide o jednorázovú záležitosť; a ako tu bolo správne poznamenané, nielen že naštartovaný motor zabezpečí, že netreba štartovať oslabenou baterkou po ťahaní, ale altík aj svojim neveľkým výkonom celkom slušne zregeneruje baterku na ďalšie ťahanie...
páči sa mi, ako to shaman podoprel konkrétnymi číslami a plne akceptujem takto pragmaticky podložené tvrdenia, akurát že tvrdím, že napriek správnej teórii o potrebe čo najväčšej kapacity baterky a čo najmenšej spotrebe navijaka väčšina z nás ťahá bežne toľko, že mu hravo stačí obyčajná baterka pôvodnej kapacity, len nech je dobrá; iné je špeciál a trophy, či náročná expedícia (kdesi do tramtárie by som bral nielen záložnú baterku, ale aj dve rezervy, spojku, poloosy, priateľov do dažďa,...a hlavne čo najviac kanistrov paliva )
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Štv, 31.01.2008, 9:44 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Jano JP píše: ...som presvedčený o tom, že málokto z nás robí pri nejakom výjazde viac navíjaní - ťahaní v jednom dni
...Janko ked si spomenies na debatu o "priateloch do dazda" tak taketo tahanie je realne mozno nie bezne ale ja som zopar takych tahani zazil... Jano JP píše: ...priateľov do dažďa...
... to ej k tej debate o kolone kde prvy pomahaju ostatnym...
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Štv, 31.01.2008, 10:04 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Väčšina aut má 12V el.inštaláciu. Navijáky na 24V majú zase lepšie vlastnosti a tiež nižší prúd, tenšie vodiče, menej sa zahrievajú atď.
A teraz otázka pre naozajstných odborníkov na elektrotechniku:
Je možná elektroinštalácia 12/24V na aute tak, že by som mal dve 12V batérie zapojené pre pohon navijáka do série a pre ostatné spotrebiče a tiež dobíjanie paralelne?
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Štv, 31.01.2008, 10:17 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 31.01.2008, 10:34 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Je. Tu sa riesilo podobne: http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=2891
Najjednoduchsie mi pripada zapojenie z P V3S - starter na 24 (odber porovnatelny s navijakom), vsetko ostatne vcitane dynama a regleru na 12. Obsluhuje to velezlozity bateriovy prepinac (da sa zohnat lacno z vetriesky). Zapojenie nezistene, ale keby si na tom lpel, tak stravim hodinku cihanim do schemy a vycuc dodam.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Štv, 31.01.2008, 10:38 |
|
|
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
Martin 4 píše: :roll: .... si to tu kreslím.... a neviem si predstaviť, ako by si dobíjal tú druhú baterku.... leda že by si mal aj 24V alternátor.... a zvyšok auta by sa živil len z jednej baterky alebo z meniča 24/12V...
je niekolo sposobov ako to riesit ale nema to vyznam... bavime sa o aute jednoduchom na elektriku a zrazu budeme vymyslat komplikovane systemi na kombinaciu 12V - 24V
ked uz niekto chce 24V tak si treba cele auto bud zadovazit na 24V alebo potom komplet prerobit
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Štv, 31.01.2008, 10:52 |
|
|
Straka
Učeň
Registrovaný: Ned, 18.11.2007, 22:55 Príspevky: 32 Bydlisko: TN
|
ZETOR 16045 ma pod sedackov el spinac ked zastartujes zopne a starter fachci na 24 v ostatne je 12 v staci to inplantovat do afta s druhov bat .
|
Štv, 31.01.2008, 11:02 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
áno, Danko, pamätám si tú debatu...a tiež som raz na jednom mieste vytiahol navijakom pár áut po sebe a nebol s tým žiaden problém
krátke resume: jasné, väčší výkon, vyššia kapacita, menšia spotreba = väčšia úžitkovosť, väčšia istota; ale ak sa bavíme, či lepšia čína ako žiaden, tak čína to istí
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Štv, 31.01.2008, 11:24 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|