Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 19:58
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 82 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Odpajanie navijaku 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 25.09.2008, 18:12
Príspevky: 95
Bydlisko: Komarno
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja to to mam urobene z vonka pri solenoidovej krabici, urobil som krabicku z hlinikoveho plechu a do nej som vmontoval odpojovac +Obrázok


Uto, 24.02.2009, 21:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
VladoKE píše:
Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený.


Jednoduche galvanicke oddelenie navijaka - napr. cez optocleny?
No nie?

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Uto, 24.02.2009, 22:46
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 01.09.2008, 16:29
Príspevky: 501
Bydlisko: Michalovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Niekto tu veľmi špekuluje a polemizuje nad tým čo je zbytočné... keď doteraz slúžilo klasické odpájanie +polu tak prečo to teraz meniť a špekulovať ako galvanicky oddelit naviják od zvyšku... má to neaké opodstatnenie???

_________________
Ford Maverick 2.4i, T3, CB, winch 5t, svetla,hilift, pevnosťáky, dáka gurtňa a mnoho dalšieho... :D


Uto, 24.02.2009, 22:49
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
BBMiso píše:
VladoKE píše:
Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený.


Jednoduche galvanicke oddelenie navijaka - napr. cez optocleny?
No nie?


coze? optoclenom myslis pravdepodobne optron alebo nejaku jeho obdobu ale tam tecu miliampere a pri navijaku radovo stovky amperov...to by si tam musel mat nejaky laser navyse...ozaj uplne zbytocne uvazovanie len mi nedalo na toto neodpovedat :D

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Uto, 24.02.2009, 23:00
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak daj iny typ ;-) galvanickeho oddelenia el.odvodov navijaka.

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Uto, 24.02.2009, 23:12
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.01.2009, 1:54
Príspevky: 262
Bydlisko: Žarnovica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
BBMiso píše:
Tak daj iny typ ;-) galvanickeho oddelenia el.odvodov navijaka.


Pri takych velkych prudoch a v podmienkach ake su v automobile teda netusim ako by bolo mozne galvanicke oddelenie.ale este raz:podla mna je to proste zbytocne nadtym rozmyslat a riesit to.a este tu padol aj napad ze odpajat minusovy kabel a ako tu uz viaceri povedali pripajam sa aj ja je to zle riesenie. ma to byt na plusovom.

_________________
Vitara 1.6, navijak, šnorchel, zdvihutá, rozšírená, T3, Hi-lift, kompresor,....


Uto, 24.02.2009, 23:30
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To to to, ale tu sa bere ze navijak je galvanicky oddeleny ako samozrejmost. :wink:

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Uto, 24.02.2009, 23:47
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
s tým kamarátom si ma teda dostal - to je argument jaksapatrí
určite je to ťažký borec, ak ti ozaj doporučil odpájať na navijaku (-) kontakt; ak si mu to chudákovi nevsugeroval...neuveriteľné...

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Str, 25.02.2009, 0:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak už teda chceš dačo odpájať na mínuse, tak priamo pri akumulátore na prepojke mínus pólu a kostry vozu. Teda odpojíš celú elektriku.

Na navijaku je jediné normálne riešeni odpájať plus.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Str, 25.02.2009, 0:05
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tunki, bingo
ale Vlado nebude súhlasiť, musíš nájsť riešenie ako odpájať mínus mechanicky v kabíne na silových drátoch a opováž sa tomu aj rozumieť :-D

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Str, 25.02.2009, 0:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Veď na nijakom aute netreba extra dlhe kable na pripojenie vypínača (umiestneného do motorovej prepážky) Ak by som takto dával vypínač, tak tam narvem 90 - 120 kábel a žiadne straty nemôžu byť. Ak ide len o to. Mne ale ten vypínač bude treba inde. Mám pririchtované miesto v kabíne na veľký akumulátor a jeho odpojovač bude priamo pri sedačke vodiča. Tam však pôjdu káble jak z rozprávky. A povedú k normálnemu akumulátoru.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Str, 25.02.2009, 0:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Je to fakt zaujímavé sledovať, ako keď tu niekto pripráši použitie čohokoľvek posledne optočlena tak v momente sa mnohí ako supi vrhnú na to.
Ten kto túto tému číta od začiatku tak si iste všimol, že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené.

A snaha odpájať mínus bola motivovaná tým, že odpojovač mal byť umiestnený vpredu pri navijaku v priestore grilu necelých 5 cm od chladiča, a teda ako je to tu vyššie popísané ak by na nekrytom odpojovači kde by bolo + priložil zo srandy niekto šrubovák a spojil ho s chladičom, boli by dosť vážne škody.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Str, 25.02.2009, 18:53
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Onehda jsem takhle utahoval +kontakt na baterce a "oprel" jsem se klicem o trubku klimatizace.
Velikansky zablesk, rana a najednou byla vsude mlha :shock: !

:oops:


Str, 25.02.2009, 19:16
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené.


sorry, ale ešte som taký navijak nevidel, riešite tú úplne somariny. Aku už väčšina napísala jediné rozumné riešenie je odpájať + pó navijaku, alebo - pól akmulátora = vyradenie celej elektrickej siete vozidla.

P.S.: u vozidla, ktoré je kostrené -pólom (väčšina áut) je mínus a kostra to isté a nie je možné hovoriť o dvoch nezávislých kontaktoch :-D

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Štv, 26.02.2009, 10:15
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
[quote=" si iste všimol, že mínus a kostra sa chápu ako dva nezávislé kontakty na tele navijaku, ktoré sa predpokladá že sú z výroby galvanicky oddelené, preto sú aj samostatne vyvedené. .[/quote]

-to Vlado- keby si poriadne hladal, tak by si tam našiel aj 3 mínusové kontakty.

1. Naviják je prišróbovaný k nosnej platni a cez ňu aj k šasi. Lenže nevieš aký kvalitný kontakt bude medzi šasi a platňou, medzi platňou (obvykle pokomaxitovanou) a telom navijáku (hliníkovým) a nakoniec medzi telom navijáku a prišróbovaným motorom navijáku. Pre nespolahlivosť sa tento mínus neberie v úvahu ani na napájanie navijáku ani na jeho ovládanie.

2. Veľký kontakt naspodku motora kam musíš pripojiť ten hrubý čierny kábel a ten pripojiť na mínus baterky. Slúži nato, aby si dostal na naviják spolahlivý a dostatočne výkonný mínus.

3. Tenký čierny káblik, ktorý vychádza z krabičky so solenoidami. Aby si mohol ovládať solenoidy potrebujú + (ten im privedieš hrubým červeným plusovým káblom od baterky) a taktiež potrebujú - (ten im privedieš týmto tenkým čiernym káblikom). Ak máš krabičku so solenoidami vpredu pri motore navijáku, tak pripojíš tento tenký čierny káblik naspodok motora spolu s tým hrubým čiernym od baterky. Ale ak máš krabičku so solenoidami umiestnenú v motorovom priestore niekde poblíž baterky, tak tento tenký čierny káblik pripojíš priamo na mínus baterky.

Strašne obsiahlo popísaná jednoduchá vec :-D .

-to Shaman- v mojej toyke nemám klímu, ale už neraz som pobavil okolostojacich solídnym ohňostrojom pri doťahovani plusu na baterke.


-to už neviemkto, kto písal, že ovláda tenkým káblikom elektrický odpájač navijáku - nemal by byť až taký tenký, pretože práve včera som náhodou meral spotrebu takého solenoidu - 2,5 A !
Poniektorí, ktorí majú dve baterky zapojené tak, že obidve majú odpájač by mali rátať s prúdom až 5 A. A tie by som už cez vodič 0,75mm neviedol.


Štv, 26.02.2009, 17:24
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 82 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: