4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Zmena PHM http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=12&t=4077 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Ján PETRISKA [ Uto, 18.03.2008, 8:08 ] |
Predmet príspevku: | Zmena PHM |
Má niekto skúsenosť s jazdou na rastlinný OIL. |
Autor: | snipera [ Uto, 18.03.2008, 8:55 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zmena PHM |
Ján PETRISKA píše: Má niekto skúsenosť s jazdou na rastlinný OIL. viewtopic.php?t=406&highlight=alternativne+paliva |
Autor: | pejo [ Uto, 18.03.2008, 8:56 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zmena PHM |
Ján PETRISKA píše: Má niekto skúsenosť s jazdou na rastlinný OIL. vonia to, ako ked smažíš hranolky. Ale olej by sa mal pred vstupom do čerpadla ohriať na cca 60°C, aby nemal vysokú viskozitu. Najlepšie je zaistiť si dodávky prepáleného zo závodnej kuchyne. Treba prefiltrovať aspoň cez jemné sitko a odkalovač. Olej obsahuje aj vodu, takže trochu velfobínu. Ked nie je predohrev, tak miešať 1:1 s naftou. |
Autor: | Ján PETRISKA [ Str, 19.03.2008, 7:45 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zmena PHM |
Ja som to už skúšal, ale zaujímajú ma aj ďalšie skúsenosti a poznatky. Hlavne vylepšenia aby to fungovalo aj na čistý oil. |
Autor: | Martin 4 [ Str, 19.03.2008, 10:04 ] |
Predmet príspevku: | |
Patrol Y60 s RD28 (nie môj) zdá sa bez protestov frituje na použitý prefiltrovaný olej. VéeMká v Jeepoch sa mi zdalo že mali nejaké problémy aj s fungl novým olejom od LIDLa. (nevedeli udržať voľnobeh a kdesi čosi...) Ísť za nimi v kolóne bol jak postávať pri MekDonalde.... |
Autor: | marcus [ Str, 19.03.2008, 11:12 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak to máš Maťo pravdu! Tá vôňa ??? Ale kolko sa dá jazdiť na taký olej naozaj ? 5 000,10 000, 100 000...? ![]() |
Autor: | Igor [ Str, 19.03.2008, 14:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Chalan z okolia Sale ma ex-postarsky Patrol s tou zvysenou budou a jazdi na rastlinak od jari do jesene podla vonkajsich teplot.Miesa s naftou,pomer 1:1 ked je zaciatok jari,koniec jesene.Vo vacsich teplach jazdi 2:1.Myslim ze uz druhu,ci dokonca tretiu sezonu.Bez uprav,bez problemov,podla jeho slov nieco vyse 40t km.V zime vylucne nafta. |
Autor: | Ján PETRISKA [ Str, 19.03.2008, 17:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja som mal Ford Fiesta 1,8 D, miešal som 1:1 a mal som el. ohrev. Urobil som s tým cca 10.000 km. Bolo horšie štartovanie za studena, ale jazdilo to v pohode. Potom som ju predal a ten chalanisko jazdí ďalej, ale už len na naftu. Chcem to preto, lebo plánujem jazdiť na tom s UAZ-íkom, kde mám 2,5 TD indenor. Čerpadlo je lukas. |
Autor: | Kapo [ Sob, 22.03.2008, 2:58 ] |
Predmet príspevku: | |
Ján PETRISKA píše: Čerpadlo je lukas. Tak zrovna toto čerpadlo nie je vhodné. ![]() |
Autor: | pneukaktus [ Sob, 22.03.2008, 3:33 ] |
Predmet príspevku: | |
Lukas ti bude blbnúť, je velmi citlivý! Zožen si tam nejakeho čo najednoduchšieho boscha a v pohode. Ja jazdim na RO už viac ako 3 roky leto zima, najazdil som viac ako 50tisíc km a zatial bez problamov. V zime štartujem na naftu. Gaza štarujem aj v zime na olej. |
Autor: | dado [ Sob, 22.03.2008, 7:39 ] |
Predmet príspevku: | |
marcus píše: Tak to máš Maťo pravdu! Tá vôňa ??? Ale kolko sa dá jazdiť na taký olej naozaj ? 5 000,10 000, 100 000...? ![]() Nemam to sice overene, ale dodavky v US od McDonalda na to jazdia uz roky. |
Autor: | patrik [ Sob, 22.03.2008, 8:46 ] |
Predmet príspevku: | |
kto chce prepaleny olej tak kazdy mesiac mam 50 a viac litrov ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Ján PETRISKA [ Uto, 25.03.2008, 7:52 ] |
Predmet príspevku: | |
Stačí vymeniť iba čerpadlo. A čo vstrekovacie trysky. |
Autor: | Martin 4 [ Uto, 25.03.2008, 9:44 ] |
Predmet príspevku: | |
...trisky by najmä nemali byť pred smrťou. Olej je predsa len trocha hustejší ako nafta a aby bol dobre rozprášený musí byť triska v cajku (nie nejaká vybehaná chabravka s 260 tkm jak moje...) Inak všetko normálne. Možžno... ak je niekto velký experimentátor a má možnosť... by mohlo byť zaujímavé maličko zdvihnúť tlak na triske zaťažením spružiny, ale to by vyvolalo potrebu ďalších úprav inde. |
Autor: | kentus [ Uto, 25.03.2008, 11:09 ] |
Predmet príspevku: | |
A čo petrolej, kdesi som počul že prvé anglické traktory (značku neviem) sa vyrábali s 3druhmi motorov na benzín, naftu a petrolej. Aký je rozdiel medzi motorom na naftu a na petrolej? Viem že v normálnom nafťaku by sa nemal páliť petrolej kvoli mazaniu čerpadla a trisiek. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |