Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 05.02.2025, 8:57
Dnes je streda 5. februára 2025, meniny má Agáta a zajtra Dorota




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Mitsubishi L200 - chladenie 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42
Príspevky: 521
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
trochu vas opravim. Chladiaca sustava tohto auta sa vola pretlakova a to preto ze pri zvysenom tlaku ma voda vyssi bod varu. Ziaducu hodnotu pretlaku ma udrzovat viecko chladica ak nie chladiaca sustava nefunguje spravne. Hodnota pretlaku byva nieco okolo 0,9 - 1,3 baru. Pri nastartovanom motore by mali hadice do urcitej miery stvrdnut a cez viecko sa vytlaci prebytocne mnozstvo vody ktore vznikne pri zvacseni ojemu vody zohrievanim na prevadzkovu teplotu. Pri vypnutí a naslednom ochladzovaní kvapaliny dochadza k zmenseniu objemu a vytvoreniu podtlaku pri ktorom dojde k vysatiu kvapaliny z vyrovnavacej nadrzky. Dalej sa zvysuje bod varu aj nemrznucou kvapalinou , preto je ziaduce jazdit s nou aj v letnych mesiacoch , nehovoriac o tom ze ma do urcitej miery aj mazaciu a konzervacnu funkciu.

_________________
R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS


Ned, 26.02.2012, 13:57
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6665
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takze lepsi pripad - nefunkcny (alebo zle osadeny) stupel, horsi pripad hlava atd ...

Ok, otvor stupel, dolej po vrch destilku, zavri, samozrejme auto zohriate na prevadzkovu teplotu, a stlac hadicu. Tlaci sa voda do nadrzky ?


Ned, 26.02.2012, 13:58
Profil
Mitsubishi Man
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54
Príspevky: 1375
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Osobne som za B možnosť.Bohužial je to asi tak. :(

_________________
Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!


Ned, 26.02.2012, 14:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Len pre úplnosť, ten pretlak, ktorý spomínal Roland je u motora 2,5TD 0,9baru a je nastavený viečkom chladiča.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Ned, 26.02.2012, 15:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 03.06.2008, 20:42
Príspevky: 521
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to s tou hlavou alebo tesnenim som radsej ani nespominal aby ma niekto neobvinil ze som to pobosoroval ale samozrejme ak to tlaci cez zatku tolko ze to chladiacu grcia von tak to bude díra v hlave alebo v tesneni nekdy taky obojí :D

_________________
R-servis Nitra Levická 7 +421 915 405 549 roland@r-servis.sk http://www.r-servis.sk OPRAVY AT PREVODOVIEK, MOTOROV, AUTOSERVIS


Ned, 26.02.2012, 20:42
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6665
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak je to diera v hlave alebo tesnenie - nemala by sa voda stracat, a nie byt vytlacena do nadrzky ? Pise, ze nedolieva inac ako v terene, kde to akoze "vyvari" (ukazovatel ok, ale kvapalina predsa vybuble do nadrzky).

Presiel som si este raz co bolo zistene:
- stupel by mal byt ok
- na asfalke ok (naozaj, mas to odsledovane ?)
- v terene vybuble do nadrzky
- voda sa nestraca
- system sa nevie natlakovat (ale voda sa nestraca :-D )
- ukazovatel teploty vraj ok (aj tak by som ho zmeral, ci neukazuje bludy)

Je to naozaj funkcny stupel na tuto micinu ?
Nie je rozdiel tlaku stupla medzi dieslom a benzinom ?


Ned, 26.02.2012, 21:08
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 08.12.2006, 4:35
Príspevky: 114
Bydlisko: LM
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak je zatka chladica funkcna, pri studenom motore dolej doplna do chladica a pri zatvorenej zatke ked stlacas hornu hadicu medzi chladicom a motorom citis ako cirkuluje voda do vyrovnavacej nadrzky
ked zohrejes motor, kvapalina zvacsi svoj objem a stredovy ventilcek v zatke uzavrie prepad do vyrovnavacej nadrzky, hadice by mali stvrdnut na tlak ktory vytvara pruzina v zatke, dalsie zvacsenie objemu prepusti zatka do vyrovnavacej nadrze, kde by mala hladina kolisat cca 2cm pri studenom a zohriatom motore
ak zatka nedrzi tlak, kvapalina pomalsie cirkuluje a bod varu je nizsie ako pod tlakom, pri vacsej zatazi ti zacne chl. kvapalina vriet v hlave a to sposobi velke zvacsenie objemu ktory unikne cez prepad vyrovnavacky

v akom stave je chladic a vodna pumpa?


Ned, 26.02.2012, 22:46
Profil
Mitsubishi Man
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54
Príspevky: 1375
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tiež ma napadol ešte chladič,treba ho pozrieť či nie je zasratý zvnútra ale aj z vonku,niekedy ho stačí vystriekať a funguje chladenie ďalej,alebo môže byť zanesený zvnútra vodným kameňom a preto je nedostatočný prietok vody a pri záťažy nestačí chladiť.Bodaj by to bolo tým,ale osobne som za tú B variantu čiže hlava. :?

_________________
Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!


Pon, 27.02.2012, 1:11
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31
Príspevky: 480
Bydlisko: Partizanske
Odpoveď s citáciou
Poslať 
carlsson_1 píše:
Medal41: a tiez ti takto ako mne stale dvihala hladina v nadrzke?a prehrievalo sa ti to?

Áno!! len skús s hocijakého aj "bruchoplaza" hlavne japanskeho napr galant a pod vymeniť štupel aspon na chvílu 1 min-vá robota s tym zasratým chladičom by som to nevidel tak kruto daj potom vedieť ako si dopadol škoda že si neni z bližšia mohol som ti požičať svoj 8-)
ešte som našiel niečo
http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;7 ... T=0|LNG=0|

_________________
L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,


Pon, 27.02.2012, 11:38
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33
Príspevky: 45
Bydlisko: pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
stupel som uz objednal novy lebo chyba je vtom stupli..nalial som po vrch vodu do chladica a len som stlacal hadicu co ide do chladica a stlacanim som vodu vytlacal do nadobky...takze problem je asi vyrieseni......


Štv, 01.03.2012, 21:23
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6665
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No pekne. Daj vediet.


Pia, 02.03.2012, 8:42
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6665
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jedno zaujimave zistenie - novy stupel nemusi pomoct. Sedlo stupla moze byt "vyvarene" a uz netesni ... (vyvarene = su na nom minihrudky, proste nie je idealne hladke). Zrovnanie pravdepodobne nepomoze, nakolko sa tu jedna o presne nastavenu vysku sedla, stupla a nasledne tlaku celej sustavy. V tomto pripade = novy (iny) chladic.


Sob, 03.03.2012, 9:58
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31
Príspevky: 480
Bydlisko: Partizanske
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nó finder :) to by mohlo byť ale nejaké nudzove riešenie som robil na motorke tak že som prihol tie dve spodne uši aspon ako nudzovo na dojazd ale ako to tak bývy dočasne riešenia pretrvavajú dlhodobo :-D :-D

_________________
L 200 - cb,hi-lift,sw9000,mt,šnorchel,


Sob, 03.03.2012, 13:32
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 11.12.2011, 12:33
Príspevky: 45
Bydlisko: pezinok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
problem je uz vyrieseni..kedze som sa rozhodol ze vymenim rozvody tak sa hned zhodila aj hlava a vymenili sa tesnenia...tesnenie pod hlavou uz trochu pri jednom valci podfukovalo..auto sa zlozilo par km som snim pojazdil a vyzera ze to ide dobre....takze ty co tipovali tesnenie mali pravduu....


Štv, 15.03.2012, 20:24
Profil
Čumil

Registrovaný: Uto, 02.12.2014, 21:47
Príspevky: 5
Odpoveď s citáciou
carlsson_1 píše:
tak dnes som skusal tie hadice a pri zohriatom aute,aj som pridaval a hadice som stlacil ako keby auto nebolo nastartovane takze v sustave unika tlak.....


clarsson_1
Takze potom co som si tu precital tak uvahy su tu celkom dobre.co sa tyka stuplu(aj nove je niekedy na p... novy stoji cca 8e)a ten ti roby tlak v chladiacej sustave ak v sustave nemas tlak tak nefunguje ako ma. Ak by bola zavzdusnena tak auto nekury a ked je v zabere (teda budes niekde v terene) tak aj chladic nebude vrely (ci pri vrchu alebo pri spodu). Vrtula je elektricka alebo je tam vysko spojka? Treba skontrolovat ci funguje. Taktiez mozes spravit to ze zhodis stupel chladica a na volnobeh ho povitacat (ak stiahne vodu je to dobre a ak vytlaca von moze byt chmatnute tesnenie moze aj hlava stava sa to ale vo velmi malo pripadoch) ak by ju vytlacalo je taka masinka ktora ti mera PH v chladiacej sustave a tak zistis ci su v sustave vyfukove plyny (2min meranie a usetris kopu casu) vodna pumpa tlaci dobre uz aj take sa stalo ze mala lopatky v tahu.treba skontrolovat vsetky moznosti a vylucovat.


Pia, 02.01.2015, 21:44
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: