4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Zmena PHM
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=12&t=4077
Stránka 1 z 2

Autor:  Ján PETRISKA [ Uto, 18.03.2008, 8:08 ]
Predmet príspevku:  Zmena PHM

Má niekto skúsenosť s jazdou na rastlinný OIL.

Autor:  snipera [ Uto, 18.03.2008, 8:55 ]
Predmet príspevku:  Re: Zmena PHM

Ján PETRISKA píše:
Má niekto skúsenosť s jazdou na rastlinný OIL.


viewtopic.php?t=406&highlight=alternativne+paliva

Autor:  pejo [ Uto, 18.03.2008, 8:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Zmena PHM

Ján PETRISKA píše:
Má niekto skúsenosť s jazdou na rastlinný OIL.


vonia to, ako ked smažíš hranolky. Ale olej by sa mal pred vstupom do čerpadla ohriať na cca 60°C, aby nemal vysokú viskozitu. Najlepšie je zaistiť si dodávky prepáleného zo závodnej kuchyne. Treba prefiltrovať aspoň cez jemné sitko a odkalovač. Olej obsahuje aj vodu, takže trochu velfobínu. Ked nie je predohrev, tak miešať 1:1 s naftou.

Autor:  Ján PETRISKA [ Str, 19.03.2008, 7:45 ]
Predmet príspevku:  Re: Zmena PHM

Ja som to už skúšal, ale zaujímajú ma aj ďalšie skúsenosti a poznatky. Hlavne vylepšenia aby to fungovalo aj na čistý oil.

Autor:  Martin 4 [ Str, 19.03.2008, 10:04 ]
Predmet príspevku: 

Patrol Y60 s RD28 (nie môj) zdá sa bez protestov frituje na použitý prefiltrovaný olej.

VéeMká v Jeepoch sa mi zdalo že mali nejaké problémy aj s fungl novým olejom od LIDLa. (nevedeli udržať voľnobeh a kdesi čosi...)

Ísť za nimi v kolóne bol jak postávať pri MekDonalde....

Autor:  marcus [ Str, 19.03.2008, 11:12 ]
Predmet príspevku: 

Tak to máš Maťo pravdu! Tá vôňa ???
Ale kolko sa dá jazdiť na taký olej naozaj ?
5 000,10 000, 100 000...? :smt139

Autor:  Igor [ Str, 19.03.2008, 14:20 ]
Predmet príspevku: 

Chalan z okolia Sale ma ex-postarsky Patrol s tou zvysenou budou a jazdi na rastlinak od jari do jesene podla vonkajsich teplot.Miesa s naftou,pomer 1:1 ked je zaciatok jari,koniec jesene.Vo vacsich teplach jazdi 2:1.Myslim ze uz druhu,ci dokonca tretiu sezonu.Bez uprav,bez problemov,podla jeho slov nieco vyse 40t km.V zime vylucne nafta.

Autor:  Ján PETRISKA [ Str, 19.03.2008, 17:05 ]
Predmet príspevku: 

Ja som mal Ford Fiesta 1,8 D, miešal som 1:1 a mal som el. ohrev. Urobil som s tým cca 10.000 km. Bolo horšie štartovanie za studena, ale jazdilo to v pohode. Potom som ju predal a ten chalanisko jazdí ďalej, ale už len na naftu. Chcem to preto, lebo plánujem jazdiť na tom s UAZ-íkom, kde mám 2,5 TD indenor. Čerpadlo je lukas.

Autor:  Kapo [ Sob, 22.03.2008, 2:58 ]
Predmet príspevku: 

Ján PETRISKA píše:
Čerpadlo je lukas.


Tak zrovna toto čerpadlo nie je vhodné. :?

Autor:  pneukaktus [ Sob, 22.03.2008, 3:33 ]
Predmet príspevku: 

Lukas ti bude blbnúť, je velmi citlivý! Zožen si tam nejakeho čo najednoduchšieho boscha a v pohode. Ja jazdim na RO už viac ako 3 roky leto zima, najazdil som viac ako 50tisíc km a zatial bez problamov. V zime štartujem na naftu. Gaza štarujem aj v zime na olej.

Autor:  dado [ Sob, 22.03.2008, 7:39 ]
Predmet príspevku: 

marcus píše:
Tak to máš Maťo pravdu! Tá vôňa ???
Ale kolko sa dá jazdiť na taký olej naozaj ?
5 000,10 000, 100 000...? :smt139


Nemam to sice overene, ale dodavky v US od McDonalda na to jazdia uz roky.

Autor:  patrik [ Sob, 22.03.2008, 8:46 ]
Predmet príspevku: 

kto chce prepaleny olej tak kazdy mesiac mam 50 a viac litrov :-D :-D :-D

Autor:  Ján PETRISKA [ Uto, 25.03.2008, 7:52 ]
Predmet príspevku: 

Stačí vymeniť iba čerpadlo. A čo vstrekovacie trysky.

Autor:  Martin 4 [ Uto, 25.03.2008, 9:44 ]
Predmet príspevku: 

...trisky by najmä nemali byť pred smrťou. Olej je predsa len trocha hustejší ako nafta a aby bol dobre rozprášený musí byť triska v cajku (nie nejaká vybehaná chabravka s 260 tkm jak moje...) Inak všetko normálne. Možžno... ak je niekto velký experimentátor a má možnosť... by mohlo byť zaujímavé maličko zdvihnúť tlak na triske zaťažením spružiny, ale to by vyvolalo potrebu ďalších úprav inde.

Autor:  kentus [ Uto, 25.03.2008, 11:09 ]
Predmet príspevku: 

A čo petrolej, kdesi som počul že prvé anglické traktory (značku neviem) sa vyrábali s 3druhmi motorov na benzín, naftu a petrolej. Aký je rozdiel medzi motorom na naftu a na petrolej? Viem že v normálnom nafťaku by sa nemal páliť petrolej kvoli mazaniu čerpadla a trisiek.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/