4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

samosvor skusenosti
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=12&t=6374
Stránka 1 z 4

Autor:  pali sj410 [ Štv, 11.12.2008, 20:02 ]
Predmet príspevku:  samosvor skusenosti

mato niekto namontovane ako sa to sprava a co to vidrzi

Autor:  snipera [ Štv, 11.12.2008, 20:08 ]
Predmet príspevku: 

Ja nie, ale http://uaz.rustina.cz/

Autor:  pali sj410 [ Štv, 11.12.2008, 20:41 ]
Predmet príspevku: 

"snipera"]Ja nie, ale http://uaz.rustina.cz/[/quote]
to som videl ja som cel pocut postrehi pospoliteho ludu

Autor:  pali sj410 [ Pia, 12.12.2008, 17:05 ]
Predmet príspevku: 

fakt to nema nikto namontovane

Autor:  david [ Str, 24.12.2008, 17:44 ]
Predmet príspevku: 

panko z Cadce co predava uaziky to mana svojej 469 v predu aj v zadu a nevie si to vynachvalit
ale nic blizsie neviem, spomynal ze to funguje tak ze dif je stale zavrety a v zakrute sa odpaja

Autor:  fajer [ Str, 24.12.2008, 20:59 ]
Predmet príspevku: 

david píše:
panko z Cadce co predava uaziky to mana svojej 469 v predu aj v zadu a nevie si to vynachvalit
ale nic blizsie neviem, spomynal ze to funguje tak ze dif je stale zavrety a v zakrute sa odpaja


ak dobre rozumiem teme, tak sa pojednava o samosvore , nie o automatickom locker.

to co popisujes je autolock diffu - plna uzavierka so samocinnym rozpinanim.
zatial co samosvor je lamelova svorka zavistla od teploty a viskozity oleja

Autor:  david [ Str, 24.12.2008, 21:37 ]
Predmet príspevku: 

moze byt nevyznam sa do tohto takto mi to panko predniesol

ale je to pre mna zaujimava vec preto ze to pasuje aj do Huntera len neviem co je lepsie tento autolock alebo radsej zvolit manualnu uzavierku

inak sorry za OT

Autor:  pejo [ Str, 24.12.2008, 22:04 ]
Predmet príspevku:  samosvor

To je kolíkový diferenciál. Neobsahuje kužeľové kolesá, ani lamely. Z prvovýroby ho mali napríklad KDF 4x2, alebo Schwimwagen 4x4. Vďaka tomuto difu mal Schwimwagen lepšiu priechodnosť ako Willis. Z novších vozidiel ho má Gaz 66.
Prevod kolíkmi má nižšiu účinnosť ako prevod kužeľovými kolesami. Samosvorný účinok trvá, dokiaľ má odľahčené koleso nejaký odpor. Potom preba pribrzdiť ľavou nohou. Dá sa povedať, že je to výborná vec a veľmi blbuvzdorná, na rozdiel od ručne ovládanej uzávierky. Výrobne je to náročná vec, na ktorú treba 3 osé CNC obrábacie centrum. To len ak by to chcel niekto vyrábať.

Autor:  david [ Str, 24.12.2008, 22:06 ]
Predmet príspevku: 

mam to chapat tak ze by si ju volil skor ako manualnu uzavierku?

Autor:  samuaz [ Str, 24.12.2008, 22:23 ]
Predmet príspevku: 

kurna mne bi sikla aj manualna jeden kamos ju ma na malotraktore je tam naprava z uaza neviete niekto blisie info jak sa to da ci neda spravit priamo na uazovsku:on tam ma na dife navarenu akoze skrinku zasuva to kolik ale na off to nie je treba tam nejake gufero abi tam nejebala voda lebo ten dif je vlastne otvoreny

Autor:  pejo [ Str, 24.12.2008, 22:30 ]
Predmet príspevku: 

david píše:
mam to chapat tak ze by si ju volil skor ako manualnu uzavierku?


Ja ano. Je to bez obsluhy. A keď je náhodou nejaké koleso vo vzduchu, treba za súčasného pridávania plynu jemne ľavou nohou pritlačiť brzdu. Ja som mal mechanické uzávierky na Are. Zadnú som mal často zapnutú, ale pri zapnutí prednej auto veľmi zle zatáčalo. A zubovú uzávierku tak hneď nevyradíš.

Autor:  david [ Štv, 25.12.2008, 11:56 ]
Predmet príspevku: 

aby som tomu rozumel spravne Pejo, ak mam nahodeny tento autolock znamena to v praxi ze ak sa mi vykrizi naprava a kolso na ktorom je vaha auta tym padom bude v zabere a koleso ktore je odlahcene ak sa bude dotykat povrchu a teda bude mat nejaky odpor bedu aj to v zabere, ak by to odlahcene koleso bolo v lufte tak sa nebude tocit iba ak by som mu pomohol brzdou? dobre som to pochopil? ma to vlastne opacny princip ako keby som ho nemal nahodeny

Autor:  Kapo [ Štv, 25.12.2008, 13:26 ]
Predmet príspevku: 

Pri samosvore musia mať obe kolá aspon nejaký dotyk z povrchom a ťahajú obe.
Pri autolocku /ausina/ to funguje tak, že máš akoby stále uzávierku, takže aj keď je jedno koleso v lufte, tak ideš.
Len akurát locker v zákrute dovolí kolesu /opisujúcu vonkajšiu kružnicu/ sa točiť rýchlejšie.

Nevýhoda: je, že auto trochu horšie reaguje na zmenu smeru.

Výhody: oproti uzávierke, že netreba žiadne zásahy do nápravy, žiadne kazové ovládače, netreba rozmýšlať kedy ho zapnúť, lacnejší ako uzávierka,
...

A pri kolíkovom vlastne pribrzdíš a tým akoby si urobil kolesu odpor, ako by bolo opreté o zem. Ale ten diff asi ťažko zoženieš do uazu. Aj keď rusi robili nejaké uzávierky do uazov, ale chváli som moc nepočul.

Autor:  Majod [ Štv, 25.12.2008, 13:33 ]
Predmet príspevku:  re

Pejo zastavim sa ,ideme tým vybaviť viacej aut možno bude aj lepšia cena,koštrukčne sa mi to zo dna na den viacej páči.S chlapom som už hovoril možno tam budem brať aj zo 6 ks.Na niektore typy to ma hotove a montáž na počkanie.

Autor:  david [ Štv, 25.12.2008, 13:39 ]
Predmet príspevku: 

zistim co to vlastne Straka predava ak by to bol ten autolock cena je tam do 12 litrov

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/