4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobežkami http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=123&t=18436 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 13:17 ] |
Predmet príspevku: | radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobežkami |
zdravím všetkých,chcel by som sa dozvedieť ako je to pri radení pohonu 4x4 na Galloperi II.Mám automatické volnobežky viem,že treba zastaviť.Ale ako je to v prípade manuálnych? Ak ich prepnem so polohy 4x4 dá sa radiť za jazdy? Ďakujem |
Autor: | YJ KAO [ Štv, 09.01.2014, 15:18 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
volnobežkou pripneš len kolesá k poloosi, diferencia ti stále funguje. to nieje uzávierka to len pripneš predok, tak v pohode raď. Ak budeš mať zadokolku-2h a zapnuté volnobežky tak máš len väčší odpor na valení celého ústrojenstva prednej nápravy bez záberu predných kolies, ak zapneš 4h- 80km/h nedoporučuje sa na suchom povrchu, trochu cítiš pri otáčaní a v zákrutách odpor, 4L -terén to isté ako 4h len s vynásobením pomeru redukčnej prevodovky a tým zvýčenie ťažnej sily motoru daným pomerom ako aj zníženie rýchlosti v uvedenom pomere. |
Autor: | pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 15:23 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
Ďakujem ti,ale je to možné z automatickými volnobežkami? Keď som to skúšal z automatickými tak na Galloperi to nejde,pýtam sa preto či sa mi oplatí investovať do manuálnych práve kôli možnosti radiť za jazdy |
Autor: | tibike [ Štv, 09.01.2014, 15:30 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
Neviem ako na galloperi ale na pajere su dva typy prevodoviek Easy select a super select Easy select nemozes radit za jazdy a ked mas manualne musis zastat prepnut na kolesach volnobezky na 4x4.....a potom na prevodovke zaradit 4kolku Na super select volnobezky niesu.....funguje to inak Tak je na pajere... |
Autor: | tibike [ Štv, 09.01.2014, 15:31 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
Vyhodou manualnych volnobeziek je ze mozes jazdit na redukovanom zadnom nahone.... |
Autor: | pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 15:33 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
Dík Tibike ale mne ide o to či má niekto skúsenosti s Galloperom |
Autor: | tibike [ Štv, 09.01.2014, 15:36 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
Podla mna to ma taku istu prevodovku.....ale nie som si isty.... |
Autor: | pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 15:43 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
Aj tak vďaka,toto jediné mi vadí,že keď ideš v zime po ceste a dorazíš k úseku kde je sneh musíš zastaviť čo tí ktorí idú za tebou nemusia ubrzdiť |
Autor: | tibike [ Štv, 09.01.2014, 15:46 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
Poznam to mam toto iste..... |
Autor: | pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 15:48 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
Kôli tomuto nedostatku poškuľujem po Pajere II so super select len neviem či sa zamerať na 2,5tdi alebo 2,8 tdi |
Autor: | jenki [ Štv, 09.01.2014, 16:23 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
tibike píše: Podla mna to ma taku istu prevodovku.....ale nie som si isty.... Galloper má podvozok z modelu Pajero I. Teda ani EasySelect, ani SuperSelect, je to len priraditeľný pohon prednej nápravy, v tomto prípade s nábojmi AFH. Mimochodom, radenie 4H za jazdy do rýchlosti 100km/h je možné aj na systéme EasySelect 4WD, rozdiel je len v tom, že EasySelect nemá medzinápravový diferenciál a teda pohon 4x4 pri EasySelect nie je možné využívať ako stály pohon 4x4 - je treba ho po prekonaní úseku vypínať. A EasySelect 4WD nemá zadnú uzávierku. Viac podrobností o pohone 4WD na vozidách Mitsubishi čítajte tu: http://www.mitsubishimotors.sk/modely/k ... ka-4wd.pdf |
Autor: | pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 16:38 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
Jenki toto som už číhal,ale odpoveď na moju otázku:ak vymaním automatické volnobežky za manuálne bude radenie za jazdy možné? Alebo vymeniť auto? |
Autor: | jenki [ Štv, 09.01.2014, 16:51 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
Nebude možné. Dokonca je to zbytočný krok späť. Na tomto systéme je priradenie prednej možné iba na stojacom vozidle (rovnako ako Pajero I a L200 prvej generácie). Na druhej strane, Galloper je pomerne ľahký a má tiež pomerne vysoký palubný komfort, tiež ročník bude asi okolo 2000 - 2001. Také Pajero II sa ti bude hľadať ťažko. |
Autor: | pampuch131 [ Štv, 09.01.2014, 18:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
Ďakujem všetkým za rady a trpezlivosť som učeň |
Autor: | Srdcom Offroadman [ Štv, 09.01.2014, 18:49 ] |
Predmet príspevku: | Re: radenie 4x4 pohonu s automatickými a manuálnymi volnobež |
čaw,mal som galloper a po prevzatí som sa dozvedel že je lepšie mať manuálne,pretože viac vydržia ako automatické,pretože automatické spravidlá odchádzajú vtedy keď ich najviac potrebuješ,daj si tam manuálné AVM a máš pokoj,vydržia vela a pri zapínaní sa aspoň pretiahneš pri aute |
Stránka 1 z 4 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |