4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
ERG , alebo ako sa to volá http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=126&t=4442 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | ivanbb [ Štv, 24.04.2008, 21:06 ] |
Predmet príspevku: | ERG , alebo ako sa to volá |
Vie mi niekto povedať ako to funguje?Je to ten ventil čo púšťa spaliny speť do sania . Nieje mi jasné čo ho ovláda a kedy má púšťať a kedy nie . Ovláda to podtlak a ešte nejaké spínače .Problém je že keď to nechám pripojene motor nejde a detonuje alebo čo to robý , ale keď som odpojil tú hadičku podtlaku tak ide dobre.prešiel som s tým aj Tisovec.Posralo sa to vtedy keď sme s Mircom behali po vode. |
Autor: | Majod [ Štv, 24.04.2008, 21:09 ] |
Predmet príspevku: | re |
A ako sa volá tvoj motor? |
Autor: | petertn [ Štv, 24.04.2008, 21:21 ] |
Predmet príspevku: | |
kurna chalani cijtajte to forum a pouzivajte funkciu vyhladavania. uz je to tu ako u magorov. vola sa to EGR kua |
Autor: | Majod [ Štv, 24.04.2008, 21:27 ] |
Predmet príspevku: | re |
Pýtam sa na typ motora a nie na erg ventil,pretože čistenie spalin ma aj diesel aj benzín ,kdežto u diesla ked to odpojíš faktick sa nič nestane ale u benzinaku je na to naviazana lambda sonda a to sa budes potom cudovať čo vsetko s tým suvisí ![]() |
Autor: | romo11 [ Štv, 24.04.2008, 21:30 ] |
Predmet príspevku: | Re: ERG , alebo ako sa to volá |
ivanbb píše: Vie mi niekto povedať ako to funguje?Je to ten ventil čo púšťa spaliny speť do sania . Nieje mi jasné čo ho ovláda a kedy má púšťať a kedy nie . Ovláda to podtlak a ešte nejaké spínače .Problém je že keď to nechám pripojene motor nejde a detonuje alebo čo to robý , ale keď som odpojil tú hadičku podtlaku tak ide dobre.prešiel som s tým aj Tisovec.Posralo sa to vtedy keď sme s Mircom behali po vode. cau ivan, kde to vlastne mame na gallopovi ten ventil? menil som dnes ziarovku v prednom reflektore a pozeral som prave ci tam dakde okolo turba a vyfukoveho potrubia neni ten EGR ventil vidiet ale bolo uz trochu sero a nenasiel som ho...hmm |
Autor: | finder [ Štv, 24.04.2008, 21:43 ] |
Predmet príspevku: | Re: re |
Majod píše: Pýtam sa na typ motora a nie na erg ventil,pretože čistenie spalin ma aj diesel aj benzín ,kdežto u diesla ked to odpojíš faktick sa nič nestane ale u benzinaku je na to naviazana lambda sonda a to sa budes potom cudovať čo vsetko s tým suvisí ![]() No ja mam benzin a odpojeny ... Pouc neskuseneho ... Lebo zatial to je autu jedno .. Akurat drncat v nizkych otackach prestalo ... |
Autor: | patrik [ Štv, 24.04.2008, 21:49 ] |
Predmet príspevku: | |
ked som mal galooper tak som ho odstavil a potom to bola ina raketa - odporucam 8) uz si to nepametam ale tusim to bolp na sani v tej casti kde je pripojena hadica z intrcoleru. dal som pod neho medeny pliesok a hadicku som nechal na menbrane |
Autor: | Majod [ Štv, 24.04.2008, 22:22 ] |
Predmet príspevku: | re |
Tibor zacnem od konca,lambda sonda je vlastne prvok ktory ked snima kyslik generuje napatie,napatie je to nejakých 1100mv,to ide do riadiacej jednotky a ta ti na zaklade palivovej mapy robí zmes ,ked je vela kyslika ,zmes sa obohacuje,stači ked mas prasknute zberne potrubie a už ideš na bohatu zmes a robi to radovo min +2l benzinu ,potom ti to prekročí hranicu regulacie a vozíš sa za draho,motor sklbe ,a nejde plynule cez otačkový režim. AGR-recirkulacia vyfukových plynov mala by nabiehať po dosiahnutí teplotý chladiacej kvapaliny 60 stupnov C,rozsah otačok okolo1000-3500,palivova mapa rata s prisunom vzduchu cez vahu vzduchu +množstvo recyrkulovaných plynov, takže počítač ti da palivo ale on už nevie spätne odmerať množstvo v vzduchu vstupujuceho do spalovacieho cyklu,lebo ventil už pracuje na zaklade podtlaku s definovanou charakteristikou a ked ty ho vlastne ošiališ a ten ventil vykratiš ide ti to zase na bohatu zmes ,to je tak velme vemi zjednodušene ako som to napisal a neviam či dosť zrozumitelne.teraz si spoj lambdu plus ventil a maš s toho ludožruta. ![]() |
Autor: | romo11 [ Štv, 24.04.2008, 22:24 ] |
Predmet príspevku: | |
patrik píše: ked som mal galooper tak som ho odstavil a potom to bola ina raketa - odporucam 8) uz si to nepametam ale tusim to bolp na sani v tej casti kde je pripojena hadica z intrcoleru. dal som pod neho medeny pliesok a hadicku som nechal na menbrane patrik: aj sa to nejak prejavilo na dymivosti? lebo vsetky gallopery co som kedy videl ked im bolo slapnute na plyn dymili este horsie ako TDi ![]() aj ten moj ked mu viac pridam v krizovatke tak si pekne zahuliii |
Autor: | MIrec01 [ Štv, 24.04.2008, 22:57 ] |
Predmet príspevku: | |
romo11 píše: patrik píše: ked som mal galooper tak som ho odstavil a potom to bola ina raketa - odporucam 8) uz si to nepametam ale tusim to bolp na sani v tej casti kde je pripojena hadica z intrcoleru. dal som pod neho medeny pliesok a hadicku som nechal na menbrane patrik: aj sa to nejak prejavilo na dymivosti? lebo vsetky gallopery co som kedy videl ked im bolo slapnute na plyn dymili este horsie ako TDi ![]() aj ten moj ked mu viac pridam v krizovatke tak si pekne zahuliii Pozri ak ti to velmo vadi tak si zahul aj ty snim a bude super ![]() ![]() ![]() |
Autor: | finder [ Štv, 24.04.2008, 23:36 ] |
Predmet príspevku: | Re: re |
Majod píše: stači ked mas prasknute zberne potrubie a už ideš na bohatu zmes a robi to radovo min +2l benzinu ,potom ti to prekročí hranicu regulacie a vozíš sa za draho,motor sklbe ,a nejde plynule cez otačkový režim. to je tak velme vemi zjednodušene ako som to napisal a neviam či dosť zrozumitelne.teraz si spoj lambdu plus ventil a maš s toho ludožruta. ![]() No moc zjednodusene nie, hehehe Was is das zberne potrubie ? Ak mi motor nesklbe, prave naopak, skludnil sa, a otacky su v pohode, mam to tak nechat ? A ci sa vozim draho alebo nie, ti poviem inokedy, ale mam taky dojem, ze spotreba je asi rovnaka ... |
Autor: | MoostanQue [ Pia, 25.04.2008, 2:05 ] |
Predmet príspevku: | |
Zberne potrubie je kdyz... to je to ruzove liatinove .. vyfukove .. ono .. potrubie. Teda od hlavy po prvu prirubu na vyfuku. ![]() |
Autor: | romo11 [ Pia, 25.04.2008, 7:18 ] |
Predmet príspevku: | |
MIrec01 píše: romo11 píše: patrik píše: ked som mal galooper tak som ho odstavil a potom to bola ina raketa - odporucam 8) uz si to nepametam ale tusim to bolp na sani v tej casti kde je pripojena hadica z intrcoleru. dal som pod neho medeny pliesok a hadicku som nechal na menbrane patrik: aj sa to nejak prejavilo na dymivosti? lebo vsetky gallopery co som kedy videl ked im bolo slapnute na plyn dymili este horsie ako TDi ![]() aj ten moj ked mu viac pridam v krizovatke tak si pekne zahuliii Pozri ak ti to velmo vadi tak si zahul aj ty snim a bude super ![]() ![]() ![]() mirec: ja som uvedomely a nefajcim...radsej sa nechavam ![]() ![]() |
Autor: | Majod [ Pia, 25.04.2008, 7:19 ] |
Predmet príspevku: | re |
velkoobjemove motory su menej vnimave,ale male červiky to hned striela do výfuku,kolíšu otačky ,smrdia benzinom a žeru,tam si to hned všimneš ked miesto 5-6l ti zmizne 8-9.A to ako ty vravíš že uberaš štefty zo zberneho potrubia by si určite všimli. ![]() |
Autor: | thunder [ Pia, 25.04.2008, 7:44 ] |
Predmet príspevku: | |
patrik píše: ked som mal galooper tak som ho odstavil a potom to bola ina raketa - odporucam 8) uz si to nepametam ale tusim to bolp na sani v tej casti kde je pripojena hadica z intrcoleru. dal som pod neho medeny pliesok a hadicku som nechal na menbrane pchopil som to spravne, ze si to tym plieskom proste na strane sania zablendoval? skusim to dnes pohladat. moj galloper je raketa aj bez toho, ale rad mu este pridam ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |