nico píše:
pejo píše:
Haldir píše:
na mojej skoro trojtonovej Y 61 na 35-kach skromnych 18 litrikov
To je na hodinu ozaj veľa a na 100km veľmi málo.
Ked sa to prepočíta na mernú spotrebu diesela, cca 250g/kWh, tak by si musel hodinu nepretržite z motora odoberať 65kW (89k) po dobu 1 hodiny.
nerozumien tvojej matematike
berme tvojich 250 g paliva / kWh tak liter paliva spalis pri 4 kWh - 5 litrov pri 20 kWh
mylim sa????????
nemýliš sa, je to tak. U diesela je to cca 250g/kWh u otta (benzín) cca 300g/kWh. Preto žerú diesely menej pri rovnakom odoberanom výkone.
Princíp je ten, že čím viac výkonu z motora berieš, tým si on viac potiahne z nádrže. Ale merná spotreba kolíše len málo. Najmenšia je pri otáčkach, pri ktorých motor dosahuje najvyšší krútiaci moment. Vtedy má najvyššiu účinnosť. Takýto jednoduchý prepočet sa dá urobiť pre motory, kde odber výkonu je stabilný, napr u elektrocentrály. U auta berieš vo výjazde napr. 85kW, po rovine 20kW, pri brzdení motorom-nútený volnobeh nič. Vtedy čerpadlo nedáva palivo, až ked otáčky klesnú na voľnobežné. Takže výsledná spotreba je priemer týchto režimov.