Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 22:56
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 43 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 2,5 TD zvýšenie výkonu 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Ján PETRISKA píše:
Pajero 2,5 aké turbo - z čoho?

Tak v tom ti neviem poradit.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 13.12.2019, 20:47
Profil
Frajer

Registrovaný: Pon, 31.12.2018, 15:41
Príspevky: 208
Bydlisko: TN Mitice
Odpoveď s citáciou
inak zvýšenie výkonu HP (kW) neznamená automaticky aj zvýšenie NM !!!
NM (čiže krúťak) je dôležitejší parameter, to je skutočná sila, akú vie motor poskytnúť.

diesel má nižší výkon, ale vyšší krútiaci moment
napríklad 2,5 TD zvyknú mať 85 kW a cca 250 NM
ja mám benzín 2,2 i 16V 100 kW a 202 NM

väčšina to určite vie, ale keby náhodou, tak 250 NM je vlastne sila, ktorú dokáže motor vyvinúť na páke dľžky 1 meter
môžete si to vyskúšať, zoberte do ruky metrovú palicu a zaveste si na koniec 25 kg.

treba si zistiť, či sa oplatí investovať peniaze a čas do zvyšovania výkonu, aby náhodou neostal pôvodný krútiaci moment. väčšinou sa zmení iba výkonnostná krivka, NM sa dvíhajú dosť ťažko.

je to môj názor, možno sa mýlim.

_________________
OPEL Frontera A 2.2i 16V benzín http://www.strechy-tono.sk


Sob, 14.12.2019, 20:56
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Tomáš V - mrT píše:
možno sa mýlim.

Nemylis.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 14.12.2019, 21:47
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59
Príspevky: 146
Bydlisko: Seč, okr. PD
Odpoveď s citáciou
Teóriu ovládam, to že to bude stáť peniaze viem. To nepotrebujem vysvetľovať.
Zaujímajú ma konkrétne zmeny a úpravy na motore Pajero 2,5TD.
Ďakujem

_________________
Jan - UAZ so srdcom Pajera a nohami Trola


Ned, 15.12.2019, 8:01
Profil
Frajer

Registrovaný: Pon, 31.12.2018, 15:41
Príspevky: 208
Bydlisko: TN Mitice
Odpoveď s citáciou
keď ovládaš teóriu, tak načo sa potom pýtaš, čo musíš upraviť? :smt017

_________________
OPEL Frontera A 2.2i 16V benzín http://www.strechy-tono.sk


Ned, 15.12.2019, 10:03
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Ján PETRISKA píše:
a úpravy na motore Pajero 2,5TD.
Ďakujem

Ty budes asi prvy co sa do takeho motora pusti ho upravit.Dufam ze ta to neodradi.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Ned, 15.12.2019, 18:54
Profil
Frajer

Registrovaný: Pon, 31.12.2018, 15:41
Príspevky: 208
Bydlisko: TN Mitice
Odpoveď s citáciou
Ján PETRISKA píše:
Zaujímajú ma konkrétne zmeny a úpravy na motore

ja by som začal generálkou motora.
keď bude komplet rozložený, porozmýšľam, chcem vyšší výkon a kruťák.
kúpim všetko, čo treba, aby to znieslo vyššie tlaky, otáčky, celkové zaťaženie a tak.
napríklad ojničné ložiská, kľuka, vačka, ventily, sanie, výfuk, výkonné turbo, vstrekovanie...
to je iba pár vecí, určite je toho oveľa viac, čo treba.

ty si myslíš, že stačí prehodiť iné turbo a budeš mať výkon?
pokiaľ neurobíš aspoň základnú generálku, tak sa ti to rozsype

_________________
OPEL Frontera A 2.2i 16V benzín http://www.strechy-tono.sk


Ned, 15.12.2019, 19:36
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59
Príspevky: 146
Bydlisko: Seč, okr. PD
Odpoveď s citáciou
Nevidím dôvod na generálku motora. Olej nežere, maže perfektne, štartuje na brnk aj v najväčších mrazoch, nedýmy. Každý motor, ktorý je v sériovom aute namontovaný výrobcom, nie je nadstavený na maximálny výkon. Je tam určitá rezerva. Nechcem z motora 100% ani 50% navýšenie výkonu. Chcem len 10 - 15 % čo je určite v tolerancii sériového motora.
Tomáš V - mrT to mi chceš povedať, že na každom aute sa pred čipnutím motora - zvýšením výkonu generálkuje motor. Nebuď smiešny. A potom viem čo je a aký je rozdiel medzi výkonom a krútiacim momentom. Viem aj prečo je rozdiel týchto veličín u benzínových motorov a diesel motorov, ako aj pri rôznom počte valcov. Viem aj čo sa stane, keď dám príliš malé turbo alebo veľké.
Miňo dúfal som, že nebudem prvý čo budem zvyšovať výkon na motore z Pajera 2,5TD. Keď som jazdil ešte off jazdilo hodne pajer aj I aj II s týmto motorom. A jazdia aj dnes.
Takže pokus omyl a idem na to

_________________
Jan - UAZ so srdcom Pajera a nohami Trola


Ned, 15.12.2019, 20:51
Profil
Frajer

Registrovaný: Pon, 31.12.2018, 15:41
Príspevky: 208
Bydlisko: TN Mitice
Odpoveď s citáciou
čipnutie motora ti zdvihne pár kW ale nezvýši NM, to sa dá iba mechanicky úpravou a výmenou komponentov.

kedysi som mal Fabiu 1.4 16V, ktorá mala 74 kW a 126 NM (ak sa dobre pamätám, bolo to už dávno)
bola v ponuke ešte jedna motorizácia 1.4 16V a tá mala 55 kW a 126 NM.
z toho vyplýva, že ja som mal čipnutú od výrobcu. ako môžeš vidieť, výkon iný, NM rovnaké.
jediné, v čom bol rozdiel, bola výkonnostná krivka.
asi preto sa nemusia generálkovať motory pred čipovaním.

tu som ti niečo vyhľadal:
https://www.onlia.sk/novinky/chiptuning-zvysenie-vykonu-auta-bez-mechanickych-uprav
prečítaj si to pozorne, je to tam celkom dobre vysvetlené, čipovanie dvíha výkon, ale NM nie, iba mení charakteristiku kriviek. asi toľko z mojej strany.

nad výkonom si sa mal zamyslieť pred úpravou podvozku.

_________________
OPEL Frontera A 2.2i 16V benzín http://www.strechy-tono.sk


Ned, 15.12.2019, 21:41
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
No ked das vacsie elementy do cerpadla urobit + nastavit ho ,potom das vacsie turbo alebo len jeho vnutro das upravit a poriesis lepsi intercoler s chladenim a poladis to cele tak bude ist lepsie ale zase az take zazraky od toho motora necakaj. A vacka sa niekedy lubi porucat na tej 2,5 ked ju trapis dlhsie alebo vahadla-koniky .


Pon, 16.12.2019, 2:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15
Príspevky: 557
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Tomas V - nemas pravdu. zmena palivovej mapy (a aj zapalovanie pri benzinoch) zvysi aj krutiaci moment. pri atmosferickych benzinoch malo, pri turbo motoroch (ci benzin alebo diesel) to vie byt citelne zvysenie. v pohode 10-15% alebo aj viac, podla typu motora. clanok, ktory bol pisany marketingovou agenturou pre poistovaciu spolocnost, nie je moc dobry zdroj informacii ohladom zvysovania vykonu motorov :)

takze pre zadavatela temy - ak sa da to pajero 2.5 td nacipovat, je to najrychlejsi a najlacnejsi sposob zvysenia vykonu A krutiaceho momentu

_________________
Jeep Cherokee XJ 5.3


Pon, 16.12.2019, 9:19
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Nacipovat sa da akurat s srubovakom v ruke ked bude ladit cerpadlo a tlak turba :-D :-D :-D


Pon, 16.12.2019, 12:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37
Príspevky: 2117
Bydlisko: Lipt. Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Ďalšia vec je, že autor témy píše o 2000-3000ot./min. Miernymi úpravami sa dá krivka nárastu výkonu posunúť na nižšie otáčky, čo by malo riešiť situáciu. Pri klasickom čipovaní sa práve takto mení mapa RJ.

_________________
...Respect Nature...
Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!


Pon, 16.12.2019, 12:40
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Ján Petriska neboj sa, nebudeš prvý čo chce tuniť 4D56 motor

tu máš o tom veľmi pekný článok
http://delicaforum.com/index.php?thread ... power.707/

Ale DôLEŽITÁ !!! vec, ktorá síce je aj v tom článku ale musím ju opakovať - namontuj si merače EGT a AFR . Ak ti EGT vylezie cez 650°a AFR klesne pod 18 tak to nevydrží hlava ani piesty lebo ich prehreješ. Pri prudkej akcelerácii môžeš mať AFR cca16-17 ale len chvíľu. potm musí vyliezť na 18-20.

Ak chceš ísť ďalej, tak firma Saito robí na tento motor šikovné VGT turbo - SM140. A s adekvátnym medzichladičom je to výrazný rozdiel

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 16.12.2019, 14:32
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 18.06.2007, 6:59
Príspevky: 146
Bydlisko: Seč, okr. PD
Odpoveď s citáciou
Pajero 2,5 TD nemá riadiacu jednotku, takže týmto smerom sa ísť nedá.
Vďaka Palino-cherokee za odkaz a rady. Tak toto mi určite pomôže.

_________________
Jan - UAZ so srdcom Pajera a nohami Trola


Pon, 16.12.2019, 20:07
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 43 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: