Dnes je streda 18. júna 2025, meniny má Vratislav a zajtra Alfréd
Autor |
Správa |
troppic
Frajer
Registrovaný: Pia, 27.10.2006, 8:57 Príspevky: 237 Bydlisko: Belper UK
|
Zdar a silu.
Takze ja jako nejvyhlasenejsi problemista na foru mam dalsi dotaz. Dost dlouho se mi ohriva motor, a kdyz uz ho ohreju tak se mi z kopce zase v cupu letu ochladi. Jinak venkovni teplota okolo 13 stupnu. Nejaky napad co by mohlo byt pricinou?
_________________ ***********************************
Mitsubishi Pajero 2.5 Td
Original Japan import
***********************************
|
Ned, 09.05.2010, 12:25 |
|
 |
roman lh
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 06.12.2009, 16:26 Príspevky: 316 Bydlisko: Liptovsky Hrádok
|
Chladič si už čistil?
_________________ čo neurobím,obkeciam
|
Ned, 09.05.2010, 12:32 |
|
 |
medal41
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 09.09.2007, 10:31 Príspevky: 480 Bydlisko: Partizanske
|
asi tam nemáš termostat alebo je KO 
|
Ned, 09.05.2010, 12:43 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Tiez si myslim, ze termostat.
Prekry chladic spredu kartonom tak 4/5 plochy chladica, a uvidis ...
Ak budes testovat dlhsie, resp. sem tam poprsi, odporucam karton oblepit priesvitnou paskou voci "vodoodpudivosti"...
Ak sa ti teplota unormalni, je "seknuty" (otvoreny) termostat ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Ned, 09.05.2010, 13:31 |
|
 |
troppic
Frajer
Registrovaný: Pia, 27.10.2006, 8:57 Príspevky: 237 Bydlisko: Belper UK
|
Tak aspon mam zase co delat:D
_________________ ***********************************
Mitsubishi Pajero 2.5 Td
Original Japan import
***********************************
|
Ned, 09.05.2010, 13:41 |
|
 |
roman lh
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 06.12.2009, 16:26 Príspevky: 316 Bydlisko: Liptovsky Hrádok
|

Čistenie chladiča pajerka
nie je to nic tazke len treba dodrzat niekolko dolezitych postupov.
Toto je postup na vymontovanie a vycistenie vod. chladica na motoroch 2,5TD a 2,8TD:
1) vypustit chlad. kvapalinu vypustacim ventilom na lavej spodnej strane chladica (treba tam nasunut kratku hadicku aby voda vytekala presne tam kde je to potrebne a aby nestekala po cele, plechu atd. vsade inde. Taktiez je potrebne otvorit vrchnnu zatku na chladici a podlozit nadobu na vytekajucu kvapalinu.
2) Pokial bude voda pomaly vytekat tak treba odmontovat vsetky drziaky a hadice. T.j.
2a. odmontovat chladic turba - dve srouby na chadici a dve na torpede. Treba odpojit aj zasuvky z ventilatora na tomto chladici. Hadice z neho odpajat netreba a staci ho preklopit a zavesit dakym hakom napr. o hacik na kapote.
2b. odpaskovat hadice a odpojit ich od chladica. Nieje tam velmi dobry pristup a tak sa namusia odpojit priamo od chladica ale na opacnej strane.
2c. este su dva vrchne drziaky chladica ktore su prisroubovane o predne celo. Tieto je tiez potrebne odmontovat.
3) teraz sa da chladic vybrat. Treba ho opatrne tahat kolmo smerom hore a davat pozor aby sa o nieco nezachytil. Taktiez treba davat pozor na to aby sa neposkodili jemne rebra na chladici.
4) Ked je chladic vonku moze sa vycistit. Myslim vonkajsie cistenie chladica. Najlepsie je ked sa orie o daku pevnu steni alebo polozi na zem a vapkou sa strieka do vtedy pokial nie je cisty (pokial uz vapka prestrekuje uz iba cistu vodu). Velmi dolezite je davat pozor na rebra chladica ktore su velmi jemne, a preto je nutne striekat na chladic le kolmo z jedne aj z druhej strany.
5) Potom sa moze chladic opacnym postupom zamontovat. - Pomaly ho zasuvat na svoje miesto a trafit do spodnych drziakov do ktorych sa len nasunie - netreba zabudnut na zatvorenie vypustacieho ventilu
6) Teraz je potrebne namontovat a dotiahnut vsetky demontovane komponenty a hadice.
7) naliatie kvapaliny - pomaly treba nalievat priamo do chladica, najlepsie novu chlad. kvapalinu az kym nebude chladic uplne plny.
8) Je potrebne niekolko krat po zohriati a vychladnuti motora skontrolovat stav chladiacej kvapaliny aj priamo v chladici a aj vo vyrovnavacej nadrzke. Pri nedodrzani tejto kontroly moze z dovodu odvzdusnovania systemu k prehriatiu motora co moze poskodit hlavu valcov a dalsie komponenty. - Pozor: kontrolu treba robit az ked je uz motor trochu vychladnuty. 
_________________ čo neurobím,obkeciam
|
Ned, 09.05.2010, 14:42 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Cistenie chladica - ak je motor studeny ? Ak by sa prehrieval, tak tomu chapem ... 
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Ned, 09.05.2010, 15:05 |
|
 |
troppic
Frajer
Registrovaný: Pia, 27.10.2006, 8:57 Príspevky: 237 Bydlisko: Belper UK
|
Tak navod pekny za to dekuju jen nevim jestli je to to prave jak rikal finderko na studeny motor .
_________________ ***********************************
Mitsubishi Pajero 2.5 Td
Original Japan import
***********************************
|
Ned, 09.05.2010, 15:35 |
|
 |
roman lh
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 06.12.2009, 16:26 Príspevky: 316 Bydlisko: Liptovsky Hrádok
|
Sorry finderko, zle som si prečital prvy prispevok 
_________________ čo neurobím,obkeciam
|
Ned, 09.05.2010, 16:02 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
No, troppic, daj výsledky...bol to termostat?
Lebo je aj druhá možnosť kontroly, vybrať termostat, dať ho do hrnca s vodou a začať ohrievať. Teplotu obvykle merám teplomerom na zaváranie (robím to, keď nie je doma žena  ) a zistím, kedy sa mi začne termostat otvárať a kedy je úplne otvorený, resp. či sa neseká. A obvykle (2x na starom Pajere I) som ho aj hneď menil, ponevádž to motor nemá rád, keď beží takto "nastudeno" a prevelice trpí.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 11.05.2010, 23:32 |
|
 |
troppic
Frajer
Registrovaný: Pia, 27.10.2006, 8:57 Príspevky: 237 Bydlisko: Belper UK
|
No ja vlastne nevim. Dolejval jsem vodu do chladice a potom to zacalo delat. Tak jsem zacal tady. Pokazde kdyz jsem chvilku jel tak se mi udelal strasnej tlak v hadicich. Tak jsem otevrel vicko chladice a voda sla ven. Byl takovej tlak ze to necirkulovalo a tudiz to ani nemerilo.
No a po nekolika odpusteni pod tlakem se top vratilo do normalu. Takze jsem to nejspis cely prelil. No vseho moc skodi asi.
Takze to byla moje viina nejspis. I kdyz je mi divny ze to nepustilo tlak ani vodu do vyrovnavaci nadrze. To by melo ne?
_________________ ***********************************
Mitsubishi Pajero 2.5 Td
Original Japan import
***********************************
|
Str, 12.05.2010, 6:29 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Kludne ma opravte ak napisem somarinu:
Ak si mal malo vody, tak:
- treba zisit preco si nedotiahlo vodu z vyrovnavacky
- auto sa ti malo (mohlo) prehrievat (neviem kolko vzduchu musi byt v chladici aby to zacalo robit)
Tlak v hadiciach je normalny ...
Teda je aj normalne, ze sa ti vyvali voda ak otvoris viecko...
Cirkulaciu ma svedomi vodna pumpa (A termostat, ale ten je az druhorady).
Mera teplomer, ktoremu je jedno ci kvapalina cirkuluje (myslim si).
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 12.05.2010, 8:52 |
|
 |
troppic
Frajer
Registrovaný: Pia, 27.10.2006, 8:57 Príspevky: 237 Bydlisko: Belper UK
|
TAk problem je tu stale, kdyz stojim voda se zacne ohrivat a kdyz jedu zacne se ochlazovat a to dost rychle. Takze je tu nekdo kdo mi dokazenavest kde je termostat? Popripade jak ho vytahnout?
_________________ ***********************************
Mitsubishi Pajero 2.5 Td
Original Japan import
***********************************
|
Sob, 15.05.2010, 7:16 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
A ten karton si skusal ?
Viem ze to nie je riesenie, len chcem vediet ci to spravi, co si myslim ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Ned, 16.05.2010, 20:14 |
|
 |
troppic
Frajer
Registrovaný: Pia, 27.10.2006, 8:57 Príspevky: 237 Bydlisko: Belper UK
|
Zrovna ti to chci napsat. Vcera jsem jel do Londyna na Letiste tak jsem tam dal ten karton a svete div se auto drzelo normalni teplotu. Takze to je nejspis ten termostat ze jo? Uz jsem ho i lokalizoval. 
_________________ ***********************************
Mitsubishi Pajero 2.5 Td
Original Japan import
***********************************
|
Ned, 16.05.2010, 20:45 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|