Dnes je utorok 28. novembra 2023, meniny má Henrieta a zajtra Vratko
Autor |
Správa |
Psiho
Učeň
Registrovaný: Ned, 30.12.2007, 20:23 Príspevky: 35 Bydlisko: PN
|

Konecne som dotiahol do konca to nad cim som na mojom Uaze uz davno spekuloval - kotucove brzdy.
Urcite vsetci uazisti, gazisti a aristi poznaju problem originalnych bubnovych brzd v predu aj v zadu. Pokial sa clovek o tieto brzdy stara a udrzuje ich tak ako treba, tak funguju bezchybne, ale problem nastava pri vjazde do vody, resp. riedkeho blata, ked toto zatecie do bubnov. Brzdny ucinok vyrazne klesne. Kedze samotna konstrukcia bubnovej brzdy ja taka, ze neumoznuje "samoocistenie", tak blato resp. prach po zdlhavom vyschnuti sa stale dookola miesi v bubne a len tazko sa sam z neho dostane. V takomto stave brzda ani z daleka dobre nebrzdy.
Jedinym riesenim je odmontovat koleso a bubon a brzdu najlepsie wapkou vystriekat. A to este nehovorim, ze treba obcas nastavit pakne na excentroch a dorazovych "slimakoch". Po tomto ukone je brzda zasa uspokojivo fungujuca.
Strucne povedane, bubnova brzda je na udrzbu dost (hlavne casovo) narocna.
Mna ale uz prestalo bavit po kazdej akcii alebo nejakom jazdeny rozoberat a vystriekavat brzdy, tak som sa razne rozhodol - vymena za kotucove. U tohoto typu brzdy vsetky tieto problemy odpadaju. Kotuc sa v podstate ocisti sam, blato z neho odpadne jednoducho pod auto a je po problemoch. A uplne odpadaju starosti s nastavovanim pakien na excentroch, aby kolesa na naprave aspon ako-tak na rovnako brzdili.
A v neposlednom rade je aj chod pedalu ovela kratsi a tvrdsi.
Kotuce som pouzil zo Suzuki Samurai a strmene su z Lady Nivy.
Este ma caka trochu prerobit rozvody trubiek, ale to uz je do pohody.
V blizkej dobe chcem este podobnu upravu urobit aj na zadnej naprave, s tym, ze kotuc zostane zo Samuraia a aj strmen bude tak istro zo Samuraia. To preto, lebo Niva ma spolu vacsiu plochu piestikov (ono su tam 3 male piestiky) nez Samurai.
Priebezne doplnim foto.
originalne brzdy - pred upravou

|
Sob, 14.03.2009, 1:03 |
|
 |
patrik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
|
klobuk dolu - taky uzitocny a do detailu premakany prispevok tu este asi nebol 
_________________ discovery td5
|
Sob, 14.03.2009, 1:22 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
Pekna praca...u mna za jedna
Okrem toho drziaku na brzdic bolo treba este daco ine vyrabat? Alebo ten kotuc sadne na naboj bez nejakeho medzikusa? To len zo zvedavosti sa pytam...
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Sob, 14.03.2009, 9:49 |
|
 |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1379 Bydlisko: Púchov
|
pekne si to popísal a velmi pravdivo ,a máš to aj velmi pekne zdokumentované fotkami  ..
co sa týka toho brzdenia ked prejdes vodou mám velmi peknu skusenosť,,
v januari, tohto roku sme isli vecer ku dedovi,,kedze nemáme spz-tky tak sme to zobrali krízom cez rieku a ku dedovi je to uz iba kusok ale do kopca,,,, prisli sme tam vsetko OK,,, ale horise bolo ked sme isli naspet od neho dolu tým kopcom,, auto vobec nebrzdilo v bubnoch zamrzla voda a ako som vyhádzal z dvora tak som to hned oprdel do plota  naštastie to iba zohlo trochu z predného nárazníka 
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Sob, 14.03.2009, 12:54 |
|
 |
david
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.01.2007, 13:10 Príspevky: 857 Bydlisko: vinosady
|
klobuk nabok
_________________ starý dobrý uaz-469, nejaké sipaky a zivy .... za kniplom
|
Sob, 14.03.2009, 14:12 |
|
 |
Filipe
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19 Príspevky: 431 Bydlisko: Modra
|
super plnohodnotny off ma mat kotuce  Psiho s kolkatky platne je vyrezany ten drziak brzdica?
|
Sob, 14.03.2009, 15:45 |
|
 |
Psiho
Učeň
Registrovaný: Ned, 30.12.2007, 20:23 Príspevky: 35 Bydlisko: PN
|
Medzi naboj a kotuc nebolo treba davat ziaden medzikus. Jedine co bolo treba na kotuci upravit, tak zvacsit diery na kolesove sroby a o nejaku tu desatinku zvacsit stredovu dieru, aby sadol presne na osadenie naboja.
Drziak je z 5mm hrubej platne. Povodna bubnova bzrzda je uchytana na 3mm plechu, takze si myslim, ze by to malo stacit. Ale samozrejme to budem hlavne teraz zo zaciatku kontrolovat. Kryci plech z vnutornej strany som vyrobil a upravil z povodnej brzdy.
|
Sob, 14.03.2009, 16:18 |
|
 |
Filipe
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19 Príspevky: 431 Bydlisko: Modra
|
ja prerabam na samcovy kotuce dozadu a tie drzaky mam 10mm hmm 5mm sa mi zda malo, sak uvidis co to spravy inak super robotka 
|
Sob, 14.03.2009, 21:20 |
|
 |
mamipeg
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 27.04.2008, 19:18 Príspevky: 309 Bydlisko: Humenné
|
Skvela praca  , klobuk dolu. Len tak dalej.
|
Ned, 15.03.2009, 17:49 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
tu hrubku by som dal tak na 12mm, tensie by som neriskoval. ale videl som ze niektore brzdove kity z ameriky maju drziaky z 1/4 a niekedy aj 3/16 plechu alebo aj duralu...
|
Ned, 15.03.2009, 19:21 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
dal by som tam minimalne 10mm material - sa mi to vidi subtilne,celkom fajn sa mi vsak zdaju tie brzdiče z nivy,inac pekna robota 
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Ned, 15.03.2009, 19:47 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Perfektne  klobuk dolu, mozno malu otazocku nerozmislal si to urobit grand vitary, mislim ze by brzdilo silnejsie?
|
Ned, 15.03.2009, 19:58 |
|
 |
Psiho
Učeň
Registrovaný: Ned, 30.12.2007, 20:23 Príspevky: 35 Bydlisko: PN
|
rustycj píše: tu hrubku by som dal tak na 12mm, tensie by som neriskoval. ale videl som ze niektore brzdove kity z ameriky maju drziaky z 1/4 a niekedy aj 3/16 plechu alebo aj duralu...
Ako som si uz davnejsie vsimal uchyty brzdicov na roznych inych autach, tak ich hrubka bola tak mozno od cca 12-20mm, ale boli to vzdy len dve male uska o priereze nie viac ako 20x15mm. Ja som sice pouzil tensi material,ale sila sa rozklada na ovela vacsiu plochu.
Treba si uvedomit este, ze aj ked Uaz je schopny z lahka prekrocit rychlost 100 km/h. ale max. cestovna rychlost je asi 70-80 km/h. Takze brzdy nemusia byt dimenzovane na prudke brzdenie z trebars 150 km rychlosti ako je to u dnesnych novych SUV.
No a v neposlednom rade este zopakujem, ze povodny plech na ktorom drzali origo brzdy je len 3 mm hruby.
|
Ned, 15.03.2009, 20:03 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
ide skor o to ake velke mas gumy, strmene a posilovac nez o to z akej rychlosti spomalujes. bubnove brzdy maju bezne 3mm plech od vyroby na ktorom drzia, lenze na nich je sila inac rozlozena ako na diskovych, ktore ti vlastne drzia len na dvoch okach.
|
Ned, 15.03.2009, 22:03 |
|
 |
Psiho
Učeň
Registrovaný: Ned, 30.12.2007, 20:23 Príspevky: 35 Bydlisko: PN
|
rustycj píše: ide skor o to ake velke mas gumy, strmene a posilovac nez o to z akej rychlosti spomalujes. bubnove brzdy maju bezne 3mm plech od vyroby na ktorom drzia, lenze na nich je sila inac rozlozena ako na diskovych, ktore ti vlastne drzia len na dvoch okach.
Pakne u bubnovej brzdy su tiez uchytene len na dvoch bodoch - uchytenie pakne na excentri a brzdovy valcek. A ja som ten uchyt strmena neriesil ibe ako oka, ale sucast ocelovej platne.
|
Ned, 15.03.2009, 22:41 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Bing [Bot] |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|