Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 06.05.2024, 5:59
Dnes je pondelok 6. mája 2024, meniny má Hermína a zajtra Monika




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 22 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Zmena PHM 
Autor Správa
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59
Príspevky: 146
Bydlisko: Seč, okr. PD
Odpoveď s citáciou
Má niekto skúsenosť s jazdou na rastlinný OIL.


Uto, 18.03.2008, 8:08
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 03.12.2007, 16:21
Príspevky: 494
Bydlisko: Nové Zámky
Odpoveď s citáciou
Ján PETRISKA píše:
Má niekto skúsenosť s jazdou na rastlinný OIL.


viewtopic.php?t=406&highlight=alternativne+paliva


Uto, 18.03.2008, 8:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Ján PETRISKA píše:
Má niekto skúsenosť s jazdou na rastlinný OIL.


vonia to, ako ked smažíš hranolky. Ale olej by sa mal pred vstupom do čerpadla ohriať na cca 60°C, aby nemal vysokú viskozitu. Najlepšie je zaistiť si dodávky prepáleného zo závodnej kuchyne. Treba prefiltrovať aspoň cez jemné sitko a odkalovač. Olej obsahuje aj vodu, takže trochu velfobínu. Ked nie je predohrev, tak miešať 1:1 s naftou.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Uto, 18.03.2008, 8:56
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59
Príspevky: 146
Bydlisko: Seč, okr. PD
Odpoveď s citáciou
Ja som to už skúšal, ale zaujímajú ma aj ďalšie skúsenosti a poznatky. Hlavne vylepšenia aby to fungovalo aj na čistý oil.


Str, 19.03.2008, 7:45
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Patrol Y60 s RD28 (nie môj) zdá sa bez protestov frituje na použitý prefiltrovaný olej.

VéeMká v Jeepoch sa mi zdalo že mali nejaké problémy aj s fungl novým olejom od LIDLa. (nevedeli udržať voľnobeh a kdesi čosi...)

Ísť za nimi v kolóne bol jak postávať pri MekDonalde....

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 19.03.2008, 10:04
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.12.2007, 22:40
Príspevky: 1125
Bydlisko: Nové Zámky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak to máš Maťo pravdu! Tá vôňa ???
Ale kolko sa dá jazdiť na taký olej naozaj ?
5 000,10 000, 100 000...? :smt139

_________________
TOYOTA 4 Runner 3.0V6 , off road club NZ, www.4x4nz.sk


Str, 19.03.2008, 11:12
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:12
Príspevky: 204
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Chalan z okolia Sale ma ex-postarsky Patrol s tou zvysenou budou a jazdi na rastlinak od jari do jesene podla vonkajsich teplot.Miesa s naftou,pomer 1:1 ked je zaciatok jari,koniec jesene.Vo vacsich teplach jazdi 2:1.Myslim ze uz druhu,ci dokonca tretiu sezonu.Bez uprav,bez problemov,podla jeho slov nieco vyse 40t km.V zime vylucne nafta.

_________________
EX: Nissan Patrol GR
SUVčkár...


Str, 19.03.2008, 14:20
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59
Príspevky: 146
Bydlisko: Seč, okr. PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja som mal Ford Fiesta 1,8 D, miešal som 1:1 a mal som el. ohrev. Urobil som s tým cca 10.000 km. Bolo horšie štartovanie za studena, ale jazdilo to v pohode. Potom som ju predal a ten chalanisko jazdí ďalej, ale už len na naftu. Chcem to preto, lebo plánujem jazdiť na tom s UAZ-íkom, kde mám 2,5 TD indenor. Čerpadlo je lukas.


Str, 19.03.2008, 17:05
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ján PETRISKA píše:
Čerpadlo je lukas.


Tak zrovna toto čerpadlo nie je vhodné. :?

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Sob, 22.03.2008, 2:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Lukas ti bude blbnúť, je velmi citlivý! Zožen si tam nejakeho čo najednoduchšieho boscha a v pohode. Ja jazdim na RO už viac ako 3 roky leto zima, najazdil som viac ako 50tisíc km a zatial bez problamov. V zime štartujem na naftu. Gaza štarujem aj v zime na olej.

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Sob, 22.03.2008, 3:33
Profil ICQ
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marcus píše:
Tak to máš Maťo pravdu! Tá vôňa ???
Ale kolko sa dá jazdiť na taký olej naozaj ?
5 000,10 000, 100 000...? :smt139


Nemam to sice overene, ale dodavky v US od McDonalda na to jazdia uz roky.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Sob, 22.03.2008, 7:39
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06
Príspevky: 775
Bydlisko: slovensky grob
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kto chce prepaleny olej tak kazdy mesiac mam 50 a viac litrov :-D :-D :-D


Sob, 22.03.2008, 8:46
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59
Príspevky: 146
Bydlisko: Seč, okr. PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Stačí vymeniť iba čerpadlo. A čo vstrekovacie trysky.


Uto, 25.03.2008, 7:52
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...trisky by najmä nemali byť pred smrťou. Olej je predsa len trocha hustejší ako nafta a aby bol dobre rozprášený musí byť triska v cajku (nie nejaká vybehaná chabravka s 260 tkm jak moje...) Inak všetko normálne. Možžno... ak je niekto velký experimentátor a má možnosť... by mohlo byť zaujímavé maličko zdvihnúť tlak na triske zaťažením spružiny, ale to by vyvolalo potrebu ďalších úprav inde.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 25.03.2008, 9:44
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49
Príspevky: 243
Bydlisko: okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A čo petrolej, kdesi som počul že prvé anglické traktory (značku neviem) sa vyrábali s 3druhmi motorov na benzín, naftu a petrolej. Aký je rozdiel medzi motorom na naftu a na petrolej? Viem že v normálnom nafťaku by sa nemal páliť petrolej kvoli mazaniu čerpadla a trisiek.

_________________
UAZ 469 2.3D :-D Kde zatočím, tam ide.


Uto, 25.03.2008, 11:09
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 22 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: