Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 19:33
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 36 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 Pajero 3.2DI-D problem s aut. prevodovkou 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
delux415
No prajem ti aby to bolo OK, lenže píšeš, že ....v pondelok rano, z nicoho nic, predtym bolo vsetko v poriadku.......

ale také kvantum oleja nemôže skapať zo dňa na deň !


Štv, 11.02.2021, 0:56
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Mohol mat unik niekde na hadicke ku chladicu oleja automatickej prevodovky alebo na prirube chladica .....,ze moznosti je viacero .


Štv, 11.02.2021, 1:10
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 20
Odpoveď s citáciou
OGO píše:
delux415
No prajem ti aby to bolo OK, lenže píšeš, že ....v pondelok rano, z nicoho nic, predtym bolo vsetko v poriadku.......

ale také kvantum oleja nemôže skapať zo dňa na deň !


Takze nova skusenost: Vcera doliaty olej, dnes rano som to otestoval, vonku bolo -10 a vsetko ide ako ma, dokonca radenie je uplne lahucke, ani clovek nevie, ze prevodovka preradila. To znamena, ze oleja tam bolo malo uz dlhsie, asi je niekde nejaky unik. V kazdom pripade zajtra ide auto na zdvihak a skontrolujem vsetko, co sa da, ci niekde neslzi nejaky spoj. Olej je kupeny, filter nachystany, jedine co som nevedel zistit je to, ci treba aj tesnenie na dekel, alebo tam ide silikon. Podla mojho VIN cisla tam nema byt tesnenie, ale vraj iba silikon alebo sa mylim??? Nerad by som to otvoril a potom nechal na zdvihaku, kym nepozhanam tesnenie. Myslim ze je to trojkove pajero, motor 4M41... Zajtra budem opat o nieco mudrejsi, potom sa podelim o skusenosti. Vdaka vsetkym, ktori sa zapojili do vlakna.


Štv, 11.02.2021, 18:06
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Tešíme sa s tebou že to funguje. Ale rovno ti poviem, že ak tá prevodovka bola dlhodobo bez oleja, tak jej to určite neprospelo. Takže je len otázka času, kedy sa to poserie.
A okrem toho píšeš že to máš od nova, naposledy si olej v AT menil pred 10 rokmi, kontrola vôbec žiadna..... nehnevaj sa ale ja byť tým autom, tak takého majiteľa kopem do zadku každú hodinu aspoň 2x cestou okolo zemegule :-D
Sú autá, ktoré napríklad mierku AT nemajú. A kontrola hladiny je o dosť zložitejšia a vyžaduje nejaké servisné vybavenie. Tam to pochopím. Ale z tohoto trčí mierka jak svet. A je dobrým zvykom pri výmene mot. oleja alebo vzduch filtra skontrolovať ostatné kvapaliny. (aspoň tie, čo sú poruke). A ak to nezvláda majiteľ, tak by to mal vedieť servis. Ak to servis nevie, treba h vymeniť 8-) Len tak mimochodom, olej v diferenciáloch už menený bol ?

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 11.02.2021, 19:07
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 20
Odpoveď s citáciou
Olej v diferencialoch sa tiez bude zajtra menit, taktiez aj olej v motore. Ten menim pravidelne, menil som uz aj chladiacu kvapalinu. Je tam nova klima, pod autom vedu hlinikove rurky na zadnu klimu a tie su prichytene zeleznymi uchytmi. Spolu so solou v zime to tvori bateriu, vznika tam napatie a rozoziera hlinikove rurky. Co sa tyka kvapaliny v automate, pri kupe ma ubezpecovali, ze tam sa olej nemeni, ze je to dozivotne. tak som tomu neprikladal ziadnu vahu. Vies, ja auto pouzivam kazdy den, okrem toho mam este XC60, takze v podstate striedam auta podla potreby. A auto ma sluzit mne, nie ja autu, aj ked rad robim udrzbu a takmer vsetko okolo aut si robim sam. Je to uz stare auto, najvacsi problem je hrdza, u nas sa soli od novembra do maja, cize tie auta trpia. Uz aj nadrz som menil, prehrdzavela a nafta kvapkala na parkovisku... Nestiham vsetko robit, som dost vytazeny v praci a toto beriem ako normalny stav po tolkych rokoch. Ak odide AT, uvidim, ci sa este oplati do toho investovat. V podstate ani netusim, ake auto si kupim v dnesnej dobe, pretoze mam pocit, ze vsetko ide dolu vodou a kvalita sa niekde stratila.


Štv, 11.02.2021, 20:25
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Ale Pali ma pravdu lebo olej v Automate sa meni po 60 000km alebo skor ked je auto pouzivane v horsich podmienkach ,ze zanedbal si to :smt018 Typujem,ze ani v serve si olej nemenil ked ani v diferakoch :-D A pravidelny servis je len ,,udrzba,, a nie ,ze mas sluzit autu :smt021 Radost to citat :-D


Pia, 12.02.2021, 0:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
delux415 píše:
ze tam sa olej nemeni, ze je to dozivotne.

Tak asi ta prevodovka dozila :smt017

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 12.02.2021, 12:10
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 20
Odpoveď s citáciou
Milan píše:
delux415 píše:
ze tam sa olej nemeni, ze je to dozivotne.

Tak asi ta prevodovka dozila :smt017


U dnesnych predajcov aut znamena slovo "dozivotne"cca 3-5 rokov, potom si mas kupit nove auto. Nechapem, preco to tvrdia zakaznikom, ked je to kravina. To iste mi povedali aj vo volve, ze olej v automate dozivotne, ale ze ho treba menit po 100 tisicoch. Tak kde je pravda?


Pia, 12.02.2021, 13:28
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Pravda je asi tam, že pokiaľ sa ten olej vymení tak tá doživotnosť sa posunie o kus ďalej.
V krajinách, kde vznikali autá ako máš ty, neplánovali životnosť na 20++ rokov.
Naplánovali ich tak ako dávali na ne záruku. Teda pár rokov alebo podľa kilometrov.
Všetko nad to je vlastne vysvedčenie o tom, koľko tie jednotlivé komponenty znesú.
U niekoho viac, u niekoho menej.


Pia, 12.02.2021, 21:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Zivotnost auta sa pocita na 10 rokov.A malo by ist do srotu.Ak pri udrzbe vydrzi viac,su to cisto a najlahsie zarobene peniaze.Samozrejme ze pri vsetkom to nejde :smt139 A nie sme tak bohaty ako napriklad moje bolo vyrobene pre Perzsky Zaliv kde ich menia aj castejsie .Ja to tatkovi hovorim stale preco nie je neaky arabsky šejk co obchoduje z ropou :-D Ako som sa mohol mat dobre ? :-D

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 12.02.2021, 22:08
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 20
Odpoveď s citáciou
Takze vcera vymenene vsetky naplne okrem vody a klimy, vsetky oleje v diferecialoch, pomocnej prevodovke, v motore. Problem nastal pri naplneni AT. Po nastartovani zacal olej tiect vpredu pri vystupe z chladica vody, kde je aj okruh chladenia AT. Je to mala hlinikova rurka, ktora je zoxidovana a tento kaz zasiel az do vnutra medzi gumenu hadicku, vytvoril sa tam kanalik a tadial vytekal hydraulicky olej z AT. Takze prevodovka nebola dlho bez oleja, tato zavada musela trvat iba chvilku, kedze vcera po vymene ten olej vytekal pomerne rychlo. Myslim, ze cela napln z prevodovky by vytiekla za cca 1-2 dni pri beznom pouzivani. A teraz najvacsi problem: samotna kratucka rurka sa neda objednat zvlast, je to sucast hlavneho chladica motora a pritom nie je problem ju vybrat a dat tam novu. Nechapem, ci je to obchodna taktika Mitsubishi, ale dat niekolko stovak eur za cely chladic a narobit si robotu na pol dna kvoli takej hluposti je podla mna zbytocne. Takze som to pekne vylestil, vycistil a stare spony som nahradil eska paskami. Este by sa zislo vymenit aj gumenu hadicku tvaru U dlzky cca 20cm, len som prave taku nemal po ruke. V pondelok to kupim a vymenim, predsa len ta guma je uz rokmi zostarnuta. Ak by niekto z Vas vedel o rozbitom chladici, ale s dobrymi vstupnymi a vystupnymi rurkami na chladenie oleja z AT, prosim dajte mi vediet. A samozrejme dakujem vsetkym za prakticke rady a skusenosti, teraz si uz dam vacsi pozor a budem castejsie kontrolovat prevadzkove kvapaliny, aj ked taketo akutne poruchy by neodhalila ani takato kontrola, aj pravidelna :)


Sob, 13.02.2021, 16:12
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Daj foto toho chladica At prevodovky ? Z dvojkoveho pajera by som mal a mozno aj z 4koveho ale musel by som vidiet Tvoj z 3koveho lebo niektore pasovali a niektore nie


Sob, 13.02.2021, 22:27
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 09.02.2021, 13:44
Príspevky: 20
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
Daj foto toho chladica At prevodovky ? Z dvojkoveho pajera by som mal a mozno aj z 4koveho ale musel by som vidiet Tvoj z 3koveho lebo niektore pasovali a niektore nie


Ahoj, vdaka, odfotim to ale dnes uz nie, musim odmontovat spodny kryt na zdvihaku, urobim to hned ako budem moct. Ale to je ten hlavny chladic kde je voda, nie ten maly pridavny cisto na AT olej... zajtra to neodfotim, v pondelok by som snad mohol. Dik.


Sob, 13.02.2021, 22:34
Profil
Frajer

Registrovaný: Pon, 31.12.2018, 15:41
Príspevky: 208
Bydlisko: TN Mitice
Odpoveď s citáciou
Ak smiem, zapojím sa aj ja do diskusie.
Aby to správne pochopili čitatelia tohto vlákna.
Vytekajúca chladiaca kvapalina z chladiča vytvorila koróziu, ktorá sa následne dostala pod hadicu, ktorá vyúsťuje z olejového chladiča AT. To zapríčinilo, že olej začal presakovať aj napriek tomu, že na olejovom chladiči AT nie je žiadna závada (až na tú koróziu, ktorá sa dostala tam, kde nemala).

_________________
OPEL Frontera A 2.2i 16V benzín http://www.strechy-tono.sk


Ned, 14.02.2021, 15:32
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Ak vytekala z chladica chladiaca kvapalina, tak je nieco zle. Okrem toho zrovna chladiaca kvapalina je dost napchata antikoroznymi prisadami. Takze ak to nieco zozralo, tak skor voda a cestarska sol.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 14.02.2021, 18:01
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 36 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: