Dnes je utorok 8. júla 2025, meniny má Ivan a zajtra Lujza
Autor |
Správa |
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 885 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Nemenil si náhodou David zátky na chladiči a nádržke? Teda či si ich nazamenil za ine ako majú byť. Pôvodné už možno netesnia ako majú. Aj také zátky dokážu robiť šarapatu podobného charakteru.
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Štv, 20.08.2009, 11:56 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Odvetranie motorového priestoru, izolácia tepelných žiaričov - hlavne výfukové zvody, zle namiešaná zmes, zle nastavené zapalovanie, preklzujúci remeň, remenica nevhodnej veľkosti, znížená kapacita chladiča (chladiacej plochy či vlastnej náplne), znížená účinnosť vodnej pumpy, znížený prietok chladiaceho média - ohyby, spoje, zúženia, nedostatok chladiaceho média...
Asi tak v rýchlosti a kocke čo by mohlo mať najvačší vplyv na prehrievanie na voľnobežné otáčky.
Reálne, ak v pohybe a výkone uchladíš a na voľnobeh bez pohybu nie, tak k uchladeniu Ti pomáha nápor, takže asi málo luftu tečie cez chladič.
Nemože? Alebo ho nemá čo ťahať.... šecko má svoju príčinu.
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 20.08.2009, 13:58 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
zatky su v poho aj system sa ovzdusni a vodu vzdy dolejem
musim pockat kym namontujem druhy chladic /vyzera to tak ze ani dnes este nebude/ a ak to bude robit dalej tak uz jedine rozobrat a skontrolovat hlavu alebo tesnenie
ja som tam na rychlo prisposobil chladic z volgi ktory je o 2-4 litre mensieho objemu
po nastartovani teplota stupala k 80-tke dlhsie /pri mensiom objemem vody/ a ked teplota stupla nad 80 otvorilo termostat a drzalo 80-tku krasne asi 10-15 min a potom zacala teplota pomaly stupat az k bodu varu
ale tento mensi chladic dokazal udrzat lepsie tu stalu teplotu ako povodny
mam dojem ze ten povodny je zaneseny kamenom vodnym alebo niecim a nestiha cirkulovat obeh vody a ked som tam dal volgacki /mensi/ tak to najprv stacilo ale potom tym ze ma mensi objem tak pomali prehrialo , namal som pri tom volgackom ani nahodenu saharu
co na to poviete?
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Štv, 20.08.2009, 18:04 |
|
 |
patrik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
|
asi to bude tym chladicom . ale zistis to jedine ked nahodis novy - original na tvoje auto . motor zatial urcite nerozoberaj 
_________________ discovery td5
|
Štv, 20.08.2009, 18:09 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
palo-cherokee píše: No, pokiaľ viem, tak pravdu máte obidvaja  Kapo s tým bimetalom, a Marisko s tým olejom. Ale princíp je trochen iný. Aspoň u tých viskospojok, čo poznám.
ja som vychádzal z viskospojkovej vrtule zo sierry 2,3D
Hovorilo sa o nej že keď dlhšiu dobu leží vodorovne tak že prestane fungovať, ale neskúšal som to ...
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Sob, 22.08.2009, 20:41 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
az vecer sa mi podarilo dostat chladic do ruk tak som ho nasadil a isiel vyskusat na Babu co to bude robit
teplota sa drzala , lahko pobehovala medzi 80-90 stupnov , jazdil som asi pol hodku a vsetko ok aj ked som stal autom na mieste neprehrial sa ani raz ale bola uz noc a slaba teplota vzduchu tak vyskusam zajtra cez den ked bude teplo co to povie
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Ned, 23.08.2009, 0:39 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
tak chladic nepomohol auto sa prehrieva dalej ale uz aj mne dochadza trpezlivost a aby toho nebolo malo tak motor nejak straca vykon od spodu + zacitil som lamelu v tom istom momente + davam si od auta dovolenku lebo ma z toho asi JEBNE - odpust admin.
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Ned, 23.08.2009, 17:11 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
tak dnes som po pauze skusil navrcat auto:
teplota vybehla kulincek za 80 stupnov nato otvorilo termostat a teplota sa nepohla z 80 -tky, ponoril som do chladica teplomer z bojleru a ukazal tak isto 80-tku
po 15-20 min teplota zacala stupat az nieco okolo 95 - 100, tesne pred hranicou ked uz by sa mala rozsvietit vystrazna kontrolka na priehriatie ako to robilo do teraz ale rucicka zostala pred touto hranicou a nepohla sa , vlozil som teplomer opat do chladica a ukazal tak isto 95-100 stupnou
tak rozdiel je ze teplota vybehne hore no nie az k rozvieteniu kontrolky
budik ukazuje rovnako ako teplomer
otazka znie preco sa teplota do 20 min nepohne z 80-tky tak ako by to malo byt stale a zrazu sa ledva udrzi pred prehriatim?
to znamena ze motor nema ziadnu rezervu a ak by trochu /1-2 stupne/ vybehla teplota hned ho vyvre
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Uto, 01.09.2009, 20:44 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Čo nepíšeš, tak že ako sa auto správa pri normálnej jazde?
Vrtula funguje?
A inak nemrznúca zmes zvyšuje okrem iného aj bod varu / aj na cca 110 stupnov./
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Uto, 01.09.2009, 21:45 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Spolu s pretlakovaným chladiacim systémom až 115°C / 120°C
A prečo to dlho drží a potom vybehne k hranici únosnosti. Lebo medveď a kyslé uhorky.
Od 80 start do 80 konec sa z chladiča berie chladné médium - teplomer funguje. Potom sa celý systém vyhreje na maximálnu únosnú hranicu a tam sa drží. Zvýš voľnobežné otáčky o stovku a mal by si dostať viac vzduchu cez chladič a tým pádom viac chladiť. Apropó, koľko rpm na voľnobeh máš?
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 02.09.2009, 9:53 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
ked pridam na volnobehu tak sa teplota neznizi
dnes vyskusam co to robi za jazdy a napisem
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Str, 02.09.2009, 10:11 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Stále nepíšeš o tej vrtulke.
/za jazdy sa ti vďaka náporu teplota zníži, a drží, ale keď stojíš a aj keď pridáš, tak sa nehne, to sú presne oné príznaky/
Keď bude mať motor 100 stupnov, vypni ho a skús pootočiť vrtulov. Ak sa točí ťažko, tak hladáme dalej.....
Ozaj, a máš ten onen /ako sa tomu vraví?/plech-plast-deflektor, čo je okolo chladiča a vrtule?Máš?
Lebo pri jeho absencii sú príznaky podobné tvojim....
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Str, 02.09.2009, 10:32 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
ano to okolo vrtule tam vsetko je
idem prave do garaze tak skusim tu vrtulu
ale ak je vrtula ok tak by som nou nemal vobec pootocit ak sa zopne , nie?
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Str, 02.09.2009, 10:50 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Nuž, ano velmo ťažko by sa mala točiť, po ohriatí....
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Str, 02.09.2009, 10:56 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
tak Kapo mal si recht
dnes som sa zastavil u Pata v Grobe s uazikom , Pato nevahal a schmatol vrtulu pocas volnobehu a ta mu zastala na prstoch  /teplota 95 stupnov/
tak ze ta nova termo-spojka je na pi...
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Str, 02.09.2009, 14:13 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|