4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Odpajanie navijaku
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=109&t=6947
Stránka 4 z 6

Autor:  rado nd [ Pon, 23.02.2009, 11:35 ]
Predmet príspevku: 

Mám. Tupú, ale poruke.

Autor:  Martin 4 [ Pon, 23.02.2009, 15:30 ]
Predmet príspevku: 

hehe ... to by mal Fefe okomentovať, čo urobia hasči ako prvé, keď prídu k nabúranémnu autu...

Autor:  Majod [ Pon, 23.02.2009, 15:48 ]
Predmet príspevku:  re

Takže ked to zratame tak zhorený navijak,zhorené auto a ešte mi má zhorieť aj sekerka moja oblubená? :shock:

Autor:  Martin [ Pon, 23.02.2009, 18:47 ]
Predmet príspevku: 

Čo tak to tu presunúť do funny :lol:

Ako to tu tak čítam, tak ma napadá, že na Samcovi mám ten naviják pripojený napevno (tak to bolo kúpené)..takže možno aj ja pouvažujem o nejakom tom odpojovači :D

Autor:  VladoKE [ Uto, 24.02.2009, 20:08 ]
Predmet príspevku: 

Dnes som sa radil s kamarátom čo skladá závodné rely autá. Takže žiaden ďalší elektrický solenoid, ale odpojovač mechanický. Priorita u týchto (rely) vozov je jednoznačne bezpečnosť - najprv dobrá klietka/rám, potom tlačítko pri pravej ruke šoféra (odpojovač baterky) ktorý je bowdenom vyvedený aj dopredu do priestoru pred kapotu (aby to vedel vypnúť niekto zvonku keď ten vnútri už nemôže) a potom rozvod hasiaceho systému. Toto platí aj pre pre vozy aj za 30 mil. = aj drahé špeciály majú toto jednoznačne v mechanike.
A ešte jednoznačne ide o odpájanie kostry. Podstatou je okrem iného (že takmer všetky vypínače v aute spínajú kostru) aj čistota zaoxidovanie kontaktov, ktoré u kostry je neporovnateľne iné.
Takže v mojom prípade jednoznačne navrhol priviesť silové (hrubé) káble do kabíny a tu dať mechanický odpojovač a bowdenom vyviesť ovládanie do priestoru grilu aby bol pri navijaku alebo odpjovač ak mám miesto dnu - dať dnu pod kapotu a vyviesť bowdenové ovládanie do kabíny.

Autor:  GaboSB [ Uto, 24.02.2009, 20:49 ]
Predmet príspevku: 

Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať.
Ak nie, tak určite po zapojení bateriaku na (-)pol prídeš na to, prečo. :wink:

Autor:  Fefe [ Uto, 24.02.2009, 20:54 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
hehe ... to by mal Fefe okomentovať, čo urobia hasči ako prvé, keď prídu k nabúranémnu autu...


......... :P tých úkonov je viac ale patrí medzi ne ODPOJENIE AKB za každých okolností. Bezpečnosť je prvoradá. :wink:

Na Patrole v práci máme vypínač a na MB "G" sa tuším tiež aktivuje vypínačom.
MB Atego má el.vypínač
MB Vario cez zásuvku
Renault hydraulika-vypínač

Myslím že najjednoduchšie sú manuálne odpojovače AKB

Obrázok

alebo tieto ktoré fachčia desiatky rokov bez poruchy.

Obrázok

Autor:  Fefe [ Uto, 24.02.2009, 20:56 ]
Predmet príspevku: 

GaboSB píše:
Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať.


... vždy sa odpája + pól ( kontakt ) ...

Autor:  VladoKE [ Uto, 24.02.2009, 20:58 ]
Predmet príspevku: 

GaboSB píše:
Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať.
Ak nie, tak určite po zapojení bateriaku na (-)pol prídeš na to, prečo. :wink:


Na navíjaku (možno sa mýlim) sú 4 kontakty: červený, žltý, mínus a kostra. Prvé tri sú v podstate pri sebe a štvrtý je naspodku. Ako som písal vyššie premeriam či čierny mínus kontakt je vodivo spojený s kontaktom kostry. Ak bude, tak ostáva jedine odpojiť +. Ak nie tak odpojenie čierneho mínus by mala byť rovnocenná alternatíva ako červeného plus.

Autor:  efendi [ Uto, 24.02.2009, 21:00 ]
Predmet príspevku: 

[quote="VladoKE"]Dnes som sa radil s kamarátom čo skladá závodné rely autá. Takže žiaden ďalší elektrický solenoid, ale odpojovač mechanický. Priorita u týchto (rely) vozov je jednoznačne bezpečnosť



presne tak to je moja rec, o tomto som ti pisal v mojom prispevku,, elektr. spinac je sice luxus, dobryy, ale nie tak bezpecny ako mechanicky,,

Autor:  Tunki [ Uto, 24.02.2009, 21:01 ]
Predmet príspevku: 

VladoKE Ty máš naviják galvanicky oddelený od auta? Lebo len vtedy sa dá takto odpájať napájanie navijáku.

Autor:  GaboSB [ Uto, 24.02.2009, 21:03 ]
Predmet príspevku: 

Fefe píše:
GaboSB píše:
Pri navijáku by si mal odpájať (+)pól. Toto by si mal určite dodržať.


... vždy sa odpája + pól ( kontakt ) ...


Tak to povedz pretekárom ;-)

Autor:  VladoKE [ Uto, 24.02.2009, 21:04 ]
Predmet príspevku: 

Tunki píše:
VladoKE Ty máš naviják galvanicky oddelený od auta?


To zistím ak premeriam mínus (hrubý čierny) a kostru (ide k nej tenučký čierny) = ukostrenie navijaku (obalu). Premeranie samozrejme po odpojení káblov teda premeriam len kontakty.

Autor:  PEŤO [ Uto, 24.02.2009, 21:10 ]
Predmet príspevku: 

VladoKE píše:
dať mechanický odpojovač a bowdenom vyviesť ovládanie do priestoru grilu aby bol pri navijaku .


VledoKE tak toto bude asi to prave orechove :smt023 , husto som rozmyslal ci rele[pohodlne ale elektrika je svina a stat sa moze hoci co] , alebo mechanicky [100% istota odpojenie, no stale otvarat kapotu nic moc]. Ta finta z bovdenom je perfektna. Este by bolo dobre priviest velku cervenu kontrolku do kabiny ci sa nahodou nezabudol vypnut.

Autor:  VladoKE [ Uto, 24.02.2009, 21:20 ]
Predmet príspevku: 

PEŤO píše:

VledoKE tak toto bude asi to prave orechove :smt023 , husto som rozmyslal ci rele[pohodlne ale elektrika je svina a stat sa moze hoci co] , alebo mechanicky [100% istota odpojenie, no stale otvarat kapotu nic moc]. Ta finta z bovdenom je perfektna. Este by bolo dobre priviest velku cervenu kontrolku do kabiny ci sa nahodou nezabudol vypnut.


Ten bowden som tiež nevedel. Teší ma, že ide o štandardné riešenie takže to netreba vyrábať ale len proste zo štandardných komponentov namontovať. Ušetrí sa kopec času a vyrieši to aj moju úvodnú obavu, keď som chcel odpojovač fyzicky dopredu na gril a tam nie je iná možnosť ako odpojiť kostru, lebo ak by sa na ulici našiel nejaký magor čo by spojil šrubovákom odpojovač a chladič len tak zo srandy tak mám dieru aj v chladiči aj po baterke. Keď bude bowden a všetko pod kapotou tak je to už naozaj šuma fuk či plus alebo mínus - ak bude samozrejme navijak galvanicky oddelený.

Stránka 4 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/