Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 18.06.2025, 20:54
Dnes je streda 18. júna 2025, meniny má Vratislav a zajtra Alfréd




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 64 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Pajero uzávierka predného diferenciálu 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Ahoj, ja to riešim po Tisovci tiež. Ostal som na mrtvom bode. Nemáš veľa možnosti. Automatiku - viď chlapci v CZ vyrobia ti to na mieru ak prinesieš difer, alebo aspoň kôš a satelit,.... Pozor však, ta automatika je zapnutá stále, len pri prejazde v zákrutách budeš počuť take lupkanie, kedy bude uzavierka vyradzovaná z činnosti. Pri jazde je tu to riziko spomínané v predchádzajúcich odpovediach. A ešte to hlavné riziko: zaruka len 2 roky. Aussie locker nema v ponuke PAJERO. Aspoň ja som to tak zistil.
Manualna od ARB je v ponuke, ale tiež viacero typov, tak potrebuješ vedieť aspoň počet drážok na prednej poloosi. Stojí cca dvakrát toľko ako automat + kompresor, doživotná záruka. Ja osobne ak sa rozhodnem tak manuál. Je to hlavne kvôli tej záruke. Ak by bola Aussie v ponuke tak oni myslim majú doživotnú záruku tiež, uvažoval by som potom o nej.
Neviem či som ti pomohol ale to je zatiaľ moja skúsenosť.
PS: ja už mam manualne vypinanie poloosi - Superwinch. Trošku ma zarazilo to, že pri vypnutých polosiach počas jazdy mi občas (párkrát za sebou) preblikne predný náhon ako keby sa nevedel rozhodnúť či je alebo nie je zaradený. Ale to už je iná téma.

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Štv, 14.05.2009, 12:20
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fajer, dobre hovoríš
ja som si nejakú dobu myslel, že môj šport má automatické volnobežky a tešil som sa, že fungujú už dlho bezvadne aj keď dostávajú zabrať
uvažoval som o výmene za manuály, keďže som čakal že automaty prdnú
nakoniec som prišiel nato, že pevným spojením tisíchranu či jak sa tomu bazmeku hovorí so základňou "volnobežky" prikrútenej ku náprave mám vlastne stále zamknuté "volnobežky", ale dajú sa nahradiť automatmi či manuálmi

ako si aj napísal, výmena za automaty je blbosť, skôr či neskôr by odišli;

výmena za manuály:
1) by doniesla možnosť redukovaného zadku bez hnaného predku - výhoda pri ťahaní niečoho ťažkého na ceste, kde bez medzinápravového difu nemôžem beztrestne používať 4x4 (doteraz som ale nepotreboval)
2) by možno trochu znížila spotrebu vďaka odbúraniu valivého odporu predku, ktorý sa teraz točí od kolies cez "napevno volnobežky" aj pri 4x2 (ale nemyslím že významná úspora)
3) mohol by som síce dať automatickú uzávierku difu, ale tým pádom by som prišiel o možnosť 4x4 po šmykľavých cestách a o možnosť priradiť 4x4 za jazdy, čo teraz môžem do cca 100 km/h...

zatiaľ to vidím, že manuály nie, aspoň mi volnobežky nikdy neprdnú a ak by niekedy ďalšia úprava tak najskôr predná mechanická uzavierka do difu

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 14.05.2009, 13:34
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Bingo.

Logika nepustí.


Štv, 14.05.2009, 13:41
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ešte rozmýšľam, prečo niekto vymyslel automatické volnobežky keď je to citlivé a poruchové a už viem; ak máš mechanické v polohe vypnuté, za jazdy 4x4 nepripojíš, s automatmi áno rovnako, ako pri spojení "napevno" popísanom vyššie

pre Igora: a čo tak mechanická uzávierka ovládaná podtlakom? síce drahšia ako automaty, ale lacnejšia a jednoduchšia ako ARB

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 14.05.2009, 13:50
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Aku maš konkretne na mysli? myslim značku. Mne je to jedno čim bude ovládaná, len aka je zaruka. Bude to mať vlastnú vývevu?

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Štv, 14.05.2009, 14:19
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Jano JP píše:
fajer, dobre hovoríš
ja som si nejakú dobu myslel, že môj šport má automatické volnobežky a tešil som sa, že fungujú už dlho bezvadne aj keď dostávajú zabrať
uvažoval som o výmene za manuály, keďže som čakal že automaty prdnú
nakoniec som prišiel nato, že pevným spojením tisíchranu či jak sa tomu bazmeku hovorí so základňou "volnobežky" prikrútenej ku náprave mám vlastne stále zamknuté "volnobežky", ale dajú sa nahradiť automatmi či manuálmi

ako si aj napísal, výmena za automaty je blbosť, skôr či neskôr by odišli;

výmena za manuály:
1) by doniesla možnosť redukovaného zadku bez hnaného predku - výhoda pri ťahaní niečoho ťažkého na ceste, kde bez medzinápravového difu nemôžem beztrestne používať 4x4 (doteraz som ale nepotreboval)
2) by možno trochu znížila spotrebu vďaka odbúraniu valivého odporu predku, ktorý sa teraz točí od kolies cez "napevno volnobežky" aj pri 4x2 (ale nemyslím že významná úspora)
3) mohol by som síce dať automatickú uzávierku difu, ale tým pádom by som prišiel o možnosť 4x4 po šmykľavých cestách a o možnosť priradiť 4x4 za jazdy, čo teraz môžem do cca 100 km/h...

zatiaľ to vidím, že manuály nie, aspoň mi volnobežky nikdy neprdnú a ak by niekedy ďalšia úprava tak najskôr predná mechanická uzavierka do difu


Ja len k tomu toľko:
1. neriskoval by som , predsa len dimenzácia poloosí nieje taka ako u ruskych strojov :-D :-D :-D , takže riskoval by si strihnutie zadnej polosi
2. súhlas spotreba by mala ist cca 1l v priemere dole, netočia sa polosi nedochádza k zbytočnému treniu,.... to poznaš.
3. ja pred jazdou do terenu vyjdem vonku a zapnem si tie volnobežky, a su zapnute az dovtedy kym nejdem na dlhšiu trasu po štátnej ceste potom ich vypnem. Mal som ich doma ešte z prveho Paja tak som ich namontoval. Tie original mam odložene, keby niečo.

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Štv, 14.05.2009, 14:32
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... a čo tak uzávierka ovládaná mechanicky (lankom) ... spôsob ovládania je podružný, podstatnejšie je, ako črevá uzávierky uzávierkujú.

Ultra drahá uzávierka ARB má prstencový pracovný valec, prenos tlakového vzduchu na rotujúce časti kolektorom a spája konce poloos navzájom. Riešenie je to zaiste vymakané, optimálne ... a ... ukrutne drahé. Ovela jednoduchšia uzávierka spája jednu poloosu s košom diferenciálu a dá sa ovládať zvonka vidličkou (tou môže hýbať čokoľvek - pretlak, podtlak, elektromotor, elektormagnet, tiahlo, lanko ... ) Nie je to síce taký strojársky majsterštyk, ale funguje to tiež.

ale iné som chcel ... zopakujem teóriu, s ktorou som sa stotožnil pri obdobnej debate o uzávierkách na českom webe.

A totiž, že automat nepatrí do predu. Keď už, tak automat vzadu a manuál vpredu, poťažmo automaty vpredu aj vzadu.

Logika úvahy : predné poloosy sú principiálne slabšie ako zadné (lebo sú v nich kĺby) Možnosť prehrabnutia otvoreného difu tu funguje ako poistka pred zničením poloosy (a skutočne, autá čo majú akúkoľvek uzávierku vpredu sú neustále postihované nejakými deštrukciami v prednej náprave, montujú im všelijaké heavy duty a pevnostné poloosy a kĺby)
Preto je nelogické a zdraviu škodlivé mať v prednom dife uzávierku, ktorej účinok nie je možné ovládať.
Keď idem prasiť do terénu, ovládam podvozok v poradí : predný náhon, redukcia, zadná uzávierka a (ak je prítomná) predná uzávierka.
Automatický locker vpredu spôsobí, že predný dif bude akože zavretý hneď po priradení predku - teda slabšia predná náprava bude nútená ťahať viac ako silnejšia zadná, ktorá ešte nemusí byť zavretá. Čo mi pripadá minimálne nerozumné.

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 14.05.2009, 14:40
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Suhlasím, a znova sa dostaneme k tomu, že najdôležiteším článkom na OFE je članok medzi sedadlom a volantom. Ale o inom som chcel. Maš aj konkrétnu ponuku na Pajero? Vyrobcu. Mne je to jedno ako bude ovládaná, len dajte link na konkretneho vyrobcu mechanických uzávierok. Lebo zatiaľ jediny je ARB čo som našiel.

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Štv, 14.05.2009, 15:01
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OFFROTEC LOCKER, PetrF z tohoto fóra, cena 23 500 Kč
ovládanie podtlak; ak sa nemýlim, mal stánok s modelom nápravy a uzávierky v Tisovci

Igor, pre mňa osobne je nevýhoda mechanických volnobežiek v tom, že pri jazdení s odomknutými musím zastať a zamknúť ich; teraz pri "volnobežkách napevno" zastať nemusím, valím napr. z Blavy na Liptov a pod Donovalmi brečka - za jazdy tam šupnem 4x4 a valím ďalej...

ale keby to bol fakt liter a viac spotreby, možno by som do toho išiel a pod tými Donovalmi zastal a zapol :wink:

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 14.05.2009, 17:45
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 07.12.2007, 15:55
Príspevky: 222
Bydlisko: SK Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nie na vsetky typ auta ale aj Transtad robi mechanických uzavierka 100% s kablom.
:-)

_________________
www.offroad-material.sk www.offroadsardinia.com
http://www.offroadsardinia.com/video-enduro.php
http://www.offroadsardinia.com/video-jeep.php
Dovazame a distrubujeme nove a kvalitne produkty pre terenne auta.


Štv, 14.05.2009, 18:20
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať re
No ARB sa pohybuju cca 25 litrov SK, takže rozdiel v cene bude potom minimálny. A ta talianska firma transtad, na jej stranke som nenašiel Pajero. Keďže po taliansky neviem tak skusim ANJ možno mi odpovedia. Dik za typ.
PS: voľnobežky v zime vôbec nevypínam, ja som myslel na jar až jeseň.

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Štv, 14.05.2009, 20:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Okolo aussie sa toho uz popisali mraky dohadov. Preco dopredu nie, preco ano. Nevyskusas - nevies. Dozadu to najlepsie mozne riesenie - cena cc 7000SKK. Podvoch rokoch ziadna znamka opotrebenia.
Aussie vpredu - pri jazde na zadku- vobec ta nemusi srat co sa deje v prednom dife, pretoze nieje v zabere. V terene som si osobne nevedel predstavit zatacanie na makkom podklade - Marcel ju ma na YJ, a nevie si vynachavalit. Cize to boli len predsudky.
Avsak najvacsi problem bysom videl pri jazde na snehu so zaradenym fulltime. V zabere bude mat predne vnutorne kolo v zakrutie tendenciu stale prehrabovat - cize jedno predne kolo bude stale vsmyku - dost neprijemne. Ale opat su to len dohady, tuna stym nik nema skusenosti, kazdy len triafa nezmysly, ani nemam naladu to citat. Napr:
,,AUSIILOCK ide o potrebu "premoct " pretacave koleso k tomu aby odomkol locksystem diffu,,

_________________
zelena mrdka


Štv, 14.05.2009, 20:36
Profil ICQ
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
..... ja viem PALino.. najlepsie je to zazvarat....

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Štv, 14.05.2009, 21:07
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Ja len opakujem čo už bolo povedane: rozprávame o pajere a aussie ich pre pajera nevyrába.

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Štv, 14.05.2009, 21:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fajer píše:
..... ja viem PALino.. najlepsie je to zazvarat....

...alebo si to kupit zozvarane...

_________________
zelena mrdka


Štv, 14.05.2009, 21:15
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 64 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: