Dnes je streda 25. júna 2025, meniny má Tadeáš a zajtra Adriána
Autor |
Správa |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
thunder píše: jediny problem bol s vacsim zahrievanim pri dlhsie trvajucej namahe typu jazda do fakt strmeho svahu, sposobeny nefunkcnou viskoznou spojkou na vrtuli chladica, momentalne vyrieseny vrtulou napevno.
Aha  ,,vrtula na pevno,,  napiš čo a ako to funguje 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Pia, 03.08.2007, 21:40 |
|
 |
miso_lv
Učeň
Registrovaný: Uto, 05.06.2007, 20:20 Príspevky: 26 Bydlisko: Levice
|
thunder píše: ja mam kratkeho gallopera 2,5 tdc asi pol roka, najazdenych ma realnych 200000km. zatial ma nesklamal. a to jazdim na klasickych zimnych pneu, kym nasetrim na nejake AT. co prejdu chalani s patrolmi, prejdem aj ja, ale nejazdime ziadne extra extremy. co sa tyka bocneho naklonu, uz som na naklonomeri videl aj 40 stupnov a ustal to bez problemov, aj ked na pocit mi uz celkom zvieralo zadok, ked sa zhupol na kameni.
jediny problem bol s vacsim zahrievanim pri dlhsie trvajucej namahe typu jazda do fakt strmeho svahu, sposobeny nefunkcnou viskoznou spojkou na vrtuli chladica, momentalne vyrieseny vrtulou napevno.
ak ho chces pouzivat na tahanie tazsich nakladov, musis si uvedomit, ze suprava bude mat cez 3,5t, takze potrebujes vodicak C.
ty mas este ten prvý model podla fotky sa mi aspon tak vidi  ja mám rv.2000 2.5 TD intercooler bez žiadnych uprav proste len klasika a čo ty?:
|
Pia, 03.08.2007, 21:48 |
|
 |
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|
thunder píše: zistis jednoducho. skus si, s akym odporom sa ti otaca vrtula pri studenom motore, potom ho zahrej, vypni, a skus znova. ak ma vacsi odpor, je predpoklad, ze je spojka o.k., ak ide stale velmi lahko, je pravdepodobne, ze je k.o.
nova je dost draha, preto som volil aspon docasne variant s vrtulou napevno. vrci to pri vyssich otackach ako vrtulove lietadlo a prve ponorenie ma asi o vrtulu pripravi, ale musi zatial stacit.
ides zajtra na trial do vydrnej?
Vdaka, skusim. V tej vode skor moze ist o chladic, zevraj sa moze stat, ze sa listy vrtule pritiahnu k chladicu a je to v r... Do Vydrnej nejdem, ono je to s veekendami u mna dost zlozite.
|
Pia, 03.08.2007, 21:58 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
miso_lv píše: ty mas este ten prvý model podla fotky sa mi aspon tak vidi  ja mám rv.2000 2.5 TD intercooler bez žiadnych uprav proste len klasika a čo ty?:
neviem aky bol prvy a druhy, mam asi to iste ako ty, len z roku 99, ale ked mi objednavaju diely, tak mi sedia z verzie tci, co by mal byt najsilnejsi variant, aj ked v technicaku to nemam. mas ale pravdu, su dve verzie, jedna bez plastov na bokoch a druha "luxusna" s plastmi, ale robili sa myslim sucasne.
co je zaujimave, skoro vsetky, co su ponukane na predaj, maju uvadzane za 7-10 rokov najazdenych +- 100000 km!!!, ale podla viditelneho opotrebenia su na tom horsie ako moj s 200000 km a to ani nehovorim o celkovych vlastnostiach tych, co som skusal... ale ved nemusim rozumiet vsetkemu... 
|
Pia, 03.08.2007, 22:08 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
[quote="Milan_G
Vdaka, skusim. V tej vode skor moze ist o chladic, zevraj sa moze stat, ze sa listy vrtule pritiahnu k chladicu a je to v r... Do Vydrnej nejdem, ono je to s veekendami u mna dost zlozite.[/quote]
no to je pravda, ale po vrtulu som ho este nikdy neponoril a ani sa v najblizsich par rokoch nechystam... existuje este moznost elektrickeho ventilatora, ale nepatrel som po tom... obavam sa, ze nova viskospojka stoji asi 20000 sk...
|
Pia, 03.08.2007, 22:11 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
[quote="MARTINOAha  ,,vrtula na pevno,,  napiš čo a ako to funguje  [/quote]
noooo, ja som to nemontoval, neviem presne ako to urobili, ale predpokladam, ze kvapalinu vypustili a vlozili tam nejake kovove segmenty, aby sa netocila volne. zatial to ide, len ma trochu volu, takze rezonuje obcas pri volnobehu. okrem uz skor spominanych rizik by to asi nemal byt problem. ci ano? nie som v tom celkom doma...
|
Pia, 03.08.2007, 22:14 |
|
 |
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|
thunder píše: no to je pravda, ale po vrtulu som ho este nikdy neponoril a ani sa v najblizsich par rokoch nechystam... existuje este moznost elektrickeho ventilatora, ale nepatrel som po tom... obavam sa, ze nova viskospojka stoji asi 20000 sk...
20000 ?! Nie 2000 ? No ani ja som sa nechystal ponorit vrtulu, len som isiel umyt kolesa, ani fotak ci kameru som nemal poruke, ani navijak ci gurtnu nachystanu, len ked som mal z predneho okna akvarium, som zbadal, ze asi umyjem aj vyssie, ako kolesa. Ale dostal som sa z toho uplne bez nasledkov, vlastne nie celkom, predna znacka asi uz dnes plava niekde v mori, takze ma to stalo vymenu znaciek. A manzelke trochu poumyvala voda, co tiekla cez vetraky, nohy.
|
Pia, 03.08.2007, 22:23 |
|
 |
miso_lv
Učeň
Registrovaný: Uto, 05.06.2007, 20:20 Príspevky: 26 Bydlisko: Levice
|
thunder píše: miso_lv píše: ty mas este ten prvý model podla fotky sa mi aspon tak vidi  ja mám rv.2000 2.5 TD intercooler bez žiadnych uprav proste len klasika a čo ty?: neviem aky bol prvy a druhy, mam asi to iste ako ty, len z roku 99, ale ked mi objednavaju diely, tak mi sedia z verzie tci, co by mal byt najsilnejsi variant, aj ked v technicaku to nemam. mas ale pravdu, su dve verzie, jedna bez plastov na bokoch a druha "luxusna" s plastmi, ale robili sa myslim sucasne. co je zaujimave, skoro vsetky, co su ponukane na predaj, maju uvadzane za 7-10 rokov najazdenych +- 100000 km!!!, ale podla viditelneho opotrebenia su na tom horsie ako moj s 200000 km a to ani nehovorim o celkovych vlastnostiach tych, co som skusal... ale ved nemusim rozumiet vsetkemu... 
Moj ma 90000 km sa chystam dat vymenit rozvody+naplne a dake malickosti lebo sa to neoplati predat pod cenu tak radsej investovat nie?ceny gallopera isli dost dole
|
Pia, 03.08.2007, 22:49 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
Milan_G píše: 20000 ?! Nie 2000 ?
keby to bolo za 2k, tak o tom ani neuvazujem... citas dobre, vraj 20k... informacia od predaj-servis mitsubishi... skusim este priamo hyundai, ale oni o tychto autach moc nevedia, lebo na sk sa tusim ani nepredavali... este otazocka: mame vzadu samosvorny diferencial, alebo nie? aky tam ide olej?
|
Pia, 03.08.2007, 23:22 |
|
 |
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|
thunder píše: keby to bolo za 2k, tak o tom ani neuvazujem... citas dobre, vraj 20k... informacia od predaj-servis mitsubishi... skusim este priamo hyundai, ale oni o tychto autach moc nevedia, lebo na sk sa tusim ani nepredavali... este otazocka: mame vzadu samosvorny diferencial, alebo nie? aky tam ide olej?
