Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 08.07.2025, 16:59
Dnes je utorok 8. júla 2025, meniny má Ivan a zajtra Lujza




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 297 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Ďalší
 prehrievanie uaz Hunter 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 885
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nemenil si náhodou David zátky na chladiči a nádržke? Teda či si ich nazamenil za ine ako majú byť. Pôvodné už možno netesnia ako majú. Aj také zátky dokážu robiť šarapatu podobného charakteru.

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Štv, 20.08.2009, 11:56
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Odvetranie motorového priestoru, izolácia tepelných žiaričov - hlavne výfukové zvody, zle namiešaná zmes, zle nastavené zapalovanie, preklzujúci remeň, remenica nevhodnej veľkosti, znížená kapacita chladiča (chladiacej plochy či vlastnej náplne), znížená účinnosť vodnej pumpy, znížený prietok chladiaceho média - ohyby, spoje, zúženia, nedostatok chladiaceho média...

Asi tak v rýchlosti a kocke čo by mohlo mať najvačší vplyv na prehrievanie na voľnobežné otáčky.

Reálne, ak v pohybe a výkone uchladíš a na voľnobeh bez pohybu nie, tak k uchladeniu Ti pomáha nápor, takže asi málo luftu tečie cez chladič.
Nemože? Alebo ho nemá čo ťahať.... šecko má svoju príčinu.

:wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 20.08.2009, 13:58
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zatky su v poho aj system sa ovzdusni a vodu vzdy dolejem

musim pockat kym namontujem druhy chladic /vyzera to tak ze ani dnes este nebude/ a ak to bude robit dalej tak uz jedine rozobrat a skontrolovat hlavu alebo tesnenie

ja som tam na rychlo prisposobil chladic z volgi ktory je o 2-4 litre mensieho objemu
po nastartovani teplota stupala k 80-tke dlhsie /pri mensiom objemem vody/ a ked teplota stupla nad 80 otvorilo termostat a drzalo 80-tku krasne asi 10-15 min a potom zacala teplota pomaly stupat az k bodu varu

ale tento mensi chladic dokazal udrzat lepsie tu stalu teplotu ako povodny
mam dojem ze ten povodny je zaneseny kamenom vodnym alebo niecim a nestiha cirkulovat obeh vody a ked som tam dal volgacki /mensi/ tak to najprv stacilo ale potom tym ze ma mensi objem tak pomali prehrialo , namal som pri tom volgackom ani nahodenu saharu

co na to poviete?

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Štv, 20.08.2009, 18:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06
Príspevky: 775
Bydlisko: slovensky grob
Odpoveď s citáciou
Poslať 
asi to bude tym chladicom . ale zistis to jedine ked nahodis novy - original na tvoje auto . motor zatial urcite nerozoberaj :!:

_________________
discovery td5


Štv, 20.08.2009, 18:09
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:

No, pokiaľ viem, tak pravdu máte obidvaja :D Kapo s tým bimetalom, a Marisko s tým olejom. Ale princíp je trochen iný. Aspoň u tých viskospojok, čo poznám.


ja som vychádzal z viskospojkovej vrtule zo sierry 2,3D :)
Hovorilo sa o nej že keď dlhšiu dobu leží vodorovne tak že prestane fungovať, ale neskúšal som to ...

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Sob, 22.08.2009, 20:41
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
az vecer sa mi podarilo dostat chladic do ruk tak som ho nasadil a isiel vyskusat na Babu co to bude robit
teplota sa drzala , lahko pobehovala medzi 80-90 stupnov , jazdil som asi pol hodku a vsetko ok aj ked som stal autom na mieste neprehrial sa ani raz ale bola uz noc a slaba teplota vzduchu tak vyskusam zajtra cez den ked bude teplo co to povie

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Ned, 23.08.2009, 0:39
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak chladic nepomohol auto sa prehrieva dalej ale uz aj mne dochadza trpezlivost a aby toho nebolo malo tak motor nejak straca vykon od spodu + zacitil som lamelu v tom istom momente + davam si od auta dovolenku lebo ma z toho asi JEBNE - odpust admin.

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Ned, 23.08.2009, 17:11
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak dnes som po pauze skusil navrcat auto:

teplota vybehla kulincek za 80 stupnov nato otvorilo termostat a teplota sa nepohla z 80 -tky, ponoril som do chladica teplomer z bojleru a ukazal tak isto 80-tku
po 15-20 min teplota zacala stupat az nieco okolo 95 - 100, tesne pred hranicou ked uz by sa mala rozsvietit vystrazna kontrolka na priehriatie ako to robilo do teraz ale rucicka zostala pred touto hranicou a nepohla sa , vlozil som teplomer opat do chladica a ukazal tak isto 95-100 stupnou

tak rozdiel je ze teplota vybehne hore no nie az k rozvieteniu kontrolky
budik ukazuje rovnako ako teplomer

otazka znie preco sa teplota do 20 min nepohne z 80-tky tak ako by to malo byt stale a zrazu sa ledva udrzi pred prehriatim?
to znamena ze motor nema ziadnu rezervu a ak by trochu /1-2 stupne/ vybehla teplota hned ho vyvre

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Uto, 01.09.2009, 20:44
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Čo nepíšeš, tak že ako sa auto správa pri normálnej jazde?

Vrtula funguje?

A inak nemrznúca zmes zvyšuje okrem iného aj bod varu / aj na cca 110 stupnov./

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Uto, 01.09.2009, 21:45
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Spolu s pretlakovaným chladiacim systémom až 115°C / 120°C


A prečo to dlho drží a potom vybehne k hranici únosnosti. Lebo medveď a kyslé uhorky.

Od 80 start do 80 konec sa z chladiča berie chladné médium - teplomer funguje. Potom sa celý systém vyhreje na maximálnu únosnú hranicu a tam sa drží. Zvýš voľnobežné otáčky o stovku a mal by si dostať viac vzduchu cez chladič a tým pádom viac chladiť. Apropó, koľko rpm na voľnobeh máš?

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 02.09.2009, 9:53
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ked pridam na volnobehu tak sa teplota neznizi
dnes vyskusam co to robi za jazdy a napisem

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Str, 02.09.2009, 10:11
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Stále nepíšeš o tej vrtulke.
/za jazdy sa ti vďaka náporu teplota zníži, a drží, ale keď stojíš a aj keď pridáš, tak sa nehne, to sú presne oné príznaky/

Keď bude mať motor 100 stupnov, vypni ho a skús pootočiť vrtulov. Ak sa točí ťažko, tak hladáme dalej..... :wink:

Ozaj, a máš ten onen /ako sa tomu vraví?/plech-plast-deflektor, čo je okolo chladiča a vrtule?Máš?
Lebo pri jeho absencii sú príznaky podobné tvojim....

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Str, 02.09.2009, 10:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano to okolo vrtule tam vsetko je
idem prave do garaze tak skusim tu vrtulu
ale ak je vrtula ok tak by som nou nemal vobec pootocit ak sa zopne , nie?

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Str, 02.09.2009, 10:50
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nuž, ano velmo ťažko by sa mala točiť, po ohriatí....

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Str, 02.09.2009, 10:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10
Príspevky: 857
Bydlisko: vinosady
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak Kapo mal si recht :!:
dnes som sa zastavil u Pata v Grobe s uazikom , Pato nevahal a schmatol vrtulu pocas volnobehu a ta mu zastala na prstoch :-D /teplota 95 stupnov/

tak ze ta nova termo-spojka je na pi...

_________________
starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom


Str, 02.09.2009, 14:13
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 297 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: