Dnes je nedela 29. júna 2025, meniny má Peter a Pavol, Petra a zajtra Melánia
GR Y60 zmena prevodu na redukcnej prevodovke viac do pomala
Autor |
Správa |
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|

Skusim napisat svoju osobnu skusenost (mozno to bude dlhsie...).
Na nas Patrol spaniel K260, s motorom 2,8TD sme nasadili gumy Maxxis Creepy Crawler 37" x 12,5" R15. Neskorsim meranim sme zistili ale, ze skutocna vyska tejto pneumatiky je len 35" a maly kusok.
Moja osobna skusenost je taka, ze auto s takymito gumami bez dalsich uprav "nevladze"!
(Nevladnost sa jednoznacne a velmi citelne prejavi napr. pri rozbehu 4x2 bez redkcie na rovnej asfaltovej ceste. Zaradite jedna a vysledok je porovnatelny s rozbehom osobneho auta na druhy az treti prevodovy stupen - ide to strasne pomaly, motor sa dusi, cize treba sa snazit tocit vysoke otacky, co zase pri dieseli sposobuje velke zadymenie. A ano, ak mate dostatocne citlivu nohu auto sa skutocne v pohode rozbehne a pri preradovani na vyssie stupne uz nevladnost nie je tak citelna. To ale neznamena, ze je vsetko OK, pretoze negativny rozdiel v pohone vacsich kolies je urcite rovnaky pri vsetkych prevodovych stupnoch i redukciach (jednoduche pocty) a to ze to nijak necitime je iba subjektivny a nepresny pocit.)
K predchadzajucemu pre presnost uvadzam, ze momentalne ma nas Patrol vahu cca 2,8 tony - vazene na akcii v Tisovci a gumy pri spominanom rozjazdoch, ako bol spominany, boli podhustene na 0,8 atm. Predtym mal ale Patrol gumy BFG 33" x 10,5" R15, rovnako podhustene, podobnu vahu (rozdiel iba vo vahe kolies) a taky zly pocit som nikdy nemal. Oproti originalnym gumam tam ale musel byt tiez negativny rozdiel, i ked menej citelny.
Takze logicky nesledovala uvaha o nejakej konstrukcnej uprave. Premyslali sme v ramci celeho pohyboveho ustrojenstva - od zvysenia vykonu motora, az po reduktory na kolesach. Najlepsia moznost, vlastne jedina dostupna bola zmena prevodov. Nechceli sme vsak menit iba redukcie, ale aj cestne prevody. Prepocet bol jasny - priemer (alebo polomer) kolesa oproti originalu sa zvacsil o 28%, takze o rovnake percento sme chceli posilnit prevody a ulavit motoru a spojke. Oslovili sme s tym nejakeho pana z ceskomoravskej vysociny, ktory upravuje prevodovky do cestnych pretekarskych specialov. S nim sme po nazreti do utrob prevodovky aj redukcie, dospeli k rieseniu ktore teraz pohana nas Patrol.
Mame zvacsenu (predlzenu) redukcnu prevodovku o 36 mm. Pri cestnom pohone ideme na stalu redukciu a pri zaradeni redukcie, redukujeme prvu redukciu druhou vacsou redukciou. Zmena spocivala v zmene styroch a pridani dalsich dvoch ozubenych kolies do redukcnej prevodovky. Zuby boli prepocitane tak, aby rozdiel bol tych pozadovanych 28%.
Zaverecny resultat je ale taky, ze sice sa nam podarilo upravit prevody a tym primat Patrola k vacsej sviznosti a zivosti, ale i tak v dosledku dalsich problemov vzniknuvsich nasadenim vacsich kolies, vlastne okrem oficialnych akcii, v tejto sezone jazdime malo alebo vobec.
Momentalne sme nepojazdni, lebo vymiename riadenie (posilovac z Unimogu) - originalny posilovac nevladal otacat takymi kolesami, posilujeme brzdy (asi druhe celuste, aby bol pritlak pri brzdeni ucinnejsi) a ktovie ake dalsie konstrukcne zmeny, o ktorych zatial nevieme si zmena velkosti kolies vyziada. Drzime sa vsak stale sturovskeho hesla "Naspat cesta nemozna, napred sa ist musi!".
P.S.
Ak by ste pri osobnom stretnuti na akciach chceli dalsie informacie, dodavam, ze v nasom vozidle zvycajne na mieste vodica sedi Marcel (marcelBSP), ktory je hlavnym konstrukterom a realizatorom vsetkych vymyslov na nasom vozidle. Ja - pisatel tychto riadkov ktory zvycajne sedim na mieste spolujazdca, produkujem taketo vymysly, robim dokumentaristu a komunikatora (i na tomto fore). Marcel zvycajne necita, co som sem napisal, tak prosim nezacinajte oslovenie vodica bieleho spaniela (BSP) tym, ze "pisal si, ze..." - nebude vediet o com hovorite! Na konstrukcne konzultacie je vsak povolanejsi, ako ja.
Howgh.
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD

Naposledy upravil juroBSP dňa Uto, 28.08.2007, 15:23, celkovo upravené 4
|
Uto, 28.08.2007, 12:49 |
|
 |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
Možno vyťahujem starých bubákov a iste je to trochu off-topic, ale po prečítaní tohto threadu s plnou vážnosťou prehlasujem, že takéto debaty sú tou podstatou, pre ktorú fórum čítam. Keď niekto napriek tomu tvrdí (tvrdil), že tu zdochol pes, tak asi potrebuje úplne inak zamerané fórum.
A je úplne jasné, že takto odborne zamerané témy nemôže nikto vykúzliť štyri denne.
|
Uto, 28.08.2007, 13:07 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
nejdem Jurovi oponovat , K260 s RD 28T som tu este nemal ...
kazdopadne
1) MAXISS CC 37" ma vyzuta nenafukana nova presne 36" (meral som to vtedy koli protektorom 35" T3)
2) asi by ste mali skontrolovat motor , pretoze popis = rozbeh osobneho auta na 2,3 pr. stupni je uplna haluz
dufam, ze napise napr Mizu alebo Boby aby som nebol v opozicii sam , ale na hociktorom GR Y60 na 35" BFG pri rozbehu na asfalte aspon kusok pretocim gumu = ktory osobak to spravi na 2alebo 3tom pr.stupni ??
toto myslim vazne :
Citácia: normalne to ide aj na redukcii a ked posadim hociakeho offroudaka v terene do trola a nebude vediet ake ma gumy , sa stavim , ze 9 z 10tich to nerozozna
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 28.08.2007, 13:42 |
|
 |
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|

Radoffroad:
Nechcem sa hadat, ved ani nie je o com. Popisal som iba moju osobnu skusenost s kolesami oznacenymi 37 a jednym konkretnym autom. Ty mas skusenosti ine, ktore su v rozpore s mojou.
Urcite existuje nejake vysvetelenie.
Rozdiely mozu byt mozno vo vahe auta, v type pneumatiky - MCC je maksia a lepi sa k ceste podstatne viac ako BFG, v tlaku v pneumatikach (ja som mal podhustene), alebo este v niecom medzi nebom a zemou. Ciatocny rozdiel moze robit i subjektivita vnimania skutocnosti.
Rozdiel by mohol byt teoreticky, ako pises i v stave motora, ale do nasadenia 37 bol motor v nasom Patrole najspolahlivejsou sucastou vozidla. Mam pocit, ze motoru nesedi hlavne spominana vaha vozidla.
Prirovnanie k 2,3 na osobnom vozidle bolo na priblizenie skutocnosti, z mojho pohladu myslim, celkom presne. Rovnako to vnimal i druhy clen posadky, ktory bezne sedava za volantom. O pripadnom pretacani kolies na asfaltovej ceste nemohlo byt ani reci.
A este k rozmeru kolies MCC 37. Ja som meral gumy nasadene na aute s tlakom cca 0,8. Ty vravis 36 solo a prazdne, ja 35,nieco a slusne zatazene. Plus tym mojim chyba iste i par mm dezenu (pouzivane celu tohtorocnu sezonu). Samozrejme ja som nemeral so strojarskou presnostou, cize to moze byt dalsich 5 mm rozdielu a tak nakoniec nase vysledky mozu +- sediet.
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD

|
Uto, 28.08.2007, 14:24 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
viac menej po tom ako si upresnil situaciu , by som to uz celkom chapal ...
kazdopadne ja som mal na 3,3D (nema ani 100 PS) s umretym motorom 35" KUMHO a sice to bol zdochliak ale o prirovnani =osobak a 2,3 pr.st. nemoze byt ani reci 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 28.08.2007, 14:51 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Patrol španiel má pohotovostnú hmotnosť 1860 kg celkovú 2550 Kg .
BSP patrol má viac o 1 tonu a na 37 pneu -by bolonespravodlivé voči ostatným keby ešte aj hrabal na asfralte
V každom prípade mne stačia 33 , ktoré sú na trola akurát a nech sa aj navijak zapotí , ešte je 1.5 roka v záruke 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Uto, 28.08.2007, 14:52 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Citácia: nech sa aj navijak zapotí , ešte je 1.5 roka v záruke
len nezabudaj, ze zhoreny motor je jedina "porucha" na ktoru sa zaruka nevztahuje 8)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 28.08.2007, 14:54 |
|
 |
nico
Učeň
Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12 Príspevky: 94 Bydlisko: Bratislava
|
Boys
super debata, dakujem (uprimne). Skusme sa ale vratit k meritu a to ci niekto ma skusenost alebo robit zmenu prevodu na redukcii.
Radofroad -alebo si myslis ze je to zbytocne???
_________________ Faster and Faster
|
Uto, 28.08.2007, 21:08 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
Citácia: kazdopadne idealna je zmena prevodu avsak ja doporucujem na trola len zmenu redukcneho a tak aj idem teraz riesit par aut (aj svoje)
hlavny prevod mi vyhovuje , na trole sa potom prijemnejsie cestuje , akoby som mal 6. rychl. stupen
z tohoto co som napisal mas ten pocit ?? 
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 28.08.2007, 22:13 |
|
 |
MIZU
Učeň
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 19:41 Príspevky: 43 Bydlisko: Zvolen
|
dufam, ze napise napr Mizu alebo Boby aby som nebol v opozicii sam , ale na hociktorom GR Y60 na 35" BFG pri rozbehu na asfalte aspon kusok pretocim gumu = ktory osobak to spravi na 2alebo 3tom pr.stupni ??
Zdar , no je to tak ako vravi Rado a moje auto je na 35BFG obute uz rok a vsetko ok len musi byt v poriadku motor a v podstate aj vsetko ostatne lebo sa to vsetko hned ukaze.Na ceste nikoho nebrzdim a to pri pomerne lahkej nohe.V terene to urcito na 35 vyhody ma a tiez uvazujem o zmene prevodu ale len v reducke ale funguje to v poriadku aj na serii.Teda moje rocne skusenosti su ze GR Y 60 RD28T obuty na 35 funguje len musi byt vsetko po technickej stranke ok a ak uz menit prevody tak staci v reducke. p.s - uz by som sa k mensim rozmerom nevracal mne vyhovuju ale zalezi kto co od auta ocakava - tod moj nazor.
|
Str, 29.08.2007, 0:29 |
|
 |
ROMAN
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 25.06.2007, 8:49 Príspevky: 210 Bydlisko: Kopřivnice,CZ
|

ahoj lidi. Ti co mne znaji vi kolik a jake mam auta na vsech jezdim uz roky pneu super swamper o prumeru 35 a 38.5 palcu v terenu hustim na 0.4atm. kdyz jsem je poprve obul na jeepa nebo na patrola neslo s tim jet ani po ceste ani v terenu ngativni zmena zprevodovani byla tak velka ze bylo potreba vytacet motor do vysokych otacek coz je v terenu velice nevyhodne a auto se vetsinou v blate rychle zahrabe a v prudkych stoupanich strati adhezi a protaceji se kola ja menim prevody az v naprave protoze tim odlehcim kardankam ktere mi casto praskaly. Delam to bud vymenou staleho prevodu v naprave Patrol - 5.4 Mercedes - 5.6 x 1 a nebo zastavbou jine napravy treba na Jeepu napravy z M461 s prevodem 5.2 x1 a nebo ted zrovna davem detem na jejich Samuraje portalove napravy z Uazu ktere maji prevodovy pomer 5.4 x 1 vysledkem techto uprav je maximalni pruchodnost prakticky jakymkoliv terenem na volnobezne otacky motoru to jede treba do 30°stoupani a nebo hlubokym blatem i v opravdu prudkych sjezdech nemusite pouzivat brzdy a to vse na pneu 35 a vice nevyhoda je jen ve zpomaleni vozu v normalnim provozu preba Patrol mi de max. 100 Jeep asi 90 km ale mi to zas tak nevadi kdyz nekam jedu vyjedu o dve hodiny drive radost z jizdy vterenu vam zhorsene jizdni vlastnosti na silnici urcite vunahradi .Tak zatim
|
Str, 29.08.2007, 8:52 |
|
 |
nico
Učeň
Registrovaný: Str, 13.06.2007, 22:12 Príspevky: 94 Bydlisko: Bratislava
|
RADOFFROAD píše: Citácia: z tohoto co som napisal mas ten pocit ?? 
prerabal si to uz?
_________________ Faster and Faster
|
Str, 29.08.2007, 23:57 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
ja nie, ale je to v jednom aute , co sme robili (biely spaniel 3,0 )
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 30.08.2007, 7:29 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... asi pôjdem do 35", ale až keď zmením aspoň redukčný prevod.
Už na 33" sa mi krátka jednotka zdá príliš dlhá.
Je zbytočné keď na krátkej V. môžem uháňať skoro 60 kmh  ... radšej nak auto na krátkej päťke ide tak 40 kmh a jednotka by bola fakt na rock crawling.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 30.08.2007, 8:26 |
|
 |
ROMAN
Legenda Offroadu
Registrovaný: Pon, 25.06.2007, 8:49 Príspevky: 210 Bydlisko: Kopřivnice,CZ
|
jine prevody do patrolu GR vyrabi na Morave v Krnove JIRKA KALINOWSKI ma nastrojarnu na vyrobu ozubenych kol a je to profik jezdi to tady uz hodne lidi a zadny problem meni se pouze prevodovy pomer redukce a to na 2,65 je treba dodat pridavek cena s montazi ozubeni do skrineje cca 10 000kč
|
Štv, 30.08.2007, 8:42 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|