4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Oprava ručnej brzdy Patrol GR
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=129&t=12717
Stránka 1 z 1

Autor:  vladlm [ Uto, 22.03.2011, 21:06 ]
Predmet príspevku:  Oprava ručnej brzdy Patrol GR

Oprava ručnej brzdy Nissan Patrol GR
Ručná brzda v Patrole učinkuje na kardan a nie tak,ako u vačšiny inných automobilov na kolesá zadnej nápravy. Pri zapnutom náhone obidvoch náprav a tým aj ,,zablokovaným medzinápravovým diferenciálom´´,zapríčiňuje to,že prakticky účinkuje takto na obe nápravy. Z toho dôvodu je zatiahnutie ručnej brzdy počas jazdy,a to i pomalej veĺmi nevhodné. Môže to zapríčiňiť odtrhnutie obloženia čeĺustí,dokonca i roztrhnutie skrine redukcie.
V Patroloch táto brzda vyzerá tak isto a nie je inakšia ako rovnako pôsobiaca bubnová brzda na kolesách. Akurát je tu namiesto valčeka poháňaná lankom. Preto aj oprava ručnej brzdy je pre toho,kto už niekedy čosi robil s bubnovými brzdami,jednoduchá. Kto to bude robiť po prvý raz,zaberie mu to jednoducho viac času. Tak do práce.
Brzdový bubon sa nachádza za redukciou. Do neho je prikrútený zadný kardan.
Obrázok
Povoĺujeme skrutky držiace kardan i skúšame ho uvoĺňiť. Ak by bola malá vôĺa na vybratie kardana,musíme tiež odkrútiť skrutky upevňujúce ho do zadnej nápravy. Potom už máme voĺný prístup k bubnu.
Obrázok
Teraz musíme odobrať samotný bubon. Na okraji bubna sa nachádzajú dva otvory zaslepené gumovými zátkami. Slúžia na povoĺovanie samonastavovacej spružiny. Odoberieme zátku,nastavíme bubon do takej pozície,aby v otvore sa nachádzala zubatka samonastavovača. Potom tenkým skrutkovačom podpačujeme spružinu a druhým skrutkovačom skúcame nastavovač.
Bubon bude pravdepodobne zapečený a pôjde dole len s pomocou kladiva. Udierame (s citom) na bubon i obraciame ho až do chvíle,kým nevypadne.
Obrázok
Po odobratiu bubna máme prístup k brzdovému mechanizmu. Teraz musíme odobrať vodiče čeľustí. Treba silno pritlačiť tanierik,ktorý blokuje pružinu a druhou rukou pretočiť vodiča tak,aby vskočil do otvora v tanieriku. Po odobratí vodičov čeľuste budú trocha voľnejšie,čo nám zjednodušší vybratie spiatočných pružín. Pod pružinami sa nachádza podložka,ktorú tiež vyberieme. Teraz musíme vybrať svorky,ktoré blokujú čeľuste na ich osiach. Na fotke sú to obyčajné pružné pliešky,ktoré sa vkladajú do drážky na os čeľuste. Niekedy to môžu byť segerky.
Obrázok
Po vysunutiu čeľustí z ich osí ukazuje sa nám už len samotný napínač,do ktorého je zapojené lanko od páky ručnej brzdy
Obrázok
Tak vyzerajú čeľuste s odtrhnutým obložením v dôsledku zatiahnutia brzdy počas jazdy.
Obrázok
A takto už po oprave,čiže nalepeniu nového obloženia (niekedy sa nituje).
Obrázok
Teraz všetko skladáme v opačnom smere ako sme rozoberali,nastavíme ručnú brzdu a dlžku lanka.
To je všetko

Prevzaté z : rajdy4x4.pl
Za povolenie na preloženie a uverejnenie na toto forum im dakujem.
Niektoré odborné názvy som nevedel,tak môžte opraviť,alebo čosi doplniť.
Hádam to niekomu pomôže.

Autor:  marisko [ Uto, 22.03.2011, 21:13 ]
Predmet príspevku: 

teda na patrole sa ručná nedá použiť ako núdzová lebo to odnesú čeľuste?

Autor:  rado nd [ Uto, 22.03.2011, 23:55 ]
Predmet príspevku: 

Nie je Patrol ako Patrol.

Autor:  RADOFFROAD [ Str, 23.03.2011, 8:28 ]
Predmet príspevku: 

ako rado spravne poznamenal, niektore patroly maju brzdu na kolesach (K260) su to zname "postarske dodavky" suvisi to aj s tym, ze nemaju uzavierku, aby som vysvetlil, nejaky predpis EU hlasa o tom, ze ak vozidlo nema uzavierku od isteho roku nemoze mat rucnu brzdu na kardan, nakolko nie je iste, ze pri zabrzdeni obe kolesa stoja (kedysi pripad samuraja, tie prve mali uzavierku koli tomuto)

k otazke zabrzdenia na GR pocas jazdy asi tolko, ze rovnako ako moze utrpiet rucna brzda, moze utrpiet aj diferak, kardan atd. skratka sa to nedoporucuje, ale na druhej strane v case nudze sa pouzit da, akurat nie zatiahnut naraz brutalne, ale postupne, treba si uvedomit, ze ucinnost je ovela vyzsia ako pri brzde v kolese (zvysuje ju prevodovy pomer diferencialu)

...mozno by som este dodal, ze je velmi dolezite spravne nastavenie brzdy, nakolko pri prilis tesnom nastaveni sa moze zahrievat a nasledne trpi gufero a lozisko vystupu z redukcky

Autor:  bugy0 [ Ned, 08.11.2015, 21:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava ručnej brzdy Patrol GR

Zdravim pani. Dnes som si menil brzdove dosticky na Y61 ke. Vymena prebehla bez problemov ale ked som nastartoval zistil som ze mi stale svieti rucna na pristrojovke. S rucnou sa nic nerobilo nakolko to je na kardane. Nemate nejaky napad ze kde moze byt zrada?

Autor:  ljubo [ Ned, 08.11.2015, 22:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava ručnej brzdy Patrol GR

pozri kolko mas brzdovej kap. v nadrzke,kontrolka ja ta ista na hladinu kap. aj na signalizaciu rucnej

Autor:  bugy0 [ Ned, 08.11.2015, 22:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava ručnej brzdy Patrol GR

dik za info kvapalinu mam pod rysku. nemal som akú doliať zajtra si kúpim a dolejem.

Autor:  Milan [ Štv, 05.05.2022, 17:32 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava ručnej brzdy Patrol GR

vladlm píše:
Oprava ručnej brzdy Nissan Patrol GR

Trochu to ozivym.Na kolko zubov by mala zaberat nastavena rucna brzda?Nemala by byt viac ako u inych aut kedze je na kardane?

Autor:  efendi [ Štv, 05.05.2022, 19:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava ručnej brzdy Patrol GR

Milanko, moj nazor je ze kolom 5-6 zubov..to je taky stred... :smt139

Autor:  Milan [ Štv, 05.05.2022, 20:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava ručnej brzdy Patrol GR

Efendi dik,ja som toho isteho nazoru a na 6 zubov ju mam aj nastavenu ale na Tourane len 3 zuby.Zajtra robim stk tak som zvedavy.Pred 2 rokmi som ju nastavil na 3 ale to bolo naozaj malo.Tak dam vediet,sa opytam technika.Nikde som nenasiel v manuali na kolko zubov ma byt nastavena.

Autor:  efendi [ Pia, 06.05.2022, 19:24 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava ručnej brzdy Patrol GR

Nuz onen cas na ucnovke nas ucili ze rucna ma byt nastavena na 5-6 zubkov
+-1,, nuz ale cisa to odvtedy nepomenilo cert to vie, ale zaklad je ze ked zatahnes musi drzat, a blokovat kolesa,

Kontrolna otazka soudruzi,, :-D Ucitel v autoskole sa pyta na skuskach vodiciek,, ze ktora rucna brzda je najucinnejsia,, prva sa hlasi ze bubnova,, druha ze nie,, je to kotucova,, a tretia zo smiechom ze toje kktina,, najucinnejsia brzda je manzelov kkt,,, a tam prytomny komisar zhrozene,, viete to adekvatne vysvetlit??? A ona isteze,, jak ho chytim do ruky, okamzite stoji :smt121 :smt121 :smt126

Autor:  Milan [ Pia, 06.05.2022, 21:24 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava ručnej brzdy Patrol GR

Tak bola dobra,drzala.Brzdy sme skusali po novom.Mobil na sklo,rozbehnut auto na min.40 a zabrzdit.Aj tie boli dobre :D takze auto mi preslo.

Autor:  JOE66 [ Pia, 06.05.2022, 22:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Oprava ručnej brzdy Patrol GR

Efi svata pravda :-D Aj ja mam nastavenu na 5-6 zub :D

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/