Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 12:56
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 82 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 Odpajanie navijaku 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mám. Tupú, ale poruke.


Pon, 23.02.2009, 11:35
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hehe ... to by mal Fefe okomentovať, čo urobia hasči ako prvé, keď prídu k nabúranémnu autu...

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 23.02.2009, 15:30
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Takže ked to zratame tak zhorený navijak,zhorené auto a ešte mi má zhorieť aj sekerka moja oblubená? :shock:

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Pon, 23.02.2009, 15:48
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26
Príspevky: 376
Bydlisko: NR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Čo tak to tu presunúť do funny :lol:

Ako to tu tak čítam, tak ma napadá, že na Samcovi mám ten naviják pripojený napevno (tak to bolo kúpené)..takže možno aj ja pouvažujem o nejakom tom odpojovači :D

_________________
Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 :smt124


Pon, 23.02.2009, 18:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dnes som sa radil s kamarátom čo skladá závodné rely autá. Takže žiaden ďalší elektrický solenoid, ale odpojovač mechanický. Priorita u týchto (rely) vozov je jednoznačne bezpečnosť - najprv dobrá klietka/rám, potom tlačítko pri pravej ruke šoféra (odpojovač baterky) ktorý je bowdenom vyvedený aj dopredu do priestoru pred kapotu (aby to vedel vypnúť niekto zvonku keď ten vnútri už nemôže) a potom rozvod hasiaceho systému. Toto platí aj pre pre vozy aj za 30 mil. = aj drahé špeciály majú toto jednoznačne v mechanike.
A ešte jednoznačne ide o odpájanie kostry. Podstatou je okrem iného (že takmer všetky vypínače v aute spínajú kostru) aj čistota zaoxidovanie kontaktov, ktoré u kostry je neporovnateľne iné.
Takže v mojom prípade jednoznačne navrhol priviesť silové (hrubé) káble do kabíny a tu dať mechanický odpojovač a bowdenom vyviesť ovládanie do priestoru grilu aby bol pri navijaku alebo odpjovač ak mám miesto dnu - dať dnu pod kapotu a vyviesť bowdenové ovládanie do kabíny.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Uto, 24.02.2009, 20:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 886
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať.
Ak nie, tak určite po zapojení bateriaku na (-)pol prídeš na to, prečo. :wink:

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Uto, 24.02.2009, 20:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51
Príspevky: 1052
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
hehe ... to by mal Fefe okomentovať, čo urobia hasči ako prvé, keď prídu k nabúranémnu autu...


......... :P tých úkonov je viac ale patrí medzi ne ODPOJENIE AKB za každých okolností. Bezpečnosť je prvoradá. :wink:

Na Patrole v práci máme vypínač a na MB "G" sa tuším tiež aktivuje vypínačom.
MB Atego má el.vypínač
MB Vario cez zásuvku
Renault hydraulika-vypínač

Myslím že najjednoduchšie sú manuálne odpojovače AKB

Obrázok

alebo tieto ktoré fachčia desiatky rokov bez poruchy.

Obrázok

_________________
Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik


Uto, 24.02.2009, 20:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51
Príspevky: 1052
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
GaboSB píše:
Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať.


... vždy sa odpája + pól ( kontakt ) ...

_________________
Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik


Uto, 24.02.2009, 20:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
GaboSB píše:
Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať.
Ak nie, tak určite po zapojení bateriaku na (-)pol prídeš na to, prečo. :wink:


Na navíjaku (možno sa mýlim) sú 4 kontakty: červený, žltý, mínus a kostra. Prvé tri sú v podstate pri sebe a štvrtý je naspodku. Ako som písal vyššie premeriam či čierny mínus kontakt je vodivo spojený s kontaktom kostry. Ak bude, tak ostáva jedine odpojiť +. Ak nie tak odpojenie čierneho mínus by mala byť rovnocenná alternatíva ako červeného plus.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Uto, 24.02.2009, 20:58
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7899
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
[quote="VladoKE"]Dnes som sa radil s kamarátom čo skladá závodné rely autá. Takže žiaden ďalší elektrický solenoid, ale odpojovač mechanický. Priorita u týchto (rely) vozov je jednoznačne bezpečnosť



presne tak to je moja rec, o tomto som ti pisal v mojom prispevku,, elektr. spinac je sice luxus, dobryy, ale nie tak bezpecny ako mechanicky,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Uto, 24.02.2009, 21:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
VladoKE Ty máš naviják galvanicky oddelený od auta? Lebo len vtedy sa dá takto odpájať napájanie navijáku.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Uto, 24.02.2009, 21:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 886
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Fefe píše:
GaboSB píše:
Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať.


... vždy sa odpája + pól ( kontakt ) ...


Tak to povedz pretekárom ;-)

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Uto, 24.02.2009, 21:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tunki píše:
VladoKE Ty máš naviják galvanicky oddelený od auta?


To zistím ak premeriam mínus (hrubý čierny) a kostru (ide k nej tenučký čierny) = ukostrenie navijaku (obalu). Premeranie samozrejme po odpojení káblov teda premeriam len kontakty.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Uto, 24.02.2009, 21:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42
Príspevky: 566
Bydlisko: senk
Odpoveď s citáciou
Poslať 
VladoKE píše:
dať mechanický odpojovač a bowdenom vyviesť ovládanie do priestoru grilu aby bol pri navijaku .


VledoKE tak toto bude asi to prave orechove :smt023 , husto som rozmyslal ci rele[pohodlne ale elektrika je svina a stat sa moze hoci co] , alebo mechanicky [100% istota odpojenie, no stale otvarat kapotu nic moc]. Ta finta z bovdenom je perfektna. Este by bolo dobre priviest velku cervenu kontrolku do kabiny ci sa nahodou nezabudol vypnut.


Uto, 24.02.2009, 21:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56
Príspevky: 828
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
PEŤO píše:

VledoKE tak toto bude asi to prave orechove :smt023 , husto som rozmyslal ci rele[pohodlne ale elektrika je svina a stat sa moze hoci co] , alebo mechanicky [100% istota odpojenie, no stale otvarat kapotu nic moc]. Ta finta z bovdenom je perfektna. Este by bolo dobre priviest velku cervenu kontrolku do kabiny ci sa nahodou nezabudol vypnut.


Ten bowden som tiež nevedel. Teší ma, že ide o štandardné riešenie takže to netreba vyrábať ale len proste zo štandardných komponentov namontovať. Ušetrí sa kopec času a vyrieši to aj moju úvodnú obavu, keď som chcel odpojovač fyzicky dopredu na gril a tam nie je iná možnosť ako odpojiť kostru, lebo ak by sa na ulici našiel nejaký magor čo by spojil šrubovákom odpojovač a chladič len tak zo srandy tak mám dieru aj v chladiči aj po baterke. Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený.

_________________
Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV
Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T
1988 Chrysler LeBaron Convertible
2008 Jawa 555 vyladená
1991 MT8-070 13,5HP
Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T
0904-436-669


Uto, 24.02.2009, 21:20
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 82 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: