Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 22.04.2021, 0:56
Dnes je štvrtok 22. apríla 2021, meniny má Slavomír a zajtra Vojtech




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 36 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Pajero 3.2DI-D problem s aut. prevodovkou 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 15
Odpoveď s citáciou
Ahoj, na pajere mi prestala fungovat prevodovka, po zaradeni D alebo R je stale volnobeh, pridam plyn a auto stoji. Ked pridam viac plynu, zvysim otacky motora, tak s autom trhne (doslova nieco jebne) a auto sa prudko pohne. Po zastaveni je opat volnobeh a auto sa nehybe, aj ked je zaradeny Drive. V com moze byt problem? Ma s tymto niekto skusenost? MOze to byt podtlakom, hydraulikou? Vdaka za kadu konstruktivnu odpoved.


Uto, 09.02.2021, 13:52
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1415
Odpoveď s citáciou
Ahoj. Mal som Audi A6 quattro s 5 stupňovým hydromeničovým automatom ZF. Pri zhruba 425.- tis. km sa mi prihodilo podobné, čo tebe, akurát s tým, že mne nešla spiatočka ale dopredu mi to išlo. Ale na druhý deň už aj dopredu to skolabovalo, a prevodovka išla na nejaký neviem aký stupeň asi 1 alebo 2 a len na asi polovicu otáčiek, pričom aj ked zobralo ten stupeň tak to boli neskutočné rany, tak som sa vybral do servisu, našťastie len pár km od nás, tam mi to napichli na diagnostiku, kde zistili, že nejaké čidlo skolabovalo v prevodovke, tak mi to vymenili bolo to do nejakých 500.- evri a prevodovka potom už radila ako maslo a mala ako píšem cez 425.- tis. km. Bez diagnostiky sa nepohneš. A choď do servisu, kde s tým už mali skúsenost, lebo ak nie, tak ti rozdrbú ten automat úplne.


Str, 10.02.2021, 0:33
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 15
Odpoveď s citáciou
Ano, presne toho sa bojim, ze to zoberie nejaky babrak a cele to do..be, pretoze takych je vsade plno a odbornikov je naozaj malo. Vcera som akurat zistil, ze v tej prevodovke nie je olej, je tam len na spodku, ze mierka nie je skoro vobec namocena, len zopar milimetrov zo spodku. Netusim, kde sa podel olej z prevodovky, ale uz je objednany, skusim to preplachnut a doplnit tak, ako ma byt a vyskusam. Je mozne, ze cerpadlo v nej ide uz skoro naprazdno a preto nastal ten problem. V kazdom pripade vdaka za tip, potom dam vediet, ako to dopadlo.


Str, 10.02.2021, 11:40
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1415
Odpoveď s citáciou
Pozor, ak máš taký veľký deficit, tak to niečo signalizuje. Normálne stade olej nemá skade vytiecť, ak by vytekal, tak to musí byť všetko od oleja. Pri výmene oleja v automatickej prevodovke treba vymeniť aj filter, lebo ked dáš nový olej, tak ten sa kvôli tomu starému filtru rýchlo znehodnotí. Mne pri výmene oleja musela ísť dole vaňa, tesnenie sa obvykle potrhá, takže treba aj nové tesnenie. Potom po doplnení mi robili adaptáciu prevodovky cez počítač. Každopádne by som však prevodovku dal na PC. Keď to ideš robiť sám, tak si pozháňaj nejaký návod ako na to, aby náhodou si tam niečo nesfaklil. Alebo ak máš nablízku nejakého šikovného mechanika, ktorý to vie a už to robil.


Str, 10.02.2021, 12:42
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 15
Odpoveď s citáciou
Ano, presne to iste som si myslel, ze olej nema preco vytiect. Mam objednany filter aj olej, tesnenie je trochu problem, vraj to trva 1-7 dni, takze musim pockat. A preco je tam malo oleja je zahada, snad budem mudrejsi, ked to dam na zdvihak. Olej bude menit byvaly technik Mitsubishi, ktory teraz robi u jedneho sukromnika. Len s tym pocitacom bude asi vacsi problem, pretoze najlepsie by bolo, keby mal original MUT, ale uvidime co sa podari. Mozno staci naozaj len doliat a vymenit tesnenie na dekli. Este raz vdaka za ochotu, potom dam vediet, ci to pomohlo. :smt023


Str, 10.02.2021, 15:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43
Príspevky: 1808
Bydlisko: GA-Kosuty
Odpoveď s citáciou
delux415 píše:
Ano, presne to iste som si myslel, ze olej nema preco vytiect. Mam objednany filter aj olej, tesnenie je trochu problem, vraj to trva 1-7 dni, takze musim pockat. A preco je tam malo oleja je zahada, snad budem mudrejsi, ked to dam na zdvihak. Olej bude menit byvaly technik Mitsubishi, ktory teraz robi u jedneho sukromnika. Len s tym pocitacom bude asi vacsi problem, pretoze najlepsie by bolo, keby mal original MUT, ale uvidime co sa podari. Mozno staci naozaj len doliat a vymenit tesnenie na dekli. Este raz vdaka za ochotu, potom dam vediet, ci to pomohlo. :smt023

Ak nikde netečie tak ho tam mohol predchádzajúci majiteľ naliať málo,inak ako píše Ogo diagnostika!

_________________
Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2V8(1993) Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2V8(1995) VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Cherokee TD,Ford Maverick 2,7,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee TD,Hyundai Galloper,Jeep Cherokee TD


Str, 10.02.2021, 15:57
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 15
Odpoveď s citáciou
Ja som povodny majitel a olej sa menil iba raz, asi pred 10 rokmi. Netusim, ci to vtedy spravili tak, ako mali, ale viem, ze po vymene oleja a filtra sa mi zdalo, ze prevodovka reaguje trochu inaksie, ako pred vymenou. Myslel som, ze sa mi to iba zda. Ved co sa moze zmenit po vymene oleja, ked sa do inych veci nezasahuje...


Str, 10.02.2021, 16:07
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1415
Odpoveď s citáciou
Čo sa týka automatickej prevodovky, tak tam by som skôr hľadel na počet najazdených km ako na vek.
Po druhé - nie je jedno, či idem po diaľnici v ideálnych otáčkach a v podstate s nonstop uzamknutým meničom ako niečo ťahať v teréne, trápiť sa v blate hrabaním, to násobne viac zaťažuje. Dôležité aby sa olej neprehrieval.
Tá výmena - asi pred 10 rokmi...hm...koľko mala prevodovka vtedy km a koľko spravila do súčasnosti za tých 10 rokov ? To sú dosť podstatné veci.


Str, 10.02.2021, 17:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 2990
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
delux415 píše:
Netusim, ci to vtedy spravili tak, ako mali, ale viem, ze po vymene oleja a filtra sa mi zdalo, ze prevodovka reaguje trochu inaksie, .

Nema sa menit pri nastartovanom motori?To by vysvetlovalo preco tam toho oleja bolo malo.Povecsine tam po naliati a nastartovani vleze este 1.5 litra.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 10.02.2021, 18:01
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 15
Odpoveď s citáciou
OGO píše:
Čo sa týka automatickej prevodovky, tak tam by som skôr hľadel na počet najazdených km ako na vek.
Po druhé - nie je jedno, či idem po diaľnici v ideálnych otáčkach a v podstate s nonstop uzamknutým meničom ako niečo ťahať v teréne, trápiť sa v blate hrabaním, to násobne viac zaťažuje. Dôležité aby sa olej neprehrieval.
Tá výmena - asi pred 10 rokmi...hm...koľko mala prevodovka vtedy km a koľko spravila do súčasnosti za tých 10 rokov ? To sú dosť podstatné veci.


Auto ma poctivych 230 tisic km, ziadne tereny ani tazke trasy, maximalne po meste a na dialniciach. Este to mesto moze byt urcita zataz kvoli castemu preradovaniu. Pred chvilkou som nalial 1 liter oleja, v piatok ho kompletne menim vratane filtra. Teraz skusim, ci ten liter pomoze, alebo to bude stale to iste. Inac vsimol som si, ze to robilo len za studena, ak sa motor a prevodovka zahreju, tak uz tam ziadny problem nie je. Preto to skor pripisujem nizkej hladine oleja v prevodovke. Zajtra rano po nastartovani budem mudrejsi.


Str, 10.02.2021, 19:31
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4224
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Žiadna el. diagnostika nedokáže odhaliť málo oleja v AT. A už vôbec nie v takej historickej almare ako je v tom pajere.
A olej sa tam nejele od oka - od toho je tam mierka. A hladina sa VŽDY meria pri naštartovanom motore.
A tiež nie je AT olej ako AT olej. Neviem čo to je presne za ročník ale to tohoto tuším ide SP-III

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 10.02.2021, 19:58
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 15
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
Žiadna el. diagnostika nedokáže odhaliť málo oleja v AT. A už vôbec nie v takej historickej almare ako je v tom pajere.
A olej sa tam nejele od oka - od toho je tam mierka. A hladina sa VŽDY meria pri naštartovanom motore.
A tiež nie je AT olej ako AT olej. Neviem čo to je presne za ročník ale to tohoto tuším ide SP-III


Ano, ide tam SP III. Olej som dolieval podla mierky, ale pri vypnutom motore a nalial som ho po rysku COLD. Takze uvidim, co to urobi a ci bola pricina v nizkej hladine, alebo to bude nieco vaznejsie. Je to historicka almara, ale ja nebudem investovat kazdych 5 rokov do noveho auta, kedze sa len sprisnuju rozne normy a vsetko je sice viac prepchate elektronikou, ale zaroven coraz nekvalitnejsie, sama Cina.


Str, 10.02.2021, 20:12
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4224
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
delux415 píše:
Olej som dolieval podla mierky, ale pri vypnutom motore a nalial som ho po rysku COLD.


takže tam bude reálne chýbať ešte minimálne pol litra až liter. Ak nie viac

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 10.02.2021, 20:24
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 15
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
delux415 píše:
Olej som dolieval podla mierky, ale pri vypnutom motore a nalial som ho po rysku COLD.


takže tam bude reálne chýbať ešte minimálne pol litra až liter. Ak nie viac


Je to mozne, ale ak sa tymto problem odstrani, tak budem vediet, ze to bolo len v tom a nemusim hladat inu pricinu. Potom to urobim uz "naostro" tak, ako to ma byt, pretoze prvy krat sa zavada prejavila v pondelok rano, z nicoho nic, predtym bolo vsetko v poriadku.


Str, 10.02.2021, 20:54
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2452
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Neviem ci mas 3 alebo 4pajero ale olej sa dolieva predpisane mnozstvo a meria sa pri nastartovanom motore ako pisal Pali a diagnostika jedine v mitsubishi origo a nepamatam ale tusim na tom aisine ani filter nie je a menit treba po 60 000km alebo skor ked je auto narocnejsie pouzivane -namahane . Ale na landcruiseri som uz tiez cidlo menil ked mi nechcelo auto -prevodovka cuvat a stalo sa to pri necelych 200 000km -auto zakupene na Slovensku ,ze doliat olej a ked nepomoze tak do servisu . Len otazka aki mechanici budu v servise.Mne v presove nevedeli napriklad ani prist na preskoceny rozvod na benzinovom pajere a v toyotackom to bolo trochu lepsie ale tiez som ich urgoval a o kosickom nisane ani nebudem pisat ked som bol s kamosovou navarou . Ze zazitky z servisov na jednu knizku na kazdu znacku :-D Len ja som taky dobrak-chujko,ze kamos-i nemoze -sa mu nechce v servise s autom cakat tak mi da auto a ja sa ,,obetujem,, a zaroven aj kukam ako puk ako sa v servise odflakuje -ojebuje
robota :smt021 No ale to uz som odbehol od temy :-D


Štv, 11.02.2021, 0:14
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 36 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: