Dnes je streda 18. júna 2025, meniny má Vratislav a zajtra Alfréd
Autor |
Správa |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
|
ááá neboj...ziadna apatia, len nestíham nic
- otázočka
Tie tlmiče Ironman
- to akože sa mení svetlá výška vozidla ?
- robí to čerpadlo ?...alebo elektrika ?
- o kolko to podvihne ?
- cena ?
|
Uto, 08.02.2011, 20:53 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|

Nem. Trochu si to doplietol.
Tlmiče originál Pajero na tvojom aute sú elektricky nastaviteľné (Ironman nie) a nemenia svetlú výšku vozidla.
Originál tlmiče majú v tele elektromotor, ktorý je v určitom rozmedzí schopný meniť charakteristiku/tvrdosť tlmiča. Tlmič je ale v podstate neopraviteľný, ak prestane fungovať, musí sa len vymeniť. Každý tlmič má obmedzenú životnosť, vyplývajúcu z jeho podstaty (anglicky "shock absorber") teda životnosť a momentálny stav je daný tým, koľko toho už absorboval. Nový takýto tlmič je hodne drahý. Samotná zmena charakteristiky je celkom slušne citeľná na dlhom Pajere, na krátkom je zmena tvrdosti pomerne malá, daná menším rázvorom. Tento tlmič je pochopiteľne pohodlnejší pri jazde po bežných cestách, ale zvláda aj tvrdší terén, len jeho životnosť sa skracuje. Pri 10-ročnom a staršom aute je dosť veľký predpoklad, že už sú skoro po smrti (aj keď nie vždy je to tak).
Tlmiče Ironman sú výrobkom určeným pre terénne vozidlá ako tzv. "aftermarket" t.j. nahradzujú originál, ale majú mierne iné vlastnosti, vylepšené na základe skúseností s originálmi smerom k offroadu. Sú stavané na vyššiu záťaž (u Pajera +0 až 200kg), dá sa povedať športovejší štýl, majú inú charakteristiku tlmenia a lepšie vyhovujú offroadovému použitiu, sú tvrdšie, viac sa starajú o jazdné vlastnosti než o pohodlie. V praxi to znamená, že lepšie tlmia nárazy, menej trpia na prehriatie, lepšie držia v zatáčke, ale auto je celkovo tvrdšie.
Samotné tlmiče Ironman ti auto nepodvihnú, tie len robia lepšie jazdné vlastnosti (lepšie držia koleso na podklade), to musíš vymeniť aj pružiny a torzné tyče.
Ja som po montáži podvozkovej sady Ironman (2x torzná tyč, 2x vinuté pružiny, 4x tlmič Foam Cell) dosiahol podvihnutie o cca 35-40mm. Zadok je 4cm a hotovo, ten predok sa nastaví dotiahnutím torzných tyčí, ja som si ponechal tých 3,5cm, je to trochu mäkšie, pohodlnejšie na dlhé cesty.
Snáď ti toto pomôže sa zorientovať.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 09.02.2011, 11:32 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
len doplnim, ze tlmice IRONMAN su dva typy NITRO GAS (plynokvapalinove) a FOAM CELL (kvapalinove) tieto su aj hrubsie, silnejsie a nemäknu vplyvom zohriatia)
dalsi moj postreh je, ze Jenkiho pajero bolo pravdepodobne velmi zachovale a nie velmi sadnute (malo unavene struny), pretoze zo skusenosti bezne sada IRONMAN zodvihne u tychto aut cca 7-9 zadok (mali sme aj pripady cca 12 cm), predok od 5 do 9 cm , je to tym, ze bezne su tieto auta sadnute okolo 5 cm oproti stavu noveho serioveho vozidla
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 09.02.2011, 12:44 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Ano, ja som ani tie nitro gas nespomínal...keď už, tak tie lepšie...
A áno, moje Pajero bolo veľmi zachovalé, dokonca aj odborníci Mitsubishi sa divili, že kde som to vzal. Proste dokonalá leštenka.
Viď tu, až na konci stránky:
viewtopic.php?t=9094&postdays=0&postorder=asc&start=60
Žiaľ, už sú na ňom poriadne jazvy od porastu a konárov... 
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 09.02.2011, 14:02 |
|
 |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
|

ej chlapi ... pekne písete
- ja by som len chcel vedieť, či máte deti a ženu a čo takto rodina na tie vaše hračky
- 1000 euri sem...1000 tam a hned su nove tlmice
- no takto ... tento moj buldozer - ak si ho necham, tak ma bude pekne kolisat a rit ma boli z mojej Bravi a to uz dalej nemienim trpieť
- čiže asi to urobím na žačiatok takto:
- vymením torzky v predu a struny v zadu ... myslim že sundam aj tie tlmiče a dam do krematoria
- ked ma to uchvati, tak sa už nič dvihat nebude...ak nie, dvihat sa bude
Otázočka:
- sú na tom Seriove rozširene lemy blatnikov...v mojom čiro neškodnom umysle je: kupim širšie lemy...založim rozširovacie podložky ... gumy su tam: 265/70 R 15 110 S (H) - pekny dezen...myslim asi celorocne
Disk: 7 JJ x 15 ET 10 (LS) - pekne plechace
- no a potom zas daco posporim a bude sa kupovat dalej
- casto cestujem a ak sa bude darit, tak z toho urobim ozaj buldozer, lebo dnes na cesty len s HUMROM a radlicou v predu
Ozaj...nemáte niekto tech. výkres predného OFF. nárazníka s púzdrom na naviják ???
Dakujem vám pekne za čas mne venovaný
: v hlbokej doline, srnka vodu pila ... po krku jej presla, motorová píla...nemôze sa srnka, teraz napit vody a tak ju tam šľahlo, medzi lesné plody 
|
Str, 09.02.2011, 21:21 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Mám dlhé Pajero II a tiež po ceste plávalo. Vymené čapy riadenia a už nepláva. Ak sa chystáš ne väčšie gumy a hlavne rozširovať, priprav sa na častejšie výmeny čapov. Neviem aký máš dôvod rozširovať, ale ak je to kvôli stabilite v zákrutách, tak to spoľahlivo vyrieši podvozok IM alebo OME.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Štv, 10.02.2011, 12:23 |
|
 |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
|
Prosím o radu.
Pajero II...3,5 V6...r.v. 1995. krátke
Založil som gumy - kostra z T3 Extreme ... vzor teraz = Taliansky protektor K2.
Auto ťahá doprava...po 20m by som bol v garáde.
Teraz som bol v Nicholtrakte na geometrii ... 29 € v prdeli a to isté.
Odborník tam povedal, že to môže byť aj pneumatikou...to viem aj sám kua...ale potrebujem vedieť, čím to ešte môže byť spôsobené...kolesá si prehodím, ale čo ked je chyba možná aj inde.
Dakujem pekne za rady.
|
Pon, 07.05.2012, 19:08 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Už T3 je nič moc protektor...na to ďalší protektor...a na aute s motorom 3,5 V6...
Predaj gumy niekomu na lesné práce, na špeciál, na čokoľvek, kde to nevadí a daj na auto poriadne kolieska. Ak je protektor krivý, pri väčšej rýchlosti to bude vadiť stále.
A skontroluj brzdy môže byť, že sa jedna strana pridiera (piestik pod prachovkou po zime). Hlavne, keď sa menej jazdí.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 07.05.2012, 19:18 |
|
 |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
|
T3 je origoš kostra...a protektor je K2
Brzdy predok sú nové ... majú dva mesiace ale pozriem.
Skôr som myslel, či nie sú niekde nejaké tiahla na riadiacich tyčiach alebo čo.
Menené sú všetky čapy + tlmiče...
Prúser bude, ak pôvodný majiteľ ,, chrapol ,, do dákej dobrej jamy a podalo dozadu celú pravú prednú polos ...
skúsim založiť ešte cestné gumy čo boli
|
Pon, 07.05.2012, 19:55 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
nechcem mudrovať, ale T3 je protektor od Vraníka z Moravy určený do terénu, do blata... takže nemôže byť origoš... alebo to je niečo iné, a nie T3.
A mrkni aj na zadné brzdy, sú jednopiestové, zvyknú sa pridrieť piestiky ak sú staršie a menej sa jazdí, hlavne po zime.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 07.05.2012, 20:20 |
|
 |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
|
T3 = máš pravdu...ja som amatér
Brzdy pozriem
Dakujem za rady
|
Pon, 07.05.2012, 20:47 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Má na to ťahanie do prava vplyv zapnutie predného náhonu?
A vysvetli mi nejako čo za majstri sú v tom Nicholtrakte, že ti nevyriešia geometriu.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pon, 07.05.2012, 20:59 |
|
 |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
|
ťahá to pri zadnom náhone...predok som neskúšal
Nicholtrakt LC ... prišiel som už pozde, čiže po skúšobnej by ma už nezobrali...ale v stredu som tam znova, len čo vymením kolesá pravé za ľavé a pozriem tie brzdy
|
Pon, 07.05.2012, 23:04 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
len tak keďspománaš talinské protektory tak aj ja keď som dal na Pandutalianské protektory tak neskutočne to plávalo nedalo sa to udržať na ceste potom prišli na rad španielské protektory Insa Turbo a plávanie je preč 
|
Uto, 08.05.2012, 10:08 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Tibor .... miešaš hrušky s perníkom. Teraz mlč.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Uto, 08.05.2012, 19:22 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|