Dnes je štvrtok 10. júla 2025, meniny má Amália a zajtra Milota
Pajero 2,5 TD wagon - spotreba v terene
Autor |
Správa |
kentus
Frajer
Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49 Príspevky: 243 Bydlisko: okolie Žiliny
|
Podľa mňa je ešte dôležité ako dlho ti trvá tých 100km v teréne na jednotke a dvojke?
Dnes som cca 4 hodiny ťahal drevo (len redukovaná 1,2,3) a ak som urobil 20km aj s prejazdmi na prázdno je moc. No a 10l z nádrže je fuč. Myslím si že na diaľnici by som za 4 hodiny spálil viac nafty, aj keď prejdená vzdialenosť by bola asi vyššia  možno 
_________________UAZ 469 2.3D  Kde zatočím, tam ide.
|
Str, 15.08.2012, 21:03 |
|
 |
Tomo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 14.04.2010, 19:23 Príspevky: 115 Bydlisko: Kremnica
|
no tak si to zrhme.
- navrhujete skontrolovať čerpadlo - už bolo menene, len neviem ako to zbabrali, môže byť že je len zle nastavené?? v obyčajnom servise to nevedia skontrolovať.
- modry dym znači olej - kde by to mohlo pretekať ? ked to nedavno bolo robene ?

_________________ Pajero II. 1991, 2,5TD Wagon, T3 31x10,5xR15- vpredu Insa Turbo, vzadu Vranik
|
Štv, 16.08.2012, 14:07 |
|
 |
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
Tomo píše: no tak si to zrhme. - navrhujete skontrolovať čerpadlo - už bolo menene, len neviem ako to zbabrali, môže byť že je len zle nastavené?? v obyčajnom servise to nevedia skontrolovať. - modry dym znači olej - kde by to mohlo pretekať ? ked to nedavno bolo robene ? 
pravdepodobne bude to cerpadlo zle nastavené , na taky "MALY OBSAH" sa mi to zda velmi vela. skus jazdit teren naklepáča na redukcii a uvidis co to povie.
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Štv, 16.08.2012, 19:51 |
|
 |
Tomo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 14.04.2010, 19:23 Príspevky: 115 Bydlisko: Kremnica
|
takže , dnes som sa previezol na redukcii, isiel som väčšinou 2,3 a trosku 4
ta ista trasa a spotreba o 6l menej, z 28 na 22. + - ale aj tak je to vela.
a ake su optimalne otačky pre tento motorček?
_________________ Pajero II. 1991, 2,5TD Wagon, T3 31x10,5xR15- vpredu Insa Turbo, vzadu Vranik
|
Štv, 16.08.2012, 20:23 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
no to znie uz o nieco prijatelnejsie ;)
_________________
|
Štv, 16.08.2012, 20:25 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Tomo píše: takže , dnes som sa previezol na redukcii, isiel som väčšinou 2,3 a trosku 4 ta ista trasa a spotreba o 6l menej, z 28 na 22. + - ale aj tak je to vela.
a ake su optimalne otačky pre tento motorček?
Položím otázku inak. Koľko km si v skutočnosti prešiel? Lebo sa mi zdá, že prepočítavaš z malých vzdialeností... a to tiež nie je úplne správne.
Ak chceš robiť vyhodnotenie, treba trošku lepšie štatistické podmienky - teda naozaj dlhšie obdobie, viac km. Kde to auto máš? Možno by to chcelo mrknúť/vyskúšať a porovnať s iným autom. Prípadne skúsiť, ako ťahá, kade si sa s ním motal. Lebo aj 22l je stále veľa.
Olej môže presakovať aj cez turbo. Ale ak ti auto žerie olej, koľko dolievaš? Ešte aby som nezabudol, skontroluj olej, či z neho necítiť naftu.
2 Little Pepe...zabudni na tvoje klepáče. To nie je 3,3 s traktorovým čerpadlom.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 16.08.2012, 23:49 |
|
 |
Tomo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 14.04.2010, 19:23 Príspevky: 115 Bydlisko: Kremnica
|
ja viem je to mala vzdialenost bolo to len 6,8 km, idem to odsledovať dlhodobejšie takže to chvilku potrva.
aj porovnanie s druhym autom bude, len to druhe zatial nema turbo takže sa čaka, ale ak by niekto išiel okolo Kremnice tak môžme porovnať,
či žerie olej ešte neviem, lebo bol menený pred 2 tyždnami
_________________ Pajero II. 1991, 2,5TD Wagon, T3 31x10,5xR15- vpredu Insa Turbo, vzadu Vranik
|
Pia, 17.08.2012, 9:57 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Tomo píše: ja viem je to mala vzdialenost bolo to len 6,8 km,
Tak to si ma pobavil, to budeš mať každú jazdu takéto "drobné" rozdiely.
Nakoniec možno zistíš, že spotreba je OK, len meranie bolo "nepresné"
Daj naozaj minimálne 100km, aby si mal základný porovnávací parameter.
Ber do úvahy aj to, že motor, kým sa zohreje na prevádzkovú teplotu tak má úplne "inú" teda podstatne vyššiu spotrebu. Myslím si, že to tvoje meranie bolo úplne mimo a auto je pravdepodobne OK. Ale ten olej si kontroluj, aby si prípadný problém odhalil načas.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pia, 17.08.2012, 23:08 |
|
 |
Tomo
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 14.04.2010, 19:23 Príspevky: 115 Bydlisko: Kremnica
|
neviem či tých 100km pomôže,
jasné že málo km spotrebu skresluje, ale nemyslím si že až tolko, ked tuto trasu prejdem 10x bude to 68km a mysliš že spotreba bude iná ?
ja tých 100km neviem prejsť na 1x ani na 5x, takže stale to budu kuskovane trasy a aj tak mi spotreba vybehne ako vysoka, lebo auto ako pises nebude mať vždy optimalnu teplotu, skusim jazdiť a pisať Km a uvidim
ten olej stači ovoňať či smrdí po nafte ? či ako ?
_________________ Pajero II. 1991, 2,5TD Wagon, T3 31x10,5xR15- vpredu Insa Turbo, vzadu Vranik
|
Sob, 18.08.2012, 13:20 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
No, oleja nesmie pribúdať, nesmie smrdieť po nafte (to by bol problém s tesnosťou čerpadla).
Ak motor olej žerie, bude ho samozrejme ubúdať.
Čo sa týka spotreby, myslím, že bude normálna, zvlášť keď sa naučíš s autom jazdiť a správne používať redukcie a štvorkolku, v prípade potreby aj uzávierky.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 19.08.2012, 22:43 |
|
 |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Ja som sa so svojim autom "naucil jazdit" a odvtedy nemam priemer 17, ale 25 
_________________
|
Ned, 19.08.2012, 23:02 |
|
 |
doricka75
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26 Príspevky: 301 Bydlisko: OMSENIE
|
[quote="jenki"]No, oleja nesmie pribúdať, nesmie smrdieť po nafte (to by bol problém s tesnosťou čerpadla).
nic v zlom len neviem kadial bi ta nafta z cerpadla pretiekla ,kedze cerpadlo je mazane len samotnou naftou a jedina netesnost ako tesnenie na vyku , prednom gufere ci na hriadeli plinu alebo inom mieste nie je niak s motorom spojene, iba ze bi mu scala triska cez prepaleny piest do bloku-klukovej skrine ale to bi mal motor kurevsky chod spotrebu jak tank a vikon nulovy a ten zvuk  inac zle sa tu nieco riesi ohladom vseliakych poruch na aute na dialku ked niekdo nevie co ma ako fungovat,tim myslim vseobecne.
_________________ ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....
|
Pon, 20.08.2012, 16:13 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Sorry, bol som presvedčený, že čerpadlo je rovnaké na 2,8 TD aj na 2,5 TD.
Ak je to inak, ospravedlňujem sa. Netesnosť gufera ako riziko platí pre 2,8 TD.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
Naposledy upravil jenki dňa Pon, 20.08.2012, 16:49, celkovo upravené 1
|
Pon, 20.08.2012, 16:22 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
doricka75 píše: nic v zlom len neviem kadial bi ta nafta z cerpadla pretiekla ,kedze cerpadlo je mazane len samotnou naftou a jedina netesnost ako tesnenie na vyku , prednom gufere ci na hriadeli plinu alebo inom mieste nie je niak s motorom spojene, iba ze bi mu scala triska cez prepaleny piest do bloku-klukovej skrine ale to bi mal motor kurevsky chod spotrebu jak tank a vikon nulovy a ten zvuk  inac zle sa tu nieco riesi ohladom vseliakych poruch na aute na dialku ked niekdo nevie co ma ako fungovat, tim myslim vseobecne.
Doricka75: sorry ale na jednej strane píšeš, že sa zle rieši keď niekto nevie čo má ako funngovať, na druhej strane mi trvalo kureffsky dlho kým som vôbec pochopil, čo si vlastne napísal
Nič v zlom, ale skús prosím oddeľovať slová tak ako treba (bodka na konci vety, veľké písmeno na začiatku vety ) a zapni si automatickú kontrolu pravopisu. A keď cituješ niekoho príspevok, tak prosím tak, aby to dávalo hlavu aj pätu. Finder to tu už x-krát spomínal
|
Pon, 20.08.2012, 16:34 |
|
 |
doricka75
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 16.06.2010, 22:26 Príspevky: 301 Bydlisko: OMSENIE
|
Jenki -som to nemyslel v zlom, ani ja som minuly tyzden nevedel ako rozobrat na Pajere 2,8 spojku len som chcel povedat ze sa zle mieco riesi na dialku.Ale co kaslem na to a tu SLOVENCINU som nikdy neriesil a ak to niekomu vadi tak nech to necita.
_________________ ARO 243TD motor PAJERO 2,5TD v predu naprava 461+ ausina,v zadu 100% uzavierka, navijak 5,4t.prekopany podvozok, kompresor,gurtne ,hi-lift. atd....
|
Pon, 20.08.2012, 21:50 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|