4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Pajero uzávierka predného diferenciálu
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=126&t=7900
Stránka 1 z 5

Autor:  sup.agency [ Str, 13.05.2009, 20:32 ]
Predmet príspevku:  Pajero uzávierka predného diferenciálu

máte dakto uzávierku predného diferenciálu rozmýšľal som že kúpim arb dopredu ale nepoznám nikoho čo s tým ma skúsenosti????

Autor:  marcus [ Str, 13.05.2009, 20:37 ]
Predmet príspevku: 

Skús sa obrátiť na Rudiho, on by Ti mohol v tom poradiť...

Autor:  fajer [ Str, 13.05.2009, 21:46 ]
Predmet príspevku: 

na pajere je moznost osadenia manualnych volnobeziek (ak ich teda uz nemas .. ) , ja by som osobne riesil automat. locker do predu , predpokladam ze vzadu mas manualne riadenu uzavierku. automatka v predu ti prinesie trochu viac osohu ako manualna a naviac ta bude stat menej dukatov.

Autor:  Jano JP [ Str, 13.05.2009, 21:56 ]
Predmet príspevku: 

to si na mňa zložito napísal - pomiešal volnobežky a uzávierky
ak by som na pajere menil volnobežky, tak nikdy nie za automaty; ak si ale myslel automatickú uzávierku na predok, tak to teda tiež radšej nie - všetko, čo sa spína automaticky sa môže zopnúť aj vo chvíli, keď je to najmemej treba a v prípade predného difu pri nechcenom zamknutí môžeš napr. v zákrute odcestovať inam, ako si pôvodne chcel...
podľa mňa uzávierka predného difu vždy len s manual ovládaním

Autor:  bull4x4 [ Str, 13.05.2009, 21:59 ]
Predmet príspevku: 

nie som si isty, ze automaticka uzavierka je lacnejsia ako manualna

Autor:  rado nd [ Str, 13.05.2009, 22:04 ]
Predmet príspevku: 

No, názory nie sú celkom jednoznačné

http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... lit=aussie

Preto sa auto diff lock na predný náhon odporúča len v prípadoch, keď má auto vypínateľné voľnobežky.

Vtedy to, čoho sa obáva Jano, nehrozí.

Ale vždy je to niečo za niečo.

Autor:  Jano JP [ Str, 13.05.2009, 22:20 ]
Predmet príspevku: 

hlavne tá posledná veta je absolútna pravda

Autor:  Tomrs [ Štv, 14.05.2009, 8:35 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
automatka v predu ti prinesie trochu viac osohu ako manualna
tomuto celkom nechápem

Manuálna uzávierka je po všetkých stránkach jednoznačne lepšie riešenie, jediné mínus je vyššia cena oproti automatickým uzávierkam typu Aussie Locker cca. 30 až 50%

Autor:  Tyky [ Štv, 14.05.2009, 8:54 ]
Predmet príspevku: 

bull4x4 píše:
nie som si isty, ze automaticka uzavierka je lacnejsia ako manualna


tak to si mozes byt. to ze je uzavierka automaticka znamena, ze nepotrebuje ziaden manualny zasah, aby si ju zapol. ani ziadny kompresor, hadice, tlacitka....
blizsie tu: http://www.4runnerclub.org/aussie.htm

Autor:  Jano JP [ Štv, 14.05.2009, 9:03 ]
Predmet príspevku: 

Tomáš, ešte jedno mínus manuál oproti automatu aj v prípade uzavierok má - musíš ho použiť včas keď treba; a ani skúsenému sa to nie vždy podarí

Tyky - presne to som mal chuť aj ja odpísať, ale pre objektivitu treba dodať, že sú aj drahšie "automatické" uzavierky ako mechanika, napr. dif podobný systému thorsen; a prečo sa po ňom oplatí siahnuť je jasné - práve kôli tomu, že ho netreba vedome zapnúť lebo funguje furt - kvázi automaticky a na zadnej náprave je to veľmi dobré riešenie

Autor:  thunder [ Štv, 14.05.2009, 9:15 ]
Predmet príspevku: 

keby sa hlasovalo, tak som za automat locker dozadu (tak to mam aj na wraniku a maximalna spokojnost) a dopredu by som dal pre pripad potreby manualnu uzavierku. na jeepe ten pripad este nenastal, zadny locker zafungoval doteraz spolahlivo vsade...

na gallopiku mam len samosvor vzadu, aj ked o jeho spravnej funkcii nie som moc presvedceny, ale jazdenie je na tom ovela vacsia zabava :-D . tam by sa jednoznacne hodil do zadu locker a predok by som riesil tiez az podla potreby, ktora by vyplynula zo skusenosti...

este jeden variant by bol zadok nechat tak ako je, lebo celkom slusne krizi a nestraca moc casto trakciu a dat len na predok manualku, kedze predok krizi zalostne malo a kazdu chvilu trakciu straca...

Autor:  fajer [ Štv, 14.05.2009, 9:29 ]
Predmet príspevku: 

Tomrs píše:
Citácia:
automatka v predu ti prinesie trochu viac osohu ako manualna
tomuto celkom nechápem

Manuálna uzávierka je po všetkých stránkach jednoznačne lepšie riešenie, jediné mínus je vyššia cena oproti automatickým uzávierkam typu Aussie Locker cca. 30 až 50%


MLADENCI,.... stale triafate na slepo...
su dve podstatne veci preco do predu manual alebo automat...:

v pripade neodpojitelnych prednych poloosi ako je napr wrana , nieje vhodne davat do predu automat , nakolko sa serie do cinnosti obsluhy aj tam kde netreba teda na asfalte.. - preto na jeepku ktora chodi aj cestu radsej manualku, nieze by sa to nedalo s automatkou , ale rapidne to zhorsi jazdne vlastnosti v oblasti kde je klzko teda lad a sneh.. minimalne v pripade klasiky AUSIILOCK ide o potrebu "premoct " pretacave koleso k tomu aby odomkol locksystem diffu.

v pripade odpojitelnych prednych poloosi je situejsn podstatne lepsia pre automatku lebo :
ak idem do terenu zapnem si volnobezky - pripojim poloosi ,zaradim aj predok diff, pri manuallock idu kolesa stale rovno nech tocim ako tocim , kdesto napr. ak dojde k potrebe zmeny smeru pri konci prudkeho vyjazdu , tak vonkajsie koleso na automatke prinuti otvorit autolock diffu = mozna zmena smeru bez namahania poloos.

Autor:  Jano JP [ Štv, 14.05.2009, 9:52 ]
Predmet príspevku: 

Fajer, máš pravdu okrem toho triafania naslepo, ale len čiastočnú pravdu
nie náhodou som potvrdil Radove "Ale vždy je to niečo za niečo." lebo to tak je - každým riešením niečo stratíš a niečo získaš, musíš si vybrať - a výber nie je len o osobnom "vkuse", ale hlavne o odlišných vlastnostiach vzhľadom na rôznu funkčnosť jednotlivých riešení

čo si opísal o "pripade neodpojitelnych prednych poloosi" je pravda, aj moje pajero sport ich má takže dôverne poznám
ale nenapísal si, že pri nich rovnako ako v prípade náhrady origo "volnobežiek" automatickými a súčasne použitím automatickej uzávierky vpredu pri zapnutí neredukovanej 4x4 na šotoline, snehu, ľade a iných klzkých povrchoch môžeš vyletieť v zákrute z cesty vo chvíli zopnutia auto uzávierky v dife; nestane sa to len pri manuálnych volnobežkách v otvorenej polohe (čo si v podstate uviedol aj ty), ale to si zase bez ťahu prednej nápravy, čo je ožobráčenie offu ak jazdí aj cesty a skoro každý jazdí...

na terénny špeciál kľudne automat aj do predného difu, na cestu nie bohviečo

Autor:  Rudi [ Štv, 14.05.2009, 10:11 ]
Predmet príspevku: 

marcus píše:
Skús sa obrátiť na Rudiho, on by Ti mohol v tom poradiť...


Marcus ďakujem za dôveru ale neporadil by som mu,lebo som toto nikdy neriešil.Podľa mňa to Pajero nepotrebuje,chcem mať s off roadu hlavne radosť a dobrý pocit a nie napchať do auta čo najviac peňazí na veci ktoré potom aj tak nepoužijem!Mám uzávierku zadku a zapol som ju možno 4-5 krát za celú dobu čo sa na ňom vozím,takže o uzávierke predku neviem nič a ani to nezisťujem! :wink: ;-) :lol:
PS:Prepáčte za odbočenie trochu od témy! :oops:

Autor:  fajer [ Štv, 14.05.2009, 10:14 ]
Predmet príspevku: 

Jano JP píše:
čo si opísal o "pripade neodpojitelnych prednych poloosi" je pravda, aj moje pajero sport ich má takže dôverne poznám
ale nenapísal si, že pri nich rovnako ako v prípade náhrady origo "volnobežiek" automatickými a súčasne použitím automatickej uzávierky vpredu pri zapnutí neredukovanej 4x4 na šotoline, snehu, ľade a iných klzkých povrchoch môžeš vyletieť v zákrute z cesty vo chvíli zopnutia auto uzávierky v dife;



Janko prepac, ale nad takouto alt. ani nezvazujem,. manualne volnobezky som povazoval za samozejmost (povedzme ako prvy level) pre tych, ktory riesia uz prednu uzavierku (druhy level).

zvacsa plati , ze automaticke volnobezky idu do prec ako prve pri namahe v terene a kazdy kto co to pojazdi ich udrie, potom poriesi manualne volnobezky a riesi dalsie kroky.

dodatok:
poriadne som si to precital a napadla ma este chuujovejsia vec,
mnohe auta "nemaju" vobec volnobezky , nie pre to ze by ich ako napr. wrana nemohli mat, ale vyrobca v ramci setrenia nasadi namiesto volnobeziek ci uz automatickych alebo manualnych prirubu "napriamo", teda poloos je trvalo pripojena . Takto to ma samik, defender, tusim neaka ta vitara, po novom aj masif, a kto vie este kto iny..

Stránka 1 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/