Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 14.05.2024, 3:33
Dnes je utorok 14. mája 2024, meniny má Bonifác a zajtra Žofia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 8 ] 
 Hydronic - nezávislé kúrenie nejde 
Autor Správa
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.08.2013, 20:47
Príspevky: 129
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Ahojte,

mám nezávis. kúrenie Hydronic, to také oválne vyššie , neviem teraz číslo musím kuk pod kapotu, má zospodu prívod studeného a vývod teplého vzduchu, a z jednej strany vývody studená - teplá voda, som ho skúšal zapnúť ale nezapína, počuť zo začiatku tečenie (asi nafty) , a potom počujem také točenie sa vrtuľky, aj rýchlejšie aj pomalšie bzučanie, ale vraj nenaskočí, príbuzný mi hovoril že treba vymeniť žhavič, môže to byť tak ? alebo máte toto nezávis. kúrenie a nejaké skúsenosti s ním ? foto urobím priložím. Pozeral som na nete nejaké fotky toho aj ako to vyzerá vnútri, akoby ten žhavič bol v tej spodnej časti vnútri, neviem či sa tam dostanem k tomu. Vďaka za rady.

_________________
PAJERO 2.8 TD SWB, 1995
Vitara LY 1.6 DDiS AllGrip
PAJERO 2.8 TD SWB, 1997


Ned, 03.01.2016, 13:40
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.08.2013, 20:47
Príspevky: 129
Bydlisko: Čadca
Odpoveď s citáciou
Obrázok

_________________
PAJERO 2.8 TD SWB, 1995
Vitara LY 1.6 DDiS AllGrip
PAJERO 2.8 TD SWB, 1997


Ned, 03.01.2016, 14:35
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Nepoznám konkrétne kúrenie, ale to čo popisuješ je bežná vec, je to také kolísavé vrčanie vrtulky, a prípadne cvakanie relátka do toho, a po pár minútach miesto toho aby nabehol sa vypne?

Môže to byť žhaviaca sviečka, ale môže to byť aj že nemá naftu, bežne mi to robí bufík po lete, nafta stečená. Skontroluj či je v prívode nafta a či ide čerpadielko, a mrkni aj tú sviečku.

Sviečka je niekde pod tým plastovým krytom, eberšprecher som musel celý rozdělať, teda zhádzať totý dekle z neho.
Môže byť aj vypadnutý káblik niekde, a raz sa mi stalo že ostalo zlepené relátko, ale ako prvé by som podozrieval nedostatok nafty a nežhaviacu sviečku.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Ned, 03.01.2016, 15:44
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Tipnem si, ze jednotlive Hydronic-y sa od seba lisia len mierne konstrukcne.
Ja mam skusenosti s tym - druhym typom ...

Okrem vyssie uvedeneho ma este napadlo, ze ak je tam nuteny obeh vody (vlastne cerpadlo), ci ten funguje (inac povedane, kurenie sa prehreje a samo sa vypne). (co je dobre). (Ako chova sa to presne takto, ze zacne zhavit, do toho vetrak, zisti, ze teplota kriticky stupa, a vypne sa).
Teraz naposledy mi hajzlik robil to, ze vrtulka skryta pod plastom bola mierne vyosena /zrejme moja chyba pri skladani, som s tym treskol nejak/, a niekedy sa rozbeho, niekedy nie... Stacilo po obvode trochu zapacit nozom /zvysit sparu/ a uz to chodilo lahko /ked som tocil prstom/.

Ak ti to pomoze, studuj, minimalne si pozri sekciu 1.4 - ako bufik funguje, da sa z toho odrazit.
Ma to aj samostatnu sekciu najcastejsie poruchy.
download/Bufik-u-VW-SHARAN_v_1_5.pdf


Ned, 03.01.2016, 16:41
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
To by ale najprv chytil, a vypol sa až po prehriatí, si myslím teda - jedine že by elektronika kontrolovala čerpadlo vody, ale to pochybujem, skôr tam bude len blbý termostat.

Ak nechytá vôbec, tak buď nemá čo chytať (nafta), alebo nemá prečo chytať (teplo - sviečka), tam už nič iné neni vnútri.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Ned, 03.01.2016, 16:55
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Citam vyssie - toci sa pomalsie aj rychlejsie...
====
Popisem ako sa to chova u mna na bruchoplaze. (popisem to naschval cele, nakolko to koresponduje s tym, ako sa to chova u mna).

Pokial su splnene podmienky (nafta nad rezervu, teplota vzduchu pod 7 stupnov, a vody pod 85 stupnov), po nastartovani elektronika hodi rychlu tocku (asi test, par sekund, a vypne).
Potom v zmysle prirucky zacne zhavit, za chvilu pusti ventilator pomalsie, postupne zrychluje, subezne sa zdviha teplota na vyfuku.
Na diagnostike je vidiet ako to ide hore. (resp. do urcitej hranice je to mozne testovat aj rukou na vyfuku :-D ).

Po xxx (315, neviem, vid prirucku) stupnoch prestane zhavit, nakolko bezi samovznietenie.
Pokial teplota prekroci xxx (350-370 ?, nepametam si, vid prirucku) stupnov, elektronika vyhodnoti chybu a ukonci prisun nafty s tym, ze sa ochladi ventilatorom (ak je funkcny, ak nie, tak to je radost, splodiny sa vyvalia nasavacim otvorom cisteho vzduchu spet).

Pokial dojde 3x k prekroceniu teploty, zapise sa do pamete chyb pruser, a az do vymazania sa uz prihrev nezapne.
Na volnobeznych otackach je tak slaby prietok, ze sa prihrev prehreje spolahlivo, preto je tam vrazene do cesty pomocne cerpadlo.
(na zvysenych otackach dokaze vodna pumpa spravit prietok).
Ak cerpadlo zdochne (zvycajne uhliky), vraciame sa k prehriatiu, 3x start a dost, a stop az do vymazania chyby z pamete.

Idealne ak pisatel nastuduje prirucku v sekcii - Ako funguje bufik, a dalej si bude vsimat potrebne priznaky. Potom sa vieme odrazit dalej ... Resp. su tam aj nacatejsie chyby - dymi to , nerstartuje to (lebo chyba nafta, zavzdusnene, atd). Alebo diagnostika, ak je to mozne napichnut (je, ale mimo koncernu neviem ako, ci staci len vytiahnut prislusny pin z konekora rovna na VAG modul..)

Na strane 7 je fotka noveho Hydronicu, vyzera to, ze k zhavicu je rovnaky pristup ako na starom, cize po zhodeni kratsej hlinikovej casti, nasledne asi jedna matica na zhodenie + vodica, a potom uz len vysrobovat cely zhavic. Nutne ho asi vysrobovat netreba, len zhodit +, a skusit odpor na meraku ... (nekonecno = v prdeli ?, ako u normalneho zhavica ?)

Novy zhavic by mal stat okolo 30 eciek ... presne neviem ...prirucka napovie ... je mozne volit medzi klasickym kovovym, a novym keramickym ... (uz netrpi na zanasanie sadzami pri castych kratkych startoch)


Ned, 03.01.2016, 23:09
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
No vyhodiť sviečku je proste nasadiť orech a vyšrófovať ju, žiadny rocket science.

V podstate stačí omerať, sviečka je len kus porcelánu omotaný drótikom ktorý žhaví, aspoň na eberšprecheri, hentam to počítam nebude iné. Ale je lepšie ju vybrať, môže byť len zaprasená.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 04.01.2016, 0:27
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Viac ako sviecka to schyta rozprasovacie sitko ... KEd sa zanesie, tak sa potom prepali, a uz to nehori .. a ked to nehori, tak sa nasledne zasere/posere aj zhavic ... Ak zhavic nie je K.O. , staci sitko vybrat, pootocit o 180 stupnov, a osadit naspet .. Na par rokov klud ...
/treba si poznacit jeho polohu az clovek vie, kolko je 180 stupnov !!!/


Pon, 04.01.2016, 11:43
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 8 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: