4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobežkami
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=123&t=18436
Stránka 1 z 4

Autor:  pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 13:17 ]
Predmet príspevku:  radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobežkami

zdravím všetkých,chcel by som sa dozvedieť ako je to pri radení pohonu 4x4 na Galloperi II.Mám automatické volnobežky viem,že treba zastaviť.Ale ako je to v prípade manuálnych? Ak ich prepnem so polohy 4x4 dá sa radiť za jazdy? Ďakujem

Autor:  YJ KAO [ Štv, 09.01.2014, 15:18 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

volnobežkou pripneš len kolesá k poloosi, diferencia ti stále funguje. to nieje uzávierka to len pripneš predok, tak v pohode raď. Ak budeš mať zadokolku-2h a zapnuté volnobežky tak máš len väčší odpor na valení celého ústrojenstva prednej nápravy bez záberu predných kolies, ak zapneš 4h- 80km/h nedoporučuje sa na suchom povrchu, trochu cítiš pri otáčaní a v zákrutách odpor, 4L -terén to isté ako 4h len s vynásobením pomeru redukčnej prevodovky a tým zvýčenie ťažnej sily motoru daným pomerom ako aj zníženie rýchlosti v uvedenom pomere.

Autor:  pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 15:23 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

Ďakujem ti,ale je to možné z automatickými volnobežkami? Keď som to skúšal z automatickými tak na Galloperi to nejde,pýtam sa preto či sa mi oplatí investovať do manuálnych práve kôli možnosti radiť za jazdy

Autor:  tibike [ Štv, 09.01.2014, 15:30 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

Neviem ako na galloperi ale na pajere su dva typy prevodoviek
Easy select a super select
Easy select nemozes radit za jazdy a ked mas manualne musis zastat prepnut na kolesach volnobezky na 4x4.....a potom na prevodovke zaradit 4kolku
Na super select volnobezky niesu.....funguje to inak
Tak je na pajere...

Autor:  tibike [ Štv, 09.01.2014, 15:31 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

Vyhodou manualnych volnobeziek je ze mozes jazdit na redukovanom zadnom nahone....

Autor:  pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 15:33 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

Dík Tibike ale mne ide o to či má niekto skúsenosti s Galloperom

Autor:  tibike [ Štv, 09.01.2014, 15:36 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

Podla mna to ma taku istu prevodovku.....ale nie som si isty....

Autor:  pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 15:43 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

Aj tak vďaka,toto jediné mi vadí,že keď ideš v zime po ceste a dorazíš k úseku kde je sneh musíš zastaviť čo tí ktorí idú za tebou nemusia ubrzdiť

Autor:  tibike [ Štv, 09.01.2014, 15:46 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

Poznam to mam toto iste.....

Autor:  pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 15:48 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

Kôli tomuto nedostatku poškuľujem po Pajere II so super select len neviem či sa zamerať na 2,5tdi alebo 2,8 tdi

Autor:  jenki [ Štv, 09.01.2014, 16:23 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

tibike píše:
Podla mna to ma taku istu prevodovku.....ale nie som si isty....

Galloper má podvozok z modelu Pajero I.
Teda ani EasySelect, ani SuperSelect, je to len priraditeľný pohon prednej nápravy, v tomto prípade s nábojmi AFH.

Mimochodom, radenie 4H za jazdy do rýchlosti 100km/h je možné aj na systéme EasySelect 4WD, rozdiel je len v tom, že EasySelect nemá medzinápravový diferenciál a teda pohon 4x4 pri EasySelect nie je možné využívať ako stály pohon 4x4 - je treba ho po prekonaní úseku vypínať. A EasySelect 4WD nemá zadnú uzávierku.

Viac podrobností o pohone 4WD na vozidách Mitsubishi čítajte tu:
http://www.mitsubishimotors.sk/modely/k ... ka-4wd.pdf

Autor:  pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 16:38 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

Jenki toto som už číhal,ale odpoveď na moju otázku:ak vymaním automatické volnobežky za manuálne bude radenie za jazdy možné? Alebo vymeniť auto?

Autor:  jenki [ Štv, 09.01.2014, 16:51 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

Nebude možné. Dokonca je to zbytočný krok späť.
Na tomto systéme je priradenie prednej možné iba na stojacom vozidle (rovnako ako Pajero I a L200 prvej generácie).
Na druhej strane, Galloper je pomerne ľahký a má tiež pomerne vysoký palubný komfort, tiež ročník bude asi okolo 2000 - 2001. Také Pajero II sa ti bude hľadať ťažko.

Autor:  pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 18:02 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

Ďakujem všetkým za rady a trpezlivosť som učeň

Autor:  Srdcom Offroadman [ Štv, 09.01.2014, 18:49 ]
Predmet príspevku:  Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež

čaw,mal som galloper a po prevzatí som sa dozvedel že je lepšie mať manuálne,pretože viac vydržia ako automatické,pretože automatické spravidlá odchádzajú vtedy keď ich najviac potrebuješ,daj si tam manuálné AVM a máš pokoj,vydržia vela a pri zapínaní sa aspoň pretiahneš pri aute :)

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/