Dnes je piatok 3. mája 2024, meniny má Galina a zajtra Florián
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Autor |
Správa |
damiankoko
Učeň
Registrovaný: Ned, 30.03.2008, 10:24 Príspevky: 18 Bydlisko: Neviem
|
nazdar..potrebujem poradit co treba kupit ku navijaku.ci nieaku lepsiu baterku alebo nieco take.dakujem
|
Uto, 24.06.2008, 21:11 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
naviják dostaneš s lanom, rolňami, ovládaním na kábel a možno (v lepčích rodinách) aj s dialkovým ovládaním.
Takže od kraja:
Určite budeš potrebovať odpojovač navijáku. Relátka navijáku sú k baterke pripojené natvrdo bez poistky drátom hrubým jak prst. Akákolvek závada ( zlepenie relátka, predratie izolácie, alebo nedajbože prerazenie izolácie drátu pri nehode) má za následok vzrušujúce, ale nemilé pyrotechnické efekty (až do úrovne komplet vyhorenia auta), takže jest naliehavo žiadúce aby bol naviják a jeho ovládanie pod prúdom len vtedy, keď ja v použití. Dá sa na to použiť odpojovač bateriek z náklaďáku (nepohodlné, ale funkčné a lacné) prípadne origo odpojovač zo solenoidom a zhášacou komôrkou ktorý dokáže rozpojiť aj pod záťažou (bezpečné a drahé) Odopojovač by mal byť čo najbližšie k baterke. Nad zapojením navijáku bez odpojovača ani neuvažuj.
Baterka by mala byť zdravá, s čo najväčšou kapacitou a rátaj s tým, že navijákovanie (najmä do mrte... že už to fakt viac nejde) baterke velmi ubližuje a skracuje jej životnosť.
Ak nebude dialkové ovládanie predmetom dodávky, dá sa dokúpiť. Nie je to nijak nevyhnutné, ale je to milá fičúra.
Určite zožen kladku. Možno aj dve. A používaj ich často. Šetrí to naviják, baterku aj auto (ťah sa rozloží na viac bodov)
Šekle a gurtne sú štandardnou výbavou auta aj bez navijáku, ale zožeň si navyše aj krátku gurtňu (tak 2 metre) na kotvenie o strom. Dá sa to aj dlhou, ale krátka je šikovnejšia.
Ak kúpiš číňana, skoro určite bude mať lano zalisované do hlinníku, občas aj klumpácky bez lanovej očnice. Je to proti STN EN a čo horšie aj proti zdravému rozumu. To zalisovanie.... povedzme, ale absencia očnice je vražda. Lano sa láme až sa raz zlomí. Najlepšie je dať koniec lana odseknúť a nechať zapliesť s očnicou a bandážou ako sa patrí.
Maj v aute poriadne koženné rukavice. Chytať ocelové lano holou rukou he krvavá zábava.
Voz v aute zopár lanových svoriek na núdzovú opravu v prípade utrhnutia lana. Stojí to pár šestákov a vojde sa to do dlane... tolko miesta v aute nájdeš. A nebudeš vyzerať ako nemenovaný inak zažratý offrouďák, u ktorého som videl utrhnuté lano pripojené na hák uzlom ( ) na ocelovom lane
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 24.06.2008, 23:09 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3268 Bydlisko: Nitra
|
Mozno to mal len docasne, lodnicky sa tomu hovori [rusky gloc] Gloc volame slangovo ,oko na konci lana.A ked chcem povedat ze na konci lana je uzol tak poviem ze je tam [rusak] Mozem potvrdit ze uzol vydrzi menej aho lano zapletene ale ako nudzovka je to niekedy lepsie ako nic.A niekedy v rychlosti je to jedina moznost,ale len docasne.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Str, 25.06.2008, 15:46 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4311 Bydlisko: ZA
|
offtopic, ale Milan, keď si začal s tými uzlami...
kdesi mám takú knihu od nejakého L.N Skriagina, volá sa to námornícke
uzly. Kým som to nevidel ani som nevedel že načo všetko existuje uzol
A popísané je to tam fakt detailne, s pokecom ako ktorý uzol vznikol, načo sa používa (l) a s nákresom ako ho zaviazať.
|
Štv, 26.06.2008, 8:40 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3268 Bydlisko: Nitra
|
Vsetky uzly nemam v hlave ale na komercnych lodiach sa pouzivaju vecsinou ocelove lana a na sukromnych ,nylonove lana.Nylonove sa zapleta opacne ako ocelak.O lanach by sa dalo rozpravat hodiny ale vsimol som si ze na navijakoch su ocelove lana alebo nylonove.Tie ocelove mi pripadaju take neforemne a ked sa na niecom ohne,tazko sa vyrovnava alebo navija na bubon.To ma najviac zaujalo minuly rok v Tisovci.Na lodnom zeriave mame lanko cca 7mm hrube,cez kladku som nalozil Patrola na lod a je tak mekke ze v pohode na nom spravim uzol.Sklada sa z vela tenkych drotov a dokazem ho omotat okolo prsta.
Majitelia navijakov,aky mate nazor na lano?
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Štv, 26.06.2008, 17:51 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
No, vraví sa, že hlúpy si pamätá a múdry vie, kde hladať.
http://gord.gringo.cz/Uzly/index.html
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Štv, 26.06.2008, 17:57 |
|
|
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
to bude asi na rozsiahlejsiu debatu ale mam miesto odpovede pre milana otazku na kolekiv:
vyhody a nevyhody oceloveho lana verzus nylonoveho lana...
... moj zatial len velmi laicky nazor je, ze nylon sa m paci viac
-je lahsie /kineticka energia vzduchom svistiaceho lana z nylonu mozno dokaze vyrazit oko ale asi nebude triestit lebky ako ocel
stale mam akusi fobiu z toho ze nieco sa pri tom navijakovani moze dosrat
-je ohybnejsie /pruznejsie/
-strbinka je spratnejsia ako rolne
ocelove lano bude ale zrejme lacnejsie.
|
Štv, 26.06.2008, 18:48 |
|
|
shaman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12 Príspevky: 509 Bydlisko: CR
|
Ja mam kvuli manipulaci a pohodlnosti na navijaku jen 25m oceloveho (nemusim se moc zalamovat se skladanim a tak..) - stejne se vetsinou taham "nakratko" a tak je lepsi mit co nejvic lana vymotanyho - lepsi vyuziti tazne sily navijaku.
Kdyby nestacilo, mam 10m kurtu a pak 38m syntetickyho lana.
Tu syntetiku jsem pouzil asi 3x za dva roky. Zatim jsem vzdycky "dosahl" s 10m kurtou.
Tvoje obavy z vyrazenyho oka nechapu. Kdyz to mam moc dlouhy, hodim pres to nejakou hadru, nebo deku, nebo tak neco. Nejsem prece sebevrah.
|
Štv, 26.06.2008, 19:35 |
|
|
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
konik píše: to bude asi na rozsiahlejsiu debatu ale mam miesto odpovede pre milana otazku na kolekiv: vyhody a nevyhody oceloveho lana verzus nylonoveho lana... ... moj zatial len velmi laicky nazor je, ze nylon sa m paci viac
-je lahsie /kineticka energia vzduchom svistiaceho lana z nylonu mozno dokaze vyrazit oko ale asi nebude triestit lebky ako ocel stale mam akusi fobiu z toho ze nieco sa pri tom navijakovani moze dosrat
-je ohybnejsie /pruznejsie/
-strbinka je spratnejsia ako rolne
ocelove lano bude ale zrejme lacnejsie. ...máš pravdu, a keď si to raz vyskúšaš, iné už ani nebudeš chcieť. shaman píše: Kdyz to mam moc dlouhy, hodim pres to nejakou hadru, nebo deku, nebo tak neco. Nejsem prece sebevrah.
Pravdu vravíš, až mi je to divnô! Bohužial, takéto bezpečnostné opatrenia sa nevidia často. Kým sa nikomu nič nestane, každý na to kadí.
|
Pia, 27.06.2008, 1:34 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 9 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|