4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

pocitanie zubov
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=126&t=5040
Stránka 1 z 2

Autor:  pskorik [ Pon, 30.06.2008, 22:44 ]
Predmet príspevku:  pocitanie zubov

mam taky problem ..
sice uz jazdim na autach nejaku dobu, ale na mojom pajerku sa mi celkom casto stava, ze pri rychlejsom preradovani na nizsich stupnoch(jednotka, dvojka) zacujem znamy zvuk "pocitania zubov" kolies v prevodovke. pritom som si isty,ze spojku mam stlacenu nadoraz(uz si na to davam pozor). ked preradujem pomaly,ze sekundicku pockam, vsetko je ok ..

chlapik v autobazare, ked som sa bol pytat na to,nastupil, zodvakrat napumpoval spojkovy pedal a ani zaboha nezasramotil zubami .. viem ako to asi moze vyzerat,ale fakt si nemyslim,ze chyba je vo mne :) -- urcite nie vzdy ..
ja tiez, ked napumpujem tak sa zda,ze je vsetko ok ..

nikde nic netecie, brzdovej kvapaliny je naliate po "H"

tu na fore som niekde cital,ze pajera maju problem pri radeni , terrana zase so sramotenim pri vytocenych kolesach .. :) ze su auta proste charakteristicke dacim :)
je toto ono ?

alebo je to nieco podobne ako sa tu riesi s tym galloperom ? vadne gumicky, alebo daco so spojkou ?

poradite, dobre duse ?

Autor:  romo11 [ Pon, 30.06.2008, 23:02 ]
Predmet príspevku: 

kolko tam mas najazdenych km? Ked pri rychlom preradovani skrkne v prevodovke typol by som to na synchronny kruzok medzi 1 a 2 stupnom...aj mne to obcas ide trosku tazsie radit z 1 do 2, hlavne v zime...ale moze to vraj robit aj olej...coskoro ho chcem vymenit tak uvidim ci to pomoze...
Ako sa ti to chova ked na volnobeh vymacknes spojku? Mas prevodovku tichu alebo si jemne hrkoce a po vysliapnuti pedala stichne?

Autor:  pskorik [ Pon, 30.06.2008, 23:15 ]
Predmet príspevku: 

romo11 píše:
kolko tam mas najazdenych km? Ked pri rychlom preradovani skrkne v prevodovke typol by som to na synchronny kruzok medzi 1 a 2 stupnom...aj mne to obcas ide trosku tazsie radit z 1 do 2, hlavne v zime...ale moze to vraj robit aj olej...coskoro ho chcem vymenit tak uvidim ci to pomoze...
Ako sa ti to chova ked na volnobeh vymacknes spojku? Mas prevodovku tichu alebo si jemne hrkoce a po vysliapnuti pedala stichne?


neviem, zajtra rano skusim.
ale tak od pasu mozem povedat,ze sa to okrem toho pocitania zubov chova v pohode. nic zleho som si nevsimol. radit na pake ide lahuuucko ( teda okrem pripadov, ked pocitam zuby :) ).
a kilometrov je 147 000.

Autor:  romo11 [ Pon, 30.06.2008, 23:21 ]
Predmet príspevku: 

ja som mal 141 000 ked som kupil, teraz mam 155 000...a robilo mi to odkedy som gallopika kupil...a vraj predosly majitel co ho doviezol z DE menil vsetky naplne...kto vie co tam naliali...len neboli doteraz investicie to vsetko pomenil...servisnu knizku mam k nemu vyplnenu tusim do 130 000 v DE

Autor:  Martin 4 [ Uto, 01.07.2008, 10:40 ]
Predmet príspevku: 

v prevodovke nepresúvaš ozubené kolečká (tie su navlečené na hriadeloch na ložiskách a sú v stálom zábere) ale len také objímky zo zubovými spojkami ktoré príslušné kolečko napevno spoja s hriadelom. Aby zubové spojky pri presúvaní nerachotili, sú na nich pružné, tzv. "synchronizačné" krúžky. Tie pri radení rýchlostí zrovnajú rozdiel otáčok medzi kolečkom a zubovou spojkou a zaradíš potichu a hladko. Keď sa synchronizačný krúžok zoderie, tak to robí kadejaké pesstvá, napr pri radení rachotia zuby. (dobrým spôsobom ako predčasne zodrať synchróny je razantné a rýchle preraďovanie)

Skús si nacvičiť radenie ako na nesynchronizovanej prevodovke (akú majú napr. všetky staršie náklaďáky) - čiže pri radení hore šlapnúť na spojku, vyrdiť do neutrálu, pustiť spojku, šlapnúť na spojku radiť vyššie. Pri radení dole : spojka - neutrál - ťuknúť do plynu - spojka - radiť dole.

Chce to trocha cviku, ale dá sa to.

Autor:  pskorik [ Uto, 01.07.2008, 10:52 ]
Predmet príspevku: 

ved, ked sa nikam neponahlam, funguje to dobre. Ked radim pomaly, resp, trosku pri preradovani pockam, vsetko je ok ..

len v situaciach mestskej premavky, ked sa niekam pichnem a nechcem aby do mna naburali ,musim pridat a rychlo preradovat a vtedy je to neprijemne..

Autor:  konik [ Uto, 01.07.2008, 15:16 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
Skús si nacvičiť radenie ako na nesynchronizovanej prevodovke (akú majú napr. všetky staršie náklaďáky) - čiže pri radení hore šlapnúť na spojku, vyrdiť do neutrálu, pustiť spojku, šlapnúť na spojku radiť vyššie. Pri radení dole : spojka - neutrál - ťuknúť do plynu - spojka - radiť dole.

Chce to trocha cviku, ale dá sa to.


dobre popisany navod ... najlepsi sposob ako sa take naucit je mat asynchronnu prevodovku v aute :-D ono potom cloveka az zatrasie v kostiach pri predstave co sa deje v tej skatuli pri tych zvukoch a zamysli sa co robit aby take zvuky neboli ... btw ako na repas takej prevodovky alias tych synchronnych kruzkov da sa to vobec?
ja som to na bruchoplaze riesil vymenou prevodovky ale to som mal zrovna jednu poruke... co taka sranda kostuje na patrole... pri prechadzani ceskeho fora mi pride prevodovka ktora nehuci ako vymrety druh.

Autor:  romo11 [ Uto, 01.07.2008, 15:29 ]
Predmet príspevku: 

ja som daval opravovat prevodovku na peugeot 605 a tam stal synchron nieco cez 5 tisic...problem je ze na rozdiel od lozisk synchrony nezozenies ako nahradu...teda aspon na peugeota nik nevyraba :roll:

Autor:  pskorik [ Uto, 01.07.2008, 15:33 ]
Predmet príspevku: 

takze sa presvedcim , ze mi to nevadi, naucim sa radit tak, aby mi to neblbo a budem jazdit az kym to bude fungovat ?
;-)

Autor:  Martin 4 [ Uto, 01.07.2008, 15:35 ]
Predmet príspevku: 

... v Patrolovej prevodovke údajne chronicky rachotí prvé ložisko na predlohe. A že vraj sa dá vymeniť po vytiahnutí predlohy dopredu bez potreby celkovej rozborky skrine .... neviem, ešte som také nevidel ani na obrázku.

Až raz prevodovka pôjde von (kvoli výmene spojky) tak uvážim aj takýto tuning.

Inak.... čo si vspomínam, tak napr u LIAZok tiež na neutrál pri volnobehu rachotili prevodovky ( 10 kvaltové skrine Praga 10P80 ) V návode bolo písané, že je to normálny stav a že to vplyvom torzných vibrácií od kluky rachotia o seba navzájom ozubenia súkolí a že pod záťažou sa vôle vymedzia a že je to normálne. Ten zvuk bol nápadne podobný rachoteniu v Trolej skrini (chytené ložisko nerachotí ... skôr šumí)

Na nácvik kvaltovanie v nesynchronizovanej skrini iste vspomína každý, kto robil C vodičák na Prage Vé3eS .

A vysoká škola tohože bol práve LIAZ s prevodovkou Praga 10P80.

Potom som sa ešte dobre zabával, keď som prvá krát mal jazdiť na 18 kvaltovej skrini ZF s radením do dvojitého H a predvolbou :x . Keď som stratil prehlad čo je práve zaradené, tak postáť a znova....

pskorik .... proste kvaltuj pomaly a kľudne. Ak chceš šaltovať kalupom, tak cez dve spojky.

PS - práve preto má Ferari F40 nesynchronyzovanú prevodovku. Bez synchrónov sa dá radiť rýchlejšie a menej to opotrbováva črevá prevodovky

Autor:  hellpajo2 [ Sob, 09.01.2016, 21:46 ]
Predmet príspevku:  Re: pocitanie zubov

zdravím
Nikde som nič nenašiel o mojom probléme tak to napíšem tu.
Mám pajero 1998 2.8td manualna prevodovka,super select a mám taky problém,že niekedy mám problém zaradiť prevodový stupeň 1-2 a R ale nie je to vždy tak.Popíšem to takto prídem sadnem do auta naštartujem zaradím 1 alebo R bezproblémovo to tam ide , počas jazdi to radi bezproblémovo žiaden odpor pekne ľahko to tam padne.Potom keď zastavím dám do neutrálu a idem zaradiť 1 alebo R tak buď to tam padne alebo to mám problém zaradiť a musím tú rýchlosť ako keby hľadať.Počas radenia rýchlosti nič neškrípe pekne tichučko je prevodovka a spojka ide tiež dobre.Cez týždeň chcem skúsiť vymeniť olej len neviem či to pomôže tak bol by som rád za nejaké rady tipy čo by to mohlo byť.ďakujem :wink:

Autor:  MoostanQue [ Sob, 09.01.2016, 22:42 ]
Predmet príspevku:  Re: pocitanie zubov

A prešlápnuť spojku, si skúšal?

A radiť do točiacej sa prevodovky, ak radíš do stojacej tak sa občas postavia zuby proti sebe, jasné že to nepôjde zaradiť..

Autor:  hellpajo2 [ Ned, 10.01.2016, 1:31 ]
Predmet príspevku:  Re: pocitanie zubov

Prešľapovať spojku som skúšal ale nepomáha stále tam musím hľadať nejakú tu polohu aby to tam vbehlo.Ale postrehol som,že keď zaradím 3 následne do 2 a nakoniec sa podarí aj do 1 ale nie vždy a pri R to je horšie tam len skúšať či zaskočí alebo nie.No a to radenie pri točiacej prevodovke je také že pokiaľ sa auto hýbe teda kolesa sú v pohybe tak rýchlosti sa dajú radiť a nemusím nič hľadať.Lenže zase keď je auto na rovine a nieje v pohybe tak musím rýchlosti 1-2 a R "hľadať" a niekedy tam padnú hneď a niekedy aj 10x behám s pákou z N do 1 alebo R-ka a nič.

Dúfam,že som to nejak nedoplietol a dá sa vtom vyznať :mrgreen:

Ešte ma napadá či by nemohlo byť niečo stou kulisou na radenie len neviem ako to ma riešené pajero skúsim popozerať nejaké manuály či sa tam niečo nenastavuje.

Autor:  Srdcom Offroadman [ Ned, 10.01.2016, 3:30 ]
Predmet príspevku:  Re: pocitanie zubov

v akom stave je kulisa ? akú má vôlu ?

Autor:  JEREM [ Ned, 10.01.2016, 9:05 ]
Predmet príspevku:  Re: pocitanie zubov

no tiež by som skontroloval kulisu. kamarátovi sa presne tak ako píšeš správal golf keď ju mal dojebabranú

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/