4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Mitsubishi Pajero 2,5TD - nad 3000m n.m. problémy
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=126&t=13894
Stránka 1 z 2

Autor:  jenki [ Sob, 29.10.2011, 10:03 ]
Predmet príspevku:  Mitsubishi Pajero 2,5TD - nad 3000m n.m. problémy

Neviete niekto narýchlo poradiť, či sa dá nastaviť niečo na motore Pajera 2,5TD aby šlapalo v pohode vo vyšších nadmorských výškach? Problém je, že cca od 3000m vyššie dymí na bielo má aj nižší výkon.... Nemám poruke manuál, takže možno je to napísané aj tam a stačí si to prečítať, ale nie je kde.
Rovnako sa správa aj dieselová Toyota 4 Runner (Hilux Surf - manuál tiež nie je po ruke) ale rovnaká benzínová Toyota 6-válec ide ako normálne.
Viete niekto narýchlo poradiť?

Autor:  fire82 [ Sob, 29.10.2011, 15:47 ]
Predmet príspevku: 

Podľa mňa je tam menšia hustota vzduchu a turbo nedokaže asi vyvinuť taky tlak ako motor potrebuje

Autor:  HONZA.S [ Sob, 29.10.2011, 17:22 ]
Predmet príspevku: 

Běžní věc, klesá výkon , málo kyslíku ve vzduchu a mění se ideální poměr palivo vzduch. Co stím nevím ale vím , že hodně moderní auta s elektronickým vstřikováním mají korektor nadmořské výšky, který je součásti řídící jednotky. Kam až tak vysoko se šplháte?

Autor:  sparc [ Sob, 29.10.2011, 18:40 ]
Predmet príspevku: 

sranda, skor by mal na cierno dymit nie?

Autor:  jenki [ Sob, 29.10.2011, 18:42 ]
Predmet príspevku: 

no, čo je príčinou samozrejme viem, teda hustota vzduchu a menší objem kyslíka....
Mám ale dojem, že niekde v manuále na Pajero som kedysi dávno čítal nejaké pokyny na túto tému, len si nepamätám žiadne podrobnosti. Mám na mysli, či tam niekde nie je nejaký ručný korektor...prestavenie predstreku alebo niečo podobné.
Oba diesely (Toyota aj Pajero) idú, ale dymia ako cigánsky voz. Výška bola napr. takáto:

Obrázok
No nič, asi musím pozrieť doma po návrate.

Autor:  JohnnyPajero [ Ned, 30.10.2011, 0:49 ]
Predmet príspevku: 

Ahoj Jenki,
rád by som Ti v tých Tvojich diaľkach pomohol, ale v tomto na prd :smt009

Autor:  RENSO [ Ned, 30.10.2011, 1:06 ]
Predmet príspevku: 

posunutie predvstreku je dosť chulostivá vec, može byť ze to pojde lepšie, ale nebude to štartovať a tak... pochybujem že by na toto udával výrobca nejaký ťah, treba z výšin zísť nižšie. s pozdravom Jenki, Renso :wink:

Autor:  jenki [ Ned, 30.10.2011, 7:42 ]
Predmet príspevku: 

Tak vám Ď za snahu, už som dolu, zajtra sa vraciam, tak pozriem doma, čo som to čítal. A pošlem prípadne info nazad pre budúci ride.
Johnny, len pre tvoju info, benzíňák v Toyote (3,4 V6) akoby ani nevedel, že je v inej výške. 8-)

Autor:  HONZA.S [ Ned, 30.10.2011, 9:35 ]
Predmet príspevku: 

Bude mít to čidlo korekce nadmořské výšky.

Autor:  jenki [ Ned, 30.10.2011, 18:44 ]
Predmet príspevku: 

A myslíš že ten Toyota diesel to nemá? Lebo dymil rovnako ako staré Pajerko.... a tie Toyoty sú zhruba rovnako staré, benzín má 5 rokov, diesel mozno o rok-dva viac...
Aj tak ma zaujíma, čo tá korekcia vlastne mení v nastavení motora.
To sparc, dym bol fakt biely. Na oboch diesloch.

Autor:  pitu [ Pon, 31.10.2011, 12:17 ]
Predmet príspevku: 

Benziny maju s tymto vseobecne menej problemov uz roky vdaka lambda regulacii, CR diesle novsie uz tiez zvladaju vysoke nadmorske vysky. Jedine co RJ robi je ze ochudnobnuje zmes po urcitu hranicu ... benzin vie z lambdy aku zmes nastavit, stary - nedajboh mechanicky diesel nema ani potuchy ci bezi alebo nebezi na stachio zmes.
Ako sa toto ale meni/nastavuje pre 2.5ku pajero som nenasiel ani v jednom servisnom manuale ...

Autor:  visby [ Pon, 31.10.2011, 12:26 ]
Predmet príspevku: 

presne ako pise pitu, ide o zmes. starsie diesle nemaju pravdepodobne lambda sondu a nevedia ze maju malo vzduchu. podla zopar stranok do urcitej miery diesel kuri na cierno (ked je zmes este natolko pouzitelna ze ju spalis), potom sa vsak palivo odparuje a nezhori vo valcoch cele (biely dym)...

zaujimalo by ma, ako sa to da nastavit na starsich autach...

Autor:  jenki [ Pon, 31.10.2011, 12:43 ]
Predmet príspevku: 

2visby... aj mňa. Preto som sa pýtal...
divné mi je, že sa rovnako správal aj Toyota diesel, ten je pomerne nový... staré Pajerko ma ani tak neprekvapkalo. Ale som si istý, že som to dakde čítal...a prišlo mi blbé, že si nepamätám, ako na to, prečítal som kedysi celý manuál. Možno stačil malý zásah a ciánsky voz by zmizol.
Btw. služobné L200 vo výške cca 2300m a trochu viac ani len nezadymili...a že ich tam je požehnanne...na naše som sa vtedy nejak nedíval. L200 majú určite rovnaké 2,5TD motory-a jazdia furt plné.
Otázka stechiometrickej zmesi.....ktovie?

Autor:  visby [ Pon, 31.10.2011, 14:45 ]
Predmet príspevku: 

urcite je to zmesou. viem, ze nove auta maju kompletne ine mapy ked idu do severnych krajin alebo do mexica. cize urcite to ide nastavit aj mechanicky...

Autor:  pitu [ Pon, 31.10.2011, 15:42 ]
Predmet príspevku: 

Nasiel som len stareeee TSB ktore sa este tykalo karburatorovych pajer (V6 jakozto MPI s lambdou je uz all-altitude)
Kazdopadne to mozno dava odpoved na to preco tamojsie L200 s asi rovnakym motorom nedymia - predajca ich vopred upravil na tu nadmorsku vysku
Obrázok

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/