4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Zadny Diferencial
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=126&t=8633
Stránka 1 z 1

Autor:  qickshare [ Štv, 13.08.2009, 21:55 ]
Predmet príspevku:  Zadny Diferencial

takze dalsi problem nevem ci problem to posudite vy co sa viacej vyznaju ako ja kontroloval som oleje v prevodovke,diferencial a v zadnom dost hybalo a bez oleja som nehcel jazdit a nemal som nic po ruke len olej Madit PP90 co sa moze stat ked som ho tam dolial chystam sa v nablizsej dobe vymenit a dam tam HP GL-5 80W-90 moze byt alebo odporucate nejaky iny. ;-)

Autor:  Kristian [ Štv, 13.08.2009, 23:57 ]
Predmet príspevku: 

Treba tam dať čo tam ma isť a nemiešať to. A o olejoch je tu popísane dosť, len treba trošku hladkať a nie hneď zakladať nove vlákno.

Autor:  bado [ Pia, 14.08.2009, 0:03 ]
Predmet príspevku: 

olejov je viac druhov, miesat sa mozu len urcite druhy, PP90 je urcite lepsie, ako diff na sucho, velmi na tom ale nejazdi, hlavne nie tvrdo, daj tam to co tam patri,, 80 viskozitu

Autor:  Igor_SB [ Pia, 14.08.2009, 7:03 ]
Predmet príspevku:  oleje

Obrázok

Autor:  Jano JP [ Pia, 14.08.2009, 8:50 ]
Predmet príspevku: 

vždy len olej predpísaný výrobcom auta resp. výrobcom konkrétneho difu

dávali sme špeci diff od offroadmaterial (filippo) a skúšali sme doň 3 druhy olejov rovnakých základných parametrov; pri prvých dvoch olejoch bolo pri zatáčaní dif "počuť", pri treťom - s na 100% zhodnými špecifikáciami ako stanovil výrobca difu, dif stíchol...

núdzové doliatie iným olejom má logiku len pri potrebe dojazdu odkialsi z terénu, origo olej už kúpiš kdekade

Autor:  Igor ZA [ Pia, 14.08.2009, 22:48 ]
Predmet príspevku: 

RADA:cim skor to vymen lebo vymenis dif a mozno viac ako ja,bol som tak isto chytry. :lol:

Autor:  Tunki [ Pia, 14.08.2009, 23:05 ]
Predmet príspevku: 

Igor má recht. Nedolievať ! ale meniť. A počas výmeny oleja pozeraj čo vyteká von. Môžeš tak zhruba zdiagnodstikovať stav difu. Ak nájdeš nejaké kúsky ocele je zle.

A čo sa týka oleja naliať tam je možné normálny prevodový olej (PP90 alebo čo tam predpísal Mitsubishi) a dodať k tomu prísadu (ľahko zohnateľnú u Palocherokeeho napr. ) do difov s obmedzeným preklzom.

Autor:  Igor_SB [ Sob, 15.08.2009, 13:30 ]
Predmet príspevku: 

No neviem prečo by som mal dolievať, keď je auto v 100% stave vrátane tesnosti diferenciálu. Pokiaľ maš vadný semering alebo inú netesnosť spôsobenú jazdením tak dolievaj, ja by som to však radšej skúsil opraviť, pretesniť. :-)

Autor:  qickshare [ Sob, 15.08.2009, 20:37 ]
Predmet príspevku: 

sorry ze tak pozde reagujem ale bol som ocestovany planujem vymenit olej za origo valvoline dam tam a preto mi tam chyba lebo je simering v tahu dik za radu hned to radsej vymenim zato som sa pytal lebo som mal len po ruke PP90 a potreboval som doliat predny je ok nevem co ho menit alebo nechat tak co myslite mam najazdena 170000km a nevem ci tam bolo nieco menene jedine co som vymenil bol olej motorovy ale chystam sa postupne vymenit vsetky naplne este raz dik za rady velmi to pomoze :wink:

Autor:  Roland [ Ned, 16.08.2009, 7:57 ]
Predmet príspevku: 

pp 90 neviem ci bude dobra musi byt olej pre hypoidne prevodovky.

Autor:  Tunki [ Ned, 16.08.2009, 8:35 ]
Predmet príspevku: 

skopíroval som zdakade aha toto:

"Vyraz " Hypoidny "sa vztahuje na tvar rezania zubov v sukoliach.Hypoidne sukolie ma tvar zubov pre jednoduchost "bananoviteho " tvaru.Tento typ sukoli je ovela tichsi ako rovny rez a zaroven hydrodynamicke vlastnosti su rozdielne.V hypoidnom sukoli je pri zabere ovela vyssi tlak ako v rovno rezanych sukoliach,preto olej musi vydrzat zvyseny tlak.Preto sa vola Hypoidny,ze je vhodny pre hypoidne sukolia.Tieto oleje maju najcastejsie oznacenie EP / extreme pressure /."

A zdá sa, že len málo aut na Slovensku nemá hypoidné súkolie.


No a toto som skopíroval zo stránok Slovnaftu:

"Prevodový olej MADIT PP 80 je určený na mazanie mechanických prevodoviek a rozvodoviek (s výnimkou hypoidných) automobilov a mobilných mechanizmov vystavených nízkym teplotám. Prevodový olej MADIT PP 90 je určený na mazanie mechanických prevodoviek a rozvodoviek (s výnimkou hypoidných) automobilov a mobilných mechanizmov, ktoré majú predpísaný olej s vyššou viskozitou. Olej MADIT PP 80 je vhodný do prevodoviek vozidiel TATRA 148 a 815, PRAGA V3S a S5T. Olej MADIT PP 90 je vhodný do prevodoviek vozidiel AVIA 21 a 31, LIAZ, KAROSA, IKARUS 280."

Teda mám asi v dife nie dobrý olej :-( . Ešte som aj vyššie písal čo tam dať :oops:

A nakoniec som ana stránkach slovnaftu nakopíroval toto:

"MADIT HYPOL je určený na mazanie mechanických prevodoviek ale najmä rozvodoviek automobilov, pre ktoré sa predpisujú oleje úrovne API GL - 5. MADIT HYPOL je použiteľný celoročne a je vhodný pre rozvodovky s hypoidným súkolím. MADIT HYPOL je možné použiť v rozvodovkách automobilov AVIA 21, 30 a 31, TATRA 815 - 2, TATRA 613, RENAULT VI, LIAZ a i.

Takže zrejme to som tam mal vtedy naliať. Je to 80W-90.

Autor:  qickshare [ Ned, 16.08.2009, 20:19 ]
Predmet príspevku: 

hm pekne zaujimave to som ani netusil ze to tak ma byt radsej to vymenim cim skor a dam ten hypoidny nasiel som jeden od shell je to hypoidny 80W90 GL 5 a liter stal tusim 6,31euro asi v celku slusna cena

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/