4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=129&t=22930 |
Stránka 3 z 3 |
Autor: | JOE66 [ Sob, 17.02.2018, 1:22 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
Mam tiez hlinikovu hlavu -benzin 4,2 a tiez som uz varil-vzdy tesnenie ale dovod bol odisiel altik a ten pohana aj vodnu pumpu cez klinak a potom dal som v dalsom pripade elektricku vrtulu -dost silnu a v lete v horucavach nestihala ked som v terene nakladal ale hlava vydrzala -odislo len tesnenie .Inak tiez na australskych forach som sa docital pre moj motor,ze kto ma v nom lpg tak vdaka vyssim teplotam pri horeni lpg praskaju hlavy a zatial nic-hoci mam nastavenu bohatsiu zmes pre istotu-hoci najblizsie bude generalka tak zdokumentujem. No a ,ze maju zadne valce horsie chladenie je jasne -preto som to aj porovnaval s mercedesackymi 8valcami do V tam posledne tiez su viac tepelne namahane a ked sa autu nakladalo tak tiez sem tam hlava v prdeli . No ale ked mas vacsi chladic tak automaticky mas stabilnejsiu teplotu v celom bloku a tym padom aj zadne valce nie su tak prehrievane ,ze ked to inym drzi tak preco by to aj tebe nemalo vydrzat ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Jojdo [ Sob, 17.02.2018, 1:38 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
Joe, porovnavas neporovnatelne. Vckovy 8 valec s radovym, benzin s dieslom, ale tu ide uplne o nieco ine. neberiem tesnenie ako spotrebak, ked budem s trolom niekde v zahranici a zistim ze mam platnicku zodratu tak si poviem OK som sprosty ze som si ju nevymenil pred odjazdom, no dokazem ju niekde zohnat a vymenit, ale ak mi prdne tesnenie pod hlavou, nebodaj hlava, tak to ma ozaj naserie. Preco by som teda nieco nespravil preto, aby som nie ze zamedzil tomu, lebo to sa neda, ale aby som aspon neznizil to riziko. Myslis si ze je to zbytocne? alebo to dokonca nmoze mat negativny vplyv? Ak ano, a dokazes ma o tom presvedcit, potom sa na to vyseriem. |
Autor: | JOE66 [ Sob, 17.02.2018, 1:53 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
No vies len oprava celeho motora na patrole nebude dosahovat ani cenu tych brzd na porschatku ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Jojdo [ Sob, 17.02.2018, 10:09 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
ty si to stale nepochopil ![]() |
Autor: | palo-cherokee [ Sob, 17.02.2018, 11:48 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
debata na 3 strany a kvoli kravine ![]() RD 28 ma v serii zdochnutych 115 ponikov ktorymi chcete tlacit do kopca 3 tonove monstrum. Takze logicky je ten motorcek pretazovany. Uz 2.5 td s rovnakym vykonom ale v o tonu lahsom XJ ma s tym problemy. A tam sa modifikacia chladenia riesi bezne. Takisto ako to riesime aj pre velke V8. Lebo chladenia nikdy nie je dost. Ak chces spravit vyvod zo zadnej mrazovky tak kludne. Nie je to ojedinela uprava, naopak, je to relativne bezne. Akurat daj pozor na rovnaky prietok oboch vyvodov - hydraulicke vyvazenie. To sa da dosiahnut roznymi priemermi potrubi. Pripadne mozes nahradit mechanicku vodnu pumpu elektrickou, zaradit do okruhu 3cestny bypass termostat.... moznosti je vela. Okrem vody ma vyznam aj pridavne chladenie oleja. Idealne v kombinacii s vacsou olejovou naplnou a zvacsenim prietoku. |
Autor: | Jojdo [ Sob, 17.02.2018, 18:12 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
palo-cherokee píše: debata na 3 strany a kvoli kravine ![]() no ved totok, nic som sa nedozvedel, iba ze je to kravina, lebo on este o tom nepocul a nikto to nema. palo-cherokee píše: Ak chces spravit vyvod zo zadnej mrazovky tak kludne. Nie je to ojedinela uprava, naopak, je to relativne bezne. Akurat daj pozor na rovnaky prietok oboch vyvodov - hydraulicke vyvazenie. To sa da dosiahnut roznymi priemermi potrubi. Pripadne mozes nahradit mechanicku vodnu pumpu elektrickou, zaradit do okruhu 3cestny bypass termostat.... moznosti je vela. Okrem vody ma vyznam aj pridavne chladenie oleja. Idealne v kombinacii s vacsou olejovou naplnou a zvacsenim prietoku. no asi nieje az tak bezna, ked mi bolo odporucene si to dat patentovat ![]() ja som to najskor zle pochopil, myslel som, ze sa ten vyvod zapaja cez termostat na chladic, no podla toho co som sa docital na zahranicnych forach, tak sa to iba zokruhuje naspat s motorom, vlastne to funguje ako premiesavanie vody v motore, takze ano, staci tam len tensia hadica, tak aby sa zachovala cirkulacia vody do kurenia a taktiez cirkulacia chladiaceho okruhu - z dovodu ako si presne napisal hydraulicke vyvazenie. |
Autor: | JOE66 [ Sob, 17.02.2018, 19:32 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
JOE66 píše: Zbytocne nespekuluj a daj radsej vacsi chladic Na starsich mercedesoch som mal pridavne dochladzovanie vzadu na 8valci bol vystup na dalsi chladic+chladic + jedno pridavne cerpadlo a to cirkulovalo vodu ked bola vyssia teplota a aj po vypnuti dochladzovalo este niekolko minut vodu . Ale bolo to na upravovanom mercedese original od tunera brabus aby sa neprehrievali posledna valce vzadu -tak som to pochopil aj to pomahalo ale nakoniec ked som casto tlacil na plyn-nocne jazdy vkuse vytacanie a cez 200 tak aj tak som ho prehrial a odislo tesnenie pod hlavou ![]() ![]() ![]() ![]() Treba lepsie citat ,ze uz v prvom prispevku som ti pisal,ze som podobny a vylepseny system mal v aute ,ze netrep bludy ,ze som o tom nepocul ked som to mal v aute zatial co ty tu o tom len teoretizujes ako by sa to dalo urobit ![]() ![]() |
Autor: | Jojdo [ Sob, 17.02.2018, 20:44 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
JOE66 píše: Treba lepsie citat ,ze uz v prvom prispevku som ti pisal,ze som podobny a vylepseny system mal v aute ,ze netrep bludy ,ze som o tom nepocul ked som to mal v aute zatial co ty tu o tom len teoretizujes ako by sa to dalo urobit ![]() ![]() na rozdiel od teba som kazdu odpoved cital pozorne. Nejaky si nerozhodny, najskor si to mal, no neskor dalsie 3 strany si tvrdil aka je to zbytocnost a mudroval si o vymene brzd na porsche a velkom chladici ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | JOE66 [ Ned, 18.02.2018, 0:04 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
Keby si si este raz precital prispevok tak by si zistil,ze aj ked som to dochladzovanie na zadnych valcoch mal tak pri pretazovani-nakladackach to az taky velky extra prinos nemalo a aj tak som nakoniec motor uvaril ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Jojdo [ Ned, 18.02.2018, 12:09 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
keby si si pamatal co si tam napisal, mozno by si si spomenul na tu kovadlinu ![]() ![]() ![]() ![]() zahajujes dalsiu trojstranovu diskusiu o chladici, ktory nieje momentalne temou? Skratme to, vyjadri sa jasne a strucne, myslis si teda, ze bajpas na patrolovej 2,8 nema absolutne ziadny vplyv na predlzenie zivotnosti toho motora, ze mu nijak pozitivne neprospieva, alebo mozno je to nejakym sposobom na jeho skodu? |
Autor: | JOE66 [ Ned, 18.02.2018, 16:14 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
POdla mojho nazoru bypas na patrolackom motore s hlinikovou makovicou ma zanedbatelny prinos pre zivotnost motora a jeho hlavy ![]() |
Autor: | Jozefko [ Pia, 16.10.2020, 17:13 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
Trochu oživím toto téma. Doriešilo sa to neako ako je to najlepšie spraviť? Jeden typek mi vravel že od zadu to natiahnuť naspäť dopredu k spodnému vývodu chladiča. |
Autor: | Milan [ Pia, 16.10.2020, 19:29 ] |
Predmet príspevku: | Re: Patrol 2,8 - 2-okruhove chladenie motora |
Ved kludne to sprav a daj nam vediet co na to motor. ![]() |
Stránka 3 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |