4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Odpajanie navijaku http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=6947 |
Stránka 4 z 6 |
Autor: | rado nd [ Pon, 23.02.2009, 11:35 ] |
Predmet príspevku: | |
Mám. Tupú, ale poruke. |
Autor: | Martin 4 [ Pon, 23.02.2009, 15:30 ] |
Predmet príspevku: | |
hehe ... to by mal Fefe okomentovať, čo urobia hasči ako prvé, keď prídu k nabúranémnu autu... |
Autor: | Majod [ Pon, 23.02.2009, 15:48 ] |
Predmet príspevku: | re |
Takže ked to zratame tak zhorený navijak,zhorené auto a ešte mi má zhorieť aj sekerka moja oblubená? |
Autor: | Martin [ Pon, 23.02.2009, 18:47 ] |
Predmet príspevku: | |
Čo tak to tu presunúť do funny Ako to tu tak čítam, tak ma napadá, že na Samcovi mám ten naviják pripojený napevno (tak to bolo kúpené)..takže možno aj ja pouvažujem o nejakom tom odpojovači |
Autor: | VladoKE [ Uto, 24.02.2009, 20:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Dnes som sa radil s kamarátom čo skladá závodné rely autá. Takže žiaden ďalší elektrický solenoid, ale odpojovač mechanický. Priorita u týchto (rely) vozov je jednoznačne bezpečnosť - najprv dobrá klietka/rám, potom tlačítko pri pravej ruke šoféra (odpojovač baterky) ktorý je bowdenom vyvedený aj dopredu do priestoru pred kapotu (aby to vedel vypnúť niekto zvonku keď ten vnútri už nemôže) a potom rozvod hasiaceho systému. Toto platí aj pre pre vozy aj za 30 mil. = aj drahé špeciály majú toto jednoznačne v mechanike. A ešte jednoznačne ide o odpájanie kostry. Podstatou je okrem iného (že takmer všetky vypínače v aute spínajú kostru) aj čistota zaoxidovanie kontaktov, ktoré u kostry je neporovnateľne iné. Takže v mojom prípade jednoznačne navrhol priviesť silové (hrubé) káble do kabíny a tu dať mechanický odpojovač a bowdenom vyviesť ovládanie do priestoru grilu aby bol pri navijaku alebo odpjovač ak mám miesto dnu - dať dnu pod kapotu a vyviesť bowdenové ovládanie do kabíny. |
Autor: | GaboSB [ Uto, 24.02.2009, 20:49 ] |
Predmet príspevku: | |
Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať. Ak nie, tak určite po zapojení bateriaku na (-)pol prídeš na to, prečo. |
Autor: | Fefe [ Uto, 24.02.2009, 20:54 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin 4 píše: hehe ... to by mal Fefe okomentovať, čo urobia hasči ako prvé, keď prídu k nabúranémnu autu... ......... tých úkonov je viac ale patrí medzi ne ODPOJENIE AKB za každých okolností. Bezpečnosť je prvoradá. Na Patrole v práci máme vypínač a na MB "G" sa tuším tiež aktivuje vypínačom. MB Atego má el.vypínač MB Vario cez zásuvku Renault hydraulika-vypínač Myslím že najjednoduchšie sú manuálne odpojovače AKB alebo tieto ktoré fachčia desiatky rokov bez poruchy. |
Autor: | Fefe [ Uto, 24.02.2009, 20:56 ] |
Predmet príspevku: | |
GaboSB píše: Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať. ... vždy sa odpája + pól ( kontakt ) ... |
Autor: | VladoKE [ Uto, 24.02.2009, 20:58 ] |
Predmet príspevku: | |
GaboSB píše: Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať. Ak nie, tak určite po zapojení bateriaku na (-)pol prídeš na to, prečo. Na navíjaku (možno sa mýlim) sú 4 kontakty: červený, žltý, mínus a kostra. Prvé tri sú v podstate pri sebe a štvrtý je naspodku. Ako som písal vyššie premeriam či čierny mínus kontakt je vodivo spojený s kontaktom kostry. Ak bude, tak ostáva jedine odpojiť +. Ak nie tak odpojenie čierneho mínus by mala byť rovnocenná alternatíva ako červeného plus. |
Autor: | efendi [ Uto, 24.02.2009, 21:00 ] |
Predmet príspevku: | |
[quote="VladoKE"]Dnes som sa radil s kamarátom čo skladá závodné rely autá. Takže žiaden ďalší elektrický solenoid, ale odpojovač mechanický. Priorita u týchto (rely) vozov je jednoznačne bezpečnosť presne tak to je moja rec, o tomto som ti pisal v mojom prispevku,, elektr. spinac je sice luxus, dobryy, ale nie tak bezpecny ako mechanicky,, |
Autor: | Tunki [ Uto, 24.02.2009, 21:01 ] |
Predmet príspevku: | |
VladoKE Ty máš naviják galvanicky oddelený od auta? Lebo len vtedy sa dá takto odpájať napájanie navijáku. |
Autor: | GaboSB [ Uto, 24.02.2009, 21:03 ] |
Predmet príspevku: | |
Fefe píše: GaboSB píše: Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať. ... vždy sa odpája + pól ( kontakt ) ... Tak to povedz pretekárom |
Autor: | VladoKE [ Uto, 24.02.2009, 21:04 ] |
Predmet príspevku: | |
Tunki píše: VladoKE Ty máš naviják galvanicky oddelený od auta? To zistím ak premeriam mínus (hrubý čierny) a kostru (ide k nej tenučký čierny) = ukostrenie navijaku (obalu). Premeranie samozrejme po odpojení káblov teda premeriam len kontakty. |
Autor: | PEŤO [ Uto, 24.02.2009, 21:10 ] |
Predmet príspevku: | |
VladoKE píše: dať mechanický odpojovač a bowdenom vyviesť ovládanie do priestoru grilu aby bol pri navijaku . VledoKE tak toto bude asi to prave orechove , husto som rozmyslal ci rele[pohodlne ale elektrika je svina a stat sa moze hoci co] , alebo mechanicky [100% istota odpojenie, no stale otvarat kapotu nic moc]. Ta finta z bovdenom je perfektna. Este by bolo dobre priviest velku cervenu kontrolku do kabiny ci sa nahodou nezabudol vypnut. |
Autor: | VladoKE [ Uto, 24.02.2009, 21:20 ] |
Predmet príspevku: | |
PEŤO píše: VledoKE tak toto bude asi to prave orechove , husto som rozmyslal ci rele[pohodlne ale elektrika je svina a stat sa moze hoci co] , alebo mechanicky [100% istota odpojenie, no stale otvarat kapotu nic moc]. Ta finta z bovdenom je perfektna. Este by bolo dobre priviest velku cervenu kontrolku do kabiny ci sa nahodou nezabudol vypnut. Ten bowden som tiež nevedel. Teší ma, že ide o štandardné riešenie takže to netreba vyrábať ale len proste zo štandardných komponentov namontovať. Ušetrí sa kopec času a vyrieši to aj moju úvodnú obavu, keď som chcel odpojovač fyzicky dopredu na gril a tam nie je iná možnosť ako odpojiť kostru, lebo ak by sa na ulici našiel nejaký magor čo by spojil šrubovákom odpojovač a chladič len tak zo srandy tak mám dieru aj v chladiči aj po baterke. Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený. |
Stránka 4 z 6 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |