4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Maximálny bočný náklon Mitsubishi L200 http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=122&t=1655 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Jumo [ Uto, 08.05.2007, 0:03 ] |
Predmet príspevku: | Maximálny bočný náklon Mitsubishi L200 |
Zdravím vás. Som nováčik čo sa týka jazdy na terénnych vozoch a preto by som sa chcel niečo opýtať skúsenejších. V práci som nafasoval staršie Mitsubishi L200, ktoré mám využívať na služobné účely. Žiaľ nepodarilo sa mi nikde zistiť aký je jeho maximálny bočný náklon, aby som sa neprevrátil. Vie mi to niekto povedať? A tak isto sa chcem opýtať či sa môže auto prevrátiť pri jazde do, alebo z prudkého kopca, alebo to jednoducho len nevytiahne. Nemôže sa stať to, že keď pôjdem prudko hore, tak sa prevrátim dozadu? |
Autor: | Kapo [ Uto, 08.05.2007, 0:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Prekokotit auto nie je problém,ani na rovnej ceste. Inak ,auto v náklonoch znesie vedšinou viac ,ako jeho obsluha. Inak zisťuj pomaly čo spolu dokážete a prídeš na to sám. A pochybujem , že v práci ťa posielajú do takých extrémov,to ti tu potom takú prácu závidíme. |
Autor: | finder [ Uto, 08.05.2007, 10:38 ] |
Predmet príspevku: | |
Prevratit auto po dlzke je velmi nepravdepodobne, taky kopec zo zdravym usudkom nedokazes spravit. A bocny ako pisa Kapo, skor to vzdas ty ako auto ![]() Inac tie auto to budu mat dost podobne ... viewtopic.php?t=952 |
Autor: | Jumo [ Uto, 08.05.2007, 13:54 ] |
Predmet príspevku: | |
Kapo: lenze ako mam zistit pokial sa az mozem naklonit, bez toho aby som sa prevratil? V praci ma neposielaju az to takych extremnych terenov, ale ja si vzdy vyberiem tu tazsiu cestu. Jednoducho uz pri malom naklone mam pocit ze sa prevratim ![]() finder: pise sa tam ze bocny naklon je 48 stupnov. Takze mozeme povedat ze ta L200 vydrzi povedzme 40 stupnov + mam este nejaku zalohu? Vyrabam si totiz naklonomer, tak chcem vediet ako mam oznacit stupnicu. |
Autor: | finder [ Uto, 08.05.2007, 14:10 ] |
Predmet príspevku: | |
Ak si chces odskusat kolko auto zvladne, zavolaj par kamosov, ktory ta z hornej strany budu istit gurtnou ... Ale hodit bok s pickupom bude asi dost tazke ... Naklonomer - oplati sa ti to ? Nie je lepsie si kuput hotovy ? Je urcite presnejsi a stoji par korun ... Napriklad u rada na http://www.allmetal.sk/ |
Autor: | Jumo [ Uto, 08.05.2007, 14:40 ] |
Predmet príspevku: | |
To auto mam len pozicane. Sice asi na dlhsie (par mesiacov) ale aj tak. Nechce sa mi kvoli tomu do neho kupovat naklonomer, ked ten co si chcem vyrobit zbucham doma za 2 hodiny. Az do takych extremov, aby ma niekto istil gurtnami ist nechcem ![]() |
Autor: | Jano JP [ Uto, 08.05.2007, 14:54 ] |
Predmet príspevku: | |
Jumo, vráť sa na začiatok tejto témy a prečítaj si ešte raz pozorne, čo napísal Kapo aj ostatní...ja to po nich len trošku názornejšie zopakujem - žiaden zdravý jedinec - rozumej s pudom sebazáchovy - neprevráti auto pri bočnom náklone, pokiaľ pôjde pomaličky a prestane vo chvíli, keď už bude príroda proti (skôr sa prevrátia starší skúsenejší, lebo už majú niečo odjazdené a idú na hranicu - a tá sa v jednej chvíli prudko zvrtne...) ...nezabúdaj - pomaly, s citom; ak budeš hŕŕŕ, stačí rovná cesta, hrbol, správny uhol a trhnutie volantom a kotúúúláááš ![]() ![]() |
Autor: | Milos [ Uto, 08.05.2007, 16:16 ] |
Predmet príspevku: | |
osobne si myslim ze naklonmeter nepotrbujes.. ved si predstav co to je tych 40 stupnov.. myslis ze pojdes v bocnom naklone taky svah??? a ak ano kolko? pomaly a s rozumom a pripadne vsetci spolujazdci nahrnuty na hornu stranu svahu a robit proizavazie... mam skusene a potom mi bolo vynadane do kok.. ze preco som to neobisiel... inak v tej situacii ani mne nebolo secko jedno bo som sa drzal okienka aby som nepadoln aspolujazdcovu sedacku a to sio myslim ze pokial mas sluzobne auto robit nebudes ![]() |
Autor: | michi [ Uto, 08.05.2007, 18:02 ] |
Predmet príspevku: | |
Jumo, daj si na náklonomery červenú na 45 st, ale asi ju nikdi nedosiahneš. Ver tuto skúseným jazdcom, že už pri 35-38 st sa po.... ![]() ![]() |
Autor: | Jumo [ Uto, 08.05.2007, 23:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Chlapci, naozaj si cenim ze sa mi tu snazite poradit. Ja samozrejme nebudem riskovat a skusat kedy sa auto prevrati, ale potrebujem mat nejaky orientacny udaj ze co je maximalna hranica. Skusal som ist po takom napohlad miernom svahu, ale uz aj tak som sa bal, pretoze to auto zatial moc nepoznam. A bal som sa preto lebo som nevedel kolko stupnov som nakloneny (nemam odhad este). Takze namontujem si tam naklonomer a budem sa drzat vasich rad ze "nikdy neprekroc 40 stupnov". pochybujem ze niekedy taku hranicu dosiahnem, potrebujem to vediet len ako hranicny udaj. Pozna niekto ten kopec na konci Petrzalky kde je 4x4 klub (alebo take nieco)? Volal som tam a chcem si to tam ist vyskusat. A zrovna tam su (viediet to z cesty) take trasy z bocnym naklonom o ktorych netusim kolko maju stupnov. Ale predpokladam, ze to bude v pohode ked tam vsetci jazdia, nie? ![]() |
Autor: | michi [ Str, 09.05.2007, 8:31 ] |
Predmet príspevku: | |
Na Umelom kopci v Petržalke, pokiaľ budeš jazdiť po cestičkách sa nemôžeš prekotiť. Max myslím 40 st. Ale ako tréningové pojazdenie a zvyknutie si na auto silno odporúčam. ![]() |
Autor: | Martin 4 [ Str, 09.05.2007, 11:47 ] |
Predmet príspevku: | |
... zábavná debata.... ![]() Pre ilustráciu: Patrol má výrobcom deklarovaný priečny sklon 45° Skromne sa počítam už za toho staršieho a ostrielanejšieho, takže viem ako to funguje a znesiem možno aj 35° Ostatná populácia pri 20° s krikom opúšťa vozidlo za jazdy. Pri priečnych skonoch vela záleží na dynamike jazdy (ak to v nákone odskočí, hneď si na boku) a u pikapu aj na náklade. |
Autor: | finder [ Str, 09.05.2007, 12:05 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() ![]() Mato kde ty na ten styl pisania chodis .... Ze s krikom .....Muehehehe ![]() |
Autor: | palo-cherokee [ Str, 09.05.2007, 12:16 ] |
Predmet príspevku: | |
nedá mi... minule sme mali s Radooffom polemiku, že čo znesie väčší bočný náklon - že či Patrol alebo Cherokee. V prospech Trola hovorí jeho hmotnosť, šírka a dĺžka (dlhý GR wagon, více-méně v sérii), v prospech Chera zasa jeho nízke ťažisko. Je to aj o gumách a ich dezéne, podklade a momentálnych okolnostiach. Môj záver bol taký, že dávno predtým, ako sa Chero malo tendenciu prevrátiť na bok sa môj gluteus maximus a fascia anal (pre neznalých zadok a ritný zvierač ![]() Inak povedané, skôr sa poserieš ako prevrátiš. (okrem ľudí z potlačeným pudom sebazáchovy - že Rado??? ![]() samozrejme česť výnimkam, niekedy to ide tak rýchlo, že sa ani posrať nestihneš) ![]() |
Autor: | finder [ Str, 09.05.2007, 12:21 ] |
Predmet príspevku: | |
A povodna tema - co znesie vecsin naklon ? ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |