4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Pinin vs jimny (alebo terrano)
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=127&t=2532
Stránka 1 z 2

Autor:  jirec [ Sob, 15.09.2007, 9:33 ]
Predmet príspevku:  Pinin vs jimny (alebo terrano)

Zdravím páni. Nechcem zakladať novú tému a tak sa spýtam tu. Potreboval by som porovnanie dvoch áut a to MP pinin a S jimny. O jimnym viem pomerne dosť ale o pininovi toho veľa ani na fórach nie je. Potreboval by som vedieť porovnanie z hľadiska priestoru v aute, motorov, prevodovky, uzávierok, spoľahlivosti..... Jednoducho porovnanie týchto dvoch áut. U pinina by išlo taktiež o 3dver. verziu. Taktiež by ma zaujímal rozdiel medzi 1,8GDI a 2,0 GDI - aké sú to motory, spotreba. Privítam každé info...

Autor:  fiberopt [ Sob, 15.09.2007, 11:18 ]
Predmet príspevku:  ...

kludne si mohol zalozit novu temu, nik to tu nenajde... Potom to bude o inom a ja rad prihodim par mojich postrehov... ;-) [/b]

Autor:  finder [ Sob, 15.09.2007, 11:19 ]
Predmet príspevku: 

http://auto.server.sk/---automobily-red ... id-je-1029
http://auto.server.sk/---automobily-red ... id-je-5873
http://magazin.auto.cz/testy/mitsubishi ... n-1-8.html
http://www.autovia.sk/default.asp?Page= ... icleID=112

Autor:  jirec [ Sob, 15.09.2007, 22:02 ]
Predmet príspevku: 

Tak ako, Nikto nič? :( Nejaké tie vlastné (osobné) postrehy, pripomienky. Ide vlastne o to, že zvažujem kúpu niektorého z týchto dvoch áut. Teraz som v UK a vyzerá to tak, že tu ešte nejaký čas budem a potrebujem kúpiť auto. To auto bude na bežné jazdenie, ale aj na max stredný terén. Plánujem zjazdiť celé Anglicko, Škótsko a Írsko a samozrejme aj priemerne raz za 4 mesiace cestu na Slovensko (t.j. 2000 km). Auto bude samozrejme right hand drive..., a cenovo to tak zhruba ako som zisťoval vyjde do 200 tis Sk v prepočte na naše... Tu sa to pohybuje tak v rokoch 2001 a do 80 tis km. Jimny je o niečo lacnejší (menej km), ale zhruba je možné obidve autá zohnať v pohode aj pod 160 tis v dobrom stave. Takže tak. Ak viete poradiť tak raďte :-D . Zatiaľ som už viac naklonený na pinina ale nič nie je konečné. Takže ak už budem definitívne rozhodnutý tak začnú otázky typu - čo si je dobré pri kúpe všimnúť....????? Ale to až nabudúce.....

Autor:  fiberopt [ Ned, 16.09.2007, 12:36 ]
Predmet príspevku:  ...

.. cakal som, ze sa ozve MilanBB (ahoj Mino!!!) ako exvlastnik Jimnyho, ale nic, tak prispejem ja.... a budem si prihrievat polievocku :)

Preco Pinin:
1. lepsi motor (vykon i tocak), ale vraj nachylnejsi na kvalite palivo kvoli technologii GDI (ja ho mam, ale nic som zatial nezaznamenal chvala bohu :-) )
2. vyborný system SuperSelect (moznost 4x4 i na suchom asfalte vdaka otvorenemu medzidifu)
3. vnutorný priestor je v 3dv. zhruba rovnaky, je ale sirsi v ramenach a vzadu je viac miesta na nohy... (vacsi kufor a palivova nadrz)
4. nezavisle zav. predok, co pre Tvoje behanie po cestach GB a na SK bude konfortnejsie
5. v zaklade klimatizácia a palubny PC
6. navrhol ho Pininfarina :D

Preco Jimny:
1. mensi motor kvoli poistke (ale je slabsi a papa trosicka menej :( )
2. odolnejsi v terene (ale hovorme o tazkom terene)...
3. lahsie sa upravuje (alebo napisem lacnejsie, to bude presnejsie, lebo za peniaze sa da vsetko)
4. neviem.

No MilankoBB prihod nieco ....

Autor:  MilanBB [ Ned, 16.09.2007, 14:04 ]
Predmet príspevku: 

S mojich skúseností by som asi toľko, že ak to chceš do vážne tvrdého terénu, tak by som volil skôr samuraj ako jimny. Oni vyzerajú rovnako, ale samuraj je podstatne odolnejší a všetko má oproti jimníku silnejšie.... ložiská, diferenciály a pod....

Tým že pinin má predok IFS, menej sa naklápa v zákrutách a celkovo lepšie drží stopu. Na druhej strane v teréne menej kríži. V nútri je ale pohodlnejší, má klímu, viac miesta, menej hluku, menej buchotu, rachotu a podobných vecí. Jimny je fest maličké, ak má ešte aj zadné sedadlá, do kufra nedáš ani nákupnú tašku pomaly.

Najlepšie je to, že stoja približne rovnaké peniaze ako jazdenky. Keby som sa ja rozhodoval či jimny, alebo pinin - jednoznačne pinin !!! O systéme pohonu niet čo polemizovať, pinin jednoznačne vedie. Ale len s motormi GDI, nie MPI. MPI nemá redukciu.

Výkon je samostatná kapitola. Jimny je slabučký. Cítiť to v teréne, ako aj pri naložení, alebo ťahaní vozíka.

Takže môj názor - 3dv, alebo 5dv. pinin s motorom 1,8GDI alebo 2,0GDI a je jedno či manuál, alebo automat.

Autor:  finder [ Ned, 16.09.2007, 14:04 ]
Predmet príspevku: 

Ked mierne zvrhnem debatu, ak by som mal na vyber medzi pajero classic (3dv) vs pinin, tak by som siel do classicu kvoli cene ND, pininov je malo a veci su relativne drahe v porovnani s jeho silnejsim bratom ...
Resp. servisaci ma svojho casu dost dorazne odhovarali od pininu prave kvoli cene ND, ze ked sa mi nieco pototo, tak sa potom aj ja pototo z ceny ...

Autor:  jirec [ Ned, 16.09.2007, 14:06 ]
Predmet príspevku: 

S MilanomBB som nedávno debatil cez mail ohľadne SJ a teda zhodli sme sa na tom, že ak suzuki tak diesel.... Čo sa týka pinina ako je to s jeho spoľahlivosťou, na čo si dať pozor, čo najviac odchádza... Ináč myslím že by sa mohol zapojiť taktiež Rudi....
Tak fajn vďaka zatiaľ za info. Vyzerá to tak, že pôjdem do pinina.....



Len čo som dopísal tak som si všimol ďalšie reakcie. Ste o čosi rýchlejší :-D . OK tak pravdepodobne to nakoniec bude pinin, predsa len keď zvážim jeho využiteľnosť a moje potreby. Ináč čo sa týka ND tak tu je to o niečom inom. Spomínaných pininov tu jazdí skutočne dosť a čo som zisťoval, tak ani o ND nie je núdza. čiže toho by som sa nebál.... ceny sú tiež v pohode. Takže už len nájsť toho správneho....

Autor:  finder [ Ned, 16.09.2007, 15:29 ]
Predmet príspevku: 

Nuze este na margo klasicky pajer budem citovat kamosa - pajero ti odservisujem za cenu skodovackych ND (napr. predne dvere boli myslim za 5.000). Treba zobrat do uvahy ze modelove rocniky 92-98 su navazajom kompatibile, tudiz cokolvek z jedneho oslbes, na druhe zavesis ... No a ze je z coho sklbat, klasikov tu je na sk/cz dostatok ...

Musis uznat ze pomer klasic vs pinin je neporovnatelny ...
Rozdiel spotreby zanedbatelny, vykon vyraznejsi, a miesta je tam tiez viac ...

Autor:  fiberopt [ Ned, 16.09.2007, 18:11 ]
Predmet príspevku:  ...

Ako Jirec hovori v GB a celej zapadnej Europe je to o inom, tam je Pinin neporovnatelne rozsirenejsi ako u nas...
Mitsubishi muselo kvoli chudobnemu vychodnemu bloku vymysliet 1,8MPi bez SuperSelect aby sa tu vobec predaval, lebo GDI verzie boli "drahe". Nik nevidel techniku iba cenu...
Co sa tyka ND tie sa daju zohanat vzdy. Niekedy to mozno chce cas, ale tak je to zo vsetkym.

Autor:  Rudi [ Ned, 16.09.2007, 22:58 ]
Predmet príspevku: 

Ináč myslím že by sa mohol zapojiť taktiež Rudi

No Jirec Já som mal pinina 2.0GDI,bolo to dovezené zo Švajcu.Auto bolo super na vozenie len na kšeft totálne nevhodné aspoň u nás na Slovensku.A Já som ho práve na kšeft doviezol,moja chyba. :cry: Inak s jazdnými vlastnosťami som bol naozaj max. spokojný.Len auto naozaj nie je určené na nejaké ťažšie terény.Inak auto tým pádom že je ľahučké prejde toho celkom dosť.Pohon 4x4 je u Pinina naozaj skvelý(inak ako u väčšiny Mitsubishi) :lol: Takže môj názor je,ak máš prístup k ND a auto budeš mať na dlhšie a nebudeš ho tak skoro predávať choď do toho.Myslím že budeš spokojný a aj spotreba pri tej 2.0GDI je veľmi slušná.Keď som to viezol do RS novému majiteľovi mal som na palubáku 6,1l.To sa mi zdá dosť slušné.Já som tomu môjmu hovoril vesmírne vozidlo,lebo keď som s ním išiel niekde po ľahšiom teréne tak sa len tak v pohode pohybovalo po povrchu.Veľký rozdiel oproti 3.2DID čo mám,je to proste ľahšie. :wink:

Autor:  jirec [ Pon, 17.09.2007, 18:28 ]
Predmet príspevku: 

Tak ďakujem všetkým (aj Rudimu :-D ) že sa zapojili a pomohli mi pri rozhodovaní. Tak teraz už myslím, že pinin bude ta správna voľba...
Prevažne však píšete o 2,0 ale tu prevažuje 3dverová verzia 1,8. Aký je rozdiel (okrem objemu) medzi nimi - myslím spoľahlivosť atď. Ešte by som sa spýtal na najčastejšie vady a čo si hlavne všímať pri kúpe, na čo si dať vlastne bacha.... Ináč ak už budem mať vyhladnutého správneho tak by som tu hodil link, aby ste mi to aspoň takto na diaľku z fotiek ohodnotili... Tak ešte raz všetkým vďaka...

Autor:  jirec [ Ned, 07.10.2007, 21:34 ]
Predmet príspevku:  ??

Viem, ze to bude odvecak ale ako som behal po autobazároch tak som natrafil na terrana II za celkom slušné ceny. Sú to ročníky prevažne 99 - 00 2,7 td a tdi. Samozrejme 3 dverové verzie. Tie novsie už majú ploché svetlá, nie tie okrúhle a iný rozdiel som si teda nevšimol. Po fórach som už toho načítal pomerne dosť ale teda spýtam sa tu, myslím, že terrán je tu dosť. Videl som zatial 3 a nejak hrdza kde nič tu nič. To bude asi tou miernou zimou v GB a asi ani nesolia - neviem. Tak čo poviete na takéto niečo? Myslím že aj ND budú v pohode. Keď som porovnával ceny ND s pininom tak u pinina to bolo o čosi drahšie....., ale to boli ceny autorizovaných predajcov... Aká je spoľahlivosť, a iné doležité veci čo by som mal o tomto aute vedieť...
Viem je to so mnou ťažké ale budem rád keď mi pomôžete so správnou voľbou.... :smt023

Autor:  finder [ Ned, 07.10.2007, 21:58 ]
Predmet príspevku: 

Ja mam 97 2.4i (takze k dieslom nemozem sluzit).
Korozia je vo vecsej alebo mensej miere na roznych miestach auta.
Asi absolutne v prdeli su zadne podblatniky,v casti navezujuce na zadny prah auta. BOli tam po roku totalne diery, ono v nissane to dosmrdli, nechali tam dva zanitovane plechy, medzi ktore sa casom dostaval bordel a na kompletku oba zhrdzaveli ... Toz trochu trhania, rozbrusovania, primeravania, zvarania a mam pokoj ...

Pokial su nejakym sposobom poskodene plasty vpredu v podblatnikoch alebo zasahovane do nich, celkom urcite sa voda dostala do blatnika, a dalej do jeho miesta za zasterkou, kde sa upcha za pomoci spiny, a v klude zvesela koroduje nielen podblatnik ale aj karoseria. Treba skontrolovat, osmirglovat, zatret ....

Vo vecsej miere sa este moze korozia vyskytovat na nadrzi a krycom plechu nadrze, a tiez zadnom narazniku, ale kedze to je kus zeleza, tak tomu pozornost bezprostredne venovat netreba ...

Pokial bude chytene nadrz ci jej plech, asi by som si dal tu robotu, lahol pod auto a skontroloval aj spoj ktory sa nadzadza niekde pod zadnymi sedackami ci pod kufrom (tazko mi opisovat 3dv verziu, nevidel som, mozno to ani nema).

Je to take blbe miesto, ze ked to nechas tak, prehryze sa ti to az do vnutra :?

Inac sa korozia bude vyskytovat len na samostnom rame pozdlz auta ci okolo motoroveho priestoru, kartac, bodycko a vybavene ...

A inac bezny servis - olej, filtre, idem vyhodit sviecky.

A predsa ma nieco napadlo - zato ako chujovsky vyriesili elektriku hlavne v zadnych svetlach by som ich poslal do plynu idiotov ...
Su tam lakomi dat kus plastovej ci gumovej podlozky na zamedzeniu priameho frkania vody od kolesa priamo do svetiel ...

Autor:  marcek4x4 [ Ned, 07.10.2007, 22:01 ]
Predmet príspevku: 

terrano je veľmi solídne auto,v druhej polovici roku 99 sa začali robiť modely s čírou optikou-model2000,ale tie modely s okrúhlimi svetlami boli voľáke lepšie,bolo s nimi menej problémov.hádam na každom bol problém s lcd ukazovateľom kilometrov.2000ka má krajší interiér a 16tky disky

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/