Asi najinformovanejsi predajca Hyundai je v B.Bystrici. Inde je to naozaj hroza. Ale ceny Hyundaia urcite nebudu nizsie, ako Mitsubishi. Ja mam samosvor. Pokial viem, montovali sa aj bez, ale castejsie s nim. Ak zdvihnes obe zadne kola a potocis jedno, ak je samosvor, pojde aj druhe tym istym smerom, ak je tam obycajny diferak, bude sa druhe koleso tocit opacne. Olej tam davam Castrol, (myslim SF-J, nepamatam sa urcite), mam ho v garazi, zajtra pozriem. Ide ho tam okolo 2 litre
|
Pia, 03.08.2007, 23:37 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
miso_lv píše: Moj ma 90000 km sa chystam dat vymenit rozvody+naplne a dake malickosti lebo sa to neoplati predat pod cenu tak radsej investovat nie?ceny gallopera isli dost dole
dole??? ved na internete su v priemere za 250.000 sk. to sa ti zda malo???
s tymi km je to zaujimave. ja totiz najazdim 20.000 km rocne na aute, ktore skoro vobec nepouzivam a 50.000 km na aute, ktore pouzivam, ale nemam nejaku velku potrebu cestovat. vezmem z toho slabsi podpriemer, co je 25000 km, vynasobim 7 rokmi, to da 175.000 km. ked vidim auto pod r.v. 2000 a ma uvedene menej nez 175.000 km, tak tusim podvod. uverim len so servisnou knizkou s potvrdenymi prehliadkami...
aj ja sa chystam na vymenu naplni total komplet a pripravili ma tak na 10.000 sk. tak pomaly setrim...
|
Pia, 03.08.2007, 23:43 |
|
 |
thunder
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16 Príspevky: 1999 Bydlisko: Trencin
|
Milan_G píše: Olej tam davam Castrol, (myslim SF-J, nepamatam sa urcite), mam ho v garazi, zajtra pozriem. Ide ho tam okolo 2 litre
do samosvoru by mal vraj ist nejaky s mensou viskozitou, preto sa pytam... dam predpisany a hotovo...
|
Pia, 03.08.2007, 23:53 |
|
 |
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|
thunder píše: Milan_G píše: Olej tam davam Castrol, (myslim SF-J, nepamatam sa urcite), mam ho v garazi, zajtra pozriem. Ide ho tam okolo 2 litre do samosvoru by mal vraj ist nejaky s mensou viskozitou, preto sa pytam... dam predpisany a hotovo...
Ved to by mal byt prave on. Pozriem to este pre istotu, lebo sa mi to pletie s olejom do predneho difu.
Na nete je o nom toto:
SAF-XJ:Syntetický prevodový olej SAE 75W-140, API GL 5 vyvinutý špeciálne pre zadné nápravy japonských vozov s alebo bez samosvorneho diferenciálu. Schválený podľa noriem BMW, ZF TE-ML 05.
Ak si dobre pamatam, tak v katalogu predpisanych mazadiel pre Mitsubishi bol uvedeny prave SAF-XJ. Tiez by tam mohol ist SAF-X
|
Sob, 04.08.2007, 8:58 |
|
 |
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|

thunder píše: aj ja sa chystam na vymenu naplni total komplet a pripravili ma tak na 10.000 sk. tak pomaly setrim...
Za 6 a pol roka, co mam to auto, som bol na vymenu olejov v servise len raz, a to prvy aj posledny krat. Stalo ma to okolo 12000, nevymenili olej v pridavnej prevodovke, mal som dojem, ze vsade dali rovnaky olej, liter bol okolo 200 Sk drahsi, ako keby som ho kupoval inde. Po tej vymene mi po prvych mrazoch zacala ist zle 1ka a 2ka a pri silnejsich mrazoch sa rano po rozjazde sam pripinal predny nahon, samozrejme za jazdy, co bola dobra pecka, no a kym som prisiel na to, od coho sa to deje, bolo po prednych volnobezkach. Original stoja okolo 16000 kus, tak som tam dal z Pajera za par stoviek z vrakoviska. Po vymene olejov v prevodovke aj v pridavnej prevodovke je odvtedy uz 5 rockov vsetko OK. Olej som tam daval Castrol SMX (tiez bol doporuceny pre Mitsubishi). Len teraz je uz nezohnatelny, tak som tam musel dat Castrol SMX-S, a odvtedy mi ide trochu horsie zaradit jednotka, ale inak je vsetko OK
To SMX som menil po 45000 km, ale bol ako novy, normalne ho bolo skoda menit. V prevodovke som ho mal nechat.
|
Sob, 04.08.2007, 9:10 |
|
 |
Milan_G
Koumák
Registrovaný: Štv, 07.12.2006, 18:36 Príspevky: 184 Bydlisko: SK-Zapad
|
Takze som pozeral ten olej. Pouzivam SAF-XJ.
|
Ned, 05.08.2007, 23:03 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|