Dnes je pondelok 3. júna 2024, meniny má Karolína a zajtra Lenka
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 5 ] |
|
"zle" jazdenie v terene - rady
Autor |
Správa |
Murdokzc
Učeň
Registrovaný: Pia, 01.02.2013, 8:43 Príspevky: 51 Bydlisko: Žarnovica
|
Ahojte... hladal som tu polhodinu nieco podobne ale nenasiel som odpovede tak sa vopred ospravedlnujem ak sa to uz riesilo. Chcel by som niekoho poprosit aby zhrnul "autoskolu" jazdenia v terene. Mam Pajero Sport 3.0 asi mesiac. Este sa len ucim, nikdy som off road nemal a velmi nerad by som mojou blbostou mu zbytocne ublizoval. Mam sice najazdene na svoj vek fakt celkom dost ale predsa len na osobakoch, cize tu som novy. Mam k dispozicii 2H, 4H, 4L Je mi jasne ze cesty, mesto dialnice atd chodim 2H... Teren chodim polna cesta do kopca, momentalne celkom zasnezena - je lepsie tam ist 2 otacok stupen 1,2 na 4H alebo to cele chodit 4L na 2,3? Za co ma bude mat motor radsej? a co spotreba? Vcera som trosku vysiel z cesty do snehu cize som uz bol na bruchu a vyhrabal som sa na 4H celkom hladko ALE zacitil som spojku.. cize asi taketo veci riesit len redukovanou co?. Pripadne mi napiste jazdecke chyby s ktorymi ste sa stretli. Mozno ma v buducnosti taka situacia stretne a spomeniem si na to Keby niekto ochotny mal aj cas... nemal by som problem sa s nim stretnut aby ma zasvetil do setrneho jazdenia. Vdaka
_________________ Mitsubishi Pajero Sport 3.0 V6 24V, 130kW
|
Pon, 04.03.2013, 12:04 |
|
|
jimmy12
Koumák
Registrovaný: Uto, 27.07.2010, 16:14 Príspevky: 171 Bydlisko: Krasna Luka 168
|
_________________ Toyota
|
Pon, 04.03.2013, 13:20 |
|
|
devatnik23
Frajer
Registrovaný: Štv, 11.10.2012, 9:02 Príspevky: 246 Bydlisko: Prašník
|
1. Používej pohon 4x4 a hlavně redukci ? od toho tam je! Snížíš tím namáhání motoru i převodovky. 2. Pokud to s terénem myslíš vážně, potřebuješ terénní gumy! Výhradně označené alespoň AT (All Terrain), v našem prostředí raději MT (Mud Terrain). Se silničními pneumatikami Ti v terénu nepomůže nic, ani uzávěrka. Maximálně tak naviják nebo vrtulník. 3. Jezdi pomalu! Čím větší rychlost, tím větší šance jak zničit vozidlo. Pokud chceš, aby Tě vůz odvezl ještě domů, neskákej! 4. Nepouštěj se do neznámého terénu! Vždy si projdi a prohlédni kritické místo (louže, vysoká tráva, horizont atd.), ať víš, do čeho jedeš. Potom může být pozdě. 5. Domluv si se spolujezdcem navigační signály! Spolujezdec je v terénu nedocenitelný pomocník (vidí podstatně více, než Ty) a nedorozumění v kritické situaci může mít katastrofální následky. 6. Jezdi s plnou nádrží a nezanedbávej ani kontrolu hladiny ostatních kapalin! V náklonu může dojít jednak k zavzdušnění palivového potrubí a tím pádem k selhání distribuce paliva a jednak k selhání motoru nebo převodovky díky kombinaci náklonu a nízké hladiny oleje. 7. Měj s sebou vždy funkční off-road výbavu! (Základní off-road výbava: hever, lopatka, kurta, rezerva, lékárnička, ?, svačina, telefon s kreditem a nabitou baterií.) 8. Rozmysli si průjezdy vodou a bahnem! Voda i bahno systematicky ničí všechny ?potopené? pohyblivé části (simeringy, čepy, kříže kardanů, brzdové desky a čelisti, startér, alternátor, řemeny,?) a časem se budeš divit, co všechno na Tvém miláčkovi odchází? 9. Dbej na pravidelnou prohlídku a údržbu! Nejlépe hned po návratu z posledního ježdění zkontroluj způsobené škody a odstraň, alespoň z funkčních součástí vozu, co tam nepatří, popřípadě promaž všechna mazací místa. Jen pro ilustraci: bláto, tráva, kytky, větve, sníh a další nežádoucí elementy mohou ucpat ventilační průduchy v chladiči a až se Ti auto ?uvaří?, bude pozdě shánět se proč? 10. Používej bezpečnostní pásy! Bezpečnostní pás není při offroadění zrovna příjemný a leckdy by se dalo říct že i překáží, ale při průšvihu udrží tělo v rozumné pozici a hlavně v sedačce. A věř, že točit se v autě není nic příjemného ani v sedačce, natož pak bez pásů.
_________________Suzuki Vitara 2.0TD Intercooler, automat, Truck 2000, lift 3cm, CB TTI, gurtne, vzduchový klaksón. Jazdím na hranolky. Spotreba na ceste 7,2l/100km. Poteší.
|
Pon, 04.03.2013, 14:05 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
1. spojka zrejme trpela kvoli rozhojdaniu sa a nie zvolenemu typu pohonu. (Ale len tipujem) Je fakt, ze mozno by sa sa setrnejsie rozbehol a vyhrabal na 4L ako na 4H.
2. aj na redukciu mozes na 5-ke palit 35-40km za hodinu, a nicomu to nebude vadit, ak mas hrabavy povrch. Otazka skor znie, ci je cesta velm prudka (Alebo namahava = sneh), a ci je rovna alebo su tam vymole, jamy .. Ak ano (su jamy), isiel by som pomalsie, tlmice, a capy ta bude mat radsej. Tiez sa na redukcii skor rozbehnes bez rizika presmyknutia (ak uz budes nuteny velmi spomalit/zastavit).
|
Pon, 04.03.2013, 15:08 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
ked bude nejaka akcia, napr. Tibiho raj, alebo T. Hora, prid a mozes si to aj prakticky odskusat, vsetci ti radi odpovedaju co budu vediet
nemas to daleko
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Pon, 04.03.2013, 15:20 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 5 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|