Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 28.06.2025, 6:21
Dnes je sobota 28. júna 2025, meniny má Beáta a zajtra Peter a Pavol, Petra




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 7 ] 
 Patrol Y 60 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 08.02.2008, 10:08
Príspevky: 73
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
Nazdar chalani, chcel by som kupiť Patrola Y 60 2,8 td r.v. 96 má najazdených cca. 200 000 km, na čo si mám dávať najviac bacha pri obhliadke a pri skušobnej jazde?
....všetky info sa velmi hodia, tak zatim dik...


Štv, 12.03.2009, 10:26
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ahoj,

1.) začneme karosériou - korózia lemov, prahov, v zadu nad rámom (ako sú zadné kolesá) a korózia uchytenia karosérie k rámu v prednej časti - skoro pod svetlami = je to tesne za maskou a nárazníkom.

2.) rám - hlavne korózia zadnej časti (okolo ťažného a zakončenia rámu) + pri zadných kolesách v oblúku pod auto

3.) prevodovka - vyskakovanie rýchlostí, hučanie, radenie 4x4 rýchla/pomalá, úniky olejov, voľa v radiacom mechynizme.

4.) spojka - trhanie, vibrácie, záber

5.) motor, únik chladiacej kvapaliny, hladina a stav, únik oleja z motoru celkovo, zvuk a dymivosť, studený štart - na tom trvaj!!! Po ohriatí záťah - turbo musí od cca 1.800 až 2.000 otáčok ťahať a nerobiť pazvuky + tak isto olej z turba - mastné = OK, ale tečúce = problém.

6.) zadná náprava - v podstate únik oleja, + uzávierka zadného diferenciálu. Tam je to buď funguje, alebo nie

7,) predná náprava - únik oleja, zbiehavosť kolies (poznáš na gumách), vole v zvislých čapoch, hl. tyč riadenia a spojovačka - rovnosť + kvalita čapov to spolu s prevodkou riadenia

8.) celkovo, vibrácie vo všetkých režimoch jazdy

No a samozrejme čísla - motor, rám a karoséria + v motorovom priestore nanýtovaný štítok :wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 12.03.2009, 11:00
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 08.02.2008, 10:08
Príspevky: 73
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vrele diky za odpoveď, ak sa smiem spytať, mam este Patrola 3,3 r.v. 86, tam ešte uzávierka zadného diferenciálu nebola....ako ju odskúšam aby som vedel že funguje na 100 % ak v okoli je same asfaltové pole?


Štv, 12.03.2009, 11:20
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bikker píše:
Vrele diky za odpoveď, ak sa smiem spytať, mam este Patrola 3,3 r.v. 86, tam ešte uzávierka zadného diferenciálu nebola....ako ju odskúšam aby som vedel že funguje na 100 % ak v okoli je same asfaltové pole?


Zdviháčik pod koliesko (len jedno zadné), necháš len pohon na zadok - ručná brzda je jedno, kardan stojí. Keď zapneš uzávierku a pootočíš kolesom musí zacvajknúť a kolesom viac už nepotočíš. Vypneš a zas cvakne a kolesom opať pootočíš :wink:

Keď budeš mať podtlak v zásobníkoch, tak niekoľkokrát sa to dá aj pri vypnutom motore.

Najlepšie sa to skúsi ale v zábere.

Lúka - zastavíš - cvak ON - pohneš sa v smere vlnky - rozsieti sa kontrolka a mala by byť zapnutá - na spiatočku si zahrab a musia obe kolesá - zatavíš a cvak OFF - pohneš sa v miernej vlnkea kontrolka zhasne mala by byť vypnutá - na spiatočku zahrabeš a pojde len jedno zadné koleso.

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 12.03.2009, 11:55
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A keďže si zo Žiliny, tak napíšeš Radooffroadovi a on sa Ti na Patrola može kuknúť :lol:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 12.03.2009, 11:56
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 08.02.2008, 10:08
Príspevky: 73
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ďakujem veľmi za odpoveď, dosť si pomohol, zas je človek o čosi múdrejší :D viem že trochu otravujem, ale skušal som hladať aj na fore, ale nenašiel som a možno človek aj čosi prehliadne...tak by som sa ešte rad vedel, že ako človek zistí, že mu turbo správne šlape?....
...a čo som prebehol, dosť sa tu popisalo o náchylnosti hlavy patrola 2,8 Td a k tomu spojený jej teplotný režim....da sa to nejako vyzistiť, že ako sa správal predchádzajúci majitel k tej potvore alebo všetko to ukaže až čas?...


Štv, 12.03.2009, 12:31
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bikker píše:
Ďakujem veľmi za odpoveď, dosť si pomohol, zas je človek o čosi múdrejší :D viem že trochu otravujem, ale skušal som hladať aj na fore, ale nenašiel som a možno človek aj čosi prehliadne...tak by som sa ešte rad vedel, že ako človek zistí, že mu turbo správne šlape?....
...a čo som prebehol, dosť sa tu popisalo o náchylnosti hlavy patrola 2,8 Td a k tomu spojený jej teplotný režim....da sa to nejako vyzistiť, že ako sa správal predchádzajúci majitel k tej potvore alebo všetko to ukaže až čas?...


B je správne :roll: no ale ak otvoriš víčko chladiča, tak ak bublinkuje, stráca sa voda, alebo tlakuje vodný systém, tak už to je KO.

Ešte, predné voľnobežky - to skús na tráve, nech na asfalte netrpia.

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 12.03.2009, 12:47
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 7 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron